Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ben ik nu:......
Extreem rechts 9 23,68%
Rechts 7 18,42%
Centrum 2 5,26%
Links 1 2,63%
Extreem links 2 5,26%
Dit heeft niets met rechts of links te maken maar is gewoon gezond verstand. 14 36,84%
Geen idee 3 7,89%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2006, 18:02   #101
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Ik ben opgevoed met het idee 'Als je iets wil, moet je ervoor werken'. Je moet niet verwachten dat de wereld er is om je diensten te bewijzen.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 18:03   #102
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de vader, bij familie, bij vrienden, bij de buren,...
wat een voeling met de armen

daklozen hebben geen buren onnozelaar en dikwijls hebben ze ook geen familie meer

ga je je nu nog verder belachelijk maken ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 18:04   #103

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik ben opgevoed met het idee 'Als je iets wil, moet je ervoor werken'. Je moet niet verwachten dat de wereld er is om je diensten te bewijzen.
als je werk vind is dat goed ja. jouw gebrek aan empathie met mensen die nergens werk vinden of niet kunnen werken is extreem onchristelijk.

wat is naastenliefde zonder emphatie ?

ik zei je al eerder dat je geen geweten had - nu bewijs je het nog maar eens.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 18:05.
Oud 17 juli 2006, 18:07   #104
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat een voeling met de armen

daklozen hebben geen buren onnozelaar en dikwijls hebben ze ook geen familie meer

ga je je nu nog verder belachelijk maken ?
U beweert dat de bedelaars in Brussel en andere steden allemaal dakloos zijn
Wie maakt er zich belachelijk?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 17 juli 2006, 18:08   #105
van Maerlant

Standaard

Citaat:
als je werk vind is dat goed ja. jouw gebrek aan empathie met mensen die nergens werk vinden of niet kunnen werken is extreem onchristelijk.

wat is naastenliefde zonder emphatie ?

ik zei je al eerder dat je geen geweten had - nu bewijs je het nog maar eens.
Iedereen vindt werk, al is het maar bij de vuilkar. Wie geen werk heeft, kan gaan bijstuderen (waar je een uitkering voor krijgt).
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 17 juli 2006 om 18:08.
Oud 17 juli 2006, 18:09   #106

Standaard

Citaat:
Vindt u abortus dan humanistisch?
vanuit het oogpunt van de geboren mens ( vrouw ) wel ja. en zoals je weet acht ik het belang van de ongeboren eicel naarmate het zich in een vroeger stadium van ontwikkeling bevindt ondergeschikt aan dat van een geboren mens. In het humanisme staat de (geboren ) mens centraal.
Oud 17 juli 2006, 18:11   #107

Standaard

Citaat:
U beweert dat de bedelaars in Brussel en andere steden allemaal dakloos zijn
Wie maakt er zich belachelijk?
de meeste bedelaars zijn idd dakloos ja. Zal ik je eens meenemen anders ? We zullen hen zelf gaan vragen waar ze slapen.
Oud 17 juli 2006, 18:12   #108

Standaard

Citaat:
Iedereen vindt werk, al is het maar bij de vuilkar. Wie geen werk heeft, kan gaan bijstuderen (waar je een uitkering voor krijgt).
bewijs dat eens ? we zullen naar de daklozen gaan en dan ga jij ervoor zorgen dat zo iemand die al jaren op straat werkt ergens wordt aangenomen.
Oud 17 juli 2006, 18:13   #109
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
de meeste bedelaars zijn idd dakloos ja. Zal ik je eens meenemen anders ? We zullen hen zelf gaan vragen waar ze slapen.
In Antwerpen is de situatie niet veel beter...

Een vraagje: er zijn bij mijn weten toch opvangcentra voor daklozen? Zijn deze amper te vinden of moet je evengoed nog aan bepaalde criteria voldoen om onderdak te krijgen?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 18:13   #110

Standaard

iedereen vindt werk

nog zo n mentaal minderwaardig dogma van zogenaamd christenen en humanisten
Oud 17 juli 2006, 18:14   #111
vulpes
Gouverneur

Standaard

Mag ik u aanraden om in het vervolg mijn postings te lezen: IK was namelijk diegene op de tram.. niet mijn moeder... en IK heb de afwijzing van het aanbod in natura mogen ondervinden, de boze blikken, de vranke houding, de 'non', 'argent' etc..

