Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2006, 21:05   #101
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zou het niet kunnen dat de organisators van de IJzerbedevaart zélf verantwoordelijke zijn voor het inruilen van de ene IJzerherdenking door de andere door een steeds meer Vlamingen?
Ik zal een zeggen aan Dirk Demeurie dat hij geen IJzerwakes meer moet organiseren. Afgesproken.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 21:08   #102
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
3.000 mensen op de Ijzerbedevaart volgens de VRT. Excuseer maar 3.000 mensen, dat is niets. De meeste Vlamingen hebben blijkbaar iets anders te doen op een zondagmiddag.
3000 man ?? vergeet het maar. Ik ben er deze middag 2 maal overgevlogen en als daar 1500 man was, dan was het al veel !
Oud 27 augustus 2006, 21:18   #103
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC Bekijk bericht
3000 man ?? vergeet het maar. Ik ben er deze middag 2 maal overgevlogen en als daar 1500 man was, dan was het al veel !
Jij hebt ze geteld ?
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 21:44   #104
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Jij hebt ze geteld ?
vliegt de blauwvoet!
Ik wist echt niet dat blauwvoeten beter oogskes hadden dan arenden.
En kunnen tellen !
Tot 1500 ...
't is vast geen Blokker!
Oud 27 augustus 2006, 22:52   #105
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Er was wel een deel volk maar ander maal is het concluderen dat de hoop weeral fel verminderd is. Ik schat ook wel zo een 3000 man hoor, maar het zal echt ni veel meer geweest zijn.

Het was trouwens een heel serene en broederlijke bedevaart, zoals de bedevaart eigenlijk hoort te zijn.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 22:58   #106
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mijn ouders en grootouders gingen al naar de ijzerbedevaart voor jullie geboren waren. En ik ben vanaf mijn geboorte steeds mee geweest.
Ik weet dus heel goed wat er op de toren daar staat. In 4 talen.

Mijn ouders en ik zijn er weggebleven vanaf dat het VB er zijn zeg kwam doen.
Het VB hoort dan ook niet thuis op de plaats. Want die plaats behoort toe aan vredelievende mensen. Die plaats behoort toe aan mensen die praten over vriendschap en naaste liefde. De ijzervlakte is een plaats van verbroedering. De ijzervlakte behoord toe aan de mensen die bereid zijn hun eigen en andere volkeren te helpen. De ijzervlakte behoord aan iedereen die dat gedachte goed draagt. En niet aan een politieke partij.
Ook het monument waar het VB zijn ijzerwake houd staat er om de mensen er aan te herrieneren hoe wreed en slecht haat en geweld zijn.
En is gebouwd met het zelfde gedachten goed als de TWEE ijzertorens.
POLITIEK hoort daar niet thuis. Van niemand, niet van het VB, niet van NVA, niet van SPIRIT, nee van NIEMAND. Dit zijn monumenten die zijn gebouwd als belofte" NOOIT MEER OORLOG" ook geen politieke oorlogen.

Dus als je een beetje respect hebt voor hen voor wie deze monumenten zijn gebouw en aan wie deze belofte is gedaan, begrijp je wat ik bedoel.
Ik kom daar ook maar gewoon om familieleden te herdenken die in de grote oorlog hebben meegevochten. Ik ga nog niet zol heel lang naar de bedevaart dus ik heb misschien minder recht van spreken maar zoals mijn vader en mijn opa al zeiden:"de bedevaart is teveel geworden tot een politiek gelal".
Oud 27 augustus 2006, 23:13   #107
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Er was wel een deel volk maar ander maal is het concluderen dat de hoop weeral fel verminderd is. Ik schat ook wel zo een 3000 man hoor, maar het zal echt ni veel meer geweest zijn.

Het was trouwens een heel serene en broederlijke bedevaart, zoals de bedevaart eigenlijk hoort te zijn.
Sorry als ik het nog zeg maar ja :

3.000 mensen op de Ijzerbedevaart.
Ongeveer hetzelfde op de Ijzerwake, denk ik. Ik ken de preciese cijfers niet.
50.000 mensen op de "VTM-dag" in Brugge. Die "VTM-dag" gebeurde vorige zondag (dezelfde dag als de Ijzerwake dus). Ja, u hebt goed gelezen : 50.000!!!!

Trek uw conclusies.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 23:27   #108
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kom daar ook maar gewoon om familieleden te herdenken die in de grote oorlog hebben meegevochten. Ik ga nog niet zol heel lang naar de bedevaart dus ik heb misschien minder recht van spreken maar zoals mijn vader en mijn opa al zeiden:"de bedevaart is teveel geworden tot een politiek gelal".
Volledig met je eens.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 23:30   #109
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

50.000 mensen op de "VTM-dag" in Brugge. Die "VTM-dag" gebeurde vorige zondag (dezelfde dag als de Ijzerwake dus). Ja, u hebt goed gelezen : 50.000!!!!

