![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarbij u gemakkelijkheidshalve maar vergeet dat heel veel van die 'belangers' ontgoochelde ex-nva'ers zijn. Breng dit even in rekening en u beseft zelf hopelijk wel dat heel uw betoog op niet veel slaat en we met een consequenter vlaams-nationaal en minder anti VB gedrag van de N-VA er waarschijnlijk nog op zouden stemmen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 juli 2006 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar kan ik tekenen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens Robert t wat laat weten over de petitie teken ik meteen. Ik hoop dat het resultaat een beetje toenadering zal zijn. Kartel hoeft niet, maar op zijn minst overleg omtrent vlaamse zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die welkomgroep heeft nogal een succes gehad hé. ![]() Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 1 juli 2006 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens DS verloor de N-VA 1 derde van haar electoraat aan het VB de laatste verkiezingen. Dat werd gecompenseerd door ex-cd&v en ex-vld stemmers, maar dat de radicaal vlaams-nationalisten de N-VA en masse verlaten kunt u moeilijk betwisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En maakt dat verdomme uit ? De N-VA en het VB zouden moeten samenwerken om Vlaanderen onafhankelijk te maken. De PS en de MR en de CDH en Ecolo werken ook samen om de de geldstroom vanuit Vlaanderen intact te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maakt dat uit. Twijfelende vl-nat's gaan naar de N-VA. De stemmen van de N-VA en die van het VB tezamen zijn bijna genoeg om Vlaanderen onafhankelijk te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Uiteraard maakt dat niet uit. Overlopers zouden zelf niet in het nieuws mogen komen. De N-VA en het Vlaams Belang moeten front vormen verdomme!
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij maakt dat uit ja, want het is symptomatisch voor het steeds verder afzwakkende vlaams-nationalisme binnen de N-VA dat deze mensen opstappen. Ik geloof niet meer in toenadering tot de N-VA zolang Bourgeois en Dewever er de plak zwaaien, want de N-VA gedraagt zich als slippendrager van het belgisch regime niet als vlaams-nationalistische partij. Er zijn nog steeds veel waardevolle vlaams-nationalisten binnen de N-VA kiezers, net zoals er waarschijnlijk nog wel wat 'burgermanifesten'aanhangers binnen de VLD te vinden zijn, maar dat is geen reden om voor samenwerking te pleiten zolang de dienst niet door deze mensen maar door machtspolitici �* la verhofstadt, dewever of bourgeois wordt uitgemaakt. Wie op de communicatie van de N-VA let kan ook niet anders dan vaststellen dat zij zich niet meer zozeer op vlaams-nationalisten richten maar eerder op ontgoochelde 'blauwen'. An sich niks mis mee, maar geloofwaardigheid??? Waarom zou een diepblauwe geloven dat de N-VA op dat vlak iets kan realiseren als ze hun zelfverklaarde core-business al zo makkelijk aan de kant schuiven? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 2 juli 2006 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister
|
![]() [quote=Rr00ttt;1794783] Ik geloof niet meer in toenadering tot de N-VA zolang er de plak zwaaien, want de N-VA gedraagt zich als slippendrager van het belgisch regime niet als vlaams-nationalistische partij. [quote]
Ik begin optimistisch te worden. Hoewel ik voor Dewinter stem, zal ik hem tegen de ballen stampen om een eenheid te vormen; niemand moet gezichtsverlies lijden, maar Bourgeois en Dewever moeten weg. Laatst gewijzigd door Duym : 2 juli 2006 om 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan zijn we het eens. Ik zou graag een aimabele relatie of meer tussen het VB en de N-VA zien, maar het zal de N-VA zijn die de eerste stap moet zetten door terug een vlaams-nationalistische partij te worden. Maar ik vrees dat het al te laat is. De N-VA had aanvankelijk een groot voordeel tov het VB, namelijk dat zij het makkelijker hadden om 'denkers' van formaat en zowel linkse als rechtse vlaams-nationalisten binnen te halen. Daar schiet echter niks meer van over. Als die mensen niet zelf opstapten zijn ze wel buitengewerkt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Een Vlaams front tegen de Waalse corruptie en tegen het koningshof. Als de N-VA en het VB hun beider leden optrommelen voor een betoging dan kom je al snel aan 100.000 mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Effen op een rijtje: Citaat:
