![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2. Hoeveel uren zou men dan moeten werken om er meer aan over te houden dan de werkloosheidsuitkering? Je had het toch over mensen die niet geschikt zijn om te werken en de kans zouden moeten krijgen om te werken op eigen tempo en op dagen dat ze in staat zijn om te werken? Als ik halftime werk heb ik niet meer dan een werkloosheidsuitkering, ik zou dus al fulltime moeten werken om er iets aan te hebben. Jouw voorstel is dus zinloos voor mensen die niet geschikt zijn om te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik had het over mensen die slechts af en toe een goede dag hebben, die slechts af en toe eens een dag zouden kunnen werken en bij wie een baaldag niet gewoon een baaldag is maar veeleer een periode waarbij alles in het honderd lijkt te lopen. Ik ken genoeg mensen bij wie het zo is, mensen die helemaal niet aarden in onze samenleving. Soms omdat ze gewoon helemaal anders in elkaar zitten, soms ook omdat ze al zoveel mee gemaakt hebben in hun leven dat ze slechts van dag tot dag kunnen leven. In de stad waar ik woon heb ik veel mensen leren kennen die door dergelijke problemen gewoon niet geschikt zijn om te werken volgens de voorwaarden die werkgevers stellen. Dat is ook iets dat je vaak ziet bij mensen die hun hele leven door gebracht hebben in allerlei instellingen. Een deel van hen slaagt er niet in om een job langer dan een paar dagen of hooguit weken vol te houden. En als ik ze goed leer kennen dan begrijp ik dat heel goed. Mensen zonder ook maar enige structuur in hun leven, die zich bevinden in een enorm chaos, die al hun handen vol hebben om de dag zelf door te komen kunnen vaak niet toekomstgericht denken en zichzelf motiveren om elke dag opnieuw te gaan werken. Het is geen onwil maar onmacht. Laatst gewijzigd door debbie : 21 juni 2006 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is dus duidelijk een verschil tussen "bazen" en "bazen". Maar wat nog meespeelt: op het werk van mijn vrouw wordt verwacht dat je "flexibel" bent. Het is voor haar dan ook geen probleem om tijdens haar zwangerschapsverlof wat administratie e.d. te verrichten, and equally so is het voor die baas geen probleem als je een dag op een ziek kind moet passen. In een klein bedrijf gaat dat ook. In een groot bedrijf (vakbonden, CAO's en al die blabla) is dat gewoonweg onmogelijk. Naar mijn mening liggen de rigide wetten en verplichtingen die onze arbeidsmarkt reguleren dan ook aan de basis van een deel van de mistoestanden waarover hier gesproken wordt.
![]() |
![]() |
#108 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook ja, maar evengoed zorgt de afwezigheid daarvan net voor meer uitbuiting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Pas op, hiermee zeg ik niet dat in een groot bedrijf arbeiders zich niet zouden mogen verenigen of zoiets, of dat een baas zowiezo alles mag bevelen wat-ie-wil.
![]() |