Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2004, 19:04   #101
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wie openlijk de zonde voorstaat en verdedigt, zal ten ondergaan. Jammer dat er zovelen verloren zullen gaan, maar die hebben zich wel met lijf en leden in de zonde gewenteld.
...psycho.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 19:09   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Ik vraag mij af of god als die al mag bestaan wel alles toelaat wat er heden ten dage gebeurd en hoe haatdragend die kerk wel is, een kerk waar ook kinderverkrachters en dergelijke rondlopen; maar ja dat wordt altijd met de mantel der liefde bedekt hé.
Helemaal niet. Geestelijken die zich aan dergelijke zaken te buiten gaan, moet men onmiddellijk tot de lekenstaat herleiden. De paus heeft trouwens enige maanden geleden harde woorden geuit over dergelijke priesters en de bisschoppen opgeroepen onmiddellijk harde maatregelen te nemen. Jammer genoeg zitten we in ons land opgescheept met een hoop modernistische, bange en besluitloze bisschoppen. Nauwelijks één die nog zijn nek durft uit te steken (met uitzondering dan van mgr. Léonard van Namen).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 19:12   #103
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie openlijk de zonde voorstaat en verdedigt, zal ten ondergaan. Jammer dat er zovelen verloren zullen gaan, maar die hebben zich wel met lijf en leden in de zonde gewenteld.
Dus als je het stiekem doet, dan telt het niet? Wel goed dat ik het weet. Ik ga nu stiekem wat zonden plegen.

Overigens wentel ik me alleen in zelfmedelijden.
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 19:17   #104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
Dus als je het stiekem doet, dan telt het niet? Wel goed dat ik het weet. Ik ga nu stiekem wat zonden plegen.
U kunt duidelijk niet lezen: God doorgrondt alle harten. Maar zoals de traditie leert zullen openlijke zondaars zwaarder gestraft worden, omdat ze niet alleen ergernis veroorzaken maar zelf nog eens oorzaak ervan zijn dat anderen in de zonde vallen.
Oud 2 december 2004, 19:18   #105
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Geestelijken die zich aan dergelijke zaken te buiten gaan, moet men onmiddellijk tot de lekenstaat herleiden. De paus heeft trouwens enige maanden geleden harde woorden geuit over dergelijke priesters en de bisschoppen opgeroepen onmiddellijk harde maatregelen te nemen. Jammer genoeg zitten we in ons land opgescheept met een hoop modernistische, bange en besluitloze bisschoppen. Nauwelijks één die nog zijn nek durft uit te steken (met uitzondering dan van mgr. Léonard van Namen).
Mgr. Léonard....????? Wie deze persoon ook moge zijn, er lopen nog altijd geestelijken rond die zich bezondigen aan SCHANDALIGE praktijken, dit is pas schandalig; m'n zou zich beter daar op toespitsen ipv op homo's, het condoomgebruik, abortus etc. En bisschoppen modernistisch hahahahahahahahaha, da's ne goeie ja.
De kerk gaat kapot aan zijn eigen en moesten ze een beetje moderner zijn zou het allemaal veel beter gaan ja, moesten ze beetje op de hedendaagse zaken inspelen, maar ja hé....

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 19:19   #106
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
U kunt duidelijk niet lezen: God doorgrondt alle harten. Maar zoals de traditie leert zullen openlijke zondaars zwaarder gestraft worden, omdat ze niet alleen ergernis veroorzaken maar zelf nog eens oorzaak ervan zijn dat anderen in de zonde vallen.
Amai ja ik denk dat nagenoeg iedereen dan wel in zonde leeft zu.
Als seks voor het huwelijk niet zou mogen volgens jou (weet niet hoe je daar over denkt) tja dan leeft nagenoeg IEDEREEN maar dan ook IEDEREEN in zonde.

Oud 2 december 2004, 19:23   #107
vlamingskes
Vreemdeling

Standaard

Homoseksualiteit is een ziekte, het is een afwijking in een bepaald gen (men wete alleen nog geen behandeling maar vroeg of laat komt er wel een). Aids wordt trouwens makkelijker overgedragen via de man en niet via de vrouw. Dood aan alle mannen? Nu effe serieus, ikzelf ben hetero en bekijk de homoseksualiteit als een handicap en ik heb niets tegen mensen met een handicap en ok het is niet makkelijk om toe te geven dat men een handicap heeft maarja thats life. Mensen met een zware handicap raden ze ook af om zich voort te planten, homokoppels kunnen dit niet maar men raad wel aan om toch ook voor preventie (op seksueel gebied) te zorgen. En ja ben van mening dat eender wie, homo of hetero, zonder bescherming seks heeft met een besmet persoon (tenzij men deze kennis niet heeft) dat deze dan een zelfmoordoperatie uitvoert. Eender wie die besmet is en door onvoorzichtigheid zijn / haar ziekte doorgeeft is een moordenaar en zou moeten veroordeeld worden tot levenslang, net zoals een ander moordenaar zou doen.
Oud 2 december 2004, 19:43   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mgr. Léonard....?????
Misschien u eerst even informeren. Mgr. Léonard heeft bij zijn aantreden onmiddellijk aangekondigd dat hij "grote kuis" ging houden, wat ook gebeurde. Modernistische godsdienstdocenten werden de laan uitgestuurd, priesters die allerlei rare overtuigingen verkondigden kregen een blaam, in elkaar geknutselde missen werden verboden, enzovoort.

