Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2006, 20:48   #101
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De werkenden geven een deel af aan de gepensioneerden. Efficiënter dan dat kan het toch niet worden??
Tegenover een privé-pensioenfonds: eens een flinke inflatie en je kan met je hele bijeengezamelde geldhoop nog slechts een boeketje bloemen voor je vrouw kopen.
Als je op je 64e doodvalt, heb je dus je geld cadeau gedaan aan de bank. Dan heb ik toch liever dat dat geld naar de gemeenschap is gegaan.
Met de vrucht van mijn arbeid doe ik toch wat ik wil?
Oud 19 mei 2006, 21:01   #102
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Met de vrucht van mijn arbeid doe ik toch wat ik wil?
Na eerst te profiteren zeker van de collectieve scholen, de collectieve universiteiten, de collectieve kraamkliniek,...
Dat heet parasitisme.

Als jij de gemeenschap een deel van je loon ontzegt, dan ontzegt de gemeenschap u de toegang tot de (collectieve) openbare wegen. Wij wensen u een gelukkig en een vruchtbaar leven op uw stukje bouwgrond, maar u moet accepteren dat u nooit de rooilijn zal mogen oversteken.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 21:04   #103
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na eerst te profiteren zeker van de collectieve scholen, de collectieve universiteiten, de collectieve kraamkliniek,...
Dat heet parasitisme.

Als jij de gemeenschap een deel van je loon ontzegt, dan ontzegt de gemeenschap u de toegang tot de (collectieve) openbare wegen. Wij wensen u een gelukkig en een vruchtbaar leven op uw stukje bouwgrond, maar u moet accepteren dat u nooit de rooilijn zal mogen oversteken.
Ik wil dan ook helemaal al die collectieve dingen niet.
Oud 19 mei 2006, 21:11   #104
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil dan ook helemaal al die collectieve dingen niet.
Dan zal ik je een enkelband bestellen, zodat je je niet kan begeven op de collectieve/openbare weg.
Je vakantie zal dit jaar wat goedkoper uitvallen: verder dan tot het einde van je tuin kan je immers niet.
Oud 19 mei 2006, 21:14   #105
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zal ik je een enkelband bestellen, zodat je je niet kan begeven op de collectieve/openbare weg.
Je vakantie zal dit jaar wat goedkoper uitvallen: verder dan tot het einde van je tuin kan je immers niet.
Ik heb betaald voor die weg. Je kan me niet eerst dwingen te betalen, om me daarna de toegang te ontzeggen. Ik had het over het niet wensen bij te dragen aan een staats pensioenfonds. Trouwens, als minarchist zie ik enig heil in het overdragen van bepaalde infrastructuur aan de overheid. Ik ben niet zo'n anarcho-kapitalist als Percalion ze.
Oud 19 mei 2006, 21:20   #106
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik lidgeld voor een organisatie betaal, dan moet ik niet gaan discussiëren over het feit dat ik wél wil betalen voor de huur van het lokaal, maar niet voor de folders die ze laten drukken hebben. Als ik lid wil worden, betaal ik het lidgeld. Pas als ik lidgeld betaald heb, kan ik ervoor pleiten om minder geld te geven aan folders, en bijvoorbeeld meer voor uniformen. Maar als je niet de meerderheid achter jou krijgt, dan moet je ofwel mee betalen voor die folders, ofwel uit de organisatie stappen.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 19 mei 2006 om 21:21.
Oud 19 mei 2006, 21:48   #107
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Het viel tijdens de forummeeting nog maar eens op. Blijkbaar bestaat er een consensus dat een rechts-liberale partij een serieus gat in de markt is, die zowel kan vissen in de vijver van VLD, Vlaams Belang, N-VA en CD&V. Toch mislukken pogingen tot partijvorming steeds.

Liberaal Appel beloofde veel en vertolkte een groeiend ongenoegen met de VLD koers. Maar Ward Beysen was geen leider. Het parallelle initiatief VeiligBlauw was ook geen succes, nog minder zelfs. Samen had het geheel meer geweest dan de som van de delen. Intussen bleven heel wat rechts-liberale kopstukken in de VLD.

Een van die kopstukken, Hugo Coveliers, werd op den duur uit de partij gesmeten. Intussen was het kalf van VeiligBlauw en LA al verdronken, dus kartelvorming of samensmelting tot een azuren partij is niet zinvol. VLOTT zoekt daarom toenadering tot het Vlaams Belang, juist een solidaristische partij. Verstandig is de keuze wel, maar uiteindelijk zal hier ook niets uit komen.

