![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Leopold II , Albert I , Leopold III , last mee gehad misschien ? Zonder Leopold II was u een boer geweest. Zonder Albert I was u een duitser geweest en indien niet had u mogelijk nog altijd geen Vlaams onderwijs gehad. Zonder Leopold III was u ... waarschijnlijk hetzelfde geweest. Hij is met rede een van onze meest betwiste Koning maar dat hij een fascistische staat wou stichten , is volgens mij totale larie. Trouwens als u dat als argument oproept , heeft u toch nu geen reden tot klagen met een Koning als Koning Albert II. PS : en mijn LP's blijven het beste ooit ![]() Laatst gewijzigd door Bratskos Di Mola : 23 mei 2006 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Misschien klinkt de naam middeleeuws maar de betekenis alvast niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een president wordt tenminste gekozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die is toch democratisch verkozen? Deze niet:
![]() En deze smeerlap evenmin: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En?
Het volk heeft daar tenminste de mogelijkheid om na de ambtstermijn hem weg te stemmen... Blijkbaar is democratisering niet uw hoogste zorg. Of hoe belgicisten niet alleen hopelijk achterlopen, maar ook nog eens verdraaid reactionair denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Burger
|
![]() Als ik stem op iemand , dan heb ik nog niks te zeggen. Waar uit denkt u af te leiden dat ik Democratie niet belangerijk vind ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Belgische staat als vertegenwoordiger een Franstalige Duitse familie heeft, dan bewijst dat toch dat er iets flink mis is met die staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het principe van de monarchie steunt op het feodale principe van erfopvolging. In een democratie past dit niet, ongeacht of de desbetreffende staatsfunctie nu weinig of veel machtsconcentratie betekent. Er hoeft trouwens geen zichtbaar staatshoofd te zijn. De taken van staatshoofd kunnen gerust door iemand van de regering worden waargenomen, zoals Zwitserland al vele jaren met succes doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Denkt u nu werkelijk dat men door de monarchie af te schaffen democratie bekomt ? Wilt u de schijn-democratie wijten aan het feit dat we een Vorst hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Burger
|
![]() Ik sprak me niet over uit of dat ik akkoord ga met die symbolische functie en ga ik ook niet doen. Dat doet er ook niet toe, we zijn al veel te veel afgedwaald in dit forum , het wordt tijd om ons terug op het beginpunt te concentreren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik vind dat het al dan niet hebben van een koning of president een discussie die moet gevoerd worden als men er over eens is of dit land al dan niet moet splitsen of samengroeien... Men kan ook één belgie hebben met een president... of een koning... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Het staatshoofd heeft voornamelijk een ceremoniële rol (bv Zwitserland, Duitsland, Zweden,...). Dan is die in het buitenland het symbool van ons land. Hij kan enkel die symboolfunctie waarnemen als hij gekozen is door het volk of door zijn vertegenwoordigers. Het feit of een staatshoofd al dan niet ceremoniëel is speelt geen rol in de discussie over de monarchie: ook een ceremoniële koning kan zijn taak als staatshoofd niet uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat die niet over de legitimiteit beschikt om zichzelf "vertegenwoordiger van het land" te noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is een staatshoofd op basis van erfopvolging volledig hiermee tegenstrijdig. Hier ontleent het staatshoofd zijn functie niet aan het volk, maar aan een feodaal recht dat haaks staat op de soevereiniteit van het volk. |
|
![]() |
![]() |