ik heb er geen probleem mee dat u anderen pas gelooft indien u daartoe de bewijzen heeft.. in ieder geval: (1) voor mij is de getuigenis van mijn moeder een bewijs en (2) het lijkt mij heel plausibel. 'k meen mij overigens te herinneren wat over de problematiek te hebben gelezen.. ofwel was het een reportage op tv of zo. dat weet ik niet zo goed meer.. In ieder geval, het zou mij ten sterkste verbazen indien er NIET dergelijke organisaties waren.. om de heel eenvoudige reden dat daar niet zo slecht mee te verdienen valt indien men de betrokkenen uitbuit..

waaruit leidt u af dat armen geen trots mogen hebben? tuurlijk mogen armen trots hebben.. Het is juist omwille van de trots dat mensen beschaamd zijn.. ik zou alvast beschaamd zijn.. ik zou beschaamd zijn omdat ik er niet in zou slagen in een inkomen te voorzien voor mezelf en eventueel mijn kinderen en verplicht zou zijn te bedelen.. ik zou al mijn trots moeten inslikken om aan de kant van de weg te gaan zitten en te hopen op enige liefdadigheid.. Het heeft dus totaal niets te maken met een of andere verplichting tot nederigheid omdat men arm is..

Citaat:
u begrijpt dat we daar niks mee zijn en het is trouwens het antwoord dat we steeds krijgen. Ik kan begrijpen dat u uw moeder gelooft doch u moet begrijpen dat ik zo n verhalen pas geloven mits bewijzen.
walgelijk advies. armen moeten nederig zijn en mogen geen trots over houden ( soms het enige dat ze nog over hebben ). beseft u eigenlijk wel hoe armenfoob zo n houding is ?

als u zeker wilt zijn dat uw aalmoes goed gebruikt wordt is mijn advies om te doen zoals uw moeder en dat is aalmoezen geven in natura.

uw moeder is wijzer dan de algerijnse
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 18:16   #112

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
In Antwerpen is de situatie niet veel beter...

Een vraagje: er zijn bij mijn weten toch opvangcentra voor daklozen? Zijn deze amper te vinden of moet je evengoed nog aan bepaalde criteria voldoen om onderdak te krijgen?
in antwerpen is het idd niet veel beter dat is waar.

er zijn idd te weinig nachtasielen - in sommige brusselse nachtasielen werkt men met een beurtrol en krijgen oudere daklozen voorrang op jongere daklozen.

voor sommigen zijn ze niet laagdrempelig genoeg

en wat ook een veel voorkomend probleem is dat zijn de honden

veel daklozen hun honden zijn hun enige vrienden die ze hebben.
ze mogen die echter niet mee binnen nemen in het nachtasiel
maar ze kunnen ze ook niet buiten laten want dan zijn ze ze kwijt

en ja ze slapen dan liever buiten dan hun enige vrienden achter te laten.
Oud 17 juli 2006, 18:18   #113

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
Mag ik u aanraden om in het vervolg mijn postings te lezen: IK was namelijk diegene op de tram.. niet mijn moeder... en IK heb de afwijzing van het aanbod in natura mogen ondervinden, de boze blikken, de vranke houding, de 'non', 'argent' etc..

ik heb er geen probleem mee dat u anderen pas gelooft indien u daartoe de bewijzen heeft.. in ieder geval: (1) voor mij is de getuigenis van mijn moeder een bewijs en (2) het lijkt mij heel plausibel. 'k meen mij overigens te herinneren wat over de problematiek te hebben gelezen.. ofwel was het een reportage op tv of zo. dat weet ik niet zo goed meer.. In ieder geval, het zou mij ten sterkste verbazen indien er NIET dergelijke organisaties waren.. om de heel eenvoudige reden dat daar niet zo slecht mee te verdienen valt indien men de betrokkenen uitbuit..

waaruit leidt u af dat armen geen trots mogen hebben? tuurlijk mogen armen trots hebben.. Het is juist omwille van de trots dat mensen beschaamd zijn.. ik zou alvast beschaamd zijn.. ik zou beschaamd zijn omdat ik er niet in zou slagen in een inkomen te voorzien voor mezelf en eventueel mijn kinderen en verplicht zou zijn te bedelen.. ik zou al mijn trots moeten inslikken om aan de kant van de weg te gaan zitten en te hopen op enige liefdadigheid.. Het heeft dus totaal niets te maken met een of andere verplichting tot nederigheid omdat men arm is..
het heeft wel met voorwaarden te maken want als u het advies volgt van die algerijnse dan gaat u enkel iets geven op voorwaarde dat de bedelaar met de ogen naar beneden kijkt en dus nederig is. Verschrikkelijk pedant is dat.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 18:19.
Oud 17 juli 2006, 18:25   #114
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
iedereen die de mensenrechten niet onderschrijft bvb.

ik steek niet onder stoelen of banken dat ik neerkijk op iedereen die het belang van die mensenrechten niet inziet.

