Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2006, 19:00   #101
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zwijg je over de vrijwillige uittocht van honderduizenden Palestijnen

jep, Palestijnen die zich uiteindleijk laten wegpesten , zijn "vrijwillig vertrokken" Knap staaltje van zionistische logica

Citaat:
Ik vermoed dat het eerder komt door de talloze nederlagen die de Arabieren al geleden hebben tegen de dwerg Israël.
ach ja de volgende mythe : het kleine Israel dat toch zo inherent sterk is .... "goddelijk uitverkoren bijna"

wel,bij de Yom kippoer was het bijna gedaan met Israel , dat het niet gebeurd is heeft grotendeels met de Amerikanen te maken die Egypte zwaar onder druk zetten

Zonder de buitenlandse funding en hitech wapens was Israel eveneens voltooid verleden tijd.

en de tekst uit het Us congres dat de zionkolonie niet economisch zelfstandig is heb ik hier reeds gepost

Citaat:
De Arabieren zullen zich er allemaal moeten bij neerleggen dat Israël bestaat, desondanks dat het gebied ooit Arabisch was. Anders kun je het beginnen doordrijven tot in het waanzinnige. Geef Amerika terug aan de indianen en Australië aan de Aboriginals, en uiteindelijk, als je ver genoeg terug gaat, kun je de Arabieren weer in hun woestijnstrook gaan steken in de woestijnen van Mekka en Medina, voor ze de christelijke staten van Tripoli en Jeruzalem overweldigden.
Onnozel?
zeer zeker onnozel vermits dit gebied tot 1948 (nog geen zestig jaar !) dus Arabisch was. Dat is wel iets anders dan teruggaan tot de genocide en kolonisatie gepleegd op de indianen....
Maar die moeten eveneens beter vergoed worden dan hetgeen ze nu hebben....voor zover er nog zijn.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 19 juli 2006 om 19:02.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 19:01   #102
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Nu moet u mij eens uitleggen hoe een 'normaal leven' in een vluchtelingenkamp eruit ziet. Nadat je bent verjaagd van je vruchtbare geboortestreek om plaats te ruimen voor joodse kolonisten.
Je bent niet goed bij je hoofd om dan te eisen van de Palestijnen dat ze zonder enige compensatie 'vrede' moeten sluiten!
"Realistisch"?!?
Verjaagd, of uit vrije wil vertrokken op aandrang van de vrienden over de grenzen, en nadien terugkeer geweigerd door de overwinnaar?
Geen loopje nemen met de geschiedenis!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 19:03   #103
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
jep, Palestijnen die zich uiteindleijk laten wegpesten , zijn "vrijwillig vertrokken" Knap staaltje van zionistische logica
Neen, geen zionistische logica. Geschiedkundig feit.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 19 juli 2006, 19:04   #104
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Het verleden hoeft zich niet eindeloos te herhalen. Waar een wil is om te evolueren is een weg. Deze weg is niet bezaaid met bommen en granaten........
Zie Kashmir, India, Filipijnen, Irak, Thailand, Darfur...

Allé kom, jongen toch!

Oud 19 juli 2006, 19:08   #105
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Neen, geen zionistische logica. Geschiedkundig feit.
geschiedkundig feit : Net zoals sommige joden "vrijwillig" vertrokken naar het OOsten om daar te gaan "werken" /het zou daar immers beter zijn dan in het Europa waar ze gehaat werden ..

conclusie: ze moeten nadien niet klagen ?

Of geldt dat alleen als het om die groep gaat...

yep: zionistische logica
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 19 juli 2006, 22:22   #106
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allé kom, jongen toch!
Geen evolutie bij de mens dus ...... gewoon verder een beestenboel ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 19 juli 2006 om 22:24.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 22:39   #107
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:

Allé kom, jongen toch!
tegenover gisteren zijn er weer 80 slachtoffers bij, zonder dan nog over Darfoer te beginnen.
http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks

Maar die doden zijn natuurlijk veel minder waard dan een paar Hezbollah terroristen volgens de "antizionistische" logica.

