Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Benedictus Imperator et Pontifex Maximus van Europa?
Ja 20 35,09%
Nee 35 61,40%
Weet het nog niet 2 3,51%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2006, 14:42   #101
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

idioot, Jo Vally , volksverrader, omdat ik een andere mening heb.
Dat veroordeel je niet.
Waar zit de logica?
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 14:43   #102
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
idd die zin heb ik van jou. is idd een basisvrijheid. Maar als ik dan de commentaar van, bijvoorbeeld ploert(endoder) lees, zou hij die, basisvrijheid, graag van mij afnemen. Ik kan begrijpen dat je mij, deze zin toegeworpen hebt, maar bij anderen reageer je niet en ga je akkoord dat ze deze vrijheid niet respecteren.
er zijn mensen die nog te redden vallen ... en anderen hé ... vergeef me mijn gebrek aan moed om ook de hopeloze gevallen aan te pakken ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 14:55   #103
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zie daar geen definities, hoogstens wat overdrijvingen.

Ik vind er zeker niets dat mij er toe zou kunnen bewegen mij aan een 'Imperator et Pontifex Maximus' te onderwerpen.
Onderwerpen? da's iets voor de moslims. Voor mij mag u gerust fier rechtop blijven staan.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 11:57   #104
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Dat lijkt mij absoluut geen slecht idee. Ik ben voorstander !

Gij zijt precies nog van de jaren stillekes , of moet ik zeggen: "Van de jaeren stilekens" of zoiets?
Oud 14 oktober 2006, 09:18   #105
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Moet Benedictus XVI de leiding van Europa in handen nemen?

Het is duidelijk dat Benedictus na de gebeurtenissen van de laatste dagen zich ontpopt heeft tot de enige Europese leider die naam waardig. Een man met doorzicht, visie, strategisch en tactisch geniaal.

Aangezien Europa een zekere "kritische massa" van onbestuurbaarheid bereikt heeft, wat zich uit in anarchistische en perverse toestanden zoals het quasi totaal ontbreken van een rechtsstaat, legalisering van de illegaliteit, beloning van criminaliteit, geïnstitutionaliseerde desintegratie, bange politie, dictatoriale democratie, etc...

... zou het daarom niet beter zijn om -in een overgangsperiode weliswaar- een keizer voor het leven aan te stellen met de juiste visie en geestesingesteldheid om Europa op een veilige manier van de ene historische periode naar de andere te brengen?

Met andere woorden, wat vinden jullie van de instelling van een uniek keizersambt met Benedictus als Keizer, Imperator et Pontifex Maximus van Europa?
Pontifex Maximus is hij al. Laat al dat dwaze Imperator gedoe maar achterwege. Zoiets zou de status van de Paus overigens alleen maar verminderen. De Paus is een belangrijk figuur voor vele honderden miljoenen mensen over de hele wereld, niet alleen in Europa.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 14:04   #106
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fundamentalistisch katholicisme, een contradictio in terminis.
Was dat maar waar...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 14:05   #107
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Pontifex Maximus is hij al. Laat al dat dwaze Imperator gedoe maar achterwege. Zoiets zou de status van de Paus overigens alleen maar verminderen. De Paus is een belangrijk figuur voor vele honderden miljoenen mensen over de hele wereld, niet alleen in Europa.
De Paus is een onbelangrijk figuur voor vele honderden miljoenen mensen over de hele wereld, niet alleen in Europa.
Oud 14 oktober 2006, 14:10   #108
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoedanook, op enkele dagen tijd heeft Benedictus de harten veroverd van zowat gans extreem rechts in Europa.
Ja, de maskers vallen af...
Oud 14 oktober 2006, 14:14   #109
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat lijkt mij absoluut geen slecht idee. Ik ben voorstander !

Oorspronkelijk bericht door Ploertendoder
Hoedanook, op enkele dagen tijd heeft Benedictus de harten veroverd van zowat gans extreem rechts in Europa.
Oud 14 oktober 2006, 14:41   #110
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien de paus diep respect heeft voor de moslims, is dat alleen maar toe te juichen. Hopelijk kan extreem-rechts in Europa op die manier hetzelfde respect vinden.
Oud 14 oktober 2006, 14:48   #111
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Benedictus heeft trouwens in zijn jeugd de goede nationalistische leerschool doorlopen.

Mits voldoende militaire ondersteuning kan de Kerk opnieuw de traditionele cultuur van Europa terugbrengen. Dit moet gebeuren via een samengang van nationaal solidarisme en conservatief katholicisme.

...
Aangezien paus Benedictus XVI trouw is aan het Tweede Vaticaans Concilie, zit dat er tijdens zijn pontificaat gelukkig niet in.
Oud 15 oktober 2006, 15:10   #112
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De Paus is een onbelangrijk figuur voor vele honderden miljoenen mensen over de hele wereld, niet alleen in Europa.
U demonstreert nog eens uw primitieve onverdraagzaamheid, waarbij u niet kan verkroppen dat er qua wereldwijde uitstraling en presitige niet één persoon of instelling is die ook nog maar in de buurt komt van de Paus.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 20:27   #113
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Kerk en Staat - en Staat en Kerk strijden sinds mensenheugenis om de macht.

