![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je bent niet verantwoordelijk dat de bom barts. Maar het getuigt wel van burgerzin als je als je racisme ziet er op reageert. Jij haalt hier nu het minst extreme voorbeeld uit dat ik gegeven heb. Ok, dit kan ook niet racistisch gezien worden. Maar de andere daden, o.a. een buschaufuer die ne vriendelijke neger uitkaffert, en vooral die ene die tegen kinderen (!) begint te roepen dat ze beter terug het bos in kruipen, sorry hoor, maar dat zijn duidelijk racistisch geïnspireerde daden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Morgen heb ik een afspraak met mijn psychiater, het zal deugd doen. ![]()
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dit een grondig onderzoek zou verdienen en dat de resultaten ervan zeer interessant zouden kunnen zijn ...
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent gebuisd, gelieve in september terug te komen, en probeert u volgende keer mijn tijd niet te doen verliezen.
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat helemaal geen argument.
Twee gelijkaardige daden kunnen gepleegd worden met een verschillend motief. Als morgen ne VB'er ineengeslaan wordt door iemand die VB'ers haat en specifiek een VB'er uitkoos, en overmorgen wordt er iemand anders ineengeslaan (los van z'n politieke voorkeur), ga je dan ook zeggen dat die VB'er niet in elkaar geslaan was omwille van z'n politieke voorkeur? Ik zou het je eens willen zien doen ![]()
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren gaf Vogels daar, nog maar eens, eens staaltje van weg in het Vlaams parlement.
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doen ze toch al ?
Vergelijk gewoon de laffe moorden op Luna en der oppas en de alle geluk nog levende Turkse vrouw en de laffe slagen en verwondingen van overleden Guido De Moor. Deze worden toch heel anders benaderd. Het blijven in beide gevallen toch in eerste instantie 2 laffe daden, allebei even hard af te keuren, en het gaat in beide gevallen om mensen. Bij het geval HVT stonden er geen agenten bij de bloemen, waren er geen uitspraken van mensen die 'het een goeie daad' vonden. En kon iedereen zich sereen gedragen. Bij het 'busincident' slagen er wel pipo's in om zo'n dingen te komen verkondigen. Iemand die daar dan op durft reageren, wordt administratief aangehouden. Daar staan wel agenten bij de bloemen. 2 maten, 2 gewichten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of is dat een aangeboren handicap? Citaat:
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Of die nu gehanteerd worden door links, rechts, onder, of boven.
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar als het echt racisme is moet ik dat toch niet gaan verdoezelen zeker! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, maar ik vind dat niet strafbaar. Je mag daar gerust tegen ageren, zou ik ook doen, maar het is geen misdaad in mijn ogen. Iedereen heeft zijn mening en gedachtegoed, en dat hoeft geen inmenging. Als er natuurlijk fysieke gevolgen bijtreden, dan is er een verschil - maar dan dient men de fysieke handeling op zich te bestraffen, niet het racistische motief.
![]() |
![]() |
#115 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bon, ik ga niet zeggen dat die zaken niets met racisme te maken hebben, maar eerlijk gezegd, zo geweldig verschillend met wat iedereen meemaakt, is het nu ook niet.
Ik heb bvb. genoeg jaren met de bus meegereden om "uit ervaring" te kunnen stellen dat er tussen die buschauffeurs een heel pak "jerks" zitten die peinzen dat ze generaal zijn in hun eigen bus-wereldje. Bussen die doorrijden aan haltes, buschauffeurs die u uitkafferen voor zaken waar ge niets mee te maken hebt (maar hey, ge zijt een jonge gast, dus ge moet wel onbeleefd zijn en zetels bekladden met viltstiften, nietwaar), etc. etc. Er bestaan echter ook chauffeurs die het sprekend tegenvoorbeeld zijn, en dat evenwicht maakt dan weer veel in orde. Soortgelijke verhalen kan ik u ook moeiteloos vertellen over de Post, het rijexamencentrum, enz. enz. Ik bedoel hiermee: onbeleefdheid, ongeduldigheid, misbruik, ... gekoppeld aan een zekere "machtspositie" komt nu eenmaal voor, en een aanleiding (zij het iemands huidskleur, leeftijd, kledij, ...) om iemand uit te kafferen is snel gevonden. Racisme is au fond niet steeds het probleem hier.
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() I represent the best of man, I represent the worst of man.
![]() |
![]() |
#117 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bestaat er hier een linkje van?
![]() |
#118 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar je moet het ook niet onder de mat willen vegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op zichzelf zijn die incendenten idd niet zo erg. Iedereen maakt zoiets wel eens mee. Maar als het haast ELKE KEER vreemdelingen zijn die hier het slachtoffer van zijn dan gaat er bij mij toch een belletje rinkelen. ik dat geval vind ik het niet opportuun om het te zitten wegrelativeren. Het moet toch verschikkelijk frustrerend zijn om echt overal het deksel op je neus te krijgen. Zo'n dingen wegrelativeren is dan gevaarlijk, je kan beter het probleem onder ogen zien en er iets mee doen (zonder te overdrijven en direct racisme te roepen en naar de politie te lopen, het probleem gewoon onderkennen en bespreekbaar maken kan ook veel helpen) Om even een parralel te trekken over hoe gevaarlijk dit wegrelativeren is: er is ook jaren beweerd dat er geen probleem is met migranten en dat de incidenten op zichzelf staande gevallen zijn en dat er ook Vlaamse herrieschoppers zijn enzovoort. Dat moet en mag ook niet weggerelativeerd worden. Ja kan wel eens een incident hebben met een migrant en dat wegrelativeren, maar als er keer op keer incidenten zijn dan MOET daar over gesproken worden en naar een oplossing gezocht worden. Idem met de al dan niet racistische incidenten die ik hierboven opnoem. |
|
![]() |
![]() |