Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2006, 19:23   #101
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
1) Of het om een 'bende' gaat, moet nog blijken
2) Dat jongeren op een bus (of ergens anders) tumult maken is niet abnormaal.
3) Het is zeer enerverend dat die ventjes op de bus tumult maken en het is heel laag van hen dat iemand die zich daarover uitspreekt en tussenkomt in de klappen moet delen, maar om dat te gaan vergelijken met de moorden door HVT is waarlijk van de pot gerukt.
4) Dat een man een hartinfarct krijgt, kan gebeuren. Dat is erg voor zijn naasten maar ik ga daar geen voorbarige conclusies uit trekken.
Juist ja....in jouw politiek correcte wereldje is HVT een dolgedraaide racistische slachter en is dit voorval gewoon een uit de hand gelopen spelletje van kansarme jongeren. Zoals met Patrick Mombaerts een aantal jaren geleden. Tenminste, dat versta ik uit jouw commentaar hierboven. Het resultaat is echter hetzelfde. Er zijn/is een dode gevallen.
Oud 24 juni 2006, 19:28   #102
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Of het om een 'bende' gaat, moet nog blijken
2) Dat jongeren op een bus (of ergens anders) tumult maken is niet abnormaal.
3) Het is zeer enerverend dat die ventjes op de bus tumult maken en het is heel laag van hen dat iemand die zich daarover uitspreekt en tussenkomt in de klappen moet delen, maar om dat te gaan vergelijken met de moorden door HVT is waarlijk van de pot gerukt.
4) Dat een man een hartinfarct krijgt, kan gebeuren. Dat is erg voor zijn naasten maar ik ga daar geen voorbarige conclusies uit trekken.
[SIZE=4]VISWIJVEN [/SIZE][SIZE=2]trekken geen voorbarige conclusies,maar stinken wel uit hun bek.[/SIZE]
Als u kon zou u de schuld nog bij het slachtoffer leggen,alee t'is te zien wie het slachtoffer is en wie de daders zijn natuurlijk.
Want zo bent u wel he vergevingsgezind als het u past,haatdragend als het u niet past
Stap het hier toch af mens,u woorden dragen alleen haat uit.
Dat het nu gebeurt door iemand van Links of door iemand van rechts,misdaad is misdaad maar voor u maakt het wel een groot verschil uit nietwaar!
Oud 24 juni 2006, 19:30   #103
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Na de mp3-moord heeft kardinaal Danneels ons verweten niet tussenbeide te zijn gekomen.
Blijft de kardinaal nu nog bij dit standpunt?

mvg

Harald.
Harald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 19:31   #104
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allé, een man krijgt een hartinfarct nadat hij een incident meemaakt op de bus en ineens staan ze hier weer allemaal te krijsen als doorgeflipte viswijven op speed.
Ga eens allemaal wat in 't zonneke wandelen ...
Ge moet dat eens in een gewoon café aan den toog vertellen wat gij hier zegt... t'zal niet te lang duren voor ge een pint over uw kop of een vuist in uw gezicht krijgt... !!!

Het zijn mensen zoals gij die mee verantwoordelijk zijn voor de normvervaging door het minimaliseren van dit soort nutteloos geweldadig gedrag.
Mensen zoals gij die de allochtonen in de land tegen beter weten in blijven bepamperen en blijven dromen van de utopische multikul die er NOOIT zal komen.

Wat we nodig hebben in dit land is een nieuwe Pieter de Coninck, die het volk kan begeesteren en kan doen inzien dat we moeten opstaan en niet meer onverschillig mogen reageren tegen dit soort moorden !

Het huidige beleid is hier mede verantwoordelijk voor en moet verdwijnen.
Er is maar 1 oplossing en dat is NULTOLERANTIE voor de jonge allochtone jongens wiens wandaden met de mantel der liefde worden toegedekt.
Oud 24 juni 2006, 19:32   #105
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Na de mp3-moord heeft kardinaal Danneels ons verweten niet tussenbeide te zijn gekomen.

mvg

Harald.
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar....
Oud 24 juni 2006, 19:32   #106
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Het gaat wel degelijk om jonge allochtonen, gaan ze nu ook een witte mars op de been roepen, ik denk het niet, maar in october delen ze de prijzen uit.
Boppa47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 19:59   #107
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Dupont Bekijk bericht
Hallo, mensen, ik weet het niet hoor en ik kan best tegen een grap. Maar...

