![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 20 december 2006 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook vastgesteld dat het identiteitsbesef soms hand over hand toeneemt met het verliezen van het Vlaams. Bottu, de gangmaker van heel wat culturele initiatieven in de IJzerhoek, spreekt maar een paar woordjes Vlaams. Hij voelt zich echter door en door Vlaming en probeert door allerlei initiatieven de Vlaamse cultuur en identiteitsbesef te redden. Hoe vreemd het voor ons ook moge klinken: de taal wordt daarbij niet als het belangrijkste gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Cursus Internationaal Recht voor studentjes, vraag: welke zijn de voorwaarden om een 'staat' te hebben in internationaalrechtelijke betekenis? Antwoord: een grondgebied, een bevolking, en een gezag dat erkend wordt op internationaal vlak. Dus zuiver formele voorwaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Wat vreemd is , is dat wij, Vlamingen dat vreemd vinden. Mss de ervaring dat verfranste Vlamingen aan de taalgrens en in Brussel en in Wallonië automatisch , onbetwistbaar tot de andere cultuurgemeenschap gaan behoren?
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 21 december 2006 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat laatste kan ik niet onderschrijven, hoor. Voor de Grieken als Hongaren is het taalcriterium HET belangrijkste kenmerk van hun identiteit. Zo voelen zij dat aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Grieken en Hongaren hebben ooit een politiek of cultureel imperium gekend, Schotten en Ieren waren het slachtoffer van een imperium. Misschien maakt dat het verschil.
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die zin kan het zijn dat we ons identiteitsbesef bijstellen en ook Franstalige Vlamingen als een integrerend deel van ons volk zullen beschouwen. Nu is dat evenwel niet zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Als u stilletjes aan niet begint te snappen dat het separatistisch idee hier in vlaanderen vooral steunt op een onderbouw van "geld" (eigen portemonnee eerst) dan vind ik dat heel spijtig voor u! Ik zeg niet dat iedere recht geaarde vlaams-nationaal zo gaat denken maar doe toch maar minstens de helft! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Je kan mensen altijd met één iets motiveren en dat gebeurd dan ook en daarop steunt WEL het separatistische idee (want het steunt juist op die "massa")... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Separatisme en identiteitsbesef zijn twee totaal andere zaken. U gooit ze niet alleen door elkaar, maar steunt ook op nietszeggende veronderstellingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Je bent daar doodsbenauwd voor hé schat? Ik vraag me af wie hier de dronkenmanspraat uitslaat: ze zien vliegen is meestal het gevolg van grote hoeveelheden alcohol... Of is het Vlaamsche Wiet ? Zonder dat je bepaalt en duidelijk daarenboven, wat die identiteit der VLamen is valt heel je betoog aan gruzelementen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven stel ik vast dat u geen enkel element dat ik naar voorbracht, weet te weerleggen. U slaat inderdaad echt dronkenmanspraat uit. Eigenlijk nog erger, daar dronken mensen soms wel eens tot een discussie kunnen komen. U niet. U daast maar door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Belastingen betalen tot ge sterft dus
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
pick one or two ale gewoon dedie nemen die in u kraam passen he... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De vlaamse identiteit is eenvoudig weg het evidente besef dat ik als vlaming met mijn volle goesting samen met de andere vlamingen in het mooie vlaanderen woon en dat we samen de belangen van dat vlaanderen en de vlamingen moeten behartigen. Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 21 december 2006 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |