Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Islamitische Vlamingen?
Ja 68 50,75%
Nee 66 49,25%
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2006, 23:35   #101
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
maar dan stapt die toch in een atheistisch denkkader?
Daat gaat nog veel minder (en ons atheïsme is christelijk geïnspireerd )
Oud 21 augustus 2006, 09:29   #102
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Een belangrijk element waarom de islam in Vlaanderen taboe is, is volgens mij het feit dat een islamiet de Koran, boven de wetten van Vlaanderen stelt. De Islam is niet zomaar een godsdienst. Het is ook een maatschappijleer zonder scheiding tussen kerk en staat. Daar komen problemen van.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 18:53   #103
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Mij valt het op dat op gelijkwelke openbare organizatie (open-deurdagen, oude ambachten, monumentendag etc...) waarbij IEDEREEN wordt uitgenodigd, ik gewoonweg nooit 1 (één) noord-afrikaanse (laten we zeggen: moslim) migrant tegenkom. Men kan daarbij dus zeker niet spreken over discriminatie: de mensen zijn gewoonweg niet geïnteresseerd, bereid om eens verder te kijken dan hun neus lang is, zulke dingen kosten niks geen geld maar toch zie je ze niet. Moeten we soms extra subsidies geven om ze naar zulke evenementen toe te trekken? Liever niet van mijn belastingen aub.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 09:47   #104
Casca
Minister

Standaard

Interesseert mij ook allemaal geen fluit... en ondanks dat ben ik perfect in staat om mij aan (het merendeel van) de wetten van dit land te houden.

Dat is juist het leuke aan de multiculturele realiteit waarin we leven... ik hoef mij helemaal niet te houden aan het Vlaemsche, en ben vrij om mij bezig te houden met andere cultuurvormen, in mijn geval de Braziliaanse.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 09:08   #105
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een belangrijk element waarom de islam in Vlaanderen taboe is, is volgens mij het feit dat een islamiet de Koran, boven de wetten van Vlaanderen stelt. De Islam is niet zomaar een godsdienst. Het is ook een maatschappijleer zonder scheiding tussen kerk en staat. Daar komen problemen van.

Paulus.
Absoluut onwaar. U bent bijzonder slecht geïnformeerd, miss daarom dat u zo etnocentristisch bent.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 09:23   #106
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Interesseert mij ook allemaal geen fluit... en ondanks dat ben ik perfect in staat om mij aan (het merendeel van) de wetten van dit land te houden.

Dat is juist het leuke aan de multiculturele realiteit waarin we leven... ik hoef mij helemaal niet te houden aan het Vlaemsche, en ben vrij om mij bezig te houden met andere cultuurvormen, in mijn geval de Braziliaanse.
Kom, kom, Casca, je bent tot nu toe éénmaal in Brazilië geweest, op één plaats, en je spreekt hooguit twee woorden Portugees.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 09:24   #107
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Absoluut onwaar. U bent bijzonder slecht geïnformeerd, miss daarom dat u zo etnocentristisch bent.
GSus, wat is onwaar aan wat Paulus schrijft: "Een belangrijk element waarom de islam in Vlaanderen taboe is, is volgens mij het feit dat een islamiet de Koran, boven de wetten van Vlaanderen stelt. De Islam is niet zomaar een godsdienst. Het is ook een maatschappijleer zonder scheiding tussen kerk en staat. Daar komen problemen van." en waarom?
Oud 24 augustus 2006, 09:31   #108
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
GSus, wat is onwaar aan wat Paulus schrijft: "Een belangrijk element waarom de islam in Vlaanderen taboe is, is volgens mij het feit dat een islamiet de Koran, boven de wetten van Vlaanderen stelt. De Islam is niet zomaar een godsdienst. Het is ook een maatschappijleer zonder scheiding tussen kerk en staat. Daar komen problemen van." en waarom?
Bijna juist. Juist zou zijn:

""Een belangrijk element waarom de islam in Vlaanderen taboe is, is volgens mij het feit dat een islamiet die zijn leer tot de letter volgt de Koran, boven de wetten van Vlaanderen stelt. De Islam is niet zomaar een godsdienst. Het is ook een maatschappijleer zonder scheiding tussen kerk en staat. Daar komen problemen van."

Er is toch een wereld van verschil tussen die 2 uitspraken?
Oud 24 augustus 2006, 09:33   #109
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Kom, kom, Casca, je bent tot nu toe éénmaal in Brazilië geweest, op één plaats, en je spreekt hooguit twee woorden Portugees.
Spreken is idd roestig. Toch heb ik het gevoel dat er tussen die meer dan 30 corrido's, chula's en ladainha's die ik kan leiden er meer dan 2 verschillende woorden zitten. Verstaan gaat zowiezo veel beter. En ik vind persoonlijk iets van een 20 uur per week mij bezighouden met capoeira niet weinig. Ik ben er nog niet maar ja... je kent mij niet, en je post is zowiezo naast de kwestie: waarom zou ik dat niet mogen doen?

Laatst gewijzigd door Casca : 24 augustus 2006 om 09:38.
Oud 24 augustus 2006, 10:06   #110
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Spreken is idd roestig. Toch heb ik het gevoel dat er tussen die meer dan 30 corrido's, chula's en ladainha's die ik kan leiden er meer dan 2 verschillende woorden zitten. Verstaan gaat zowiezo veel beter. En ik vind persoonlijk iets van een 20 uur per week mij bezighouden met capoeira niet weinig. Ik ben er nog niet maar ja... je kent mij niet, en je post is zowiezo naast de kwestie: waarom zou ik dat niet mogen doen?
Natuurlijk mag je dat doen, Casca, temeer omdat je daarmee onze maatschappij niet bedreigt, wel integendeel.

Maar dat maakt je nog geen Brazilië-kenner, net zo min ik een japan-kenner ben ook al hou ik me geruime tijd met oosterse gevechtssporten bezig.

Overigens dacht ik dat het "capuera" was? Corrigeer me indien ik het verkeerd voorheb?
Oud 24 augustus 2006, 10:33   #111
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Waarom zou ik mensen die een gevaarlijke ideologie aanhangen, die compleet tegengesteld is aan waar wij in onze open tolerante westerse maatschappij met al haar vrijheden voor staan (die snel via allerhande middelen/wegen in aantal toenemen)
oké, dus wil je een gedachtepolitie opzetten. Mooi om te weten.
Citaat:
vertrouwen dat eens dat zij groot genoeg in aantal zouden zijn geworden (de problemen stellen zich nu al en hoe groter het aantal hoe meer problemen zij zullen opwerpen en hoe meer eisen zij zullen stellen) de islamitische wetten niet in ons land zouden invoeren? Moslims schikken zich naar de wetten van een kafirland zolang zij in de minderheid zijn.
loos geblaat. Noem mij eens één land waar dat gebeurd is.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 10:34   #112
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Zie ons hier weer lullen over da boekske 'de koran' .

Ik versta niet dat islamitische fascisten zich zomaar in europa mogen vestigen .......zelfs in de politiek!

Mensen worden dat islam gedoe kots kots kots kotsbeu.
stel maar snel snel een gedachtepoliie op.
Oud 24 augustus 2006, 10:39   #113
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
islamitische fascisten ?? hoe zo?? echt ?? doen zij wat de facisten hebben gedaan ?? of wat de amerikaanse facisten in Irak doen??
nu ook weer niet naïef zijn, yahyazakarya: het Talibanregime en het regime van de ayatolloh's in Iran vertoont zeer sterke fascistoïde trekjes. Ook Hamas en Hezbollah zijn oer- en oerreactionair. Het is dwaasheid of blindheid dat te willen ontkennen. maar het is even grote dwaasheid om te denken dat dat hier ook zal komen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 24 augustus 2006 om 10:39.
Oud 24 augustus 2006, 10:45   #114
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Moslims zouden idd vlaming kunnen zijn. Maar de vraag is ook 'willen moslims overtuigd vlaming zijn/worden?'

Ik ken nml. weinig bekende moslim-vlamingen. Mss Mimount Bousakla en die bekende Turkse politicus uit het limburgse(ben naam vergeten).

Anderzijds....... Hirsi Ali, Hafid Bouazza en Najib Amhali(hoewel ik z'n politieke gedachtengoed niet volledig ken) bekijk ik eigenlijk wel als echte NL'ders.
Ondertussen heeft ongeveer elke partij wel een 'Vlaming van vreemde origine' op de lijst staan. In welke mate de Partij die opneemt omwille van zijn kwaliteiten, of gewoon als alibi-ali is een nevenkwestie, maar feit is dat al die mensen wel Vlaming/Belg geworden zijn. (Ali Salmi, Nahima Lanhjri, Anissa Temsamani, Chokri Mahassin, d'r zijn er nog wel) En jaarlijks zouden er in Vlaanderen of in Blegie (weet ik niet zeker) ongeveer 400 bekeringen zijn naar de islam.

Laatst gewijzigd door driewerf : 24 augustus 2006 om 10:47.
Oud 24 augustus 2006, 11:06   #115
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag je dat doen, Casca, temeer omdat je daarmee onze maatschappij niet bedreigt, wel integendeel.

Maar dat maakt je nog geen Brazilië-kenner, net zo min ik een japan-kenner ben ook al hou ik me geruime tijd met oosterse gevechtssporten bezig.
Waar beweer ik een Brazilië-kenner te zijn?

Citaat:
Overigens dacht ik dat het "capuera" was? Corrigeer me indien ik het verkeerd voorheb?
http://en.wikipedia.org/wiki/Capoeira
Oud 24 augustus 2006, 12:18   #116
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Paulus

Paulus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Ge gelooft u eigen leugens ook zekers. Ge weet donders goed dat het wel waar is wa Paulus zegt. Ge moet ons echt nie voor onozel houden zunne, bij mij in ieder geval pakt da nie.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 12:39   #117
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil nu niet de pretbederver zijn maar de wetten van België vormen (nog) geen hindernis om de islam te beleven.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 19:55   #118
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik wil nu niet de pretbederver zijn maar de wetten van België vormen (nog) geen hindernis om de islam te beleven.
Waar heeft Paulus dat beweerd?
Oud 24 augustus 2006, 20:07   #119
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heeft Paulus dat beweerd?

Dit:

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Paulus

Paulus.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 20:39   #120
Casca
Minister

Standaard

Classic...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be