De Romeinse Kerk, een melange van heidendom en het oude testament heeft eeuwenlang het politieke klimaat binnen Europa bepaald. Het sublimeerde al het slechte dat in de mens aanwezig was en nog steeds zijn er mensen die leven in de Romeinse middeleeuwen.

Daartegenover staat een andere religie die niet onderdoet in wreedheid, dogma en de wil tot overheersing. De een heeft het geweld nagenoeg achter zich gelaten, de ander begint die juist te ontdekken.

Voorwaar, wat zijn we erop vooruit gegaan.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 21 oktober 2006 om 20:28.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 17:11   #114
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet Benedictus XVI de leiding van Europa in handen nemen?

Het is duidelijk dat Benedictus na de gebeurtenissen van de laatste dagen zich ontpopt heeft tot de enige Europese leider die naam waardig. Een man met doorzicht, visie, strategisch en tactisch geniaal.

Aangezien Europa een zekere "kritische massa" van onbestuurbaarheid bereikt heeft, wat zich uit in anarchistische en perverse toestanden zoals het quasi totaal ontbreken van een rechtsstaat, legalisering van de illegaliteit, beloning van criminaliteit, geïnstitutionaliseerde desintegratie, bange politie, dictatoriale democratie, etc...

... zou het daarom niet beter zijn om -in een overgangsperiode weliswaar- een keizer voor het leven aan te stellen met de juiste visie en geestesingesteldheid om Europa op een veilige manier van de ene historische periode naar de andere te brengen?

Met andere woorden, wat vinden jullie van de instelling van een uniek keizersambt met Benedictus als Keizer, Imperator et Pontifex Maximus van Europa?
Als ge daarvoor een meerderheid vindt, waarom niet?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 17:26   #115
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Aangezien de paus diep respect heeft voor de moslims, is dat alleen maar toe te juichen. Hopelijk kan extreem-rechts in Europa op die manier hetzelfde respect vinden.
Ik heb respect voor de islam en de moslims zolang ze in hun gebied blijven en hier niet hun gosdienst en cultuur komen opleggen.

Bijvoorbeeld een man als president Ahmadinejad en Hezbollah-leider Nasrallah, beiden moslims, kunnen op mijn respect rekenen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 17:27   #116
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Aangezien paus Benedictus XVI trouw is aan het Tweede Vaticaans Concilie, zit dat er tijdens zijn pontificaat gelukkig niet in.
Jammer, want dan blijft de Kerk achteruitgaan en zal de islam in Europa steeds meer terrein winnen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 17:28   #117
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb respect voor de islam en de moslims zolang ze in hun gebied blijven en hier niet hun gosdienst en cultuur komen opleggen.

Bijvoorbeeld een man als president Ahmadinejad en Hezbollah-leider Nasrallah, beiden moslims, kunnen op mijn respect rekenen.
Ik heb evenzo respect voor de hopelijk nog levende koppensnellers in Borneo - zolang ze ginder blijven.

ik moet genereus toegeven dat ik niet zo voor multiculturaliteit ben als kannibalisme "een vorm van smaak" is.

Raar genoeg vinden de meeste Antwerpenaars dat geen enkel probleem.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 oktober 2006 om 17:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 15:39   #118
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien gebruik ik wel doelbewust de orginele spelling van deze woorden. Denk er eens rustig over na .
Christus is de Latijnse vertaling van het Griekse Christos, waarbij de "Ch" een "Chi" moet voorstellen. De spelling "Kristus", met een kappa, slaat absoluut nergens op.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 13:33   #119
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb respect voor de Katholieke Kerk, zolang ze op haar gebied blijft. De paus heeft een landje gekregen waar hij absolute keizer mag spelen, maar de West-Europese landen zijn seculier en hebben een door het volk verkozen parlement (dat om de zoveel jaar herkozen wordt). Een goddelijke keizer met absolute macht heeft hier niets te zoeken. Daarbij, Nederland, Duitsland, Zweden, UK, Denemarken zijn niet eens katholiek, België is het maar ten dele ; in Oost-Europa heb je de orthodoxe kerken. Als ieder op zijn eigen gebied moet blijven, dan kan de Paus ook geen heerser worden van de noorderlijke, oostelijke en seculiere landen van de EU.

Hij mag dan wel zijn wil willen op leggen aan de katholieken, als niet-katholiek weiger ik mij te onderwerpen aan zijn idiote dogma's en mag de katholiek kerk van mij geen enkele wereldlijke macht hebben. Als ze toch politieke macht willen, dan moeten ze het maar het spel eerlijk spelen en mee doen aan de verkiezingen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 13:36   #120
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb respect voor de Katholieke Kerk, zolang ze op haar gebied blijft. De paus heeft een landje gekregen waar hij absolute keizer mag spelen, maar de West-Europese landen zijn seculier en hebben een door het volk verkozen parlement
Zoals ik al zei, als er een democratische meerderheid voor is, kan de paus staatshoofd worden.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be