Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: bestaat God?
ja! 33 37,50%
natuurlijk niet! 55 62,50%
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2006, 12:52   #101
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Ok blijf maar blind geloven. Het is je goed recht. Wil niet zeggen dat ik iets tegen je heb.
Hehe gepast antwoord moet ik zeggen.

Mijn reactie om je onbegrip tegenover het woord "twijfel" brengt jou tot de conclusie dat ik BLIND geloof, man man man waar gaan we naartoe?
Als er één ding is dat het tegenovergestelde is van "blind geloven" zal het wel kritiek en reflectie zijn zeker?

Fin soit je bent duidelijk al van het begin met de verkeerde voet vertrokken...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 12:56   #102
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fuckin' idiot. Sorry, maar da's 't enige antwoord dat een mens daarop kan geven.
Dat is het enige wat jij kunt antwoorden bedoel je ?
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 13:05   #103
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk is geloof geen opium voor het volk .
Alle kulturen , zelfs de meest recent ontdekte hangen volgende 3 stellingen aan :
1) God(en) heeft de wereld geschapen .
2) Na de dood volgt een nieuw leven .
3) In het huidig leven zijn valstrikken verborgen om de mens te testen .

Moest geloof opium voor het volk zijn dan zouden alle kulturen met een kompleet verschillend maf verhaal afkomen .
Het verhaal is echter steeds hetzelfde , zelfs als ze in het amazoniewoud de zoveelste nieuwe indianenstam ontdekken .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 13:20   #104
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Dat is het enige wat jij kunt antwoorden bedoel je ?
Dat is waarschijnlijk ook waar...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 13:24   #105
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
1) God is met een grote G!

2) Het gaat inderdaad u petje te boven!

3) om in de sfeer te blijven:
“Amor Fati – “Love Your Fate”, which is in fact your life.”

4) wat je wetenschappelijke blabla betreft; leuk maar niets nieuws hoor

het ga je goed!
Lees zelf nog eens goed wat je geschreven hebt als antwoord op mijn mail. Je probeert mijn stelling zelfs niet te weerleggen. Daarom zeg ik dat je blind gelooft. Denk je na over wat ik geschreven heb? Neen. Je smijt dat als het ware gewoon direct in de prullemand omdat het radicaal ingaat tegen je geloof. Dat bedoel ik met blind geloof. Geen enkel argument kan jou daar van af brengen. Argumenten, rede, ratio, spelen voor u absoluut geen rol. Daarom noem ik het blind geloof. Hoe noem ji het liever?

Laatst gewijzigd door MARE : 20 oktober 2006 om 13:25.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 13:26   #106
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dat is waarschijnlijk ook waar...
Allé durft gij u zelf gelovig noemen? Of christelijk? Naastenliefde? De andere wang toekeren? Ik zie alleen maar smileys die mij zitten uit te lachen. Stoort mij niet hoor.
Oud 20 oktober 2006, 13:43   #107
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Natuurlijk is geloof geen opium voor het volk .
Alle kulturen , zelfs de meest recent ontdekte hangen volgende 3 stellingen aan :
1) God(en) heeft de wereld geschapen .
2) Na de dood volgt een nieuw leven .
3) In het huidig leven zijn valstrikken verborgen om de mens te testen .