Ik vraag mij af: stel u een scenario voor waar alle partijen naar links opschuiven (en dat doen ze) en het Vlaams Belang naar rechts (dat doet ze niet, ze profileert zich meer en meer als centrumpartij). Stel u in dat scenario een breuk voor in de VLD, waar alle rechts-liberalen tegelijk uit de partij stappen en het kristalisatiepunt vormen voor een rechts-liberale partij, waar rechtse mensen uit de andere partijen bij aan kunnen sluiten.

Ik denk hier aan:
Leo Govaerts, Ward Beysen (tijd is immers teruggedraaid), Paul Belien, Alexandra Colen, Jean-Marie De Decker, Hugo Coveliers, Jurgen Verstrepen, Pieter De Crem,...

In het huidige scenario slokt het Vlaams Belang de rechtse kiezers op door de linksverschuiving van de andere partijen. En het Vlaams Belang veranderen door de basis invloed te laten hebben op de top, kan niet door de partijstructuur, opdat de partij haar programma altijd "trouw" blijft...
De VLD moet eerst de doodsteek krijgen vooraleer zo'n "rechts"-liberale partij van de grond kan komen. Het Vlaams Belang is dan ineens verlost van die opportunisten en kan zich dan hopelijk opnieuw met zijn "core business" - de verdediging van Vlaams-nationale en Europees-continentale belangen - bezighouden en niet met de liberale fantasietjes van enkele renteniers en kruideniers. Met andere woorden: niet met de vlaktaksen en dergelijke, zoals Alexandra Colen dat onlangs meende.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 22:14   #108
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik lidgeld voor een organisatie betaal, dan moet ik niet gaan discussiëren over het feit dat ik wél wil betalen voor de huur van het lokaal, maar niet voor de folders die ze laten drukken hebben. Als ik lid wil worden, betaal ik het lidgeld. Pas als ik lidgeld betaald heb, kan ik ervoor pleiten om minder geld te geven aan folders, en bijvoorbeeld meer voor uniformen. Maar als je niet de meerderheid achter jou krijgt, dan moet je ofwel mee betalen voor die folders, ofwel uit de organisatie stappen.
Allez, we beginnen weer met het collectivistisch totalitarisme.
Oud 19 mei 2006, 22:22   #109
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, we beginnen weer met het collectivistisch totalitarisme.
Niemand verplicht je lid te worden.

Maar je moet niet denken van enkel lid te kunnen worden op de punten waar het jou persoonlijk goed uitkomt. Als je lid wordt, zal je moeten plooien voor het "totalitair collectief". Anders zul je zelf je autostades mogen aanleggen.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 19 mei 2006 om 22:22.
Oud 19 mei 2006, 22:26   #110
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand verplicht je lid te worden.

Maar je moet niet denken van enkel lid te kunnen worden op de punten waar het jou persoonlijk goed uitkomt. Als je lid wordt, zal je moeten plooien voor het "totalitair collectief". Anders zul je zelf je autostades mogen aanleggen.
Ik zie niet in dat, als ik voor autostrades betaal, ik ook ineens voor pensioenen moet betalen. Trouwens, dat die wegen niet door algemene belastingen moeten betaald worden, vaneigens.
Oud 19 mei 2006, 22:33   #111
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ga een tol-huisje zetten aan ieder huis? Anders zie ik niet in hoe die privé-wegen uitgebaat gaan kunnen worden.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 19 mei 2006 om 22:33.
Oud 19 mei 2006, 22:37   #112
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga een tol-huisje zetten aan ieder huis? Anders iz ik niet in hoe die privé-wegen uitgebaat gaan kunnen worden.
We kunnen de zaak natuurlijk verdoezelen door een megatolhuis in het centrum van Brussel neer te planten. Dan krijgen we de schaapse mekkerheid waar collectivisten zo op kicken.

