Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2006, 20:17   #101
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Becks en Blanche.
Lex en Blanca.
Lap, een nieuwe vlaamse crimi
En dit terwijl BigF enkel en alleen aan zijn conditie ging werken ...
Oud 20 november 2006, 23:30   #102
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Geen goeie start genomen.
Na de eerste week (2min lopen 4min wandelen, 5maal) een weekje overgeslagen wegens ziek (liters snot). Nu gisteren terug begonnen met 2,5min lopen, 3min wandelen (ook vijf maal) en het viel niet mee. De eerste twee keren ging nog maar de laatste 3 waren afzien.

Erg eh, dat ne mens afziet van 2,5 minuut lopen?

Maar vandaag niks stijf, geen pijnlijke kuiten (de meestvoorkomende klacht tot nu toe) en mijn valling is er niet terug door aangestoken. En daar was ik wel een beetje bang voor, ik denk trouwens dat ik die valling ook in de eerste week lopen heb opge...euh lopen.

Maar; al volop goesting voor morgen!
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 23:35   #103
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

meer info hierover in de roddelboxtopic ;D
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 10:17   #104
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
en mijn valling is er niet terug door aangestoken.
Zal volgens mij niet gebeuren ook. Mijn ervaring is dat het alleen goed doet om de longen wat in te spannen als je een valling hebt. Op het moment dat je loopt komt alles open, moet je niet hoesten etc.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 11:33   #105
Bijter
Lokaal Raadslid

Bijter's schermafbeelding

Standaard

Juist Lex, maar dan niet op basis van 2,5 minuten lopen, dan wandelen, enz...

Mijns inziens is het bij dit weer zelfs gevaarlijk je zweet te laten opdrogen. 'k Heb nu twee weekends uren achtereen op de fiets gezeten ('s middags vertrekken en tegen pikkedonker 6 uur terug binnen). Het eerste uur begint ge te zweten (sterk windop), het tweede uur koelt ge sterk af, maar daarna gaat alles ok). Het enige waardoor 'k daar niet ziek word, is de verschillende lagen kledij, muts, handschoenen en de grote hoeveelheid patatten die 'k binnenheb

Nu zou 'k gewoon een rustig duurloopje doen met een hartslag niet hoger dan 140 (gemiddeld). 't Beste voor de gezondheid.
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 12:04   #106
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
Juist Lex, maar dan niet op basis van 2,5 minuten lopen, dan wandelen, enz...

..........................
Nu zou 'k gewoon een rustig duurloopje doen met een hartslag niet hoger dan 140 (gemiddeld). 't Beste voor de gezondheid.
't Is idd dat afkoelen tijdens die paar minuten wandelen die gevaarlijk zijn. Ik hou me echter voortaan dik ingepakt (muts, sjaal) en direct na 't lopen ne warme douche.
Binnen een tiental weken zou ik in staat moeten zijn om een half uur ononderbroken te lopen en dan is dat probleem ineens van de baan.

Op dit moment is mijn conditie nog niet van een dusdanig niveau dat ik aan een 'rustig duurloopje' kan beginnen...
Oud 21 november 2006, 15:27   #107
Dieterius
Staatssecretaris

Dieterius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dit moment is mijn conditie nog niet van een dusdanig niveau dat ik aan een 'rustig duurloopje' kan beginnen...
Maar blijf er vooral voor gaan, in de hoop dat je valling niet terug de kop opsteekt!
Oud 21 november 2006, 20:03   #108
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen goeie start genomen.
Na de eerste week (2min lopen 4min wandelen, 5maal) een weekje overgeslagen wegens ziek (liters snot). Nu gisteren terug begonnen met 2,5min lopen, 3min wandelen (ook vijf maal) en het viel niet mee. De eerste twee keren ging nog maar de laatste 3 waren afzien.

Erg eh, dat ne mens afziet van 2,5 minuut lopen?

Maar vandaag niks stijf, geen pijnlijke kuiten (de meestvoorkomende klacht tot nu toe) en mijn valling is er niet terug door aangestoken. En daar was ik wel een beetje bang voor, ik denk trouwens dat ik die valling ook in de eerste week lopen heb opge...euh lopen.

