Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2003, 21:20   #101
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
En die dag was er toen er ook in Europa een Saddam actief was die genocides uitvoerde op bevolkingsgroepen. Anders toch ook een land dat voor dat ze zulke dingen uitstaken ook een vriend was. Het was toen ook omdat het hen goed uitkwam, en toch heb ik er geen problemen mee. Hoe hypocriet!

Uw argument is hier reeds ter sprake gekomen en het is reeds meerdere malen weerlegd.
In 1914 steunde de V.S. Duitsland, heb ik me laten vertellen. Nochtans begingen de Duitsers hier in België oorlogsmisdaden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2003, 21:24   #102
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Vindt u de slachtoffers (aan beide zijden), het puin, de miserie, dood en vernietiging dan een faire prijs voor datgene wat de pro-oorlogslobby hier komt als streefdoelen en resultaten neerpoten?
Vindt u de slachtoffers (aan één zijde), het puin, de miserie, dood en vernietiging onder Saddams regime, die velen malen dat van nu overstijgt, geen ethisch argument? En dat is het nu juist, informeer uzelf over de wandaden van Saddam, en maak dan nog eens de balans op van argumenten pro- en contra. Elke minuut dat u stond te protesteren hield u dat regime overeind EN het VN-embargo, dat onrechtstreeks vele doden heeft geëisd.
Maar joeng toch. Iedereen op de hele wereld wèèt wat Saddam heeft uitgevreten hoor. Daar gaat het toch helemaal niet over.
Het gaat over de selectieve verontwaardiging van Amerika.
Vertel me eens. Als U de VS zo looft omdat ze het regime in Bagdad hebben doen verdwijnen, waarom hebt u dan geen hekel aan hen omdat ze datzelfde regime 20 jaar lang hebben gesteund én bewapend?
De VS keren zich tegen iemand wanneer het hèn goed uitkomt. Of je nu een dictator bent of een vredelievende democratisch verkozen leider, dat maakt geen moer uit.
Ik vraag me af of u nog steeds hun hielen zal likken, als ze op een dag zich tegen Europa zouden keren en bepaalde gebieden gaan bezetten?
En die dag was er toen er ook in Europa een Saddam actief was die genocides uitvoerde op bevolkingsgroepen. Anders toch ook een land dat voor dat ze zulke dingen uitstaken ook een vriend was. Het was toen ook omdat het hen goed uitkwam, en toch heb ik er geen problemen mee. Hoe hypocriet!

Uw argument is hier reeds ter sprake gekomen en het is reeds meerdere malen weerlegd.
Wij hebben geluk gehad ja, een verdeeld europa leek hen beter dan een sterk derde rijk. Dat is trouwens nog steeds zo. En als bonus nog de big business met de Joden.
Wat mij betreft gaat de vergelijking tussen den Dolf en den Saddam nog wel ergens op maar in tegenstelling tot den Dolf kreeg de Saddam zelf nog na de val van de rus steun van de vs om etnische zuiveringen uit te voeren. Die kreeg voor zover ik gehoord heb zelfs nog groen licht om koeweit binnen te vallen.

Wat de media betreft m'n beste tom, in europa en zelfs in Belgie ja, krijgt men gemakkelijker zowel pro als contra van elk buitenlands standpunt van de vs of enig ander land te horen. Bij u daar is dat ook best mogelijk maar voor zover ik weet van mensen die er geweest zijn en van de pro als contra media lijkt mij gefundeerde kritiek op het overheidbeleid daar wel moeilijker en bijgevolg schaarser.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2003, 21:27   #103
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

En als laatste wil ik Staaf feliciteren. Hoe vakkundig hij dat zootje Amerika-adepten tijdens deze topic hier intellectueel belachelijk maakt, het is weinigen gegeven.
Snap je ondertussen Staaf, wat ik bedoelde toen ik schreef dat een Amerikaan ALTIJD gelijk heeft?
Discussiëren met dat soort mensen heeft totaal geen zin.
Zij beslechten discussies liever met wapengekletter.
En het is nu eenmaal een feit: hoe dommer de persoon, des te sneller hij het wapen verkiest, boven de dialoog.
Oud 15 september 2003, 21:31   #104
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

George, ik moet zeggen dat ik toch niet veel pro-US meningen tegenkom in de media hier.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2003, 21:36   #105
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
War on drugs? Succes???

