Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2006, 07:54   #101
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat de bom barst, is niet mijn fout. Ik ben niet verantwoordelijk voor een samenleving, en gij evenmin. Trouwens, ik ben niet rechts Ik zeg enkel dat die voorbeelden in een stad (geef je nu Antwerpen?) zeer plausibel zijn. Vermits bijvoorbeeld op de tram die ik neem 90% allochtoon is, hebben allochtonen dus ook 9 x meer kans om op een gesloten deur te botsen van een tram die net doorrijdt.

Je hebt trouwens zo van die chauffeurs die je nog 'n eens niet meer laten opstappen als ze vijf meter verder dan het perron zijn gereden.

Je bent niet verantwoordelijk dat de bom barts. Maar het getuigt wel van burgerzin als je als je racisme ziet er op reageert.
Jij haalt hier nu het minst extreme voorbeeld uit dat ik gegeven heb. Ok, dit kan ook niet racistisch gezien worden.

Maar de andere daden, o.a. een buschaufuer die ne vriendelijke neger uitkaffert, en vooral die ene die tegen kinderen (!) begint te roepen dat ze beter terug het bos in kruipen, sorry hoor, maar dat zijn duidelijk racistisch geïnspireerde daden.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 08:03   #102
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ge hebt die 224 pagina's niet even vlug in 't frans gelezen zopas, hoop ik.
laat u anders efkes onderzoeken
Doemme, ik was ook met de Franstalige tekst bezig.

Morgen heb ik een afspraak met mijn psychiater, het zal deugd doen.
Oud 29 juni 2006, 08:15   #103
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Misschien moet men zich wel eens de vraag stellen waarom de rechters bij allochtonen strenger zijn? Zou het kunnen dat één bepaald determinerende parameter NIET in de studie is opgenomen, namelijk het aantal voorgaande feiten van de beklaagden?

Ik vermoed dat dat een parameter is die meestal verklaart waarom de rechters de straffen verzwaren.
Hoewel het antwoord niet juist is, stel je wel een goede vraag : waarom worden allochtonen strenger behandeld? Vanwaar komt die "perceptie" bij politie en gerecht die hun houding tov allochtonen doet verschillen dan hun houding tov autochtonen? Wat is de oorsprong van wat een soort "cultureel gegeven" geworden is?

Ik denk dat dit een grondig onderzoek zou verdienen en dat de resultaten ervan zeer interessant zouden kunnen zijn ...
Oud 29 juni 2006, 08:23   #104
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Sttudie die gesubsidieerd worden door de PS of één van haar studiediensten kan je direct in de prullemand kieperen.
1/20, mevrouw Knorretje. De studie dateert van 1999, en is dus gesubsidieerd door de heer Marc Verwilghen en de VLD.

U bent gebuisd, gelieve in september terug te komen, en probeert u volgende keer mijn tijd niet te doen verliezen.
Oud 29 juni 2006, 08:30   #105
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
sorry, maar het argument van 'studies zeggen niets, kijk naar de persoonlijke ervaringen' vind ik echt onzin.
De studies waarover we hier hebben gaan evenzeer over échte gevallen. Over échte daders van misdrijven, échte dossiers zoals deze in realiteit behandeld werden door het parket en de jeugdrechter.
Ervaringen van slachtoffers zijn natuurlijk belangrijk, maar het is minstens even belangrijk om te kijken wat er met die daders gebeurd, zodat men daadwerkelijk tekorten kan aanduiden, verbanden kan leggen, en men uiteindelijk druk kan leggen om de tekorten aan te pakken - de grootste eerst. Met die individuele persoonlijke ervaringen kom je nergens als je druk wil uitoefenen - je zult het moeten kwantificeren én kwalificeren.