deze mensenrechten vormen de basis van onze westerse maatschappij

wie ze niet begrijpt hoort niet thuis in die maatschappij

dat geldt voor zowel autochtonen als allochtonen.
Sorry,beste kobaf maar ik ben tegen de mensenrechten omdat het rechten zijn die opgelegd zijn en gebrekkig.Je zal denken dat het het enig is dat we tot op heden hebben,dat is juist,maar daarvoor nog niet goed!
Oud 17 juli 2006, 18:27   #115
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waar in het klassiek humanisme wordt dan de doodstraf goedgekeurt ? sla je boekjes er eens op na.
Ik zie dat de renaissance-humanisten tegen de doodstraf pleiten als uitgesproken door de staat of religieuze instelling - het rechtstelsel zit wel even anders (en dat wordt vooral door de Italiaanse tak van de renaissance-humanisten bevestigd). Dat je mag doden uit zelfverdediging, is een klassieke stelling bijvoorbeeld - één die zelfs ik niet onderschrijf (met begrip van het retaliatie-concept).

Citaat:
ik spreek doorgaans de taal van degenen waartegen ik me richt.
Nou, tof.
Oud 17 juli 2006, 18:28   #116

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Sorry,beste kobaf maar ik ben tegen de mensenrechten omdat het rechten zijn die opgelegd zijn en gebrekkig.Je zal denken dat het het enig is dat we tot op heden hebben,dat is juist,maar daarvoor nog niet goed!
het kan altijd beter. maar ertegen zijn is mijns inziens het kind met het badwater weggooien.

de mensenrechten missen een basis en die basis is het feit dat de wereld ( natuurlijk hulpbronnen) van iedereen is.

zolang deze basis ontbreekt zullen de mensenrechten grotendeels een holle doos blijven.

maar door de mensenrechten te verwerpen zullen ze geen basis krijgen mi

vergeet ook niet dat vws volgens de statuten de mensenrechten centraal stelt en dat er daarover dus een consensus bestaat. Wat niet wil zeggen dat leden hierover geen andere mening mogen hebben.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 18:29.
Oud 17 juli 2006, 18:29   #117
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:

man man man toch - de oorzaak van armoede moet altijd enkel en alleen bij de arme gezocht worden

er kunnen geen maatschappelijke oorzaken zijn

al eens bij stil gestaan dat een leefloon ( ong 600 euro ) en een huishuur van bvb 350 euro gewoon simpelweg te weinig is om mee rond te komen wat je ook doet om te besparen ?

mijn ervaring zegt me dat armen die daar toch nog van schijnen te "leven" net veel beter met geld kunnen omgaan dat het mentaal minderwaardige klootjesvlok dat nooit iets tekort heeft gehad.
komaan.. wil je AUB lézen wat er staat?!? 'k heb toch nergens gezegd dat de fout ALTIJD bij de arme moet worden gezocht? Er ZIJN mensen die niet uit de negatieve spiraal geraken.. en da's een heel complex gegeven.. Vaak zijn het mensen die uit - wat men in de volksmond noemt - de 'mindere klasse' komen.. 'k heb altijd een probleem gehad met de term, maar goed... Het zijn vaak mensen die uit gezinnen komen waar er al problemen zijn.. de kinderen krijgen niet de opvang en de opvoeding die in onze maatschappij vereist is (niet voldoende discipline, geen bijscholing indien nodig, minder taalvaardig (AN dan) etc.. ), met als gevolg dat de studies niet aangepast zijn, dat de schoolloopbaan niet al te denderend is etc.. de buurt is ook niet altijd zo 'stimulerend'.. etc etc. Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik een vrijwillligersnetwerk zou willen opstarten van mensen die bereid zijn enkele uren van hun tijd te spenderen aan het geven van bijles.. 't is misschien maar een klein iets, maar toch... wie weet krijg je zo wel jongeren uit de negatieve spiraal.. Alleen, 'k vind maar geen 'netwerk'.. zucht.

'k heb zelf ook wel wat ervaring met collectieve schuldenregelingen.. en die worden heus niet enkel aangevraagd door mensen met een leefloon...
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 18:29   #118
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De UVRM is helemaal niet bindend, integendeel, ze zijn verwerpelijk.
Oud 17 juli 2006, 18:31   #119

Standaard

de mensenrechten werden trouwens niet opgelegd guerin

ze werden door het franse volk aan de staat opgelegd
Oud 17 juli 2006, 18:32   #120
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de mensenrechten werden trouwens niet opgelegd guerin

ze werden door het franse volk aan de staat opgelegd

Haha.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be