Met groot succes worden cocavelden vernietigd, fijn. Een paar grote boeren zijn hun zaakje kwijt? Zeer goed als je oorlog tegen drugs wil voeren.

Zijn er nu minder verslaafden in de VS of wereldwijd? Is de consumptie per persoon gedaald en is dit evenredig met de vernietigde productiecapaciteit door de oorlog tegen drugs?

Zou het misschien niet kunnen zijn dat er enkel een andere leverancier is en indien dit zo is is het dan wel die miljarden waard die erin geinvesteerd werden? Je mag daar nog gerust voordeel betreffende de werkgelegenheid aanhalen maar dat vergoed niet alle kosten voor deze operatie mijn inziens.

Zelf indien je ervan uitgaat dat deze oorlog een succes is, wat gebeurt er dan met alle zwaar verslaafden die plots geen stuff meer hebben. Denk je dat die relax afkicken en daarna praise Buch gaan zingen in koor?

Zelfs zonder rekening te houden met enige ethiek lijkt mij de war on drugs een flater. Economisch (officieel) is het niet rendabel, enkel politiek scoort men misschien succes. De junk wordt er in elk geval niet beter van en de brave belanstingbetaler ook niet.
Halloooooooooooooo!!! Het woord "ironisch", zegt u dat iets? Trouwens,als u de hele tekst leest zou u weten dat ik een fervent tegenstander ben van de War on drugs.
Ja hoor maar dit was op een reactie op jou post maar vindt die effen niet terug om te quoten. Het is in elk geval iets om te weerleggen voor de onvoorwaardelijke vs-lovers.

Lamzakl
Oud 15 september 2003, 21:39   #106
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
War on drugs? Succes???

Met groot succes worden cocavelden vernietigd, fijn. Een paar grote boeren zijn hun zaakje kwijt? Zeer goed als je oorlog tegen drugs wil voeren.

Zijn er nu minder verslaafden in de VS of wereldwijd? Is de consumptie per persoon gedaald en is dit evenredig met de vernietigde productiecapaciteit door de oorlog tegen drugs?

Zou het misschien niet kunnen zijn dat er enkel een andere leverancier is en indien dit zo is is het dan wel die miljarden waard die erin geinvesteerd werden? Je mag daar nog gerust voordeel betreffende de werkgelegenheid aanhalen maar dat vergoed niet alle kosten voor deze operatie mijn inziens.

Zelf indien je ervan uitgaat dat deze oorlog een succes is, wat gebeurt er dan met alle zwaar verslaafden die plots geen stuff meer hebben. Denk je dat die relax afkicken en daarna praise Buch gaan zingen in koor?

Zelfs zonder rekening te houden met enige ethiek lijkt mij de war on drugs een flater. Economisch (officieel) is het niet rendabel, enkel politiek scoort men misschien succes. De junk wordt er in elk geval niet beter van en de brave belanstingbetaler ook niet.
UIteraard George, laten we even over iets totaal anders beginnen te praten met als enige link dat Amerika er ook in betrokken is. Dat is een favoriet strategietje: Begin over iets anders, en als toevallig die persoon ook daar uw mening niet deelt, dan kan je hem ineens verwijten dat hij een Bush kontenkruiper en wat dan nog is. En dan moeten we daarvan lessen in de ethiek krijgen.

Of heb je je gewoon van thread vergist?
Oud 15 september 2003, 21:40   #107
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
George, ik moet zeggen dat ik toch niet veel pro-US meningen tegenkom in de media hier.
niet veel nee, maar ze zijn er. 't is in elk geval wel wat minder sinds Buch aan de macht is en hier en daar met z'n soldaatjes gaat spelen.

Lamzakl
Oud 15 september 2003, 21:50   #108
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als laatste wil ik Staaf feliciteren. Hoe vakkundig hij dat zootje Amerika-adepten tijdens deze topic hier intellectueel belachelijk maakt, het is weinigen gegeven.
Snap je ondertussen Staaf, wat ik bedoelde toen ik schreef dat een Amerikaan ALTIJD gelijk heeft?
En het is nu eenmaal een feit: hoe dommer de persoon, des te sneller hij het wapen verkiest, boven de dialoog.
Lees uw eigen schrijfsel nog eens, en dan de laatste zin een paar keer.
Oud 15 september 2003, 21:56   #109
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
niet veel nee, maar ze zijn er. 't is in elk geval wel wat minder sinds Buch aan de macht is en hier en daar met z'n soldaatjes gaat spelen.
Uw hele argumentatie was dat je in Europe veeeeeeel meer bloot werd gesteld aan andere opinies. Je hebt blijkbaar nog niet te veel naar Amerikaans politiek debat gekeken. In tegenstelling tot Europa krijg je hier trouwens het hele debat te zien (CSPAN), en niet enkel de commercieel interessante highlights. Of denk je dat mensen zoals Michael Moore etc. hun opinies baseren op de Europese pers?