Ik vind het ontzettend belangrijk dat er gewerkt wordt naar een gefundeerde verbetering van de manier waarop we criminaliteit tot een minimum trachten te reduceren.
Dat gaat niét bereikt worden door een containerbouwpolitiek waarbij bij ieder feit dat zich voordoet vlug een wetje wordt gemaakt of vlug een voorstelletje wordt gelanceerd.
Het slimste wat ik de voorbije tijd van politiekers heb horen zeggen kwam nota bene van bert anciaux - zowat de verpersoonlijking van de geitenwollen naïviteit - en hij bleek van kilometers hoog uit de lucht gevallen.

De studiekes en de paperkes waar je zo op neerkijkt, carlgustaaf, die zitten al eerder dan het VB te pleiten voor een jeugdsanctierecht, te hameren op méér opvangplaatsen, de regering te waarschuwen dat ze op tijd moesten beginnen met een alternatief voor de jeugdcellen in de gevangenis (dat er opeens 'plots' moest komen wegens gerechtelijke druk - dat alternatief is everberg en is wetmatig nog steeds niet in orde), te brullen dat ze met hoogdringendheid werk moeten maken van de hervormingen in de ggz en de bijzondere jeugdzorg. De énige die ik ooit werk heb zien maken van enige hervorming die de aanpak van gedragsproblemen zou kunnen verbeteren was Mieke Vogels (hervorming van de jeugdzorg). Verwilghen heeft zijn jeugdsanctierecht fel verdedigd, maar de franstaligen hebben telkens alles geblokkeerd.

P.S. Verschillende van mijn "academische collega's" wonen in de vaak als minder aangenaam omschreven wijken van Brussel en Antwerpen. Borgerhout, Matongé, Molenbeek,... Wat dacht je? Dat die allemaal in villawijken zitten van Dewinter en Morel?
Ik kan maar één zaak doen: zwijgen, lezen en bewonderen.
Oud 29 juni 2006, 08:35   #106
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
a. Twee kinderen, jongen en meisje, zitten op de bus een beetje lawaai te maken, ok het was een beetje storend maar echt dat ze de boel op stelten zetten zoals sommige van die hangjongeren. Kinderen zijn rond de 13 jaar. Ouwe vent: "Het wordt tijd dat ge terug naar ulle bos gaat!".

b. Zwarte staat aan de bushalte. Bus rijdt door maar moet een tiental meter verder stoppen aan rood licht. Zwarte loopt achter de bus en klopt op de deur zodat de chauffeur wel moet open doen.
Conversatie:
Zw vraagt vriendelijk "Waarom stop je niet aan de halte?"
Chauffeur "Ik mag overal stoppen"
Zw: "Ja maar da's ni waar".
Chaufeur, roepend "JA EN DAN?".

c. Hangjongeren, zo'n 15 jaar zit met zijn voeten op de bank. Iemand maakt daar attentie op. Jongere weigert te gehoorzamen. Direct beginnen de omstaanders van "En van welk land komde blabla?". Ok hij moet niet met zijn voeten op de bank liggen, maar moet er nu ALTIJD allusie gemaakt worden op dieje zijn afkomst?

d. Buschauffeur die gewoon doorrijdt als een noord afrikaanse vrouw met buggy wil opstappen.

e. Tram aan terminus dus die staat er een paar minuten. Chauffeur wacht als er op het laatste moment iemand komt aangelopen, maar sluit net de deuren voor een vreemdeling die er tien meter achter loopt.

Nog effe een klein verhaaltje. Ik ken iemand die veel vliegt, en zoals ge weet is op een vliegveld altijd ne Euro en ne international douane-incheck. Dieje mens vertelt mij dat er in 1 van die 2 rijen ne zwarte/gekleurde staat hij dan gewoon de andere rij neemt, omdat ge er zeker van kunt zijn dat ge in die rij met gekleurde altijd langer gaat moeten wachten.

