![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. Nee, het is niet dezelfde partij dus ze vallen niet onder het CS en 2. Ze hebben het CS doorbroken dus zijn ze besmet en vallen nu zelf ook onder het CS. Maar alleen al het feit dat CD&V een kartel is aangegaan met NVA wijst er toch op dat vlaams-nationalisme alléén niet voldoende is voor een CS. Maar we zullen zien. Ik begrijp van u dat u meer ziet in Annemans dan in FDW. Ik denk terecht. Ik ben trouwens benieuwd naar de ontwikkelingen van JMDD bij NVA. Het zou voor velen weleens een goed alternatief kunnen blijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind die cordon-politiek in België (als ik het zo mag noemen), een beetje vreemd. Wat ik me kan inbeelden, is dat als er in Nederland een officieel cordon voor bijvoorbeeld Geert Wilders werd ingesteld, het ineens een gigantisch stemmenkanon zou worden. Misschien hebben VLD, CD&V en SP.A dat niet echt voorzien bij het VB. Om de bevolking in de maag te duwen dat de partij rascistisch is (persoonlijk vind ik de partij wél rascistisch) werkt volgens mij alleen maar averechts. Ik geloof dat het VB, als het getolereerd werd, en misschien zelfs deel uit had gemaakt van een regering, niet zo populair was geweest.
|
![]() |
![]() |