Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2006, 22:13   #101
ilfalco
Minister-President

Standaard

guido uw partij vindt het al een verwezenlijking het feit dat ze deelnemen aan de macht. breekpunten hebebn ze niet. Achter b-plussers aanhollen, met BUB'ers aan lijstverbinding doen, duizend en één beloftes verbreken.
maar ho de n-va neemt deel aan de macht en dat is blijkbaar een prestatie op zich voor dewever en co. tsjeefser dan de tsjeven. Zoals de crem die fulmineert tegen de naturalisatiemachine terwijl z'n eigen partij mee de kolen schept om de machine draaiende te houden, ja zelfsvandaag hielpen ze nog mee snel-belgen te creeeren.

En dan bvb het voorstel tot referendum inzake EU grondwet; het Vb diende het een hele tijd terug in en kreeg geen steun ( niet van n-va); Dan dacht de n-va dat ze nogeens een valse belofte moesten doen en zeiden ze dat ze gingen testen of spirit voor het referendum was door een voorstel in te dienen...
Ik voorspelde het hier en het gebeurde de n-va slikte haar voorstel nog in voor het werd ingediend.

van nul en gener waarde zijn partijen die geen breekpunten hebebn en de zaken die ze kunnen doen verzakken( zoals het niet goedkeuren dotatie prins filip voor vlaamse handelsreizen) en terwijl zaken beloven waarvan ze nooit een punt zullen maken bij evt. coalitiegesprekken.
leterme zegt zelf dat er met de Cdenv niet geraakt wordt aan de massale transfers naar wallonie( hij noemt het "interculturele solidariteit"). En hij wil zelfs op voorhand al het premierschap aanbieden aan Di rupo en wat meer is hij wil zelfs buitenlandse handel terug belgisch maken.
Nochtans een bevoegdheid die valaanderen opd e kaart zet in het buitenland.

Als je de redenering van Dewever en co volgt dan kan je beter al je principes en beloftes overboord gooien , geen breekpunten voorstellen... en plat op de buik gaan om deel te nemen aan de macht. Want dan ben je met 3% belangrijker dan dat je met 28% in de oppositie. De meest absurde redenering als je het mij vraagt. En ook compleet fout.

Want neem nu de openstelling van onze markt voor een nieuwe migratiegolf uit het oost-blok(evt turkije). van eetveldt zegt duidelijk dat de andere partijen hier enkel onder druk van hetVB niet mee instemmen( behalve de VLD uiteraard)...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 22:19   #102
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het is net daarover dat ik het heb. Wat heeft hij eigenlijk gezegd?
http://www.dekamer.be/streaming/getP...&original=true

Beider interpellaties (met nog eentje van Wathelet ertussen).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 22:27   #103
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het is net daarover dat ik het heb. Wat heeft hij eigenlijk gezegd?
Ga eens naar zin website en geniet ervan. Hij is een echte redenaar
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 22:52   #104
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Uw bedoelingen mogen nog zo nobel zijn, door op die partij te stemmen, draagt u onwillekeurig bij tot het probleem.
Het is aan het volk uit te maken wie de grootste partij wordt en gelukkig ben jij dat niet alleen.
Iedereen zal wel zijn bepaalde partij(en) hebben die hij niet graag heeft.
Uw probleem is een ziekelijke angst voor het VB.
Je valt de kiezers aan, dus mensen. Je maakt ze in zekere zin uit want iedereen die er op gestemd heeft voelt zich geviseerd en gediscrimineerd.
Een grote fout. Laat de mensen zelf kiezen op wie ze stemmen, respecteer de democratie [SIZE=1](voor zover die er nog is)[/SIZE][SIZE=2].[/SIZE]
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 22:53   #105
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel
Beter nog: om de schandalenregen te stoppen, moet het Vlaams Blok worden opgedoekt.
Als niet VB-'er moet ik u gelijk geven: zonder het VB zal de schandalenregen inderdaad stoppen doordat we er niets meer van HOREN
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 15:37   #106
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat hebben we te danken aan extreem-rechts, die de maatschappij ondertussen zo gepolariseerd heeft, dat er geen andere optie meer openblijft dan dezelfden aan de macht te houden. Het alternatief is immers nòg minder wenselijk... .
Het nooit geprobeerde alternatief is volgens degenen die vooral aan de macht willen blijven - op eender welke manier - immers 'nog minder wenselijk'. Dat wat het VB voorstelt in een hele reeks europese landen ondertussen gewoon beleid is geworden, doet niet ter zake.