Nogmaals herhalen: Je wijkt af van het eigenlijke topic met maar 1 enkel doel: Het bekladden van een natie.
Oud 15 september 2003, 21:58   #110
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ik vond juist dat TomB de vloer aanveegde met Superstaaf. Over de massamoorden die Saddam gepleegd heeft kon Superstaaf niks meer zeggen. Ik vond het zielig. Hebben Superstaaf en democratsteve wel enig idee hoeveel doden er gevallen zijn in de eerste golfoorlog (Irak-Iran)? Dit jaar was dus de DERDE golfoorlog, NIET de tweede! En O.K., V.S. koos de zijde van Irak, maar is het dan onetisch om in 2003 wél tegen die massamoordenaar op te treden? Superstaaf komt hier af met oorlogslachtoffers. Tijdens de eerste golfoorlog stuurden ze kinderen naar het front. Ze gebruikten gifgas. Ook tegen de Koerden gebruikte Sadam gifgas. O.K., de Amerikanen gebruiken verarmd uranium, maar dat is omdat ze dan betere wapens hebben. Maar gifgas gebruiken tegen kindsoldaten en tegen onschuldige burgers... En daar mogen de V.S. niet tegen optreden. Ik vind wel dat de wederopbouw niet goed verloopt. De V.S. heeft wel degelijk fouten gemaakt. Het ministerie van olie konden ze wel bewaken, terwijl de rest van Irak één chaos en wetteloosheid was. En er zijn nog altijd problemen. Er is nog altijd veel chaos. Daar laten de Amerikanen een steek vallen. En uiteraard zou Bush véél diplomatischer moeten zijn.
Oud 15 september 2003, 22:17   #111
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
War on drugs? Succes???

UIteraard George, laten we even over iets totaal anders beginnen te praten met als enige link dat Amerika er ook in betrokken is. Dat is een favoriet strategietje: Begin over iets anders, en als toevallig die persoon ook daar uw mening niet deelt, dan kan je hem ineens verwijten dat hij een Bush kontenkruiper en wat dan nog is. En dan moeten we daarvan lessen in de ethiek krijgen.

Nee hoor, ik vergis me niet. Ik ga er gewoon van uit dat ethiek voor jou (of de Buch administratie) van geen belang is. De oorlogen tegen Irak en Afghanistan zijn economisch interessanter voor een grotere groep van de amerikaanse bevolking. Het toont wel aan dat de overheid daar niets geeft om de waarden die ze zogenaamd verdedigen nog om de doelen die ze in hun media voorop stellen. Bij de war on drugs is er slechts een kleine selecte groep die profijt heeft mede doordat hun investeringen en werkingskosten door de belastingbetaler worden opgehoest. Irak en Afghanistan hebben ook voordelen voor een grotere groep, er wordt nog een tiran "uitgeschakeld" voor het imago en dat is allemaal mooi meegenomen. Maar de mensen in Irak, de mensen Afghanistan, de mensen in Columbia, de mensen in de ghetto's van de amerikaanse steden, de soldaten van het amerikaanse leger worden er zeker niet beter van en het kan de overheid blijkbaar geen barst schelen. Als ik naar de resultaten kijk zijn dat mijn conclusies.
Dat graantje dat jij kunt meepikken gun ik je echt wel hoor maar denk nu niet dat het beleid gericht is op het welzijn van de wereldbevolking volgens onze normen. Geef gewoon toe dat het je ook geen barst kan schelen zolang je er zelf ook maar iets beter van wordt. Ik geloof je op je woord dat je de positieve nevenverschijnselen weet te apprecieren om jezelf goed te voelen. Hou je daar maar aan vast en kijk niet teveel naar de negatieve effecten.

