Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2007, 16:44   #101
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Dat zeg ik toch ? Je bent een broekschijtertje. Als je dat hard genoeg doet kan je nog bruin worden gelijk je profeetje. Of misschien moet je je 9-jarig dingetje gewoon genoeg langs achter ...
Kijk jou manier van praten interesseert mij nu niet meer .. snap je ?

Ik hou je in het oog.

Geef mij een bewijs dat 9-jarige meisje in Arabië 1400 jaar geleden niet geschikt om een vrouw te zijn?

Is dat veel gevraagd?

Je bent hier een het draaien tussen 9-jarige en een vrouw, 3 dochters en 2 ouders .. Wees maar gerust ik heb er genoeg tijd.

_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 16:47   #102
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Geef mij een bewijs dat 9-jarige meisje in Arabië 1400 jaar geleden niet geschikt om een vrouw te zijn?
ZES jarige meisjes.

9 jarige meisjes dat was om te neuken, weet je nog ? Toch raar dat je altijd alles moet verdraaien voor je achterlijke arabieren geloof
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 16:48   #103
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
ZES jarige meisjes.

9 jarige meisjes dat was om te neuken, weet je nog ? Toch raar dat je altijd alles moet verdraaien voor je achterlijke arabieren geloof
Ja, er zijn genoeg mannen die geen vrouw hebben in deze gemeenschap, jij weet wel? homo's ..

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 30 januari 2007 om 16:48.
Oud 30 januari 2007, 17:00   #104
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, er zijn genoeg mannen die geen vrouw hebben in deze gemeenschap, jij weet wel? homo's ..
Homo's ? Je bedoelt deze mensen ? Dit zijn 2 homo's nadat moslims ze te pakken hebben gekregen :

Tolerant en moslim gaat nu eenmaal niet samen. Veroordeeld door imams en opgeknoopt. Dat staat zo in de koran.

Laatst gewijzigd door tomcpp : 30 januari 2007 om 17:03.
Oud 30 januari 2007, 17:01   #105
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ja, ik bedoel homo's en niet die mensen want die mensen ken ik niet!
Oud 30 januari 2007, 19:16   #106
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Yahyazakarya een dubbelnick is van Joshua, evenwel van religie veranderd...
Een christen-fundi die zich bekeert tot de islam? Hier zitten nog meer raven dan ik dacht.
Oud 30 januari 2007, 19:35   #107
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Doe geen moeite, Wannes, het is intussen voldoende bekend dat een volgeling van de mohammedaanse leer niet mag denken, laat staan van iets wetenschappelijk in vraag te stellen. Het gevolg daarvan is dat er welgeteld 1 mohammedaanse wetenschapper is die ooit een Nobelprijs gewonnen heeft. Vanzelfsprekend werkte de man in de Vrije Wereld, niet de mohammedaanse.

T'is maar hoe je het draait he, dit kan ook veel vertellen over de Nobelprijs.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 20:59   #108
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Heeft er niemand een vraag ofzo over iets in de koran?

Groetjes

Yahya
Oud 30 januari 2007, 21:18   #109
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
T'is maar hoe je het draait he, dit kan ook veel vertellen over de Nobelprijs.
't Ja, maar hoe je 't dan ook binnestebuiten keert, het zegt in elk geval duidelijk dat zowat de moslimwereld in het algemeen blijkbaar geen zin heeft in een objectief wetenschappelijk wereldbeeld, noch voor de maatschappelijke en filosofische implicaties ervan, iets waar de rest van de wereld blijkbaar minder moeite mee heeft.