[SIZE=3]DEZE MIDDAG, INDERDAAD "DEZE MIDDAG" IS EEN MAN DOODGESLAGEN EN ZIJN LIJK IS NOG NIET KOUD OF ER WORDT HIER AL GRAPPIG GEDAAN OVER DEZE MAN ZIJN DOOD!!!!![/SIZE]
[SIZE=3]ALSTUBLIEFT ZEG!!! RESPECT, OOIT VAN GEHOORD!!!! [/SIZE]
die "grappen" zijn (voor mij in ieder geval) een soort mentale zelfbescherming.Nog nooit gehoord over soldaten aan het front, die grapjes van héél bedenkelijke smaak maken? Dat is niet omdat dat zo een afschuwelijke wreedaardige smeerlappen zijn hoor.Dat is gewoon om de zenuwen af te reageren.Wij, doodgewone burgers, gaan langzaam aan naar zulke toestanden: het éné akelige nieuws volgt het andere op.Van Themsche, de moord op Joe...reeds ouwe zaken, vervangen door meer, nieuw geweld...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:09   #108
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
mvg
Harald.
Ik ben nu ook echt nieuwsgierig naar de kardinaal zijn reactie.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:14   #109
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat een man een hartinfarct krijgt, kan gebeuren. Dat is erg voor zijn naasten maar ik ga daar geen voorbarige conclusies uit trekken.
Wat een minimaliserende zever. Hadden er geen klappen gevallen dan was hij niet doodgevallen.
Dit is púre doodslag en vereist straf ipv excuses.
D.Nibelung is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:28   #110
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boppa47 Bekijk bericht
Het gaat wel degelijk om jonge allochtonen, gaan ze nu ook een witte mars op de been roepen, ik denk het niet, maar in october delen ze de prijzen uit.
Bron? Ik zag dit nergens in de Standaard staan...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:29   #111
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allé, een man krijgt een hartinfarct nadat hij een incident meemaakt op de bus en ineens staan ze hier weer allemaal te krijsen als doorgeflipte viswijven op speed.
Ga eens allemaal wat in 't zonneke wandelen ...
Mens, je moest beschaamd zijn!

Die hartaanval is het gevolg van de agressie die heeft plaatsgevonden! Doodslag, weet u wel!
Oud 24 juni 2006, 20:35   #112
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Kaatd amuseert zich kostelijk.

Citaat:
Die hartaanval is het gevolg van de agressie die heeft plaatsgevonden! Doodslag, weet u wel!
Als de jeugd zich nu op de bus ook al niet een beetje mag vermaken, waar doet iedereen toch SUV-Vlaming-achtig over? Hebben wij dan nooit belletrek gedaan of een kat geschopt?
Oud 24 juni 2006, 20:38   #113
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom je daar iets tegen kan hebben.
Het helpt geen bal, het geeft de overheid een alibi om niets te moeten doen, en het kost ons hopen geld.
Oud 24 juni 2006, 20:42   #114
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

Welliswaar onopzettelijke doodslag. Het is niet goed te praten maar zeker niet te vergelijken met de terroristische aanslag van de vlaams nationalistische en extreem rechtse HVT die bewust op zoek ging naar weerloze slachtoffers.

Maar ja we kunnen mischien al beginnen met dezelfde onzinnige praat te verkopen en het slachtoffer de schuld te geven als toen met de terroristische aanslag in Antwerpen. Misschien moeten we vragen stellen als "had het slachtoffer misschien een hoofddoek aan?", "heeft het slachtoffer niet uitgedaagd?", "wat deed een blanke man op een bus?".
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:44   #115
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Misschien moeten we vragen stellen als "had het slachtoffer misschien een hoofddoek aan?", "heeft het slachtoffer niet uitgedaagd?", "wat deed een blanke man op een bus?".
Twee maanden niet gezien, en er valt een racistische moord te vergoelijken, en hop daar is Bazil weer.

Laatst gewijzigd door baarle : 24 juni 2006 om 20:45.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:47   #116
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Twee maanden niet gezien, en er valt een racistische moord te vergoelijken, en hop daar is Bazil weer.

Ik ben een ramptoerist 8)
Oud 24 juni 2006, 20:52   #117
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welliswaar onopzettelijke doodslag. Het is niet goed te praten maar zeker niet te vergelijken met de terroristische aanslag van de vlaams nationalistische en extreem rechtse HVT die bewust op zoek ging naar weerloze slachtoffers.

Maar ja we kunnen mischien al beginnen met dezelfde onzinnige praat te verkopen en het slachtoffer de schuld te geven als toen met de terroristische aanslag in Antwerpen. Misschien moeten we vragen stellen als "had het slachtoffer misschien een hoofddoek aan?", "heeft het slachtoffer niet uitgedaagd?", "wat deed een blanke man op een bus?".
Mss moeten we nog maar even wachten met commentaar,maar het maakt die mens er niet minder dood om.
Oud 24 juni 2006, 20:58   #118
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welliswaar onopzettelijke doodslag.
Onopzettelijk, zoals in 'per ongeluk'? Ik heb hem niet express geslagen, ik was op mijn nagels aan het bijten en plots ging mijn vuist af?
Oud 24 juni 2006, 20:59   #119
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onopzettelijk, zoals in 'per ongeluk'? Ik heb hem niet express geslagen, ik was op mijn nagels aan het bijten en plots ging mijn vuist af?
Er is een verschil tussen opzettelijke en onopzettelijke doodslag. Net zoals er een verschil tussen moord en moord met voorbedachte rade.

Ik denk niet dat de zes jongeren tot doel hadden de man te doden, het was een samenloop van omstandigheden dat serieus verkeerd is uitgedraaid.
Oud 24 juni 2006, 21:00   #120
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Neen onopzettelijk als in een vuist doet om pijn te doen en een wapen om te moorden. Maar daar weet het VB nu alles van. Zij weten nu ook dat een bokshandschoen dodelijk kan zijn. 8)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be