Citaat:
Hoe vlugger men het Vlaams Belang opdoekt, met welk middel dan ook, hoe sneller we terug naar een normale situatie kunnen terugkeren. Het is jammer dat die partij 20 jaar geleden al niet verboden werd, want nu zal dat natuurlijk niet meer zo eenvoudig zijn.
Ja,ja met het opsluiten/afknallen/omkopen van de boodschapper gaat het probleem verdwijnen. Ik daarentegen denk dat het probleem dan helemaal niet gaat verdwijnen maar dat mensen hun frustraties en onvrede wel eens op een andere manier dan in het kieshokje zullen gaan uiten. Je laat ze immers geen andere keuze meer.

Ik vind u een dictator in spé en vindt uw mening verwerpelijk. Nochthans mag u ze van mij uiten. Misschien iets om over na te denken?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 3 februari 2006 om 15:37.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 15:50   #107
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hebben we te danken aan extreem-rechts, die de maatschappij ondertussen zo gepolariseerd heeft, dat er geen andere optie meer openblijft dan dezelfden aan de macht te houden. Het alternatief is immers nòg minder wenselijk... Hoe vlugger men het Vlaams Belang opdoekt, met welk middel dan ook, hoe sneller we terug naar een normale situatie kunnen terugkeren. Het is jammer dat die partij 20 jaar geleden al niet verboden werd, want nu zal dat natuurlijk niet meer zo eenvoudig zijn.
Tiens, ik wist niet dat het VB in Wallonie ook al 25% van de stemmen behaalde.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 15:52   #108
Orangist
Burger

Orangist's schermafbeelding

Standaard En er komen er nog

Onckelinkx vindt dat ze niet kan achter blijven. Juicht aller Belgen, vanaf nu mag u gratis tanken.

Hoelang nog vooraleer ook het gerucht in het gerechtsdeurwaardersmilieu openbaar wordt dat onze eerste minister met een plaatselijk Jong VLD voorzitster betrapt werd. De dienstdoende betrapper was erop uit gestuurd door de man van het jonge koppel en kon zijn ogen niet geloven toen hij constateerde wie naast de overspelige vrouw in bed lag.
Orangist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 16:01   #109
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dat is geen loos gerucht. ik vernam het reeds uit andere bron.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 16:12   #110
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan maar hart attackskes faken...
Oud 3 februari 2006, 16:19   #111
Orangist
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat is geen loos gerucht. ik vernam het reeds uit andere bron.
Wat me dan verwondert is de heisa rond Daems en de stilte hieromtrent. Hebben alle kranten en weekbladen dan een briefje van Dassen gekregen hun mond hierover te houden? Wanneer Rob Vereycken zijn ex een slag verkoopt, wanneer Claes van zijn vrouw scheidt, wanneer Daems het geluk vindt, ... kan het niet op.
Oud 3 februari 2006, 18:17   #112
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orangist Bekijk bericht
Wat me dan verwondert is de heisa rond Daems en de stilte hieromtrent. Hebben alle kranten en weekbladen dan een briefje van Dassen gekregen hun mond hierover te houden? Wanneer Rob Vereycken zijn ex een slag verkoopt, wanneer Claes van zijn vrouw scheidt, wanneer Daems het geluk vindt, ... kan het niet op.
idem...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Oud 4 februari 2006, 06:01   #113
Orangist
Burger

Standaard De kaart

quote=Jazeker;1532652]idem...[/quote]

Toch mooi als je er naar kijkt niet. Het historisch beeld in zijn perspectief geplaatst. Vraag is : hoe maken we het werkelijkheid?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be