Lamzakl
Oud 15 september 2003, 22:31   #112
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Ik vond juist dat TomB de vloer aanveegde met Superstaaf. Over de massamoorden die Saddam gepleegd heeft kon Superstaaf niks meer zeggen. Ik vond het zielig. Hebben Superstaaf en democratsteve wel enig idee hoeveel doden er gevallen zijn in de eerste golfoorlog (Irak-Iran)? Dit jaar was dus de DERDE golfoorlog, NIET de tweede! En O.K., V.S. koos de zijde van Irak, maar is het dan onetisch om in 2003 wél tegen die massamoordenaar op te treden? Superstaaf komt hier af met oorlogslachtoffers. Tijdens de eerste golfoorlog stuurden ze kinderen naar het front. Ze gebruikten gifgas. Ook tegen de Koerden gebruikte Sadam gifgas. O.K., de Amerikanen gebruiken verarmd uranium, maar dat is omdat ze dan betere wapens hebben. Maar gifgas gebruiken tegen kindsoldaten en tegen onschuldige burgers... En daar mogen de V.S. niet tegen optreden. Ik vind wel dat de wederopbouw niet goed verloopt. De V.S. heeft wel degelijk fouten gemaakt. Het ministerie van olie konden ze wel bewaken, terwijl de rest van Irak één chaos en wetteloosheid was. En er zijn nog altijd problemen. Er is nog altijd veel chaos. Daar laten de Amerikanen een steek vallen. En uiteraard zou Bush véél diplomatischer moeten zijn.
Staaf kan het goed verwoorden en heeft het over de feiten dit jij ook ergens erkent, de fouten van de vs. Tomb erkent die fouten niet en hemelt enkel het feit dat dat zijn gastland een verschrikkelijke dictator heeft verdreven. Het is niet "het doel heiligd de middelen" maar de "neveneffecten heiligen zowel het doel als de middelen"

Lamzakl
Oud 15 september 2003, 22:42   #113
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ja, in 't begin van de discussie verweerde superstaaf zich goed, maar daarna had hij toch geen verweer meer. En wat betreft doel, middelen en nevenverschijnselen: Ik denk dat het moeilijk anders kon. Saudi-Arabië is een dicdactuur en schendt op grove wijze de mensenrechten. De kapers van 11 sept. waren hoofdzakelijk Saudi's. En trouwens, wat betreft die foto's: De eerste golfoorlog was zeer bloedig met kindsoldaten en gifgas. Wat moesten de Amerikanen dan doen? Op die sancties was er ook veel kritiek, maar we hebben tijdens de jaren '80 en begin jaren '90 gezien wat er zonder sancties gebeurt. Ik vind wel dat de V.S. beter had moeten overleggen en diplomatischer had moeten zijn.
Oud 15 september 2003, 22:50   #114
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
*We gaan oorlog voeren tegen terroristen
*We hebben Osama in Tora Bora platgesmeten
*Er zijn massavernietigingswapens in Iraq
*"Mission accomplished"
*Was het dan geen oorlog tegen terroristen? Was het geen oorlogn tegen een terroristisch regime?
*Is Al-Q'aida geen zware schade toegebracht in Afghanistan?
*Het ging om de dreiging, en die was er wel degelijk. U behoort waarschijnlijk ook tot het groepje dat voor 1998 ook zei dat er niets aan de hand was. De bewijzen zijn er dat Irak de programma's had
*Mission Accomplished: daar ga ik mee akkoord, dat had hij niet mogen zeggen, dat hoort natuurlijk thuis in het rijtje public relations

Citaat:
Maar joeng toch. Iedereen op de hele wereld wèèt wat Saddam heeft uitgevreten hoor. Daar gaat het toch helemaal niet over.
Het gaat over de selectieve verontwaardiging van Amerika.
Vertel me eens. Als U de VS zo looft omdat ze het regime in Bagdad hebben doen verdwijnen, waarom hebt u dan geen hekel aan hen omdat ze datzelfde regime 20 jaar lang hebben gesteund én bewapend?
OK, antwoord aub op deze vraag: wat is het hypocrietste, dat Amerika deed alsof er niets aan de hand was, of dat Amerika nu optreedt, ondanks het feit dat ze het regime hebben gesteund.? Europa is dus juist veel hypocrieter, Amerika durft tenminste reageren tegen een vroegere bondgenoot

Citaat:
Ik vraag me af of u nog steeds hun hielen zal likken, als ze op een dag zich tegen Europa zouden keren en bepaalde gebieden gaan bezetten?
Ja natuurlijk, ik zou mij al zorgen beginnen maken. Is het dat wat jullie zijn, bang?