Ik weet één ding, dat heb ik je al gezegd: ik heb niet gevraagd om geboren te worden. Ik wil m'n leven aldus leiden zoals ik dat wil, met respect voor anderen. Als jij daar je collectivistisch fasco-communistisch heilstaatje wilt voor oprichten, ga gerust uw gang. De staat is nu al de grootste grootgrondbezitter, dus een pak van dat land kunnen we best verdelen onder al die arme mensen die vandaag de dag lijden onder de staatse repressie en apathie van een asociale gemeenschap, gecreëerd omdat niemand nog voor iets verantwoordelijk is dan voor het op tijd inleveren van de belastingsbrief (en zelfs die mag je een maand te laat inleveren).
Oud 19 mei 2006, 22:40   #113
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eer jij op je eigen pootjes kan staan, heb je al 25 jaar geleefd op kosten van de gemeenschap. En na die 25, op het moment dat je eindelijk productief wordt, ga jij dus ineens zeggen dat die gemeenschap de boom in kan?

Een mens kan niet autonoom functioneren. Hij zal altijd op de steun van z'n medemensen moeten rekenen. Als jij na 25 jaar parasiteren stelt dat je nu je eigen boontjes zal doppen, haal je het hele sociale stelsel onderuit.
Oud 19 mei 2006, 22:45   #114
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eer jij op je eigen pootjes kan staan, heb je al 25 jaar geleefd op kosten van de gemeenschap. En na die 25, op het moment dat je eindelijk productief wordt, ga jij dus ineens zeggen dat die gemeenschap de boom in kan?

Een mens kan niet autonoom functioneren. Hij zal altijd op de steun van z'n medemensen moeten rekenen. Als jij na 25 jaar parasiteren stelt dat je nu je eigen boontjes zal doppen, haal je het hele sociale stelsel onderuit.
Ik heb nooit gevraagd op kosten van de gemeenschap te leven. Beetje flauwe zelflegitimatie, vind je niet? Mijn ouders krijgen geen beurs voor me, en ze zijn onderhevig aan een zware onderhoudsplicht.

Beetje zoals de staat een minimumloon inroept, wat werkloosheid veroorzaakt, wat dan een uitkering moet legitimeren. Het hele staatapparaat zit vol met die zelflegitimeringen. Trouwens, ik zal nooit een uitkering aanvaarden.

Ik wil ook helemaal niet autonoom functioneren, ik wil ware sociale instellingen. Wanneer groeit bij jullie het besef dat de staat niets anders is dan een log orgaan dat juist uit mensen bestaat? Het is geen superorganisatie, het is enkel iets dat nooit failliet kan gaan. Tof eh. Enfin, het kan wel failliet gaan, waardoor er een enorme staatsschuld wordt opgebouwd, waardoor er meer geld nodig is (10% van het budget), waardoor er meer belast wordt, waardoor &c.

Ik vertrouw liever op mensen en mijn eigen keuzes.

Laatst gewijzigd door lombas : 19 mei 2006 om 22:46.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 00:29   #115
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gevraagd op kosten van de gemeenschap te leven.
Er nooit om gevraagd, maar er wel mooi gebruik van gemaakt...

Citaat:
Beetje flauwe zelflegitimatie, vind je niet? Mijn ouders krijgen geen beurs voor me, en ze zijn onderhevig aan een zware onderhoudsplicht.
Leven op kosten van uw ouders? Foei voor een liberaal!

Citaat:
Trouwens, ik zal nooit een uitkering aanvaarden.
U weigerde waarschijnlijk ook moeders borst en haar moedermelk.

Citaat:
Wanneer groeit bij jullie het besef dat de staat niets anders is dan een log orgaan dat juist uit mensen bestaat? Het is geen superorganisatie, het is enkel iets dat nooit failliet kan gaan.
Maar een orgaan dat verantwoording verplicht is aan heel het volk, en niet enkel aan een handvol aandeelhouders.

Citaat:
Ik vertrouw liever op mensen en mijn eigen keuzes.
Bestaat die staat (dat log orgaan) dan niet uit mensen?
Oud 20 mei 2006, 07:43   #116
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er nooit om gevraagd, maar er wel mooi gebruik van gemaakt...
Weerom een zelflegitimering die op niemendal trekt. Een groentenverkoper die een tomaat in je handen duwt, moet je daar toch ook niet voor betalen enkel omdat j'em aangeraakt hebt? Niet jij, maar de verkoper is dan fout.

Citaat:
Leven op kosten van uw ouders? Foei voor een liberaal!
Dat zijn ouders verschuldigd, ja.

Citaat:
U weigerde waarschijnlijk ook moeders borst en haar moedermelk.
Leuke suggestie.