Moest geloof opium voor het volk zijn dan zouden alle kulturen met een kompleet verschillend maf verhaal afkomen .
Het verhaal is echter steeds hetzelfde , zelfs als ze in het amazoniewoud de zoveelste nieuwe indianenstam ontdekken .
Dus de meerderheid heeft gelijk? En het indivdu heeft geen betekenis? Waarom kent ieder volk religie? Omdat het de beste manier is om macht uit te oefenen over een volk. Als Jezus zegt: 'ik ben de zoon van god' en de mensen geloven dat. Tja, dan heb je toch de algehele macht over die meute. Als de paus zegt ik ben de boodschapper van god, en men gelooft dat, dan hoeft hij zijn beslissingen toch verder niet te verantwoorden. Geloof kan een menselijke psychologie enorm beinvloeden. Ik geloofde enkele jaren terug dat ik longkanker had. Had enorme pijn in de borst. Was er bijna zeker van dat de dood niet ver af was. Bij doktersonderzoek bleek dat ik kerngezond was. De dag nadien was de pijn definitief verdwenen. Je hebt bedriegers in de VS die mensen doen geloven dat god hen de macht heeft gegeven om hen te genezen. En als je dat echt gelooft, dan kan dat ook tot op zekere hoogte. Voorts geloven vele volkeren omdat het inherent is aan de mens te willen geloven. Ik heb gisteren nog met mijn neef gesproken en die kon niet zeggen of er een god was, maar hij zei te willen geloven in god. Hij gelooft dat zijn levenskwaliteit er zo beter op wordt. Het is een middel om de angst voor het leven en de dood te verdringen. Maar waar vreest men voor? Ik schep mezelf juist vrede door te weten dat ik maar één keer leef. Ik beschouw het als een geschenk van de natuur. Na mijn dood rest enkel de materie. een ziel heb ik niet, enkel hersenen. Je hersenen kunnen je uiteraard wel doen geloven dat je een ziel hebt. Eenmaal dood is er enkel stof, atomen. Ashes to ashes, dust to dust. Zo werkt de cyclus. En eigenlijk is dat een vorm van leven na de dood. Atomen zijn constant in beweging. Een ruimtelijk lichaam is is samengesteld uit atomen die door middel van cohesie en adhesie samengebundeld blijven. Wij hebben een definitie van leven maar het is reeds meerdere malen duidelijk geworden dat die definitie een subjectief gegeven is. Oppeens vond men op immense dieptes op de bodem van de oceaan levensvormen die van vulkanische warmte leven en die nooit het zonlicht te zien kregen. Een week later zaten alle wetenschappers rond tafel om een nieuwe definitie van leven vast te leggen. En mens is leven en dier en een plant ook. Wat is dus leven: korstmos, bacteriën, oesters. En een kristal die groeit is dat ook leven? Het zet immers mineralen om in substantie. Zo bezien is alles uiteindelijk leven. Zo werkt ook het heelal. Het is een schaalvergrooting van de werking der atomen. Daartoe kan alles herleid worden. Een massa die samengehouden wordt en door elkaar loopt op basis van cohesie en adhesie. Maar denk toch niet dat je na je dood nog een bewustzijn hebt of een ontmoeting met je god. Om iets heel simpel te stellen: hoe wil je bv. gaan zien zonder ogen? Hoe wil je nadenken zonder hersenen? Of denk je dat al je kwaliteiten en eigenschappen samengebundeld zitten in de eeuwige ziel waarin je gelooft? En geloof je ook in Sinterklaas vermoed ik? Wanneer ik klein was geloofde ik honderd procent in Sinterklaas. Later is het mij als een zware teleurstelling gevallen te weten te komen dat het niet zo was. Zegt dit simpel voorbeeld dan niet genoeg? Men heeft mij doen geloven in Sinterklaas en ik geloofde er ook in. Het viel mij moeilijk het tegendeel te aanvaarden. Maar het is uiteindelijk bevredigend te weten dat ik van dergelijke sprookjes verlost ben. Ik heb vrede met mijn omgeving, want ik besef dat ik er een inherent deel van uitmaakt waar ik niet zonder kan. Ik betwijfel of jullie dat ook beseffen.

Laatst gewijzigd door MARE : 20 oktober 2006 om 14:07.
Oud 20 oktober 2006, 14:19   #108
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als de paus zegt ik ben de boodschapper van god, en men gelooft dat,
De paus is GEEN boodschapper van God, weet je eigenlijk waarover je spreekt? Hij is de plaatsbekleder van Petrus, en derhalve hoofd van de Katholieke Apostolische Kerk. Niets meer, niets minder. Zeker geen boodschapper of vervanger van God op aarde ofzo, voor alle duidelijkheid.

Citaat:
Wanneer ik klein was geloofde ik honderd procent in Sinterklaas. Later is het mij als een zware teleurstelling gevallen te weten te komen dat het niet zo was. Zegt dit simpel voorbeeld dan niet genoeg?
Oei, duidelijk een trauma niet verwerkt. Maar zegt een traditie om aan kindjes cadeautjes te geven nu iets over het Zijn van God?

Citaat:
Men heeft mij doen geloven in Sinterklaas en ik geloofde er ook in. Het viel mij moeilijk het tegendeel te aanvaarden. Maar het is uiteindelijk bevredigend te weten dat ik van dergelijke sprookjes verlost ben. Ik heb vrede met mijn omgeving, want ik besef dat ik er een inherent deel van uitmaakt waar ik niet zonder kan. Ik betwijfel of jullie dat ook beseffen.
Uw twijfel is ongegrond hoor. Ik weet dat Sinterklaas niet echt is. Ik geloof daarentegen wel in God omdat ik weet dat Hij wel echt is.
Oud 20 oktober 2006, 14:19   #109
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Nog even toevoegen. Uit wat ik geschreven heb kan je dus afleiden dat geloof je sterk kan maken. Geloof in jezelf. Geloof in de goedheid die in je zit. Geloof in je kracht. Daar heb je helemaal geen god voor nodig, enkel concentratie, toewijding en rust.
Oud 20 oktober 2006, 14:23   #110
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Daarnet Rik Torfs op de radio.

Interviewer : "Wat zou u vragen als u god zou tegenkomen?"
Torfs: "Wanneer had u voor het laatst uw maandstonden?"

Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2006, 14:24   #111
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Nog even toevoegen. Uit wat ik geschreven heb kan je dus afleiden dat geloof je sterk kan maken. Geloof in jezelf. Geloof in de goedheid die in je zit. Geloof in je kracht. Daar heb je helemaal geen god voor nodig, enkel concentratie, toewijding en rust.
Je bent een sukkel, zie je dat ?? Je kan de kracht daarvan inzien, u volgende quote zal daar zeker een bewijs van zijn,.
Oud 20 oktober 2006, 14:26   #112
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
De paus is GEEN boodschapper van God, weet je eigenlijk waarover je spreekt? Hij is de plaatsbekleder van Petrus, en derhalve hoofd van de Katholieke Apostolische Kerk. Niets meer, niets minder. Zeker geen boodschapper of vervanger van God op aarde ofzo, voor alle duidelijkheid.

Oei, duidelijk een trauma niet verwerkt. Maar zegt een traditie om aan kindjes cadeautjes te geven nu iets over het Zijn van God?

Uw twijfel is ongegrond hoor. Ik weet dat Sinterklaas niet echt is. Ik geloof daarentegen wel in God omdat ik weet dat Hij wel echt is.
Ik weet heel goed wat ik zeg. Verschillende pausen hebben al letterlijk beweert doorheen de kerkelijke geschiedenis dat zij de boodschapper van God zijn. En de plaatsbekleder van Petrus of god, what's the difference. Hij eigent zichzelf een bovennatuurlijke macht toe. Hij is degene die het laatste woord over de interpretatie van de bijbel heeft. Hij noemt zichzelf een goed mens terwijl hij bv. weet dat mensen sterven ten gevolge van zijn condoom-verbod. Hij is de magister impostor. Overigens, u toont duidelijk dat u ook gefrustreerd begint te raken met mijn stelling. Had ik van u niet verwacht, Jodokus. Straks krijg je nog schrik dat ik de nieuwe anti-christ ben. Kun je niet gewoon ingaan op de inhoud van mijn woorden ipv te wijzen op schoonheidsfoutjes zoals 'de paus is niet de boodschapper van god'. Ik weet ook dat Sinterklaas niet bestaat. Gelukkig maar. Maar vroeger wist ik dat niet. Vroeger geloofde ik in hem. Meer heb ik niet gezegd. Jj zegt dat je in god gelooft maar vind het zelfs niet de moeite om dat te beargumenteren. Met qoutes uit de bijbel zul je mj in elk geval niet overtuigen. Ik sta open voor alles.
Oud 20 oktober 2006, 14:29   #113
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Je bent een sukkel, zie je dat ?? Je kan de kracht daarvan inzien, u volgende quote zal daar zeker een bewijs van zijn,.
Ongelooflijk toch die gelovigen? Noemen zichzelf goede mensen.
Oud 20 oktober 2006, 14:29   #114
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Goed zijn is één, je levenswijze funderen is twee. Geloof en handelen gaan hand in hand. Ik geloof in mezelf omdat ik geloof dat ik zo moet handelen, ook al lijkt het zinloos, het heeft uiteindelijk allemaal wél zin.
Met concentratie, toewijding en rust heb je het deeg. Met geloof heb je gist in je deeg.
Oud 20 oktober 2006, 14:30   #115
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik distancieer me als gelovige volledig. Gelieve niet te veralgemenen
Oud 20 oktober 2006, 14:32   #116
Lincoln

Standaard

Citaat:
Voila Booby-trap ,mwuahahahaha
Oud 20 oktober 2006, 14:34   #117
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik zeg ook niet dat ik een goede ben, maar MARE heeft zijn overstuigende krachten ondervonden in zijn innerlijke wereldje, the power of a fool...
Oud 20 oktober 2006, 14:34   #118
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan me wel inbeelden dat jij als verstandige mens je distantieert van dergelijke kul. Daar ging ik zowieso van uit.
Oud 20 oktober 2006, 14:37   #119
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik kan me wel inbeelden dat jij als verstandige mens je distantieert van dergelijke kul. Daar ging ik zowieso van uit.
Ben je bang voor een tweede "booby-trap" ???
Oud 20 oktober 2006, 14:37   #120
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed zijn is één, je levenswijze funderen is twee. Geloof en handelen gaan hand in hand. Ik geloof in mezelf omdat ik geloof dat ik zo moet handelen, ook al lijkt het zinloos, het heeft uiteindelijk allemaal wél zin.
Met concentratie, toewijding en rust heb je het deeg. Met geloof heb je gist in je deeg.
Ik denk dat alles zin heeft en alles zinloos is. In mijn ogen zijn wij zinloos als mens op zich. Of als aarde op zich. Maar hier ter plekke op aarde, tijdens onze levens, heeft alles wel zin. Daarom voelen vele mensen zich ook vaak up en down. Het is een tweestrijd tussen beide gemoedstoestanden.

Laatst gewijzigd door MARE : 20 oktober 2006 om 14:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be