Tenminste nog een bisschop die durft tussenkomen. Hij is dan ook een graag geziene gast in enkele nog pausgetrouwe, conservatieve parochies en groepen in Vlaanderen (onder andere in het klooster "Christus Sacerdos" in Maleisen).

Oud 2 december 2004, 19:46   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En bisschoppen modernistisch hahahahahahahahaha, da's ne goeie ja.
De kerk gaat kapot aan zijn eigen en moesten ze een beetje moderner zijn zou het allemaal veel beter gaan ja, moesten ze beetje op de hedendaagse zaken inspelen, maar ja hé....
Jazeker, de bisschoppen zijn over het algemeen modernistisch: zij zijn bang geworden nog de katholieke leer te verkondigen zoals het hoort.

De Kerk zal nooit kapot gaan aan zichzelf, maar juist aan de afwijking van de leer. Juist in de parochies en klooster die zich aan de aloude waarden houden, komt er veel volk. Dit kan echt niet gezegd worden in de rest van de Kerk.
Oud 2 december 2004, 19:50   #110
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien u eerst even informeren. Mgr. Léonard heeft bij zijn aantreden onmiddellijk aangekondigd dat hij "grote kuis" ging houden, wat ook gebeurde. Modernistische godsdienstdocenten werden de laan uitgestuurd, priesters die allerlei rare overtuigingen verkondigden kregen een blaam, in elkaar geknutselde missen werden verboden, enzovoort.

Tenminste nog een bisschop die durft tussenkomen. Hij is dan ook een graag geziene gast in enkele nog pausgetrouwe, conservatieve parochies en groepen in Vlaanderen (onder andere in het klooster "Christus Sacerdos" in Maleisen).
Het zal zo zijn zeker, ben er in alle geval ferm gerust in en het interesseert me eigenlijk helemaal niet want die vent al dan niet betekend. Denk dat bijna niemand ooit van die vent gehoord heeft.

Oud 2 december 2004, 19:55   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal zo zijn zeker, ben er in alle geval ferm gerust in en het interesseert me eigenlijk helemaal niet want die vent al dan niet betekend. Denk dat bijna niemand ooit van die vent gehoord heeft.
Tja, als men mijlenver van het geloof staat, hoort men inderdaad niet wat er in de Kerk gebeurt. In ieder geval, bij zijn aanstelling als bisschop was er de nodige commotie, iets wat toen ook op het journaal is vermeld.

Mgr. Léonard is bisschop van Namen, tussen haakjes.
Oud 2 december 2004, 19:57   #112
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je moet de geboden gehoorzamen of je gaat naar de hel. Tot zover Gods idee van vrijheid.

Oud 2 december 2004, 19:59   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Je moet de geboden gehoorzamen of je gaat naar de hel. Tot zover Gods idee van vrijheid.
De mens veroordeelt zichzelf tot de hel, daar hij zich afkeert van God die juist het goede wil. Maar sommige zondaars willen niet van God weten en kiezen voor de zonde. Zij plaatsen zichzelf dan ook buiten het Koninkrijk Gods.
Oud 2 december 2004, 20:02   #114
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:

Een koppel soepjurken; dat is wat we nodig hebben.
Oud 2 december 2004, 20:03   #115
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De mens veroordeelt zichzelf tot de hel, daar hij zich afkeert van God die juist het goede wil. Maar sommige zondaars willen niet van God weten en kiezen voor de zonde. Zij plaatsen zichzelf dan ook buiten het Koninkrijk Gods.
Inderdaad, precies zoals ik zei. Je hebt de 'keuze' uit 2 mogelijkheden. Je moet van God houden en Hem gehoorzamen of Hij stuurt je voor eeuwig naar de oneindige pijnen van de hel.

Oud 2 december 2004, 20:04   #116
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Een koppel soepjurken; dat is wat we nodig hebben.
De tweede van rechts is ingedommeld of schielijk in de Heer ontslapen.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 20:05   #117
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
"Terwijl er jaarlijks 100.000den euro's gespendeerd worden aan 'veilig vrijen-campagnes' is er nu in ons land een trend opgedoken die indruist tegen al die campagnes.
'Barebacking' of bewust onbeschermde seks komt na Amerika en onze buurlanden nu ook voor in het belgisch homomilieu!
Zaterdag vond één van de eerste 'barebacking-party's' plaats op een boot in Antwerpen."

HLN 25/08/2003
Walgelijk.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 20:08   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Walgelijk.
Merkwaardig is dat veel van dergelijk moreel wangedrag steeds weer in het homowereldje gebeurt en zich van daaruit verspreidt.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 2 december 2004 om 20:08.
Oud 2 december 2004, 20:11   #119
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Merkwaardig is dat veel van dergelijk moreel wangedrag steeds weer in het homowereldje gebeurt en zich van daaruit verspreidt.
En hoe weet jij dat nou weer?
Oud 2 december 2004, 20:18   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
En hoe weet jij dat nou weer?
Lees het openingsbericht dan eens. Een rage in het homowereldje...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be