Citaat:
Maar een orgaan dat verantwoording verplicht is aan heel het volk, en niet enkel aan een handvol aandeelhouders.
Tof. Ik dacht nu wel dat iedereen aandeelhouder is, gezien iedereen belastingen betaalt.

Citaat:
Bestaat die staat (dat log orgaan) dan niet uit mensen?
Die ken of kies ik niet. In jouw opzicht meten die zich trouwens méér rechten aan dan een indvidiu, wat logisch en moreel onverantwoord is.

Laatst gewijzigd door lombas : 20 mei 2006 om 07:43.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 12:52   #117
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen de zaak natuurlijk verdoezelen door een megatolhuis in het centrum van Brussel neer te planten. Dan krijgen we de schaapse mekkerheid waar collectivisten zo op kicken.
waarmee je niet antwoort op de vraag.

Ga je overal tolhuizen zetten, in handen van de privaatfirmas die de wegen uitbaten? Hoe ga je dat precies doen met geprivatiseerde wegen?

Wat als een concurrerend bedrijf beslist om vlak naast een bestaande autosnelweg een eigen snelweg te leggen, waar je dan net een euro goedkoper kan rijden ?

En het bos en de weigrond die daarvoor moet worden gerooid? Aangezien die grond ook geprivatiseerd is kan de eigenaar er mee doen wat hij wil, en als die eigenaar een schone cheque krijgt van de autostradenbouwers, is er weeral een stuk groen weg.

En de ambulancen (privé uiteraard), moeten die dan ook eerst gaan bellen en contracten tekenen om op die pivate snelwegen te mogen om daar slachtoffers van accidenten in kritieke toestand te gaan ophalen?

En aangezien electriciteitsleidingen (van andere privéfirmas) ook wel eens over die privégronden plegen te gaan, moet daar ook voor betaald worden, wat dan door de electriciteitsproducenten als kost zal doorverrekend worden...

Om van hier naar Brussel te gaan, moet je over zeven verschillende private gronden en wegen gaan, dus evenveel keer stoppen om tol te betalen, of evenveel contracten tekenen om van die wegen gebruik te maken.

Met andere woorden: de ultieme bureaucratie.

Leve de liberale maatschappij

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 20 mei 2006 om 12:52.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 12:53   #118
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Geef mij dus met andere woorden maar dat megatolhuis in Brussel, waarvan het beheer democratisch wordt bepaald, waar iedereen aan bijdraagt, zodat iedereen zonder zevenentwintig keer opnieuw aan tolhuisjes te moeten staan wachten vrij op onze wegen kan rijden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 13:04   #119
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
waarmee je niet antwoort op de vraag.

Ga je overal tolhuizen zetten, in handen van de privaatfirmas die de wegen uitbaten? Hoe ga je dat precies doen met geprivatiseerde wegen?

Wat als een concurrerend bedrijf beslist om vlak naast een bestaande autosnelweg een eigen snelweg te leggen, waar je dan net een euro goedkoper kan rijden ?

En het bos en de weigrond die daarvoor moet worden gerooid? Aangezien die grond ook geprivatiseerd is kan de eigenaar er mee doen wat hij wil, en als die eigenaar een schone cheque krijgt van de autostradenbouwers, is er weeral een stuk groen weg.

En de ambulancen (privé uiteraard), moeten die dan ook eerst gaan bellen en contracten tekenen om op die pivate snelwegen te mogen om daar slachtoffers van accidenten in kritieke toestand te gaan ophalen?

En aangezien electriciteitsleidingen (van andere privéfirmas) ook wel eens over die privégronden plegen te gaan, moet daar ook voor betaald worden, wat dan door de electriciteitsproducenten als kost zal doorverrekend worden...

Om van hier naar Brussel te gaan, moet je over zeven verschillende private gronden en wegen gaan, dus evenveel keer stoppen om tol te betalen, of evenveel contracten tekenen om van die wegen gebruik te maken.

Met andere woorden: de ultieme bureaucratie.

Leve de liberale maatschappij
Hallo ?

Ik zei net dat ik daar geen voorstander van was...
Oud 20 mei 2006, 13:45   #120
PAJOT
Banneling

Standaard

liberalisme is helemaal passé, uit de tijd, zo dood als het kommunisme. De toekomst is het solidarisme.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be