![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat ik weer een tijdje verdwijn uit België. Je moet het ijzer smeden, terwijl het heet is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Zo?
Naar waar? Plannen die de problemen gaan oplossen? Buitenland is paradijs? Durf je wel? Vele vragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom, ik zal m'n barricade al wat uitstallen, en misschien kan ik gratis pannenkoeken uitdelen... Met suiker of siroop, met een optie op confituur of iets anders dat nog in m'n koelkast staat.
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Wensdenken , mijn beste Mitgard.
Eerst zien. Opstand van de loosers?? Laat me niet lachen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() niet noodzakelijk een 'opstand'.
maar niet elke arme zal braafjes honger lijden, snap je. ze zullen het niet meer lief vragen dan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Ontwijken door naar taalfoutjes te speuren?
Tipisch voor loosers. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Mijn beste Mitgard,
Je blijft wensdenken. De groep waar jij het over hebt zitten daar niet voor niets. Krachteloos, geen ruggegraat, scheten in een fles. Een forumpje is niet het echte leven. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Is dat nu een bedreiging aan het adres van mensen die er niets mee te maken hebben? Misschien solliciteren bij de DHKPC? Die schieten ook at random gewone mensen neer die ietwat gelukkig zijn in het leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hetgeen jullie niet begrijpen als andersarme ervaringsondeskundigen lombas dat is dat die armenopstand van de armen helemaal niet hoeft te lukken.
Ttz wanneer een bepaalde kritische waarde zeg maar overschreden is inzake het aantal armen en de mate waarin die armen arm zijn dan is het hek van de dam - dan valt er niet meer te klappen en tellen argumenten niet meer. stomme opmerkingen als - waarom kunnen die armen dan geen croissants eten ? die gaan ook deze keer niet veel zoden aan de dijk brengen. iedere kapitalist ( tenzij een amateur ) weet dat men bvb een concurrende firma kan matigen in haar concurrentie dmv een fusie of maw door de concurrent een aandeel ( = belang ) te geven in de winst van het bedrijf. met de armen kan je dat net hetzelfde zien als je even een extrapolatie maakt van hetzelfde princiepe naar s lands welvaart toe. indien een te grote groep er onvoldoende belang bij heeft om die welvaart niet te vernietigen waarom zouden die dat dan niet doen ? Het feit dat dan al de opgebouwde welvaart van de laatste decennia voor iedereen naar de kloten is is voor die groep dan echt niet terzake. Hun eigen situatie was immers zowieso al naar de kloten. Kijk maar naar zimbabwe waar een paar jaar geleden alle witte landeigenaren van hun gronden werden verdreven. De overnemers bezaten weliswaar niet de kennis om de plantages deftig te beheren. De meeste plantages ( en koffieplanten bvb moeten een aantal jaren groeien voor ze opbrengst opleveren ) zijn nu naar de kloten. De armen hebben nu nog evenveel honger als daarvoor maar behalve de heel rijken die zijn geemigreerd ( met verlies van hun grond ) heeft nu voor de rest bijna heel zimbabwe opnieuw honger. niemand is bij deze situatie gebaat natuurlijk. zelfs de allerrijksten zijn hun grond kwijt gespeeld. de middeklasse die er aan het ontstaan was heeft nu terug honger. maar voor de armen is er niks verandert - zij hebben eigenlijk niks verloren. uitsluiting is in dit alles het sleutelwoord uitsluiting van participatie ( in lasten en lusten ) en vrede zij nog nooit nergens in de wereld te rijmen geweest met mekaar - kijk maar eens goed rond men moet naar mij niet luisteren maar ik kan het maar gezegd hebben vanop de vuilnisbakken van de maatschappij dat we steeds dichter die kritische waarde aan het naderen zijn. Men zal wss wel niet luisteren maar mij zal niet verweten kunnen worden dat ik niet proberen waarschuwen heb.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 maart 2006 om 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 maart 2006 om 17:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() als men niet naar de armen gaat luisteren dan verzeker ik je dat je je vrij spoedig tot de ervaringsdeskundigen zult kunnen rekenen
---------------------- Uit het dagboek van een gek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Rare kijk op de maatschappij hebt u, waar de armen niets moeten en de rijken alles. Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid, zeg ik dan. Belonen doe je niet zomaar, om het even met Machiavelli te zeggen, en de beloning moet steeds kleiner zijn dan de geleverde inspanning. Heb je trouwens al eens geprobeerd een "audientie" te krijgen bij één van de partijtopjes van dit land?
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Misschien kan Kobafje eens uitleggen waar hij nog mensen vindt die hem ernstig nemen?
Buiten hier, waar een paar zieligaards denken dat hun problemen kunnen weggeschreven worden. Waar Kobafje? Zeg me waar en wanneer?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Mss kan hij een eigen politieke partij oprichten... ZOTT zou een mooie naam zijn...
![]() |
![]() |
![]() |