Zo letterlijk mogelijk uit de koran kunnen citeren en er rigoureus naar handelen, is voor onze verlichte moslimbroeders blijkbaar meer dan voldoende wetenschapsbeoefening om het reilen en zeilen van Moedertje Natuur in haar totaliteit te omvatten en te doorgronden.
Voor u ook voldoende ?
Nee KrisKras, uit die hoek zijn en zullen er nooit prijzen te rapen vallen, just a one-way ticket to Paradise or... to Hell.
't Is maar hoe je 't draait he ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 21:58   #110
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

to Paradise or to hell ..
Ja, inderdaad dat staat ook in de koran zonder twijfel en het is zo je bent in dit leven voor een doel, de beste onder ons (alle mensen) is diegen die het beste gedraagt..
Je hebt uw verstand en je kunt nadenken en voortdurend op zoek gaan naar de beste manier om een onderscheid te maken tussen slecht en goed.
Paradijs en Hell is een realiteit en er is niemand die dat kan ontkennen hoor.

En wat betreft wetenschap en moslims, tja 't is maar hoe je dat draait niet alleen moslims die zwak zijn in het gebied van wetenschap maar Afrikannen met alle hun soorten en rassen en talen en culturen, Asia, Latijs Amerika en een deel van Europa. Om dit goed te kunnen begrijpen moet je de geschiedenis gaan leren dus de toestand van een bepaalde volk heeft niets met relegie zoals de meeste beweren maar met de gebeurtenissen die er gebeurt zijn.

Wetenschap is de motor van economische groei, is er iemand die kennis zomaar met de buitenwereld wilt sharen zonder een doel.?
Nee, dat denk ik gewoon niet.!

Laat mij iets weten , en alle vragen ivm de Koran zijn welkom! gewoon om alle misverstanden die er zijn weg te sporen om de kloof tussen verschillende culturen hier in België te verkleinen.

Met vriendelijke groeten

Yahya
Oud 30 januari 2007, 21:58   #111
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft er niemand een vraag ofzo over iets in de koran?

Groetjes

Yahya
Niet per se over iets in de Koran, maar wel er mee te maken.

Naar ik meen komt de Koran enkel pas volledig tot zijn recht wanneer het gereciteerd wordt op een soort zingende manier. Als iemand zonder kennis van het arabisch, hebreeuws of sanskriet kan ik mij daar jammer genoeg niet veel bij voorstellen. Is het mogelijk te verwoorden wat dit juist inhoud of eventueel voorbeelden te geven van vergelijkbare zaken in het nederlands (of engels/frans/...) ?
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 22:03   #112
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Naar ik meen komt de Koran enkel pas volledig tot zijn recht wanneer het gereciteerd wordt op een soort zingende manier. Als iemand zonder kennis van het arabisch, hebreeuws of sanskriet kan ik mij daar jammer genoeg niet veel bij voorstellen. Is het mogelijk te verwoorden wat dit juist inhoud of eventueel voorbeelden te geven van vergelijkbare zaken in het nederlands (of engels/frans/...) ?
*kuch* sorry om je bel (weer eens) te doen barsten, maar muziek en zingen is verboden in islam.

Want het "leidt tot zonde". Zoek maar eens op.
Oud 31 januari 2007, 00:51   #113
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Niet per se over iets in de Koran, maar wel er mee te maken.

Beste Visjnu,

De koran (recitatie of al'qure'aan in het Arabisch) is geen boek waarin de Arabische tekst staat dat is iets anders, dat noemen we een Mushaf.

De koran is mondeling en schriftelijk bewaard, de koran is mondeling van generatie naar de ander doorgebracht en dan laater ook schrijfetelijk.

Mondeling bewaard: dus de koran moet ook JUIST uitgesproken worden en dat alfabeet per alfabeet en woord per woord zoals de profeet Muhammed (saw) dat gedaan heeft, wanneer men een gewoon boek in het Arabisch leest dan leest hem dat gewoon en standaard maar de koran lezen we niet maar dat reciteren we daarom is er een wetenschap ontstaan (in het jaar 324 nh) die zich bezighoudt met hoe de woorden in de koran uitgesproken moeten worden, regels en richtlijnen (en daarin speelt de tijd, stijl, zingende manier, grammatica, ..etc een groet rol).
Arabisch kennen en ook mensen die dat perfect beheersen kunnen nooit de koran juist reciteren zonder die wetenschap (علم التجويد - 'ilm tajweed) .

Dus die zingende manier komt automatisch wanneer men de koran juist reciteert, de profeet (saw) zei: maak de koran mooier met jullie stem.