Maar; al volop goesting voor morgen!
Mss eens wat minder naar die opgelegde tijden kijken en wat meer lopen op gevoel, volgens mij zijn uw wandelpauzes te lang, probeer eens 20 min. bezig te zijn met lopen en wat wandelen, snelwandelen, maar zoveel mogelijk lopen, zachtjes dan, op een manier dat je nog redelijk kan praten, al is het tegen jezelf.
Mocht je een langere wandelpauze inlassen probeer dan ondertussen uw beenspieren lichtjes te stretchen, vooral de kuitspieren en achillespees.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2006, 20:44   #109
Dieterius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Mss eens wat minder naar die opgelegde tijden kijken en wat meer lopen op gevoel, volgens mij zijn uw wandelpauzes te lang, probeer eens 20 min. bezig te zijn met lopen en wat wandelen, snelwandelen, maar zoveel mogelijk lopen, zachtjes dan, op een manier dat je nog redelijk kan praten, al is het tegen jezelf.
Mocht je een langere wandelpauze inlassen probeer dan ondertussen uw beenspieren lichtjes te stretchen, vooral de kuitspieren en achillespees.
Misschien heeft alberto hier wel een punt en moet je op je eigen gevoel beginnen lopen BigF (J. Frusciante speelt ook vaak op eigen gevoel )
Oud 22 november 2006, 01:55   #110
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Ik denk persoonlijk ook dat mensen er zich meestal te makkelijk bij neerleggen dat ze niet goed kunnen lopen. Ook goede lopers moeten zich inlopen en als het ware hun tweede adem vinden. Als je elke keer maar 2 en een halve minuut loopt raak je niet gerodeerd. Het is voor mij vaak ook even op de tanden bijten de eerste 10 minuten, maar daarna gaat het plots veel vlotter...
Oud 22 november 2006, 08:34   #111
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik loop ook grotendeels op gevoel maar die 2.5 min of bij uitzondering 3 minuten zijn tot nu toe altijd al voldoende geweest. En die paar minuten recup tussendoor zijn ook welkom, vnl voor stretchen. Anders altijd serieus stijf.

Hou er rekening mee dat mijn conditie momenteel nog zo goed als onbestaande is en dat ik met ietsjepietsje overgewicht zit (zoek de bmi draad nog maar eens). Zomaar ineens 10 minuten lopen lijkt mij niet verstandig. Ik bouw wel stilletjes op.

Vaneigens zijn die paar minuten recup tussendoor het eerste wat ik probeer te schrappen, maar alle loopschema's voor beginners raden aan om zo te beginnen. En wie zou ik zijn om daaraan te twijfelen?
Oud 22 november 2006, 08:38   #112
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
En wie zou ik zijn om daaraan te twijfelen?
Oud 22 november 2006, 20:04   #113
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
maar alle loopschema's voor beginners raden aan om zo te beginnen. En wie zou ik zijn om daaraan te twijfelen?
Die schema's zullen hun nut wel hebben, ik was van mening dat je dit strikt wilde volgen, maar aan uw reactie te lezen ben ik verkeerd.
Nog veel loopgenot.
Oud 27 november 2006, 19:41   #114
Dieterius
Staatssecretaris

Standaard

Lukt het nog, dat lopen van onze rokende pooh beer?
Dieterius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 22:30   #115
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik zit ondertussen aan 4min lopen, 2min recup (5x) en dat gaat vrij vlot. Gisteren nog gelopen. Geen pijn momenteel.
De meest opmerkelijke verbetering is de ademhaling. De eerste keer hijg je na 2min de ziel uit je lijf, nu gaat dat al veel beter.
Ik rook al eens een sigaretje eh.(niet tijdens het lopen, maar toch)
De truc is volgens mij een beetje dat je steeds heel diep inademt. Als je te snel ademt ga je hijgen.

Kortom; het gaat lekker.
Oud 29 november 2006, 16:38   #116
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Nog een tip: In de tijd dat topsport daar nog een prioriteit was, hebben de Russen ontdekt dat het uur van training nogal een rol speelt: Volgens dat onderzoek waren de beste momenten voor sport 's morgens of 's avonds (tussen 6 en 10 uur). 's Namiddags trainen bleek minder efficiënt. Blijkbaar is het ook makkelijker om sport vol te houden als je 's morgens of 's avonds traint. Dat laatste kan ik bevestigen uit ondervinding. Bovendien is 's morgens of 's avonds is de lucht frisser en heb je een pak meer zuurstof in de lucht.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 17:16   #117
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik loop meestal rond 10u savonds. Massa's zuurstof in de lucht dan. Of toch genoeg om mij vooruit te krijgen.

Gisteren overigens wat geexperimenteerd met mijn loopschema. Gewoon op gevoel gelopen. De eerste run was ik stikkapot na 3'45". Dan twee minuten uitgeblazen (wat ik na elke run doe). De volgende was 4'15" en toen was ik lang niet zo kapot. Daarna 4'45 en dat ging ook nog goed.
De 2 laatste heb ik gelopen tot ik het echt welletjes vond. De eerste eindigde op 6'45". En na 2 minuten recup heb ik 8'30" gelopen. En dan gestopt omdat ik terug voor mijn deur stond. Iets langer had wslk ook nog gegaan.