Echt, het moet verdomd lastig zijn kalm te blijven als ge nooit iets verkeerd doet en toch ALTIJD ELKE KEER WEER het deksel op uwe neus krijgt.
Je voorbeelden zijn schitterend, 'k kan ze me stuk voor stuk voorstellen, en ook stuk voor stuk bedenken WAAROM dat gebeurd zo'n zaken. Onthoudt dit, je kan respect krijgen als je nieuw bent (jaren 50-60) was dat probleem er niet, het is maar als de mensen na een jaar of veertig eens verwachten respect terug te krijgen, en dat ze dan ook vragen dat ze als racistisch bestempeld worden. Nie zo moeilijk dus dat de link tussen, hé wij hebben jullie altijd steeds goed behandeld, werk onderdak sociale zekerheid gegeven en wat krijgen we terug een hap een snau, wat kloppen of een mes tussen je ribben (gelukkig dat laatste een stuk minder). Wat valt eraan te doen, ook vrij simpel behandel iedereen hetzelfde, dus als ik op de tram stap in antwerpen wil ik er geen 5 jongeren op zien springen zonder te betalen (en die kaarten die ze gratis krijgen mogen dus afgeschaft worden). Verder moet er veel meer op taal gewerkt worden (nee wij moeten geen arabisch leren) wij moeten de minder taalvaardige allochtoon verplichten om een nederlands te leren. Indien hij/zij het weigert of niet voor de les komt opdagen retour ! (geen boetes want die worden toch betaald door het OCMW). En ook mag het nu es gedaan zijn om met lakens ower straat te lopen het is dus niet racistisch iemand uit te lachen om zijn/haar slechte smaak van kledij.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 08:36   #107
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent niet verantwoordelijk dat de bom barts. Maar het getuigt wel van burgerzin als je als je racisme ziet er op reageert.
Jij haalt hier nu het minst extreme voorbeeld uit dat ik gegeven heb. Ok, dit kan ook niet racistisch gezien worden.

Maar de andere daden, o.a. een buschaufuer die ne vriendelijke neger uitkaffert, en vooral die ene die tegen kinderen (!) begint te roepen dat ze beter terug het bos in kruipen, sorry hoor, maar dat zijn duidelijk racistisch geïnspireerde daden.
Ik was er natuurlijk niet bij, maar ik weet wel dat (gebeurde het nu in Antwerpen?) de gemoederen snel verhit geraken. Dat moet je er bij pakken. We slingeren veel te gemakkelijk met begrippen als "racisme" - ik kan dat zelfs niet uitspreken, dat woord. Ik geloof niet in rassen, wel in etnieën, en etnieën zullen altijd moeilijkheden met elkaar hebben op bepaalde vlakken, en op andere perfect overeenkomen. Je mag niet achter alles feiten gaan zoeken als dat iemand zulke mensen wenst te vergassen. Ik ken mensen die op alles schelden wat links is. Ik ken mensen die uit principe geen zaken eten uit Israel, en andere uit de Arabische wereld. Indien er dan confrontaties zijn tussen mensen, lijkt het als vanzelfsprekend dat de laagste en gemakkelijkste argumenten eerst worden voorgewend. Marokkanen noemen de Berbers uit hun land "makakken", en sommigen onder ons noemen de Marokkanen op hun beurt zo. Anderen komen mensen met dreadlocks tegen en hebben het over "links gespuis", als het een Jamaicaan is wordt dat dan "negerig links gespuis". Zie je? De doelstelling is vooral daar zelf boven te staan. Dat mensen in steden als Antwerpen volledig verziekt geraken is geen wonder - te weinig groen, beweging, te veel lawaai, werken overal, kinderen die de buszetels bekladden: het is niet altijd even eenvoudig als chauffeur. Maar denk nu eens na over de menselijke bijaspecten van zulke gebeurtenissen, en focus je niet op iets wat continu op de tong kan liggen en overal kan voor dienen, zoals een term als "racisme".
Oud 29 juni 2006, 09:01   #108
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daar gaat het 'argument' dat op racisme moest wijzen.
Daar gaat helemaal geen argument.
Twee gelijkaardige daden kunnen gepleegd worden met een verschillend motief.