Citaat:
Eric Defoort verwacht veel meer van de N-VA en het 'Vlaamse kartel of hij zal er met de federale verkiezingen ook niet meer voor stemmen. Geert Wouters, met branie als ex.VB-er door de N-VA binnengehaald in Gent op de stichtingsbijeenkomst is ook allang weer weg. Robert Tondeleir, de eerste die- met succes, zo getuigt onderstaand citaat- in de praktijk brengt wat hier verkondigd wordt, werd daarvoor door de N-VA met schorsing bedankt. Citaat:
Nochtans willen de meeste van de militanten en sympathisanten dit al veel langer dan vandaag. Bovenstaande gebeurtenissen zijn echter niet bevordelijk voor het vertrouwen van VB-ers in de N-VA. De N-VA-ers kunnen daar het opdoeken van het welkomstdinges tegenoverzetten. Ik stelde de vraag al eens maar kreeg er geen antwoord op, dus ik stel ze opnieuw, zij het iets anders: wie denkt van welke N-VA-er dat hij mét welkomstgroep tot een overstap kan overgehaald worden en zonder welkomstgroep niet? Getuigt het niet van een zekere zwakheid en onzekerheid dat men bang is om mensen te verliezen door het bestaan van die groep? ALS die groep al de macht heeft om N-VA-ers tegen hun zin te doen overstappen dan schiet ze in alle geval dat doel voorbij de dag dat beide partijen beslissen om de Vlaams-nationalistische krachten te bundelen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 juli 2006 om 08:32. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb met het charter niet de pretentie dat de N-VA hierdoor het cordon zal laten vallen. We willen alleen een duidelijk signaal brengen. Dus hoe meer handtekeningen, hoe beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat is uiteindelijk nog het belangrijkste dat is electorale slagkracht. Als je ziet dat de n-va overal moet gaan janken bij de cdenacw voor plaats nummer 8 op de kartellijst dan zegt dat wel genoeg me dunkt. Feit is dat de N-VA al haar dure eden verbroken heeft en zelfs liever aan lijstverbidnign met BUB'ers doet dan het VB de mogelijkheid te geven om in brussel een blokkerngsmeerderheid te halen. Dat is complete onzin ....Zij die na de splisting van de Vu nog geen keuze gamaakt hadden gaan juist naar het VB. Wie is er lijstrekker van het VB in aflfligem idd Tim t'kint .. ex-vu'er(ex-n-va'er?) die nog gee kueze gemaakt had. in west-vlaanderen ehtzelfde. Linda vissers , jef van bree etc allemaal e-vu'ers die voor het Vb kiezen. valkeniers etc. bij de voorbije verkiezingen zoals roott zei stemde 1/3 n-va'ers VB. Quasi in alle gemeenten staan er ex-vu'ers die nog niet gekozen hadden opd e VB loijsten. hoeveel haalt de n-va als ze alleen mochten opkomen? 3%? 4%?Ze zaten jan dorie bijna opd e puinhoop van paars. In antwerpen bleek uit de laatste peiling dat cdenv en n-va onder belgicist philip heylen minder scoorden dan toen ze 3 maand eerder apart geteld werden. En dat kwam mooi overeen met de winst van het VB. Nl 3%. voor mij heeft de n-va op geen enkel maar dan ook op geen enkel moment met haar regeringsdeelname de indruk egwekt dat ze NUTTIG is in deze regering.. enkel de regerinsdeelname op zich is nuttig voor bourgois. Laatst gewijzigd door ilfalco : 3 juli 2006 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet kunnen zien? Ik denk eerder NIET WILLEN!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Europees Commissaris
|
![]() Weten jullie wat ik ervan denk?
De meerderheid heeft niet altijd gelijk: iets wat jullie graaag zelf gebruiken in jullie voordeel. Welnu keert de boomerang even terug. Leuk hé zo'n groepsdenken van VB'ers? Of er altijd de waarheid tussen zit is al een even grote vraag. Feit is wel: IK denk onafhankelijk en wat VB'ers hier in mijn gemeente zeggen, kan mij nu eens geen zak interesseren. En nu zullen er waarschijnlijk enkelen afkomen die beweren dat ik zo erg ben geïndoctrineerd door de partijtop en lokale mandatarissen, etc... Sorry: ik heb al enkele maanden niet gesproken met één mandataris. De meerderheid heeft niet altijd gelijk, en zorgt in 2/3e van de gevallen voor rampzalig beleid: op partijvlak, op vlak van bestuur, enz... Voila se. Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 3 juli 2006 om 10:52. |
![]() |
![]() |