Trek uw conclusies.
Mensen zijn dan ook niet geinteresseerd in politiek gezever tussen partijen die elkaars broeder moeten zijn en samen zouden moeten ijveren voor onze rechten.
Oud 27 augustus 2006, 23:31   #110
ericferemans

Standaard

Citaat:

Trek uw conclusies.
De weiden hebben afgedaan
De mensen houden van beton wijden.
Er is ook een groot gevaar aan gras:
blijkens het gedrag dat runderen vertonen vergroot het de kuddegeest
Oud 27 augustus 2006, 23:33   #111
ericferemans

Standaard

Citaat:

Sommige Vlaming missen een goede herdenking van een zwartzak, liefst een die tegen de Joden is en die goeroe is van Philippeken.
Die komen zeker en vast niet opdagen.
Moesten er nu geen boerenjongens bij tienduizenden in de grond steken, maar ooststrontstrijders, dat zou ook al een pakske zwart volk schelen natuurlijk!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 augustus 2006 om 23:34.
Oud 27 augustus 2006, 23:34   #112
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:

Trek uw conclusies.
Welke conclusies? Dat de vtm activiteiten van één dag populairder zijn dan de 79ste ijzerbedevaart, en dan?
Het merendeel van Vlaanderen zit idd ni meer te wachten op de ijzerbedevaart, de oorlogen zijn nu immers ver van ons bed maar dat wil toch niet zeggen dat de bedevaart niet meer waardevol kan zijn.
Oud 27 augustus 2006, 23:37   #113
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Sommige Vlaming missen een goede herdenking van een zwartzak, liefst een die tegen de Joden is en die goeroe is van Philippeken.
Moesten er nu geen boerenjongens bij tienduizenden in de grond steken, maar ooststrontstrijders, dat zou ook al een pakske zwart volk schelen natuurlijk!
Heel de viering is er gepreekt voor verdraagzaamheid, wat blijkt de partijen die er blijkbaar de meest de mond van vol hebben zondigen het eerst.
Oud 27 augustus 2006, 23:55   #114
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Over respect gesproken.

Laatst gewijzigd door Jantje : 27 augustus 2006 om 23:58.
Oud 28 augustus 2006, 00:01   #115
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over respect gesproken.
Ik ben absoluut geen aanhanger van de wattige windhaan-ideologie van SPIRIT, maar het zou hoogst onjuist zijn om het discours van ericferemans als representatief te beschouwen. Bedenk dat zijn ideetjes grondig werden gedésavoueerd toen hij als kandidaat SPIRIT-voorzitter glansrijk gebuisd werd, en in sommige kranten minder flatterend werd afgeschreven. Wegens het verbod op persoonlijke aanval zal ik niet herhalen wat Lambert, zijn huidige voorzitter over hem liet optekenen in de media.............
Oud 28 augustus 2006, 00:28   #116
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen aanhanger van de wattige windhaan-ideologie van SPIRIT, maar het zou hoogst onjuist zijn om het discours van ericferemans als representatief te beschouwen. Bedenk dat zijn ideetjes grondig werden gedésavoueerd toen hij als kandidaat SPIRIT-voorzitter glansrijk gebuisd werd, en in sommige kranten minder flatterend werd afgeschreven. Wegens het verbod op persoonlijke aanval zal ik niet herhalen wat Lambert, zijn huidige voorzitter over hem liet optekenen in de media.............
Heb al geschreven dat het mij geen bal kan schelen van welke partij hij is.
Geen enkel van de partijen die uit de VU zijn ontstaan hebben al bewezen dat ze het Vlaamse gedachtegoed in zich dragen, het zijn zuivere zakkenvullers geworden. En twee van de drie zijn zelfs bij een andere partij gaan huilen om nog een zitje te hebben. En staan de derde zwart te maken. En ze kunnen hier wel schrijven dat ze nog geen cent er aan verdiend hebben, de lijsttrekkers zullen zeker niet gratis in de politiek werken. Ja die in de kleine gemeentes, die misschien wel, maar die in de grote steden en voor de regeringen.

En ik heb toch al een paar keer een persoonlijke aanval gekregen van sommige hier, en dat zonder dat ze weten wie ik ben.

Laatst gewijzigd door Jantje : 28 augustus 2006 om 00:30.
Oud 28 augustus 2006, 00:30   #117
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb al geschreven dat het mij geen bal kan schelen van welke partij hij is.
Dat lijkt mij nochtans essentiëel om op een politiek forum het debat correct te kunnen voeren.......
Oud 28 augustus 2006, 00:40   #118
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt mij nochtans essentiëel om op een politiek forum het debat correct te kunnen voeren.......
Om een debat correct te voeren hoe ik geen rekenig te houden met de partijen, maar met de mensen. Ik moet enkel mijn standpunt verdedigen en schrijven waar ik zijn standpunt fout vindt. Wij zijn immers nog steeds mensen met een eigen mening. Als hij enkel het standpunt van zijn partij kan verdedigen en dat slaafs volgt, dan kan hij beter stoppen met politiek te doen. Want ook binnen de partijen moet men van mening kunnen verschillen over de punten van een partij.

Maar wees gerust ik wist allang wie hij was en van welke partij.
En hij is spijtig dat hij in die partij zit, want hij hoort daar volgens mij niet thuis.

Laatst gewijzigd door Jantje : 28 augustus 2006 om 00:40.
Oud 28 augustus 2006, 01:11   #119
ericferemans

Standaard

Citaat:
Om een debat correct te voeren hoe ik geen rekenig te houden met de partijen, maar met de mensen. Ik moet enkel mijn standpunt verdedigen en schrijven waar ik zijn standpunt fout vindt. Wij zijn immers nog steeds mensen met een eigen mening. Als hij enkel het standpunt van zijn partij kan verdedigen en dat slaafs volgt, dan kan hij beter stoppen met politiek te doen. Want ook binnen de partijen moet men van mening kunnen verschillen over de punten van een partij.

Maar wees gerust ik wist allang wie hij was en van welke partij.
En hij is spijtig dat hij in die partij zit, want hij hoort daar volgens mij niet thuis.
Ah! En waar dan wel?
Oud 28 augustus 2006, 01:20   #120
ericferemans

Standaard

Citaat:
was het DIT misschien?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be