![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Is de islam een godsdienst? | |||
De islam is een godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
24 | 52,17% |
De islam is geen godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
14 | 30,43% |
Weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,35% |
De islam is geen godsdienst want god bestaat niet |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,04% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
leg mij nu eens uit wat ik door mekaar haal. misschien kun je er me mee helpen. of is het misschien gewoon zo dat jij mijn redenering niet helemaal begrijpt. dat is mogelijk, wij zijn allebei feilbare mensen dus is het logisch dat we af en toe mekaar verkeerd verstaan. slm redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Tsja, als ik bij mij vriende polste over hun visie op de politiek dan hoorde ik toch veel anti-amerikaanse en vaak ook anti-europese uitspraken... Vooral op de buitenlandse politiek. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Tuurlijk zit er een regel in, maar ik laat het graag over aan Lincoln om hem te ontdekken. Ik herhaal hieronder de "context": Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister
|
![]() Ik ben daar zowat twintig jaar thuis, zowel in Rocinha als in Morumbi, in Leblon en Campos de Jordão.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Partijlid
|
![]() Jullie belgen zijn nog dommer dan ik gedacht had. Al die nederlandse grappen over jullie zijn gewoon waar.
Ik heb wel 10 duizend keer het woord ''mohammedanen'' gelezen. Laat ik jullie nou heel ff uit jullie duisternis halen en ff jullie in het licht zetten. Mohammedanen bestaan niet, heeft nooit bestaan en zal ook nooit bestaan. Het grote verschil met andere godsdiensten is, dat het islam niet de profeet aanbiedt, maar alleen God (Allah) en de profeet wordt met andere woorden, heel erg gerespecteerd maar niet aanbeden. Nou komt mijn andere vraag voor jullie. Hoe wil je over iets discuseren of over oordelen, als je nou niet eens de simpelste dingen weet over dat onderwerp. Mijn hoor je tog ook niet over jullie belgse cultuur praten, waarom niet? vraag je mij. Nou omdat ik heel simpel geen ene flikker om jullie cultuur geef. En nog een ding, ga maar de history bestuderen. En als jullie dat nou zouden doen, dan zouden jullie tot de ontdekking komen dat europa niet europa zou zijn geweest, zonder de invloeden van moslims. Stelletje debielen |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Darwin : 27 maart 2006 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
een fullhouse bij het schaken is een even groot grammatikaal problem als het antwoord "42" op jouw vraag. het is iets wat niet aan de spelregels voldoet en dat dus niet reglementair of onreglementair kan zijn. het kan alleen maar onzinnig genoemd worden. slm, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Partijlid
|
![]() Aan Darwin, vriend ik weet dat de waarheid hard is, maar de waarheid ontkennen is dom.
Denk maar daarover na, weet je wat, neem daar maar de tijd voor, want jullie belgen zijn niet echt bekend om jullie intelligentie ![]() Sterkte |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
lieve braveheart, voor je anderen aanvalt met je woorden, overdenk alstublieft de volgende passages uit de koran en uitspraken van de profeet. « En verdraag wat zij zeggen geduldig en ga minzaam bij hen weg. En laat Mij maar met de loochenaars ... » (Koran 73:10-11) « Wanneer jij hen ziet die onze tekenen bespotten, wend je dan van hen af totdat zij op een ander gesprek overgaan... » (Koran 6:68) « Profeet Mohamed zei: "Weet jij wat achterklap is?". Ze zeiden: "God en Zijn Boodschapper weten het best." Vervolgens zei hij: "Achterklap is iets zeggen over je broeder dat hij niet graag zou hebben." Iemand vroeg hem: "Maar wat als het waar is?". De Profeet van God zei: "Als wat je zegt over hem waar is, dan roddel je over hem, maar als het niet waar is, dan heb je hem belasterd." » (Muslim) « Abu Hurayrah vertelde dat de Profeet van God zei: "Wie gelooft in God en de Laatste Dag, laat hem zeggen wat rechtschapen is, of zwijgen. Wie gelooft in God en de Laatste Dag, laat hem vriendelijk zijn voor zijn buur. En wie gelooft in God en de Laatste Dag, laat hem vrijgevig zijn voor zijn gast." » (Muslim) « Haat uw vijand op milde wijze, hij kan op een dag uw vriend worden.» (Uitspraak door Profeet Mohamed, al-Tirmidhi). en vergeet vooral die schitterende aanwijzing niet die god zelf in de koran heeft opgenomen: « Misschien dat God tussen jullie en hen die jullie als vijand beschouwen genegenheid zal brengen, God is Almachtig, en God is Vergevend en Barmhartig ». (Koran 60:7). ik hoop dat deze uitspraken je kunnen inspireren om minder aanvallend te communiceren. god roept ons op tot vrede, verdraagzaamheid en naastenliefde tegenover onze medemensen, het is onze plicht als muslims om aan die oproep gehoor te geven. incha'allah. assalaam alaikum wa rahmat'ullah redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Partijlid
|
![]() assalaam alaikum redwasp,
het spijt me, maar ik kan de domheid van deze mensen gewoon niet verdragen. Ook al leg je ze het op de simpelste manier iets uit, dan willen ze nog niet begrijpen, omdat je gewoon nix over de Islam weten. Heel veel doen hier net als of ze dat wel doen, maar ze hebben geen benul. Dat is al duidelijk te zien aan het feit, dat ze moslims ''mohammedanen'' noemen. En dan gaan ze nog alle moslims over een kam scheren, nou wil ik weten hoe het voelt als ik jullie belgen allemaal over een kam scheer, zonder enige kennis van jullie te hebben. Hoe voelt het om in de spiegel te kijken (ik weet, het is geen pretje). |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Yep, darwin verdient echt een ijstaart in zijn gezicht.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
8) Euhm ik vergat het nog bijna, kutmohammedaantje. Laatst gewijzigd door Darwin : 27 maart 2006 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Partijlid
|
![]() Aan darwin. Als ik jou was zou ik mijn toetsebord maar voor vandaag opbergen, en een goede nachtrust nemen. Want (laten we nou eerlijk zijn) je maakt je hier heel erg belachelijk.
