![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oeps... ik heb al ne grote monovolume voor de gezinsverplaatsingen en mijn vrouw heeft ook een klein autoke... een koekedozeke zoals de kinderen zeggen...(nie voort vertellen maar 't is een klein jeepeke....)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() So what? Uit studies blijkt hoe dan ook dat er bij aanrijdingen met SUV's meer doden en zwaardere gewonden vallen. En Wimpeus is volkomen correct wanneer hij zegt dat uit studies ook nog eens blijkt dat er onveiliger wordt gereden met auto's die de inzittenden meer veiligheid bieden. Een goede reden dus om die wagens in ieder geval uit de steden proberen te bannen (en de rest zal dan automatisch volgen).
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 31 oktober 2006 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik raad u dan aan om uw job op te zeggen daar u in dat geval een dagtaak zult hebben om in bijna elke thread van dit forum te reageren teneinde uw lever niet al te veel te overbelasten. Een goed verstaander van mijn post kan uiteraard zien dat de veralgemeende vooroordelen enkel bedoeld waren om een discussie uit zijn kot te lokken en niet om elke eigenaar van een jeep te stigmatiseren daar, zoals bij alles en iedereen, er wellicht ook een heel aantal brave gemiddelde bezorgde huisvaders tussen zitten. Ik vind het trouwens vrij amusant te zien dat men hier over bijna elk onderwerp vooroordelen mag hebben, maar vanaf het ogenblik Koning Auto aan bod komt, bepaalde personen nogal snel op hun paard zitten en erg principieel worden in hun mondiale kruisvaart tegen de vooringenomenheid. Citaat:
Anderzijds, als bepaalde voertuigen zo doorgaan met het volledig verzieken en vervuilen van ons milieu, bestaat de kans wel dat België binnen een jaar of 50 één grote zandvlakte is, die jeeps komen tegen dan misschien wel van pas. Citaat:
Indien u werkelijk over geen enkele wagen beschikt, droomt u misschien zelf wel van een SUV of dergelijke ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
|
![]() Citaat:
Nu ben ik er voorstander van om het verkeersreglement aan te passen om de veiligheid te verhogen. Laat ons dus eens een kijkje nemen naar plaatsen waar het anders is: Het aantal verkeersdoden / 1000 in de VS ligt lager als in Europa. Het aantal zware bakken veel hoger. Dit duidt aan dat de impact van het type wagen op de veiligheid blijkbaar veel minder impact heeft als andere maatregelen die in de VS van kracht zijn. Ik denk hierbij bvb. aan de lagere maximumsnelheid, de grotere pakkans, de leeftijdslimiet op alcoholverbruik, de betere infrastructuur, het feit dat het Belgische voorang-van-rechts voor zeer interpreteerbare verkeerssituaties kan zorgen, de aanwezigheid van verkeersguards aan de scholen enz. Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
In het geval van de wagen kan je dit argument echter niet gebruiken, aangezien de motor de riem die uw batterij oplaadt zowieso doet draaien, of je nu energie uit de batterij zuigt of niet.
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Het is nogal logisch dat niet enkel het type wagen een invloed heeft op de veiligheid, maar dat is helemaal geen argument om die factor uit te sluiten. Nog een belangrijke factor bij de vergelijking tussen België en de VS is de populatiedichtheid en dat maakt de vergelijking dan ook zeer moeilijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Zet al gauw uw computer af, hij draagt bij aan de verwoestijning van Belgie!
![]() |
#111 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat dacht je dat er moet gebeuren wanneer de batterij gebruikt wordt? Dan moet de batterij natuurlijk opnieuw opladen en dat kost dus nieuwe energie. Laatst gewijzigd door Edina : 31 oktober 2006 om 15:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Vergelijking slaat op niets, aangezien je je perfect kan verplaatsen met een zuinigere wagen en het dus hier gaat over zuivere energieverspilling. Niet over het niet mogen verplaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Het type wagen weegt echter veel minder door als andere maatregelen om het verkeer veiliger te maken. Aangezien je blijkbaar meer over Fysica weet als over autos zal ik het in uw termen proberen uit te leggen: Vergelijk eens de impact van massa met de impact van snelheid op Kinetische energie.
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Het ging over iemand die kwam beweren dat als we niet stopten met SUVs te rijden Belgie binnen vijftig jaar een zandvlakte zou zijn. Sta me toe daar lachend op te reageren.
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg kan ik trots melden ergens te werken waar volop aan duurzame ontwikkeling wordt gedaan en de ons geleverde stroom aldus uit hernieuwbare bronnen voorkomt. Ik weet niet of er hybride SUV's bestaan maar betwijfel het. Daarnaast heb ik mijn computer wel nodig voor mijn werk (en een heel klein beetje voor mijn ontspanning hier). SUV's zijn daarentegen voor niets nodig. Ook niet eerlijk om da Amerikaans situatie met de onze te vergelijken. Wij leven immers in een wel heel erg compact land met een compact maar degelijk en goed onderhouden wegennet waar iedereen op mekaar gepropt zit. Een SUV hoort daar niet in thuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zal er voortaan op letten en middels het gebruik van duidelijke aanwijzingen aangeven welk delen van mijn post letterlijk dienen genomen te worden en welke eerder spottend zijn bedoeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Inconsistent, sorry, te snel getypt.
Citaat:
Wel tenzij gij wenst de riem van uw alternator te halen, zal die blijven draaien om laadspanning op uw batterij te houden. De batterij wordt zowieso voorzien van laadspanning, of ge er energie uithaalt of niet. De auto zal dus zowieso die energie verbruiken, of ge naar de radio luistert of niet.
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() De bumperhoogte is in Belgie dezelfde volgens het verkeersreglement, ik heb dus moeite met dat argument. Kan u me aanduiden waar u die uitspraak op baseert?
![]() |
#120 |
|
![]() Het was een vergelijking kwa veiligheid op gebied van SUVs. Meer SUVs, minder ongevallen. Toch een opmerkelijke vaststelling als ge over SUVs en veiligheid bezigzijt.