Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2006, 12:28   #101
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb me al eens afgevraagd hoe lang het nog gaat duren voor zondag de rituele stenigingsdag wordt in de lokale CC's...
dan kan je stenen gaan verkopen en veel winst maken .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 12:28   #102
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Inderdaad, daarom vind ik het ook fout dat deze uitspraak enkel op de moslims wordt verhaald en door sommigen als politiek middel wordt aangewendt.
Slachtingen zonder verdoving zijn een probleem van zowel allochtonen als autochtonen. Talloze boeren slachten hun dieren op dezelfde manier als de moslims om ze in het zwart te verkopen. Dat maakt dat ook zij er ongestraft mee weg komen. Het lijden van dieren is onaanvaardbaar, maar we moeten niet enkel onze pijlen richten op de moslims maar ook onze eigen fouten durven toegeven.
IDD, elke thuisslachting moet volgens de regels verlopen, waarom moeten moslims dan speciaal beschermt worden? De boer mag ervoor opgepakt worden, de moslim niet?

consequent....
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 12:29   #103
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

"Er bestaat geen onderscheid van standen (...) De grondwettelijke macht van de Koning gaat over volgens geboorterecht."

Maar echt lachen eh. Écht eh.

Oud 20 juni 2006, 12:31   #104
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
"Er bestaat geen onderscheid van standen (...) De grondwettelijke macht van de Koning gaat over volgens geboorterecht."

Maar echt lachen eh. Écht eh.

Qua lachboek zal er niet veel beter zijn zeker....

ken je hem nog : alle dieren zijn gelijk, maar sommige zijn meer gelijk dan een ander....

Oud 20 juni 2006, 12:35   #105
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik heb me al eens afgevraagd hoe lang het nog gaat duren voor zondag de rituele stenigingsdag wordt in de lokale CC's...
bakstenen dan?

1 pallet kopen, 2 pallet gratis?

achteraf verkopen als echte "rode" baksteen dan....

Oud 20 juni 2006, 12:36   #106
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist omdat het zonder verdoving gebeurd, moet het zeker in een slachthuis. Voor de rest blijft thuis slachten tegen de wet.
Natuurlijk moet slachten niet in huis gebeuren, hoort slachtafval niet op straat of bij het huishoudelijk afval en moet je dieren niet nodeloos pijn toe brengen. Daar ben ik het allemaal mee eens.

Ik ben het echter ook eens met het feit dat sommige grondrechten zoals geformuleerd in onze grondwet, boven andere, minder belangrijke wetten gaan.

En voor de rest moet ik heel hard lachen om het bewuste schaap ...

Laatst gewijzigd door kaatd : 20 juni 2006 om 12:37.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 12:39   #107
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

De afdeling Wetgeving van de Raad van State is slechts een adviesgevend orgaan en moet verplicht worden ingeroepen (meer info: compendium Belgisch recht 1B van Alen en Muylle) bij elk wetsontwerp. Politici zijn niet verplicht dit te volgen zolang er geen tegenstrijdigheid komt met bevoegdheden.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 12:40   #108
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Ja , mensen slachten is verboden, maar met dieren mag je doen wat je wil he, 't zijn toch maar dieren...
ze hebben geen gevoel en zo....
Ik beweer niet dat ze geen gevoel hebben en ik hou geen pleidooi voor het feit dat je met dieren mag doen wat je wil.

Maar ik kan het standpunt van de RvS goed begrijpen als ze zeggen dat de grondwet en grondrechten belangrijker zijn dan wetten op dierenbescherming.
Oud 20 juni 2006, 12:43   #109
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat gaat er volgen? Dit is gewoonweg barbaars.
Ga ik volkomen mee akkoord. Mischien moeten we dit artikel forwarden naar al onze minder politiek geörienteerde vrienden, zulks barbarisme hoort niet thuis in deze tijden
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 12:43   #110
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dit arrest gaat idd mensen naar het VB drijven
Zo zie je maar hoe idioot veel van die VB-ers zijn. Met "hen zou 't natuurlijk allemaal niet waar zijn", dat geloof ik graag: die vegen hun gat af aan de grondwet en aan de Rechten van de Mens.

Niet uit respect voor de dieren maar gewoon uit plat opportunisme.
Oud 20 juni 2006, 12:44   #111
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ga ik volkomen mee akkoord. Mischien moeten we dit artikel forwarden naar al onze minder politiek geörienteerde vrienden, zulks barbarisme hoort niet thuis in deze tijden
Misschien is dat wel eens het proberen waard. Heeft iemand een copy/paste van het krantenbericht want ik ben hier wekenlang niet meer geweest door hogeschoolopdrachten en examens
Oud 20 juni 2006, 12:45   #112
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Ik beweer niet dat ze geen gevoel hebben en ik hou geen pleidooi voor het feit dat je met dieren mag doen wat je wil.