Laatst gewijzigd door sodoirt : 19 juli 2006 om 22:43.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 09:48   #108
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
tegenover gisteren zijn er weer 80 slachtoffers bij, zonder dan nog over Darfoer te beginnen.
http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks

Maar die doden zijn natuurlijk veel minder waard dan een paar Hezbollah terroristen volgens de "antizionistische" logica.
Voor het ogenblik worden in Libanon veel meer onschuldige burgers getroffen dan milities van de Hezbollah ....... en het is niet omdat er in Darfour en elders vreselijke dingen gebeuren dat de VS moet toestaan dat Israël dat ook doet. Wij hebben toch andere normen en waarden, niet ?
Wij zouden er iets anders van maken dan een beestenboel .......

Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 juli 2006 om 09:49.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 00:08   #109
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
en het is niet omdat er in Darfour en elders vreselijke dingen gebeuren dat de VS moet toestaan dat Israël dat ook doet. Wij hebben toch andere normen en waarden, niet ?
Als we de aandacht bekijken die aan de verschillende conflicten geschonken wordt is volgens de europese waarden en normen een dode in het midden-oosten belangrijker dan een in afrika. In centraal afrika zijn er honderdduizenden omgekomen zonder dat er hier bij wijze van spreken 2 hanen naar kraaiden.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 00:21   #110
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Als we de aandacht bekijken die aan de verschillende conflicten geschonken wordt is volgens de europese waarden en normen een dode in het midden-oosten belangrijker dan een in afrika. In centraal afrika zijn er honderdduizenden omgekomen zonder dat er hier bij wijze van spreken 2 hanen naar kraaiden.

hets staat u steeds vrij om daar EXTREEM veel aandacht aan te schenken....
Maar dat doet u blijkbaar niet , behalve als het is om het Palestijnse en libanese leed te "reduceren" qua impact.

Ik kijk alvast uit naar uw toekomstige onverdeelde aandacht van de afrikaanse problematiek...vooral als het over ontwikkelingshulp gaat en wie daar voor te vinden is, en wie niet..
Oud 21 juli 2006, 00:38   #111
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
hets staat u steeds vrij om daar EXTREEM veel aandacht aan te schenken....
Maar dat doet u blijkbaar niet , behalve als het is om het Palestijnse en libanese leed te "reduceren" qua impact.

Ik kijk alvast uit naar uw toekomstige onverdeelde aandacht van de afrikaanse problematiek...vooral als het over ontwikkelingshulp gaat en wie daar voor te vinden is, en wie niet..
Aan de situatie in Soedan besteed ik al van in de jaren '80 mijn aandacht maar ik eis niet dat iedereen dit een internationaal probleem van de allerhoogste orde beschouwt. De enige reden waarom de palestijnse kwestie door links al decennia tot dit niveau gepromoveerd wordt is omdat het Israël beschouwt als de vooruitgeschoven post van de uiteindelijke vijand, de VS.

Het libanese leed is voor het grootste deel veroorzaakt door de palestijnen die overkwamen nadat ze uit Jordanië verjaagd werden, na een poging tot staatsgreep zoals u zich zal herinneren. Na de libanese burgeroorlog zijn Arafat en zijn kliek dan maar verkast naar Tunis waaruit hij na de eerste intifada kon terugkeren om in de palestijnse gebieden het meest corrupte bewind van het midden oosten te vestigen doch dit geheel terzijde.

Afrika heeft geen nood aan ontwikkelingshulp die voor de helft toch gespendeerd wordt aan dure consultingopdrachten en interne werkingskosten voor de betreffende organisaties. Grenzen openstellen voor producten en diensten uit Afrika is de enige oplossing.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 17:21   #112
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Grenzen openstellen voor producten en diensten uit Afrika is de enige oplossing.
'diensten' = gastarbeiders ?

Of zie ik dat verkeerd ?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 17:26   #113
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Aan de situatie in Soedan besteed ik al van in de jaren '80 mijn aandacht maar ik eis niet dat iedereen dit een internationaal probleem van de allerhoogste orde beschouwt. De enige reden waarom de palestijnse kwestie door links al decennia tot dit niveau gepromoveerd wordt is omdat het Israël beschouwt als de vooruitgeschoven post van de uiteindelijke vijand, de VS.
Nee. Dit is de reden waarom we ons zo concentreren op de palestijnse kwestie: de morele etterbuil genaamd Israel vormt het brandpunt van het conflict tussen het westen en de moslim-wereld. Door de onvoorwaardelijke steun die onze westerse regeringen geven aan Israel--de facto een fascistisch regime-- scharen wij onszelf aan de moreel verkeerde kant. En daarvoor zullen we op termijn de prijs betalen, zoiets heet gewoon karma.