Of ik nou een nep moslim ben of niet verandert de waarheid tog niet, dus waarom zou ik de moeite nemen, om iets aan iemand uit te leggen die de intelligentie van een dopert heeft. En kamerraad ik hoeft geen ene moer uit te leggen en ik hoef jou van nix te overtuigen (wie denkt deze gast dat die is, damn) Some people have the nerves |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wijsheid heeft niks met kennis te maken Braveheart, maar meer met de manier waarop je met die kennis omgaat. Ook kennis heeft niks met slim of dom te maken. Zowel slimme als domme mensen kunnen iets weten of iets niet weten. Slim of dom zijn heeft te maken met de snelheid waarmee je kennis opdoet, daarom ga ik er van uit dat je snapt wat ik bedoel.
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() BTW : Mohammedanen zijn die personen die geloven dat wat Mohammed vertelde waar is en die dus volgelingen zijn van Mohammed.
Want ze kunnen niet bewijzen dat Mohammed juist was. Ze geloven blindelings. Of ze nu graag mohammedaan of niet genoemd worden maakt eigenlijk geen ene reet uit. Ze lopen Mohammed achterna als een kip zonder kop. En geloven in al die kutverzen uit de Koran. Een bende geschifte gevaarlijke gekken die dringend aan verzorging toe zijn. Mohammedanen dus. ![]() Laatst gewijzigd door Darwin : 27 maart 2006 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Partijlid
|
![]() Whuahahahaa Darwin.....Darwin tis tis tis, eerst dreef ik de spot met je, maar nu zie ik dat je echt dommer dan dom bent. Het gaat hier niet over of ik nou een moslim ben of niet, het gaat hier over, dat jij geen ene moer over het islam weet, maar tog probeer je slim over te komen door een mening te fellen.
En mijn vraag was, hoe kun je nou over iets je mening fellen zonder enige kennis te hebben. Laat die dingen die ze in de media zeggen erbuiten, en als je ze er buiten laat kom je pas tot de ontdekking dat je nix weet jongen. En nu voor je weer met zo een domme reactie komt, laat dit ff inzinken. Kom op jongen, ik weet wel dat je het kunt |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Partijlid
|
![]() Weet je waarom mensen gevaarlijk zijn Darwintje, door gebrek aan kennis. En was het niet dat jij een computernerdje was, was je waarschijnlijk nou buiten mensen aan het aanvallen puur alleen omdat ze moslims zijn.
En ik geef je een tip voor toekomstige discuties over dit onderwerp, moslims volgen Mohammed (moge hij in vrede rusten) niet, ze volgen de Koran. En als je nou zou weten wat in de koran staan, dan zou je weten, dat Mohammed (moge hij in vrede rusten) niet eens vaak wordt genoemd in de Koran. Mohamemed (moge hij in vrede rusten) is alleen de boodschapper, en het boodschap is wat in de koran staan. Kom op je kunt tog niet echt zo dom zijn of wel soms. En nu jij weer, kom maar met nog zo een reactie die totaal nergens op gebaseerd is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Partijlid
|
![]() Darwin succes met je leven vriend, ik ben een beetje te oud voor om met kleine kinderen te gaan discuseren. Ik ben te oud voor dat ''nietes, welles'' gedoe.
Wil je een discutie kom met argumenten die ergens om gebaseert zijn (behalve lucht dan). One Laatst gewijzigd door Braveheart : 27 maart 2006 om 17:32. |
![]() |
![]() |