![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na eerst te profiteren zeker van de collectieve scholen, de collectieve universiteiten, de collectieve kraamkliniek,...
Dat heet parasitisme. Als jij de gemeenschap een deel van je loon ontzegt, dan ontzegt de gemeenschap u de toegang tot de (collectieve) openbare wegen. Wij wensen u een gelukkig en een vruchtbaar leven op uw stukje bouwgrond, maar u moet accepteren dat u nooit de rooilijn zal mogen oversteken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vakantie zal dit jaar wat goedkoper uitvallen: verder dan tot het einde van je tuin kan je immers niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb betaald voor die weg. Je kan me niet eerst dwingen te betalen, om me daarna de toegang te ontzeggen. Ik had het over het niet wensen bij te dragen aan een staats pensioenfonds. Trouwens, als minarchist zie ik enig heil in het overdragen van bepaalde infrastructuur aan de overheid. Ik ben niet zo'n anarcho-kapitalist als Percalion ze.
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik lidgeld voor een organisatie betaal, dan moet ik niet gaan discussiëren over het feit dat ik wél wil betalen voor de huur van het lokaal, maar niet voor de folders die ze laten drukken hebben. Als ik lid wil worden, betaal ik het lidgeld. Pas als ik lidgeld betaald heb, kan ik ervoor pleiten om minder geld te geven aan folders, en bijvoorbeeld meer voor uniformen. Maar als je niet de meerderheid achter jou krijgt, dan moet je ofwel mee betalen voor die folders, ofwel uit de organisatie stappen.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 19 mei 2006 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet niet denken van enkel lid te kunnen worden op de punten waar het jou persoonlijk goed uitkomt. Als je lid wordt, zal je moeten plooien voor het "totalitair collectief". Anders zul je zelf je autostades mogen aanleggen. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 19 mei 2006 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga een tol-huisje zetten aan ieder huis? Anders zie ik niet in hoe die privé-wegen uitgebaat gaan kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 19 mei 2006 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet één ding, dat heb ik je al gezegd: ik heb niet gevraagd om geboren te worden. Ik wil m'n leven aldus leiden zoals ik dat wil, met respect voor anderen. Als jij daar je collectivistisch fasco-communistisch heilstaatje wilt voor oprichten, ga gerust uw gang. De staat is nu al de grootste grootgrondbezitter, dus een pak van dat land kunnen we best verdelen onder al die arme mensen die vandaag de dag lijden onder de staatse repressie en apathie van een asociale gemeenschap, gecreëerd omdat niemand nog voor iets verantwoordelijk is dan voor het op tijd inleveren van de belastingsbrief (en zelfs die mag je een maand te laat inleveren).
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eer jij op je eigen pootjes kan staan, heb je al 25 jaar geleefd op kosten van de gemeenschap. En na die 25, op het moment dat je eindelijk productief wordt, ga jij dus ineens zeggen dat die gemeenschap de boom in kan?
Een mens kan niet autonoom functioneren. Hij zal altijd op de steun van z'n medemensen moeten rekenen. Als jij na 25 jaar parasiteren stelt dat je nu je eigen boontjes zal doppen, haal je het hele sociale stelsel onderuit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje zoals de staat een minimumloon inroept, wat werkloosheid veroorzaakt, wat dan een uitkering moet legitimeren. Het hele staatapparaat zit vol met die zelflegitimeringen. Trouwens, ik zal nooit een uitkering aanvaarden. Ik wil ook helemaal niet autonoom functioneren, ik wil ware sociale instellingen. Wanneer groeit bij jullie het besef dat de staat niets anders is dan een log orgaan dat juist uit mensen bestaat? Het is geen superorganisatie, het is enkel iets dat nooit failliet kan gaan. Tof eh. Enfin, het kan wel failliet gaan, waardoor er een enorme staatsschuld wordt opgebouwd, waardoor er meer geld nodig is (10% van het budget), waardoor er meer belast wordt, waardoor &c. Ik vertrouw liever op mensen en mijn eigen keuzes.
Laatst gewijzigd door lombas : 19 mei 2006 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
U weigerde waarschijnlijk ook moeders borst en haar moedermelk. Citaat:
Bestaat die staat (dat log orgaan) dan niet uit mensen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 20 mei 2006 om 07:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je overal tolhuizen zetten, in handen van de privaatfirmas die de wegen uitbaten? Hoe ga je dat precies doen met geprivatiseerde wegen? Wat als een concurrerend bedrijf beslist om vlak naast een bestaande autosnelweg een eigen snelweg te leggen, waar je dan net een euro goedkoper kan rijden ? En het bos en de weigrond die daarvoor moet worden gerooid? Aangezien die grond ook geprivatiseerd is kan de eigenaar er mee doen wat hij wil, en als die eigenaar een schone cheque krijgt van de autostradenbouwers, is er weeral een stuk groen weg. En de ambulancen (privé uiteraard), moeten die dan ook eerst gaan bellen en contracten tekenen om op die pivate snelwegen te mogen om daar slachtoffers van accidenten in kritieke toestand te gaan ophalen? En aangezien electriciteitsleidingen (van andere privéfirmas) ook wel eens over die privégronden plegen te gaan, moet daar ook voor betaald worden, wat dan door de electriciteitsproducenten als kost zal doorverrekend worden... Om van hier naar Brussel te gaan, moet je over zeven verschillende private gronden en wegen gaan, dus evenveel keer stoppen om tol te betalen, of evenveel contracten tekenen om van die wegen gebruik te maken. Met andere woorden: de ultieme bureaucratie. Leve de liberale maatschappij ![]()
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 20 mei 2006 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef mij dus met andere woorden maar dat megatolhuis in Brussel, waarvan het beheer democratisch wordt bepaald, waar iedereen aan bijdraagt, zodat iedereen zonder zevenentwintig keer opnieuw aan tolhuisjes te moeten staan wachten vrij op onze wegen kan rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zei net dat ik daar geen voorstander van was...
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() liberalisme is helemaal passé, uit de tijd, zo dood als het kommunisme. De toekomst is het solidarisme.
|
![]() |
![]() |