Als morgen ne VB'er ineengeslaan wordt door iemand die VB'ers haat en specifiek een VB'er uitkoos, en overmorgen wordt er iemand anders ineengeslaan (los van z'n politieke voorkeur), ga je dan ook zeggen dat die VB'er niet in elkaar geslaan was omwille van z'n politieke voorkeur?

Ik zou het je eens willen zien doen
Oud 29 juni 2006, 09:17   #109
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaat helemaal geen argument.
Twee gelijkaardige daden kunnen gepleegd worden met een verschillend motief.
Zoals 'gelijkaardige daden' zonder enig motief evenzeer op racisme kunnen wijzen. Worden dergelijke daden echter gepleegd door allochtonen dan sta jij, Mie Vogels achterna, als eerste klaar om het te minimaliseren en te excuseren en, de kardinaal achterna, te culpabiliseren.

Gisteren gaf Vogels daar, nog maar eens, eens staaltje van weg in het Vlaams parlement.
Oud 29 juni 2006, 09:19   #110
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het je eens willen zien doen
Dat doen ze toch al ?
Vergelijk gewoon de laffe moorden op Luna en der oppas en de alle geluk nog levende Turkse vrouw en de laffe slagen en verwondingen van overleden Guido De Moor.
Deze worden toch heel anders benaderd.
Het blijven in beide gevallen toch in eerste instantie 2 laffe daden, allebei even hard af te keuren, en het gaat in beide gevallen om mensen.
Bij het geval HVT stonden er geen agenten bij de bloemen, waren er geen uitspraken van mensen die 'het een goeie daad' vonden. En kon iedereen zich sereen gedragen.
Bij het 'busincident' slagen er wel pipo's in om zo'n dingen te komen verkondigen. Iemand die daar dan op durft reageren, wordt administratief aangehouden. Daar staan wel agenten bij de bloemen.
2 maten, 2 gewichten.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 09:24   #111
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals 'gelijkaardige daden' zonder enig motief evenzeer op racisme kunnen wijzen.
inderdaad.

Citaat:
Worden dergelijke daden echter gepleegd door allochtonen dan sta jij, Mie Vogels achterna, als eerste klaar om het te minimaliseren en te excuseren en, de kardinaal achterna, te culpabiliseren.
bestaat daar een cursus voor, dat selectief lezen?
Of is dat een aangeboren handicap?

Citaat:
Gisteren gaf Vogels daar, nog maar eens, eens staaltje van weg in het Vlaams parlement.
En wat zei ze?
Oud 29 juni 2006, 09:26   #112
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Dat doen ze toch al ?
Vergelijk gewoon de laffe moorden op Luna en der oppas en de alle geluk nog levende Turkse vrouw en de laffe slagen en verwondingen van overleden Guido De Moor.
Deze worden toch heel anders benaderd.
Het blijven in beide gevallen toch in eerste instantie 2 laffe daden, allebei even hard af te keuren, en het gaat in beide gevallen om mensen.
Bij het geval HVT stonden er geen agenten bij de bloemen, waren er geen uitspraken van mensen die 'het een goeie daad' vonden.
heum... zowel hier als irl heb ik mensen horen jubelen over de daden van HVT

