Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Mag het Vlaams Belang andere middelen gebruiken om het cordon te doorbreken ?
ja 16 38,10%
neen 26 61,90%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2006, 22:25   #101
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Jullie moesten al klaar staan. I can't wait
Ik niet, ik prefereer als katholiek vrede boven geweld. Dialoog moet nog een kans krijgen zeker tot na de volgende VLAAMSE verkiezingen van 2009.

De sleutel ligt in handen van Yves Leterme.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 22:27   #102
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik niet, ik prefereer als katholiek vrede boven geweld. Dialoog moet nog een kans krijgen zeker tot na de volgende VLAAMSE verkiezingen van 2009.

Het kan natuurlijk ook dat je het in je broek doet

Btw, we zullen Leterme morgen verwittigen van je plannen
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 22:30   #103
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Maar ik ben wel blij dat je nogmaals bevestigd dat het niet de richting van mekka is waar we naar moeten kijken als we terroristische aanslagen op ons grondgebied moeten verwachten.
Wie spreekt hier over terrorisme. Terrorisme is geweld tegen onschuldige burgers en is bijgevolg ook altijd af te keuren. Neen, als het nodig is, moet een verzet georganiseerd worden tegen de federale regering zelf en diens systeemlakeien, zoals de VRT.

Oud 21 december 2006, 22:32   #104
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie spreekt hier over terrorisme. Terrorisme is geweld tegen onschuldige burgers en is bijgevolg ook altijd af te keuren. Neen, als het nodig is, moet een verzet georganiseerd worden tegen de federale regering zelf en diens systeemlakeien, zoals de VRT.
Verzet ?? Is zo'n vaag woord eh
Oud 21 december 2006, 22:36   #105
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Btw, we zullen Leterme morgen verwittigen van je plannen
Plannen, welke plannen. Het gaat hier enkel om een voorstel van mij, indien het cordon nog steeds zou standhouden na de Vlaamse verkiezingen. Ik vind niet dat het Vlaams Belang die hetze, die haatcampagne tegen de partij en de mandatarissen nog moet dulden.

Ik ben voorstander dat er gepraat wordt, zelfs een beetje water bij de wijn gedaan wordt van het Vlaams Belang uit, om tot een oplossing te komen voor dit conflict. Echter als het Vlaams Belang een inspanning levert voor dialoog en die wordt botweg geweigerd door de anderen, wel ja dan is er op diplomatiek vlak weinig uitweg meer....

Oud 21 december 2006, 22:39   #106
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Plannen, welke plannen. Het gaat hier enkel om een voorstel van mij, indien het cordon nog steeds zou standhouden na de Vlaamse verkiezingen. Ik vind niet dat het Vlaams Belang die hetze, die haatcampagne tegen de partij en de mandatarissen nog moet dulden.

Ik ben voorstander dat er gepraat wordt, zelfs een beetje water bij de wijn gedaan wordt van het Vlaams Belang uit, om tot een oplossing te komen voor dit conflict. Echter als het Vlaams Belang een inspanning levert voor dialoog en die wordt botweg geweigerd door de anderen, wel ja dan is er op diplomatiek vlak weinig uitweg meer....
Niemand wil met het VB praten, dat weet je nu toch al.
Oud 21 december 2006, 22:48   #107
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het VB weigert al jaren botweg water bij zijn wijn te doen, wat zit je dan te kankeren dat iedereen hen botweg afwijst.

Ik zie totaal geen verschil tussen u een Osama Bin Laden op dat verschil na dat Osama Bin Laden over een pak volgelingen beschikt.
Oud 21 december 2006, 22:52   #108
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ook na de verkiezingen van 2009 zullen jullie indd terug op de oppositiebanken mogen plaats nemen om de eenvoudige reden dat niemand met zo'n partij wil samenwerken.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2006, 22:56   #109
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Ook na de verkiezingen van 2009 zullen jullie indd terug op de oppositiebanken mogen plaats nemen om de eenvoudige reden dat niemand met zo'n partij wil samenwerken.
We zullen zien, ik heb alleszins goede contacten met mensen uit de basis van CD&V en NVA.

Veel hiervan zien een katholiek-conservatief, sociaal en Vlaams nationaal kabinet wel zetten. Vlaams Belang zal zich dan wel minder asociaal liberaal moeten opstellen op economisch vlak en CD&V zal nationalistischer moeten zijn.

Helaas is er een groot verschil tussen de basis en de top van die partijen. Dat hebben we nog maar eens gezien bij de zaak Dedecker bij de NVA.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 december 2006 om 22:56.
Oud 21 december 2006, 22:57   #110
bartje
Minister-President

Standaard

Idd je zal zien na 2009 zullen jullie nog altijd in de oppositie zitten want gans CD&V krijgen jullie toch niet mee of denk je misschien dat je de vakbondsvleugel gaat meekrijgen...
Nu ja wees fier je gaat toch in het recordboek komen: de eeuwige oppositiepartij.
Oud 21 december 2006, 23:05   #111
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen zien, ik heb alleszins goede contacten met mensen uit de basis van CD&V en NVA.