Het gekke is dat ik de eerste keer na 3'45" echt doodop was. En ik dacht dat ik wel 5' had gelopen. En dan 20 min later loop ik quasi zonder problemen 8'30".

Morgen ga ik eens proberen om 4',5',6',7' en 8 minuten te lopen. Ik zou precies (op gevoel) misschien wel 10' kunnen ook, maar ik wil de boel niet forceren.

En ik moet zeggen; ik ben best fier op mezelf. Op heel korte tijd vrij spectaculaire resultaten. Rekening houdend met het feit dat ik een maand geleden nog geen 200 meter kon lopen zonder in oorverdovend hijgen te vervallen, vind ik het een hele prestatie om nu ongeveer een half uur te kunnen lopen (zij het met korte recups, maar toch, die recups duren nooit langer dan 2 minuten).
Oud 29 november 2006, 19:02   #118
Dieterius
Staatssecretaris

Standaard

That's the spirit,BigF, ga zo door. En blijf lopen op het gevoel, ik vind dit persoonlijk ook de beste manier om een loop'sessie' vol te houden, je houden aan bepaalde tijdsindicaties kan soms verkeerde effecten hebben. Ik spreek uit ervaring . Als je zo doorgaat, zal je binnen een jaar de marathon kunnen lopen
Oud 11 december 2006, 20:00   #119
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik loop ondertussen vlotjes 35 minuten non-stop

met achteraf nen hartslag van 128 a 140.

En eigenlijk kan ik best nog langer ook volgens mij, maar ik ga eerst nog enkele keren 35 minuten doen. En dan naar 45.
Uiteindelijk wil ik stoppen bij een uur. Als ik 3 keer per week een uur kan lopen is het goed voor mij.

Ik vind het wel treffend dat dat eigenlijk zo vlot gegaan is. Het loopschema waar ik mee begonnen was sprak van 30 min. lopen na 10 weken. Ik ben (denk ik, check de openingspost) begin november begonnen en dan heb ik nog een week niet gelopen wegens ziekjes. En vorige week maandag heb ik voor het eerst 35 minuten gelopen.
Das in feite maar 3 a 4 weken.
Ga ik te snel? Vergeet ik iets belangrijk en lig ik binnenkort op de operatietafel? Ik warm altijd op vooraf en strech nadien. Ik heb onder het lopen ook geen pijn en de stijve kuiten de dag nadien zijn ook verdwenen.

Lopen doe ik vooral op ademhaling. Ik tracht zo snel mogelijk een vast ritme te vinden dat overeenstemt met mijn looppassen. 2 passen inademen, 1 stap neutraal (kan in of uit) en 2 passen uitademen. Je merkt pas dat dat geweldig helpt op ogenblikken dat je je niet aan dat ritme kan houden (niezen, sprongetje over stoeprand, gesprek met collega-loper). Dan gaan die benen niet meer automatisch en ik begin te hijgen. Als ik mooi ritmisch kan ademen gaat het als vanzelf. In het begin werd ik ook beperkt door de ademhaling. De eerste keren stond ik na 3 minuten te hijgen als een klaarkomend paard. Nu ben ik na 35 min totaal niet buiten adem. En ook geen last van mijn benen, 't is daarom dat ik denk dat ik gemakkelijk nog wat verder kan.

Morgenvroeg ga ik het toertje dat ik loop eens met den auto doen om te zien hoe ver dat eigenlijk is want daar heb ik geen idee van.

Dus mensen die tegen eventueel lopen opzien omdat ze vrezen dat dat eerst weken aan een stuk hijgen en puffen en stijf zijn gaat worden kan ik geruststellen. De eerste 2 weken zijn eigenlijk het zwaarst. Daarna wordt het pas leuk.
Ik kan het iedereen alleen maar aanraden (tenzij je dokter bezwaar heeft natuurlijk).
Oud 12 december 2006, 18:08   #120
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik loop ondertussen vlotjes 35 minuten non-stop

met achteraf nen hartslag van 128 a 140.

En eigenlijk kan ik best nog langer ook volgens mij, maar ik ga eerst nog enkele keren 35 minuten doen. En dan naar 45.
Uiteindelijk wil ik stoppen bij een uur. Als ik 3 keer per week een uur kan lopen is het goed voor mij.
Proficiat met uw vorderingen, volhouden is de kunst, dat is met de meeste zaken zo. Te snel ga je volgens mij niet aangezien je nergens last van hebt en het gevoel hebt van nog verder te kunnen.
Verder rustig opbouwen naar een uurtje lopen en dan kan je beginnen met wat te doen aan uw snelheid, eerst de basis, ong. één uur lopen.

Laatst gewijzigd door alberto : 12 december 2006 om 18:18.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be