Hebt u nog vragen? altijd welkom
en hier geef ik u nuttige website waar jij meer over tajwied kunt lezen:

http://www.abouttajweed.com/index.htm

Met vriendelijke groeten

Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 31 januari 2007 om 00:55.
Oud 31 januari 2007, 20:42   #114
Diego Raga

Standaard

Citaat:
En wat betreft wetenschap en moslims, tja 't is maar hoe je dat draait niet alleen moslims die zwak zijn in het gebied van wetenschap maar Afrikannen met alle hun soorten en rassen en talen en culturen, Asia, Latijs Amerika en een deel van Europa.
Klein detail: de andere culturen die u hierboven opsomt, hebben iets minder last van stompzinnige religieuze pretentie, die een humane en maatschappelijke ontwikkeling deftig in de weg zit en alvast meer Nobelprijzen.
Zoals geweten blijken goddelijke en menselijke behoeften nogal eens significant te verschillen.
Het triestige feit dat nagenoeg alle moslimlanden nog steeds afhankelijk zijn van westerse kennis en technologie op alle gebieden onderstreept dit gegeven.

Wellicht daarom heeft uw allah, vooruitziend als hij is, het midden-oosten gezegend met een voorraad olie van een vaatje of wat, om het ideologische gebrek aan intellectuele leergierigheid en ondernemingszin bij zijn volgelingen ruim te compenseren.
Ik vraag me dan ook wel eens af hoe de regio eruit zou gezien hebben, als dit zwarte goud in een van de vier andere windstreken had gelegen... u niet ?
Oud 31 januari 2007, 21:21   #115
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Klein detail: de andere culturen die u hierboven opsomt, hebben iets minder last van stompzinnige religieuze pretentie, die een humane en maatschappelijke ontwikkeling deftig in de weg zit en alvast meer Nobelprijzen.
Zoals geweten blijken goddelijke en menselijke behoeften nogal eens significant te verschillen.
Het triestige feit dat nagenoeg alle moslimlanden nog steeds afhankelijk zijn van westerse kennis en technologie op alle gebieden onderstreept dit gegeven.

Wellicht daarom heeft uw allah, vooruitziend als hij is, het midden-oosten gezegend met een voorraad olie van een vaatje of wat, om het ideologische gebrek aan intellectuele leergierigheid en ondernemingszin bij zijn volgelingen ruim te compenseren.
Ik vraag me dan ook wel eens af hoe de regio eruit zou gezien hebben, als dit zwarte goud in een van de vier andere windstreken had gelegen... u niet ?
Beste Diego Raga,
Als je naar de geschiedenis kijkt dus vóór en na de ondergang van ottomaanse rijk en imperialisme in de jaren 20 dan zie je een andere wetenschappeijk toestand die toen aanwezig was.
Ja, klopt dat alle moslimlanden en heel de wereld nog steeds afhankelijk zijn van amerikaanse kennis en technologie op alle gebieden maar NIET gratis.
Maar dat wil niet zeggen dat de Islam of Koran tegen de wetenschap staat maar integendeel want deze laatste moedigt wetenschap en nuttige kennis voor mensheid, er bestaat geen inherente tegenstelling tussen wetenschap en geloof in het Koranische model.
Voortdurend is er een samengaan tussen wetenschap en geloof. Nadenken over de wetmatigheden in de natuur, is een manier om de Eerste te gedenken.
"In de hemelen en op aarde zijn zeker tekenen voor de gelovigen."
(Koran 45:3)
En iets dat ik hier nog moet melden is dat men soms een onderscheid tussen de fiets en de fietser moet maken.

Met respectvolle groeten

Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 31 januari 2007 om 21:26.
Oud 31 januari 2007, 21:42   #116
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voortdurend is er een samengaan tussen wetenschap en geloof. Nadenken over de wetmatigheden in de natuur, is een manier om de Eerste te gedenken.
Hoezo "de Eerste"? zijn de duivelsverzen terug in voege en heeft Allah opnieuw soortgenoten erbij?

