![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is de homofobieprijs van Bodifee terecht? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,69% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 28,85% |
Pfff kan me niet schelen. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 38,46% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allé dan moet hij zeker niet meer klagen en zagen hé d'n Bodifée als hij gestolen is, dan is hij er sowieso vanaf ![]()
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn persoonlijk standpunt : Je moet niet schamper doen over mensen die (strikt) over hun basisrechten waken. Wat Bodifée deed in zijn artikel was het moreel op de helling zetten van een verworvenheid die homo's wettelijk dezelfde rechten geeft als hetero's. Tenzij hij met wetenschappelijke argumenten kan komen om zijn standpunten te motiveren, bijvoorbeeld door aan te tonen dat homo's minder goede ouders zijn (ik zal het hem makkelijk maken, die argumenten zijn er niet) zou hij zich als wetenschapper beter op de vlakte houden. Hij moet zich vooral niet de rol van meneer pastoor aanmeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Tijdens de uitzending die destijds de commotie heeft verwekt, heb ik ook even gefronst, maar intussen heeft Bodifée mij voldoende duidelijk gemaakt dat die commotie eigenlijk vooral te wijten is aan semantiek en verschillende interpretaties. De kunst bestaat erin om in het woud van andersgezinden je echte vijand te traceren en zorgvuldig te mikken. Als je lichtzinnig het vuur opent, maak je vijanden bij. Het uitdelen van deze prijs lijkt op dat laatste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() AIDS is een straf van God .
Net zoals de spaanse griep die een eind maakte aan de eerste wereldoorlog . Daarom bestaan ziektes , om zondaars te straffen . In tegenstelling tot andere ziektes trof de Spaanse griep vooral jonge volwassenen . Toeval ? Laatst gewijzigd door Kaffer : 23 december 2006 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het kan zijn dat bepaalde uitspraken van Bodifée in die uitzending verkeerd zijn geïnterpreteerd, maar ik baseer me hier op zijn stuk in Knack, en dat kan niet op zoveel verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Kijk, dat Bodifée een probleem heeft met homoseksualiteit dat is vooral zijn probleem en het is ook zijn recht. Maar dat hij daar in de massamedia stellingen over inneemt die hij omkleed met pseudo-wetenschappelijke argumenten, daarbij handig gebruik makend van zijn status en geloofwaardigheid als wetenschapper, dat is een brug te ver. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Dat diegenen, die om verdraagzaamheid smeken, denken het recht te hebben om zelf onverdraagzaam te (mogen) zijn, is voor velen ook een brug te ver...
Soms zijn die smekenden echte kleine kinderen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men schijnt te vergeten dat Bodifee een fysicus is die wat liefhebbert in filosofie. Hij heeft voor zover ik weet nooit beweerd bioloog te zijn noch heeft hij zich beroepen op een bijzondere bekwaamheid inzake biologie. Waarom er dan zo'n drukte gemaakt moet worden omdat hij in een biologische kwestie zijn mening verkondigt is vrij bizar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind sowiezo een 'homofobieprijs' iets idioots.
Typisch eigenlijk: doen alsof je feliciteert en eigenlijk het boze vingertje opsteken. Zolang minderheden geen gevoel voor humor hebben omtrent hun natuur, voorkeur, hobby, liefhebberij, etnische afkomst, enz. betekent dat nog steeds dat ze er zelf niet mee in het reine gekomen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() En de gay-parade om aandacht te krijgen is ook al geen toeval .