De reden waarom we ons kritischer moeten opstellen tegenover Israel is zuiver eigenbelang. De VS heeft zijn eigen belangen al genoeg geschaad door hun onvoorwaardelijk steun aan Israel. Er is geen enkele reden waarom we hun voorbeeld moeten volgen.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 juli 2006 om 17:29.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 17:33   #114
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Nee. Dit is de reden waarom we ons zo concentreren op de palestijnse kwestie: de morele etterbuil genaamd Israel vormt het brandpunt van het conflict tussen het westen en de moslim-wereld. Door de onvoorwaardelijke steun die onze westerse regeringen geven aan Israel--de facto een fascistisch regime-- scharen wij onszelf aan de moreel verkeerde kant. En daarvoor zullen we op termijn de prijs betalen, zoiets heet gewoon karma.

De reden waarom we ons kritischer moeten opstellen tegenover Israel is zuiver eigenbelang. De VS heeft zijn eigen belangen al genoeg geschaad door hun onvoorwaardelijk steun aan Israel. Er is geen enkele reden waarom we hun voorbeeld moeten volgen.
LAAT MIJ NIET LACHEN.De arabieren hebben nog nooit de indruk gegeven zich veel van de zogenaamde palestijnen aan te trekken en dat zal in de toekomst niet veranderen.Veel blabla maar weinig daden.Ze zijn trouwens zelf ook geen echt voorbeeld als het over de mensenrechten gaat.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 18:04   #115
PAJOT
Banneling

Standaard

Lucas Catherine, pseudoniem van Lucas Vereertbrugghen

11de plaats op de Europese lijst van de ekstreemlinkse PVDA en medewerker van de linkse VRT

--------------------------------------------------------------------------------
A number of VRT television programmes are also for sale on international markets. For programme and library sales please contact :
Mr. Lucas Vereertbrugghen or Mrs. Linda De Leeuw
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.pvda.be/solidair/n1699/vk169901.htm
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 19:36   #116
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Lucas Catherine is een extreem-links pseudo-schrijvertje journalist bekend om ze'n virulente Jodenhaat en Pro-Arabisme. Zijn boeken worden steevast uitgegeven door de huisuitgeverij van de extreem-linkse PVDA "EPO". Abou Jahjah noemt hij steevast een bevrijdingstheoloog voor de migrantengemeenschap en de terroristen van Hamas en Hezbollah "bevrijdingsbewegingen". Zelfs Mia Doornaert, bekende columniste van de Standaard noemde Catherine een doortrapte "antisemiet".Van zulk stuk loser heeft Israël en de verdraagzame burgers in dit land absoluut geen lessen te krijgen.
Es lebe Deutschland: Weltmeister der Freundschaft!
Weg met de "anti-Duitse" zwakzinnigen!! En vooral: bespaar ons het hysterisch gekrijs van Mia Doornaert!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 juli 2006 om 19:40.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 19:39   #117
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De verantwoordelijkheid van Europa is verpletterender dan in Afrika: Europa heeft Israël gecreëerd door jarenlang antisemitisme & door de Holocaust te organiseren. Men heeft ook het Zionistisch kolonisatieproces actief gesteund.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 21 juli 2006, 19:39   #118
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
LAAT MIJ NIET LACHEN.De arabieren hebben nog nooit de indruk gegeven zich veel van de zogenaamde palestijnen aan te trekken en dat zal in de toekomst niet veranderen.Veel blabla maar weinig daden.Ze zijn trouwens zelf ook geen echt voorbeeld als het over de mensenrechten gaat.
Het was niet tegen jou.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 19:42   #119
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verjaagd, of uit vrije wil vertrokken op aandrang van de vrienden over de grenzen, en nadien terugkeer geweigerd door de overwinnaar?
Geen loopje nemen met de geschiedenis!
Verjaagd, zoals Israëlisch geschiedkundig onderzoek heeft aangetoond.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 21 juli 2006, 19:50   #120
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Verjaagd, zoals Israëlisch geschiedkundig onderzoek heeft aangetoond.
Israëlisch geschiedkundig onderzoek =

één groot complot van modieuze linkiewinkie moslimpamperende volksverraders,

dat weet iedereen.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be