Citaat:
Heeft u al eens geluisterd naar wat de burgerbevolking van Irak vind van de "resultaten"?
Ja, die zijn blij dat ze van Saddam en het embargo verlost zijn en dat ze nu eindelijk een betere toekomst hebben. Tegelijk willen ze ook begrijpelijk dat de Amerikanen zo snel mogelijk vertrekken

Citaat:
Halloooooooooooooo!!! Het woord "ironisch", zegt u dat iets? Trouwens,als u de hele tekst leest zou u weten dat ik een fervent tegenstander ben van de War on drugs.
U bent een fervent tegenstander van de war on drugs? U vindt dus dat er niet moet opgetreden worden tegen drugs als ik het goed begrijp?uw "coole" avatar zegt al genoeg. U gebruikt drugs, dus bent u tegen elke repressie van drugs, toch leuk als je zo redeneert hé?

Citaat:
Wat de media betreft m'n beste tom, in europa en zelfs in Belgie ja, krijgt men gemakkelijker zowel pro als contra van elk buitenlands standpunt van de vs of enig ander land te horen. Bij u daar is dat ook best mogelijk maar voor zover ik weet van mensen die er geweest zijn en van de pro als contra media lijkt mij gefundeerde kritiek op het overheidbeleid daar wel moeilijker en bijgevolg schaarser.
HAHAHAHAH, dit is het beste wat ik te horen heb gekregen. Er is maar één land in Europa waar de berichtgeving objectief was, en dat was Nederland. In Belgë was het gewoonweg een schande, met de VRT op kop natuurlijk. Iedereen die geregeld nederlandse televisie belijkt, zal dit bevestigen

Citaat:
Jij hebt jezelf vooral belachelijk gemaakt, door hier te beweren dat wij intellectueel belachelijk gemaakt zijn door jou
(en ook met je nick en avatar)

Citaat:
Beste "democratsteve", uw mensenkennis is blijkbaar oneindig, mag ik vragen of u ooit in Amerika bent geweest of u Amerikanen persoonlijk kent?

Citaat:
Nee hoor, ik vergis me niet. Ik ga er gewoon van uit dat ethiek voor jou (of de Buch administratie) van geen belang is. De oorlogen tegen Irak en Afghanistan zijn economisch interessanter voor een grotere groep van de amerikaanse bevolking
Inderdaad, je gaat er gewoon van uit, en dat is nu net het probleem met jullie, ik moet het nogmaals herhalen: jullie volgen blindelings politieke trends.De stelling dat die oorlogen economisch interessanter voor een grotere groep van de Amerikaanse bevolking is, is de reinste onzin

Citaat:
Irak en Afghanistan hebben ook voordelen voor een grotere groep, er wordt nog een tiran "uitgeschakeld" voor het imago en dat is allemaal mooi meegenomen.
Jaja, dromm maar verder, mooi voor het imago, want het anti-amerikanisme is nooit zo klein geweest hé?

Jullie moeten eens ophouden met ons Bush-hielenlikkers te noemen. Ik heb kritiek op Bush, maar ik ben dat godsgansedag anti-amerikanisme hier in België godverdomme goe beu aan 't worden, bij jullie is er geen enkele, maar dan ook geen enkele nuancering merkbaar, nergens, altijd Amerika dit, Amerika dat, liefst zo dogmatiosch mogelijk. En altijd het hypocriete gedoe, ja maar we zijn wel blij dat Saddam weg is, maar toch had de oorlog er niet mogen zijn. De pers in België heeft haar werk gedaan zo te zien
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2003, 22:58   #115
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
War on drugs? Succes???