Maar ik kan het standpunt van de RvS goed begrijpen als ze zeggen dat de grondwet en grondrechten belangrijker zijn dan wetten op dierenbescherming.
Wel, ik kan dat niet begrijpen.

De grondwet zegt, iedere belg is gelijk voor de wet... Nu gaan ze zeggen : ieder belg is gelijk voor de wet, ook voor verboden thuisslachten MAAAR als je moslim bent, mag je wel...

Als jij daar geen graten in ziet.....
Oud 20 juni 2006, 12:46   #113
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Arme schaapjes Met alle respect voor alle religies, maar een aantal basisregels dienen wel gerespecteerd te worden: geen mensenoffers, goede verzorging bij het offeren van dieren, geen misbruik van seksuele of monetaire aard, ...
Ik wil gerust stemmen voor een algemeen verbod op dierenoffers, helaas lijkt het dat de enige partij die hier eventueel werk zou van kunnen maken het VB is.

Die partij wordt met de dag verleidelijker vrees ik.

Citaat:
Ik vind het echt walgelijk dat men dit toelaat. Men zou op zijn minst een beetje humaan welzijn kunnen toepassen op dieren - overigens zie ik niet in waarom ze niet mogen verdoofd worden?
Als het dierke niet afziet is't geen ritueel offer meer
Barbaarse klootzakken
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 20 juni 2006, 12:47   #114
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Zo zie je maar hoe idioot veel van die VB-ers zijn. Met "hen zou 't natuurlijk allemaal niet waar zijn", dat geloof ik graag: die vegen hun gat af aan de grondwet en aan de Rechten van de Mens.

Niet uit respect voor de dieren maar gewoon uit plat opportunisme.
Dat gaat niet over moslims alleen hoor. Hoe zwaar heeft de CD&V niet de verkiezingen verloren wegens al dat landbouwgedoe en misbruik? Ook plat opportunisme, of gewoon een degout van de gevoerde politiek.

Het is overigens kenmerkelijk dat het voorstel zelf is ingediend vanwege SP.a en VLD (Vandenhove en Dedecker), maar dat na het besluit van de Raad diezelfde partijen tegen hun eigen voorstel zullen stemmen. Vreemd.
Oud 20 juni 2006, 12:47   #115
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het ergste is dat de Raad een peiling ter beschikking had waarin 87% van de burgers zich uitsprak tégen het toelaten van het onverdoofd de keel oversnijden van schapen.
Verrast je dat?
Oud 20 juni 2006, 12:48   #116
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Hm is zelfs Groen! dan niet... enkel VB? Zijn jullie wel zeker?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 12:49   #117
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overigens, kaat, antwoord nu eens aub op mijn vraag: nergens in de voorschriften van de slachting (dhabiha) staat dat het dier niét mag verdoofd worden.
Oud 20 juni 2006, 12:49   #118
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Verrast je dat?
Ik MOET daar ja op antwoorden...

Een "nee" zou willen zeggen dat ik dat normaal zou vinden, en ik vind dat verre van normaal...
Oud 20 juni 2006, 12:51   #119
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Beetje bij beetje passen wij onze normen en waarden aan .
Aan die vh toekomstige Eurabia.
Ander voorbeeld : gescheiden zwemuren voor moslima's in het stedelijk zwembad van Vilvoorde.
En natuurlijk : de kopvod misere.

Eigenlijk zou het Belang minstens 50% vd stemmen moeten behalen.
Nl die van elke vrouw.
Vrouwen worden mss wel de eerste slachtoffers wanneer Islam hier de eerste viool gaat spelen, nog voor Joden en homo's.
Sinds wanneer zijn die gescheiden uren daar? Enige links over/van?
Oud 20 juni 2006, 12:53   #120
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Okee gij ziet graag dieren en bent ervan zeer overtuigd (veggie).

Maar voor mij heeft het weinig zin om dieren te verdoven. En zo wreed is een exsanguinatie-dood niet. De halsslagader wordt overgesneden, er gaat geen bloed meer naar de hersenen en het dier verliest zijn bewustzijn.

M.a.w. hij gaat vanzelf van zijn stokje. Het enige pijn dat hij voelt is de snede doorheen zijn huid (waar de pijnreceptoren zitten). Dat doet even sterk pijngevoel als een piquur in zijn vel om hem te verdoven.
Allemaal goed & wel, als de mutten een scherp mes gebruikt, en direct door de halsslagader gaat, als je nu denkt dat het altijd van den eerste keer lukt, dan moet ge dringend nekeer gaan zien naar die "offerfeesten"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be