Veel hiervan zien een katholiek-conservatief, sociaal en Vlaams nationaal kabinet wel zetten. Vlaams Belang zal zich dan wel minder asociaal liberaal moeten opstellen op economisch vlak en CD&V zal nationalistischer moeten zijn.

Helaas is er een groot verschil tussen de basis en de top van die partijen. Dat hebben we nog maar eens gezien bij de zaak Dedecker bij de NVA.
Voila ge zegt het nu zelf : ge zijt een niemand en ge spreekt met niemand. Maw in 2009 zult gij weer voor de zoveelste keer uw ultimatum opschuivenen, wij geeuwen nogmaals en u wikkelt u verder in uw frustratie een eenzame kastnicht met sm neigingen te zijn in een land dat Belgie heet.
Oud 22 december 2006, 07:44   #112
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ja wees fier je gaat toch in het recordboek komen: de eeuwige oppositiepartij.
vindt u het normaal dat een partij die verkiezing op verkiezing wint en nu reeds de grootste partij van vlaanderen is dat die telkens in de oppositie zit? geef mij is de naam van 1 DEMOCRATISCH land waar dat ook zo is?..
Oud 22 december 2006, 07:50   #113
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
vindt u het normaal dat een partij die verkiezing op verkiezing wint en nu reeds de grootste partij van vlaanderen is dat die telkens in de oppositie zit? geef mij is de naam van 1 DEMOCRATISCH land waar dat ook zo is?..
Verschillende Afrikaanse 'democratieen', en daarbij hoelang heeft Mandela niet in de bak gezeten, en die haalde dan nog WEL de ABSOLUTE meerderheid, toen hij wel mocht opkomen , maar als 'verdraagzaam' VB-er zal u wel tegen Mandela zijn en vinden dat Zuid-Afrika terug 'blank' moet zijn of niet soms

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 07:52   #114
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Idd je zal zien na 2009 zullen jullie nog altijd in de oppositie zitten want gans CD&V krijgen jullie toch niet mee of denk je misschien dat je de vakbondsvleugel gaat meekrijgen...
Meer nog als de VB-kiezers hun ogen niet rap openen, die dichtgeslagen zijn door Dewinter wordt Vlaanderen NOOIT onafhankelijk en dan komen we als Vlamingen ook in het recordboek.

Oud 22 december 2006, 07:54   #115
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Meer nog als de VB-kiezers hun ogen niet rap openen, die dichtgeslagen zijn door Dewinter wordt Vlaanderen NOOIT onafhankelijk en dan komen we als Vlamingen ook in het recordboek.
denk je de onafhankelijkheid te bekomen via nva, dan kunnen we wss nog langer wachten
Oud 22 december 2006, 07:56   #116
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verschillende Afrikaanse 'democratieen', en daarbij hoelang heeft Mandela niet in de bak gezeten, en die haalde dan nog WEL de ABSOLUTE meerderheid, toen hij wel mocht opkomen , maar als 'verdraagzaam' VB-er zal u wel tegen Mandela zijn en vinden dat Zuid-Afrika terug 'blank' moet zijn of niet soms
dat was geen democratie & nee zuid-afrika moet helemaal niet blank zijn integendeel
Oud 22 december 2006, 08:05   #117
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
dat was geen democratie & nee zuid-afrika moet helemaal niet blank zijn integendeel
OK maar vinden VOORPOST en VB-leiders dat ook????????????????
Want volgens mij ben jij geen VB-leider of vergis ik me nu???????

Oud 22 december 2006, 08:10   #118
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK maar vinden VOORPOST en VB-leiders dat ook????????????????
Want volgens mij ben jij geen VB-leider of vergis ik me nu???????
dat weet ik niet, maar het is niet omdat steve stevaert beste vriendjes is met dictator castro dat alle spa leden dat ook zijn..
Oud 22 december 2006, 12:24   #119
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
extreem progressieve VLD
:r ofl:
ter info:http://www.blokwatch.be/content/view/795/39/lang,nl/

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 december 2006 om 12:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 13:43   #120
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mja moesten ze een beetje meer gematigd zijn en er geen zo'n hatende taal op nahouden dan misschien wel maar als er niemand is die met je wil samenwerken... tja...vroeger was ik nog enorm gematigd tegenover het VB maar langerzaam hebben ze mijn ogen geopend en heb ik ontdekt dat het een partij is die met niets of niemand rekening houdt of het is met zichzelf, o.a. hier op het forum heb ik dit ook geleerd.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be