Nee hoor, ik vergis me niet. Ik ga er gewoon van uit dat ethiek voor jou (of de Buch administratie) van geen belang is. De oorlogen tegen Irak en Afghanistan zijn economisch interessanter voor een grotere groep van de amerikaanse bevolking. Het toont wel aan dat de overheid daar niets geeft om de waarden die ze zogenaamd verdedigen nog om de doelen die ze in hun media voorop stellen. Bij de war on drugs is er slechts een kleine selecte groep die profijt heeft mede doordat hun investeringen en werkingskosten door de belastingbetaler worden opgehoest. Irak en Afghanistan hebben ook voordelen voor een grotere groep, er wordt nog een tiran "uitgeschakeld" voor het imago en dat is allemaal mooi meegenomen. Maar de mensen in Irak, de mensen Afghanistan, de mensen in Columbia, de mensen in de ghetto's van de amerikaanse steden, de soldaten van het amerikaanse leger worden er zeker niet beter van en het kan de overheid blijkbaar geen barst schelen. Als ik naar de resultaten kijk zijn dat mijn conclusies.
Dat graantje dat jij kunt meepikken gun ik je echt wel hoor maar denk nu niet dat het beleid gericht is op het welzijn van de wereldbevolking volgens onze normen. Geef gewoon toe dat het je ook geen barst kan schelen zolang je er zelf ook maar iets beter van wordt. Ik geloof je op je woord dat je de positieve nevenverschijnselen weet te apprecieren om jezelf goed te voelen. Hou je daar maar aan vast en kijk niet teveel naar de negatieve effecten.
Een redenering die niet opgaat, want de situatie zonder Saddam is zonder discussie beter als die met Saddam.
Hou je dus gerust vast aan een opgelegde ethiek die er geen is om voort te doen met uw stuisvogelgedrag. Geef maar gerust toe: Het is immers ver van huis en we horen liever niets. Die gemoedsrust gun ik je gerust hoor, maar zo komen we natuurlijk nergens.
Oud 15 september 2003, 23:01   #116
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Staaf kan het goed verwoorden en heeft het over de feiten dit jij ook ergens erkent, de fouten van de vs. Tomb erkent die fouten niet en hemelt enkel het feit dat dat zijn gastland een verschrikkelijke dictator heeft verdreven. Het is niet "het doel heiligd de middelen" maar de "neveneffecten heiligen zowel het doel als de middelen"
Staaf had het helemaal niet over fouten, Staaf heeft het over volksverlakkerij, of -anders gezegd- presenting your case. Dat dat gebeurt staat boven discussie. Maar wee mij als ik durf zeggen dat zowel Frankrijk als Rusland, de zogenaamd 'ethische' landen, net hetzelfde deden. Daarom kijk je beter naar de resultaten, en zelfs als het einddoel nog niet bereikt is, is die rekening overduidelijk positief, positief voor Irak, positief voor het Midden Oosten, en positief voor de wereld.
Oud 15 september 2003, 23:05   #117
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DemocratSteve
Jij hebt jezelf vooral belachelijk gemaakt, door hier te beweren dat wij intellectueel belachelijk gemaakt zijn door jou
(en ook met je nick en avatar)
Hehe, Steve heeft wat last van overpolemiek, maar hij is zeker geen nick van Staaf.
Oud 16 september 2003, 17:49   #118
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Beste "democratsteve", uw mensenkennis is blijkbaar oneindig, mag ik vragen of u ooit in Amerika bent geweest of u Amerikanen persoonlijk kent?
Dat mag u. Ik weet niet meer van buiten hoé dikwijls ik er geweest ben.
25 keer, 30 keer, wie zal het zeggen.
Bovendien durf ik mij gerust met iedere Amerikaan meten betreffende kennis van de geschiedenis van het land.
En ja, ik ken een deel Amerikanen persoonlijk, en communiceer bijna dagelijks met enkele van hen.
Met alle respect, maar ik denk eerder dat niet ik, maar U best eens wat meer informatie over de politieke geschiedenis van de VS vergaart.
Oud 16 september 2003, 18:51   #119
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

En als we voor de verandering nu eens op topic bleven? Als het erop aankomt zoveel mogelijk Amerikaanse ervaring te hebben kunt ge namelijk allemaal op uw kop gaan staan en heb ik gelijk.
Oud 16 september 2003, 18:52   #120
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Uw initiële impulsieve anti-Amerikaanse antwoord deed nochthans het tegengestelde uitschijnen.

Citaat:
Met alle respect, maar ik denk eerder dat niet ik, maar U best eens wat meer informatie over de politieke geschiedenis van de VS vergaart.
Waar heb ik u kritiek gegevn over de politieke geschiedenis van de VS? Ik ha dhet over dit:

Citaat:
En het is nu eenmaal een feit: hoe dommer de persoon, des te sneller hij het wapen verkiest, boven de dialoog
Sterk, sterk

Kunnen we trouwens bij de discussie blijven aub? Ik wacht nog altijd op enige reply op mijn laatste post
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be