![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Staatssecretaris
|
![]() Geniet er dan nog maar even van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besef je dan nog altijd niet dat België wel eens ten onrechte zou kunnen bestaan en daarom alleen via kunstmatige ademhaling in leven kan worden gehouden?
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel maar hoor....
![]() |
![]() |
#104 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik BEN vlaming... en ik ben daar fier op ook... Maar ik ben ook BELG, en belgie is mijn land... En we wonen in een land waar men 2 delen heeft, wij vlamingen, en zij walen... En waar vb en sateliet organisaties zeggen, splitsen splitsen.. ben ik van mening, samenwerken, gezond maken, goeie systemen invoeren... net zoals jij zei, desnoods de hele staatsstructuur van de fundering af herbeginnen. De waal moet een bondgenoot zijn/worden, geen tegenstander... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() België is kapot aan't gaan, niet omwille van de Walen of de Vlamingen, maar omwille van een ongezond evenwicht tussen beide, een slecht evenwicht in de hand gewerkt door de politiek, die de grotere problemen liever afschuift & met de vingers wijst om zelf geen schuld te moeten opnemen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is het niet: het gaat over heden en verleden, over mensen, over instellingen en belangen. Je kan dus niet anders dan vertrekken vanuit de aan de gang zijnde evoluties. De belangrijkste evolutie van de voorbije tien jaar is de groeiende verwerping van het federale niveau door de Vlaamse burgers. Je "totale reset" zal dus van daaruit moeten vertrekken. Of in de valies blijven zitten tot de dingen echt ontploffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Daarbij, iets van die aard die ik voorstel kan enkel als er een partij is met voldoende macht om die maatregelen geleidelijk aan in te voeren. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
en idd, ik ben ook vlaming, het enige verschil met jouw versie, maar dat is voor vele mensen belangrijk... En dat is nu net hetgene wat niet kan hebben in vb en consoorten. je bent of vlaming (met ons), of belg (tegen ons)... and that is... Soms heb ik echt de indruk dat het vb nog het liefst het gevoel van belg zijn, of de uitspraak daarvan strafbaar zou maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je pleit dus voor de invoering van referenda? Jammer genoeg is dat enkel gewild door partijen zolang ze in de oppositie zitten. (Behalve voor CD&V/N-VA, die willen dat hoe dan ook niet) Eens aan de macht 'vergeten' zelfs de hevigste referendabepleiters hun kiezersbeloften ook op dit punt. De burgers staan er machteloos bij en kijken ernaar. Wat kunnen ze anders? Hoe denk jij de particratie te lijf te kunnen gaan zonder referenda? Hoelang denk je dat Belgique nog zou bestaan mocht het volk iets in de politieke pap te brokkelen hebben? Waarom denk je dat GEEN ENKELE regering het referendum invoert in dit land?
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
![]() Citaat:
Moeten anders es een eigen partij oprichten eh ![]()
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Schepen
|
![]() je mag toch staan roepen met vlaggetjes en je foldertjes in ieders bus gaan steken? Maar wat valt daarin te lezen, de walen profiteren van ons, SPLITSEN. niet proberen gezond en eerlijk systeem in te voeren (ja goed jong, dan moeten ze nog uitdokteren hoe,waarom en wanneer), SPLITSEN is zoveel simpeler om te verkopen aan de kiezer en veel simpeler voor te stellen... Men roept uit die hoek al jaren van "werk met ons" maar in praktijk zie je enkel :"our way, or the highway" attitude..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch fijn dat je inziet wat de ware oorzaak is dat Belgique uit elkaar valt. Een hopeloos gebrek aan evenwicht en dit al 175 jaar lang. Belgique had dus al van bij de aanvang geen reden van bestaan.
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() In de GVA staat geen woord over de aktie van Voorpost.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Vreemdeling
|
![]() Kan iemand mij een Belgisch vlagje bemachtigen?
Mijn toiletpapier is op en ik heb iets nodig om de barbecue aan te steken. Bedankt voor de medewerking! ![]()
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
Hear hear... Volledig akkoord!!! Ik zou er trouwens geen enkel probleem mee hebben om in de vlaamse onafhankelijkheidsverklaring duidelijk en plechtig te laten stipuleren dat aan Wallonië wegens eeuwenlange plundering, vernedering en imperialistische agitatie NIET om herstelbelasting zou mogen worden gevraagd.
![]() |
![]() |
#119 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat ik niet van vb moet weten, dat die anderen heilig zijn voor mij he.. de andere partijen zijn evengoed verantwoordelijk voor de toestand vandaag de dag... Daarom dat ik geen flauw idee meer heb op wie ik nog moet gaan stemmen... VB verbied belgie, de rest wil het verder naar de kl*t*n helpen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen en Wallonië kan dat wel. |
|
![]() |
![]() |