Citaat:
En kon iedereen zich sereen gedragen.
Bij het 'busincident' slagen er wel pipo's in om zo'n dingen te komen verkondigen. Iemand die daar dan op durft reageren, wordt administratief aangehouden. Daar staan wel agenten bij de bloemen.
2 maten, 2 gewichten.
En die 2 maten en 2 gewichten zijn uitzonderlijk stom.
Of die nu gehanteerd worden door links, rechts, onder, of boven.
Oud 29 juni 2006, 09:43   #113
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Ik was er natuurlijk niet bij, maar ik weet wel dat (gebeurde het nu in Antwerpen?) de gemoederen snel verhit geraken. Dat moet je er bij pakken. We slingeren veel te gemakkelijk met begrippen als "racisme" - ik kan dat zelfs niet uitspreken, dat woord. Ik geloof niet in rassen, wel in etnieën, en etnieën zullen altijd moeilijkheden met elkaar hebben op bepaalde vlakken, en op andere perfect overeenkomen. Je mag niet achter alles feiten gaan zoeken als dat iemand zulke mensen wenst te vergassen. Ik ken mensen die op alles schelden wat links is. Ik ken mensen die uit principe geen zaken eten uit Israel, en andere uit de Arabische wereld. Indien er dan confrontaties zijn tussen mensen, lijkt het als vanzelfsprekend dat de laagste en gemakkelijkste argumenten eerst worden voorgewend. Marokkanen noemen de Berbers uit hun land "makakken", en sommigen onder ons noemen de Marokkanen op hun beurt zo. Anderen komen mensen met dreadlocks tegen en hebben het over "links gespuis", als het een Jamaicaan is wordt dat dan "negerig links gespuis". Zie je? De doelstelling is vooral daar zelf boven te staan. Dat mensen in steden als Antwerpen volledig verziekt geraken is geen wonder - te weinig groen, beweging, te veel lawaai, werken overal, kinderen die de buszetels bekladden: het is niet altijd even eenvoudig als chauffeur. Maar denk nu eens na over de menselijke bijaspecten van zulke gebeurtenissen, en focus je niet op iets wat continu op de tong kan liggen en overal kan voor dienen, zoals een term als "racisme".

Maar als het echt racisme is moet ik dat toch niet gaan verdoezelen zeker!
Oud 29 juni 2006, 09:49   #114
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als het echt racisme is moet ik dat toch niet gaan verdoezelen zeker!
Neen, maar ik vind dat niet strafbaar. Je mag daar gerust tegen ageren, zou ik ook doen, maar het is geen misdaad in mijn ogen. Iedereen heeft zijn mening en gedachtegoed, en dat hoeft geen inmenging. Als er natuurlijk fysieke gevolgen bijtreden, dan is er een verschil - maar dan dient men de fysieke handeling op zich te bestraffen, niet het racistische motief.
Oud 29 juni 2006, 12:02   #115
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
a. b. c. d. e.

Nog effe een klein verhaaltje.
Bon, ik ga niet zeggen dat die zaken niets met racisme te maken hebben, maar eerlijk gezegd, zo geweldig verschillend met wat iedereen meemaakt, is het nu ook niet.

Ik heb bvb. genoeg jaren met de bus meegereden om "uit ervaring" te kunnen stellen dat er tussen die buschauffeurs een heel pak "jerks" zitten die peinzen dat ze generaal zijn in hun eigen bus-wereldje. Bussen die doorrijden aan haltes, buschauffeurs die u uitkafferen voor zaken waar ge niets mee te maken hebt (maar hey, ge zijt een jonge gast, dus ge moet wel onbeleefd zijn en zetels bekladden met viltstiften, nietwaar), etc. etc. Er bestaan echter ook chauffeurs die het sprekend tegenvoorbeeld zijn, en dat evenwicht maakt dan weer veel in orde.

Soortgelijke verhalen kan ik u ook moeiteloos vertellen over de Post, het rijexamencentrum, enz. enz.

Ik bedoel hiermee: onbeleefdheid, ongeduldigheid, misbruik, ... gekoppeld aan een zekere "machtspositie" komt nu eenmaal voor, en een aanleiding (zij het iemands huidskleur, leeftijd, kledij, ...) om iemand uit te kafferen is snel gevonden. Racisme is au fond niet steeds het probleem hier.
Oud 29 juni 2006, 12:08   #116
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, de dag dat ik voor de "schreeuwerds" (mooi woord eigenlijk) zal zwichten door even simplistisch tekeer te gaan dan zij, zullen ZIJ gewonnen hebben, en ik ben nu eenmaal een zeer slechte verliezer.
Nochtans is het af en toe best leuk om een "schreeuwerd" te zijn

I represent the best of man, I represent the worst of man.
Oud 29 juni 2006, 12:30   #117
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bestaat er hier een linkje van?
Oud 29 juni 2006, 12:50   #118
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
1/20, mevrouw Knorretje. De studie dateert van 1999, en is dus gesubsidieerd door de heer Marc Verwilghen en de VLD.

