![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en? Ben ik dan diegene die altijd naar het verleden grijpt? Jij beweert dat Vlaanderen zich beperkt tot Oost-en West-Vlaanderen omdat deze zogezegd in het verleden een eenheid zouden gevormd hebben. Niet alleen heb ik twijfels bij uw manier van redeneren (terug naar verleden), ook de feiten waarop je steunt zijn fout (een dergelijke Vlaamse eenheid heeft nooit bestaan).
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 18 december 2006 om 18:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat maakt dat uit? Het huidige Frankrijk, ziet dat er het zelfde uit als in 1302?
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
EERLIJK unitarisme krijg je niet uitgelegd aan de franstaligen dat nu plots na de gehele geschiedenis van belgique, één man is één stem wordt. En aan de nederlandstaligen krijg je het ook niet uitgelegd dat nu geheel belgique plots tweetalig wordt. Kijk eens naar brussel, hoie het daar met de tweetaligheid is gesteld. Denk je niet dat na "25 jaar" federalisme er geen grote tegenbeweging, bv in partijstandpunten, zou zijn gekomen uit Vlaamse en Franstalige kant? De vraag naar federalisme kwam uit beide kampen, hetzij met verschillende achtergronden. Kortom er is geen vraag naar
Laatst gewijzigd door Miguelito : 18 december 2006 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister-President
|
![]() Thorbecke - niet de minste, dacht ik - schreef in 1830 dat de Nederlandse regering het zich niet kon veroorloven 'Vlaanderen' in de steek te laten, te meer omdat de Opstand enkel gedragen werd door de Waalse provincies...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het toch niet mee oneens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Hoeveel keer hebben ik en vele anderen je hier al gewezen op het feit dat jij en je partiscule (kreeg Unie onlangs niet de media-aandacht die jullie toekwam?) toogpolitiek bedrijven, eenvoudigse slogans en een ideaal dat jullie voor werkelijkheid nemen?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus twee keer mis poes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Minister-President
|
![]() Je schrijft dat Vlaanderen onder het VKN geen eenheid was: wel, blijkbaar zag Thorbecke het wel als een identificeerbaar geheel...
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
"Het geloof is een gevaar voor de mens, in plaats van zijn gelovigen gerust te stellen en hen helpen een zorgeloos leven te leiden, zaait het haat zoals Homofobie en Racisme." "Mijn God zal mij beschermen van jullie daden." Hij brandde goed, die Christen.
|
|
![]() |
![]() |