Klinkt als: "Allah is de grootste" de grootste van wat? Van alle goden uit het arabische pantheon, waarvan Allah de maangod was?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 23:38   #117
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Dat mag je aan iemand anders vragen die in allah gelooft, want ik geloof niet in allah maar in الله oftewel de Eerste, de Enige die achter het bestaan zit en die alle wetmatigheden in de natuur ingesteld heeft en die alles bepaald heeft zodat het leven op de aarde mogelijk wordt en de levende wezens in zijn staat om te kunnen ovolueren etc ..
van mij mag je dat wat jij wilt noemen want de naam speelt geen enkel rol bij mij maar zodat het om de Eerste gaat!

Zijn er nog vragen over de koran ?
Vindt er iemand in de recitatie iets tegen de wetenschap?

Groetjes

Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 31 januari 2007 om 23:42.
Oud 1 februari 2007, 10:15   #118
tomcpp
Banneling

Standaard

18:86. totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waar hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."

Er woonde een volk bij de modderpoel waar de zon in onderging. Alle maar 1 van de vele belachelijkheden in de koran.
Oud 1 februari 2007, 16:43   #119
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Hallo,

Zijn er nog vragen over de koran?

groetjes

Yahya
Oud 1 februari 2007, 22:11   #120
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Als je naar de geschiedenis kijkt dus vóór en na de ondergang van ottomaanse rijk en imperialisme in de jaren 20 dan zie je een anderewetenschappeijk toestand die toen aanwezig was.
Bedoelt u de wetenschappelijke en technologische kennis die de westerse koloniserende mogendheden ginds mee importeerden, of de kennis en werktuigen die in de middeleeuwen reeds bestonden en aanwezig waren in de gebieden die nog niet met een islamitische invasie werden vereerd ?

Citaat:
Ja, klopt dat alle moslimlanden en heel de wereld nog steeds afhankelijk zijn van amerikaanse kennis en technologie op alle gebieden maar NIET gratis.
Gratis gaat de zon op, al de rest, zoals werk- woon- en transportinfrastructuur wordt hoofdzakelijk met petrodollars betaald, royale inkomsten van een economische hoofdtak die ze door buitenlandse firma's laten uitvoeren. Geen eigen inbreng dus.
Nogmaals, wat als de oliebronnen op een andere locatie hadden gelegen ? Een bloeiende kamelenindustrie of zandzakjesvullerijen in de plaats ? Stoneage revisited ?

Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat de Islam of Koran tegen de wetenschap staat maar integendeel want deze laatste moedigt wetenschap en nuttige kennis voor mensheid, er bestaat geen inherente tegenstelling tussen wetenschap en geloof in het Koranische model.
Als u het zegt... maar waarom dan het verhoudingsgewijs stuitende gebrek aan wetenschappelijke en technische uitvindingen of openbare en nuttige bijdragen vanuit de moslimwereld ? (1,5 miljard gelovigen)
In de registratiebanken van patenten en octrooien is het eveneens huilen met de tulband op. http://forum.politics.be/showthread.php?t=38090
Word het voor modale moslims all over the place, niet hoog tijd voor een maatschappelijk aangepaste inhaalbeweging in algemene kennis en intellectuele en maatschappelijke zelfredzaamheid, eerder dan een levenslang geconditioneerd rondbaggeren in het zompige moeras van een koranische fata morgana ?

Citaat:
Voortdurend is er een samengaan tussen wetenschap en geloof. Nadenken over de wetmatigheden in de natuur, is een manier om de Eerste te gedenken."In de hemelen en op aarde zijn zeker tekenen voor de gelovigen."(Koran 45:3)
En welke tekenen resten voor de dhimmies ? Staat dat ook ergens genoteerd of mogen die niet (teveel) denken ?

Citaat:
En iets dat ik hier nog moet melden is dat men soms een onderscheid tussen de fiets en de fietser moet maken.
U vergat nog te melden dat fiets en fietser een zijn als er gefietst word, alleen bij het afstappen ontstaat er onderscheid.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be