U bent gebuisd, gelieve in september terug te komen, en probeert u volgende keer mijn tijd niet te doen verliezen.
Last van examenassociaties?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2006, 13:01   #119
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, maar ik vind dat niet strafbaar. Je mag daar gerust tegen ageren, zou ik ook doen, maar het is geen misdaad in mijn ogen. Iedereen heeft zijn mening en gedachtegoed, en dat hoeft geen inmenging. Als er natuurlijk fysieke gevolgen bijtreden, dan is er een verschil - maar dan dient men de fysieke handeling op zich te bestraffen, niet het racistische motief.
Ik praat toch nergens over bestraffing?
Maar je moet het ook niet onder de mat willen vegen.
Oud 29 juni 2006, 13:23   #120
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Bon, ik ga niet zeggen dat die zaken niets met racisme te maken hebben, maar eerlijk gezegd, zo geweldig verschillend met wat iedereen meemaakt, is het nu ook niet.

Ik heb bvb. genoeg jaren met de bus meegereden om "uit ervaring" te kunnen stellen dat er tussen die buschauffeurs een heel pak "jerks" zitten die peinzen dat ze generaal zijn in hun eigen bus-wereldje. Bussen die doorrijden aan haltes, buschauffeurs die u uitkafferen voor zaken waar ge niets mee te maken hebt (maar hey, ge zijt een jonge gast, dus ge moet wel onbeleefd zijn en zetels bekladden met viltstiften, nietwaar), etc. etc. Er bestaan echter ook chauffeurs die het sprekend tegenvoorbeeld zijn, en dat evenwicht maakt dan weer veel in orde.

Soortgelijke verhalen kan ik u ook moeiteloos vertellen over de Post, het rijexamencentrum, enz. enz.

Ik bedoel hiermee: onbeleefdheid, ongeduldigheid, misbruik, ... gekoppeld aan een zekere "machtspositie" komt nu eenmaal voor, en een aanleiding (zij het iemands huidskleur, leeftijd, kledij, ...) om iemand uit te kafferen is snel gevonden. Racisme is au fond niet steeds het probleem hier.

Op zichzelf zijn die incendenten idd niet zo erg. Iedereen maakt zoiets wel eens mee.

Maar als het haast ELKE KEER vreemdelingen zijn die hier het slachtoffer van zijn dan gaat er bij mij toch een belletje rinkelen. ik dat geval vind ik het niet opportuun om het te zitten wegrelativeren. Het moet toch verschikkelijk frustrerend zijn om echt overal het deksel op je neus te krijgen. Zo'n dingen wegrelativeren is dan gevaarlijk, je kan beter het probleem onder ogen zien en er iets mee doen (zonder te overdrijven en direct racisme te roepen en naar de politie te lopen, het probleem gewoon onderkennen en bespreekbaar maken kan ook veel helpen)

Om even een parralel te trekken over hoe gevaarlijk dit wegrelativeren is: er is ook jaren beweerd dat er geen probleem is met migranten en dat de incidenten op zichzelf staande gevallen zijn en dat er ook Vlaamse herrieschoppers zijn enzovoort. Dat moet en mag ook niet weggerelativeerd worden. Ja kan wel eens een incident hebben met een migrant en dat wegrelativeren, maar als er keer op keer incidenten zijn dan MOET daar over gesproken worden en naar een oplossing gezocht worden. Idem met de al dan niet racistische incidenten die ik hierboven opnoem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be