![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft gaat de vergelijking tussen den Dolf en den Saddam nog wel ergens op maar in tegenstelling tot den Dolf kreeg de Saddam zelf nog na de val van de rus steun van de vs om etnische zuiveringen uit te voeren. Die kreeg voor zover ik gehoord heb zelfs nog groen licht om koeweit binnen te vallen. Wat de media betreft m'n beste tom, in europa en zelfs in Belgie ja, krijgt men gemakkelijker zowel pro als contra van elk buitenlands standpunt van de vs of enig ander land te horen. Bij u daar is dat ook best mogelijk maar voor zover ik weet van mensen die er geweest zijn en van de pro als contra media lijkt mij gefundeerde kritiek op het overheidbeleid daar wel moeilijker en bijgevolg schaarser.
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() En als laatste wil ik Staaf feliciteren. Hoe vakkundig hij dat zootje Amerika-adepten tijdens deze topic hier intellectueel belachelijk maakt, het is weinigen gegeven.
Snap je ondertussen Staaf, wat ik bedoelde toen ik schreef dat een Amerikaan ALTIJD gelijk heeft? Discussiëren met dat soort mensen heeft totaal geen zin. Zij beslechten discussies liever met wapengekletter. En het is nu eenmaal een feit: hoe dommer de persoon, des te sneller hij het wapen verkiest, boven de dialoog.
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() George, ik moet zeggen dat ik toch niet veel pro-US meningen tegenkom in de media hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of heb je je gewoon van thread vergist?
![]() |
![]() |
#107 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
![]() Citaat:
Nogmaals herhalen: Je wijkt af van het eigenlijke topic met maar 1 enkel doel: Het bekladden van een natie.
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() Ik vond juist dat TomB de vloer aanveegde met Superstaaf. Over de massamoorden die Saddam gepleegd heeft kon Superstaaf niks meer zeggen. Ik vond het zielig. Hebben Superstaaf en democratsteve wel enig idee hoeveel doden er gevallen zijn in de eerste golfoorlog (Irak-Iran)? Dit jaar was dus de DERDE golfoorlog, NIET de tweede! En O.K., V.S. koos de zijde van Irak, maar is het dan onetisch om in 2003 wél tegen die massamoordenaar op te treden? Superstaaf komt hier af met oorlogslachtoffers. Tijdens de eerste golfoorlog stuurden ze kinderen naar het front. Ze gebruikten gifgas. Ook tegen de Koerden gebruikte Sadam gifgas. O.K., de Amerikanen gebruiken verarmd uranium, maar dat is omdat ze dan betere wapens hebben. Maar gifgas gebruiken tegen kindsoldaten en tegen onschuldige burgers... En daar mogen de V.S. niet tegen optreden. Ik vind wel dat de wederopbouw niet goed verloopt. De V.S. heeft wel degelijk fouten gemaakt. Het ministerie van olie konden ze wel bewaken, terwijl de rest van Irak één chaos en wetteloosheid was. En er zijn nog altijd problemen. Er is nog altijd veel chaos. Daar laten de Amerikanen een steek vallen. En uiteraard zou Bush véél diplomatischer moeten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat graantje dat jij kunt meepikken gun ik je echt wel hoor maar denk nu niet dat het beleid gericht is op het welzijn van de wereldbevolking volgens onze normen. Geef gewoon toe dat het je ook geen barst kan schelen zolang je er zelf ook maar iets beter van wordt. Ik geloof je op je woord dat je de positieve nevenverschijnselen weet te apprecieren om jezelf goed te voelen. Hou je daar maar aan vast en kijk niet teveel naar de negatieve effecten.
![]() |
![]() |
#112 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() Ja, in 't begin van de discussie verweerde superstaaf zich goed, maar daarna had hij toch geen verweer meer. En wat betreft doel, middelen en nevenverschijnselen: Ik denk dat het moeilijk anders kon. Saudi-Arabië is een dicdactuur en schendt op grove wijze de mensenrechten. De kapers van 11 sept. waren hoofdzakelijk Saudi's. En trouwens, wat betreft die foto's: De eerste golfoorlog was zeer bloedig met kindsoldaten en gifgas. Wat moesten de Amerikanen dan doen? Op die sancties was er ook veel kritiek, maar we hebben tijdens de jaren '80 en begin jaren '90 gezien wat er zonder sancties gebeurt. Ik vind wel dat de V.S. beter had moeten overleggen en diplomatischer had moeten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
*Is Al-Q'aida geen zware schade toegebracht in Afghanistan? *Het ging om de dreiging, en die was er wel degelijk. U behoort waarschijnlijk ook tot het groepje dat voor 1998 ook zei dat er niets aan de hand was. De bewijzen zijn er dat Irak de programma's had *Mission Accomplished: daar ga ik mee akkoord, dat had hij niet mogen zeggen, dat hoort natuurlijk thuis in het rijtje public relations Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(en ook met je nick en avatar) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jullie moeten eens ophouden met ons Bush-hielenlikkers te noemen. Ik heb kritiek op Bush, maar ik ben dat godsgansedag anti-amerikanisme hier in België godverdomme goe beu aan 't worden, bij jullie is er geen enkele, maar dan ook geen enkele nuancering merkbaar, nergens, altijd Amerika dit, Amerika dat, liefst zo dogmatiosch mogelijk. En altijd het hypocriete gedoe, ja maar we zijn wel blij dat Saddam weg is, maar toch had de oorlog er niet mogen zijn. De pers in België heeft haar werk gedaan zo te zien |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||
|
![]() Citaat:
Hou je dus gerust vast aan een opgelegde ethiek die er geen is om voort te doen met uw stuisvogelgedrag. Geef maar gerust toe: Het is immers ver van huis en we horen liever niets. Die gemoedsrust gun ik je gerust hoor, maar zo komen we natuurlijk nergens.
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
25 keer, 30 keer, wie zal het zeggen. Bovendien durf ik mij gerust met iedere Amerikaan meten betreffende kennis van de geschiedenis van het land. En ja, ik ken een deel Amerikanen persoonlijk, en communiceer bijna dagelijks met enkele van hen. Met alle respect, maar ik denk eerder dat niet ik, maar U best eens wat meer informatie over de politieke geschiedenis van de VS vergaart.
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() En als we voor de verandering nu eens op topic bleven? Als het erop aankomt zoveel mogelijk Amerikaanse ervaring te hebben kunt ge namelijk allemaal op uw kop gaan staan en heb ik gelijk.
![]()
![]() |
#120 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Uw initiële impulsieve anti-Amerikaanse antwoord deed nochthans het tegengestelde uitschijnen.
Citaat:
Citaat:
Kunnen we trouwens bij de discussie blijven aub? Ik wacht nog altijd op enige reply op mijn laatste post |
||
![]() |
![]() |