Wat zou je willen moest je in hun plaats zijn . |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
U gaat trouwens voort in de bewuste dan wel onbewuste blindheid voor nuance. U zegt onomwonden dat Bodifée een probleem heeft met homoseksualiteit, terwijl uit dat opiniestuk nergens blijkt dat hij homoseksualiteit an sich fout of verwerpelijk of wat dan ook vindt, dat hij homoseksueel gedrag als onaanvaardbaar beschouwt of dat hij een uitgesproken probleem zou hebben met het homohuwelijk. Waarop baseert U zich dan om te concluderen dat hij "een probleem heeft met homoseksualiteit"? Hebben alle mensen die een intuïtief voorbehoud hebben ten aanzien van homo-adoptie "een probleem met homoseksualiteit"? Zijn dat allemaal homofoben? Moeten ze allemaal hun mond houden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Een terechte winnaar, inderdaad. Proficiat Gerard !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als hij (net als velen met hem) vinden dat kinderen recht hebben op een mama en een papa, dan mag hij dat toch verdedigen. Als je iedereen met een morele boodschap als mr pastoor gaat beschouwen...
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als zelf die kleine opoffering hem al te lastig is, dan zou ik suggereren dat hij geen geschikt ouder-materiaal is. Er zijn trouwens meer dan genoeg homo's die het zo gedaan hebben. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 23 december 2006 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 23 december 2006 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bodifée noemt zijn stuk "Een onmenselijke leugen". Hij bouwt zijn redenering op beginnende met een schets van het stabiele monogame heteroseksuele huwelijk als een belangrijke pijler van de menselijke soort. Vervolgens focust hij zich op de rechten van het kind, die hij als het kostbaarste goed ziet, en legt de link met zijn inleiding door te stellen dat elk kind recht heeft op een vader én een moeder, omdat het recht heeft op de enorme schat aan biologische, psychologische en culturele rijkdommen die zich doorheen de geschiedenis ontwikkeld hebben op basis van het huwelijk tussen man en vrouw. Tenslotte volgt de aanvalsfase, waarbij ik Gerard zelf even aan het woord laat : "(...)Deze maken een wezenlijk deel uit van de menselijke natuur en kunnen niet door een modieuze gedachte worden afgeschaft. Een libertijnse tijdgeest die zich voorneemt de mens te bevrijden van zijn eigen natuur, handelt vanuit een onmenselijke leugen. Daarom is de ontkenning van het feit dat een kind een moeder én een vader nodig heeft, een schandelijke schending van de rechten van de mens. Wat iedereen altijd geweten heeft en wat elk kind nog altijd weet, is dat de rol van de moeder niet die van de vader is, en die van de vader niet gelijk aan die van de moeder is. Beide zijn onmisbaar. De bewering dat homokoppels een kind alles kunnen bieden wat het voor zijn ontwikkeling en affectieve behoeften nodig heeft, is een flagrante miskenning van de menselijke natuur." De auteur poneert hier zowaar dat kinderen laten opvoeden door homo's gelijk staat aan een aantasting van de menselijke natuur. Over het ganse artikel ligt een waas van wetenschappelijke objectiviteit en gedegen argumentatie, maar in feite is het gatenkaas. Het blijft totaal onbewezen (en trouwens ook onbeargumenteerd) dat de rolverdeling binnen man-vrouw koppels de enige zou zijn die een goede opvoeding kan garanderen voor een kind. Ook is het een wel zeer selectief beeld van de werkelijkheid dat Bodifée schetst in zijn inleiding. Atypische vormen van samenleven en kinderen opvoeden hebben altijd al bestaan, en er is nooit bewezen dat kinderen die opgroeien in zo een atypische situatie daar negatieve gevolgen van dragen. Maar Bodifée voelt zich hier niet door enige voorzichtigheid gehinderd en is zo zeker van zijn stuk dat hij de erkenning van homokoppels als volwaardige ouders als een "onmenselijke leugen" afdoet. We moeten dus concluderen dat als pakweg twee liefhebbende vrouwen een kind adopteren en dit met veel zorg grootbrengen, dat volgens Gerard gelijk staat aan een grove schending van de rechten van de mens. Eerlijk gezegd, ik ben echt niet verwonderd van de scherpe reacties. Als Bodifée het niet zo bedoeld had, dan had hij zijn woorden beter moeten kiezen. En ja, ik kan ook niet anders dan concluderen dat Bodifée een probleem heeft met homoseksualiteit, anders zou hij de gelijke behandeling van homo's niet als een onmenselijke leugen beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |