Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Hoe bekend is Vlaanderen internationaal
Totaal onbekend 21 32,81%
Te Weinig bekend 22 34,38%
Voldoende bekend 14 21,88%
Dat is mij onbekend 7 10,94%
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2009, 15:57   #101
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Azie: Vlaanderen totaal onbekend. Belgie heel weinig bekend. Het bier en de chocolade misschien nog, maar Kuifje, dat is een Fransman voorzover ze hem dan nog kennen.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 10:32   #102
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Azie: Vlaanderen totaal onbekend. Belgie heel weinig bekend. Het bier en de chocolade misschien nog, maar Kuifje, dat is een Fransman voorzover ze hem dan nog kennen.
Was die niet Franstalig soms?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2011, 18:18   #103
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

België waar ligt dat ? Ten zuiden van Vlaanderen ?

http://www.flanders-china.be/index.asp

Citaat:
http://www.brusselsjournal.com/node/58
How Flanders Helped Shape Freedom in America
Euhm WO I ?

Citaat:
http://historicalminute.blogspot.com...rs-fields.html

Historical Minute: How America Became a Great Nation

Many historical influences led to the United States having a unique place in world politics, not least being the many blessings bestowed by God

Thursday, November 11, 2010

In Flanders Fields

In Flanders fields the poppies blow
Between the crosses, row on row,
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the Dead. Short days ago
We lived, felt dawn, saw sunset glow,
Loved, and were loved, and now we lie
In Flanders Fields.

Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders Fields. -

John McCrae
In Flanders Fields

From Wikipedia, the free encyclopedia

"In Flanders Fields" is one of the most notable poems written during World War I, created in the form of a French rondeau. It has been called "the most popular poem" produced during that period.[1] Canadian physician and Lieutenant Colonel John McCrae is popularly believed to have written it on 3 May 1915 (see 1915 in poetry), after he witnessed the death of his friend, Lieutenant Alexis Helmer, 22 years old, the day before. The poem was first published on 8 December of that year in the London-based magazine Punch.

Flanders Fields

Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2011 om 18:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 00:40   #104
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Misschien moeten we Vlaanderen omdopen tot Antwerpen naar voorbeeld van Hong Kong en Singapore. Niet dat ik het een aangenaam idee zou vinden om in Antwerpen te wonen maar qua merk is het wellicht bekender en makkelijker aan de man te brengen.
Antworp is wel redelijk bekend, bij de zeemannen toch...
En de rest van Vlaanderen is de " banlieu " van Antworp, dus...
Amerikaanse kenissen dachten zelfs dat Belgiê een stad was.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 00:43   #105
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Jupiler is totaal onbekend is Stella is nog steeds veel minder bekend dan Heineken hoor. Hoe ze dat geflikt hebben is wellicht één van de grootste mysteries van de 20ste eeuw. I
Een Hollander is zelfs in staat zijn eigen stront te verkopen, dat is weer eens bewezen met die Heineken succes-story.
Ik kan het hen niet kwalijk nemen.
Oud 13 februari 2011, 00:45   #106
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Jupiler is dan ook afkomstig uit Wallonië. En als er nu iets is wat helemaal geen kat kent...
The Walloons ?! What the hell is that ? An African tribe or something ?
Oud 13 februari 2011, 01:26   #107
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Micele, je hebt de wereld van het gelijk. Gruwelijk veel Engelsen, Amerikanen, noem maar op liggen naamloos onder de velden van Ieperen, Passchendaele - noemde hele reeks maar op.
Ik kwam op mijn vakantiereis Engelsen en Amerkanen tegen die per fiets de slagvelden van hun voorouders bezochten.
Zelf maak ik me ook schuldig aan dat soort zaken. Op de RN tussen Brussel en Reims liggen talloze oorlogskerkhoven. Ik stop dan en ga de graven langs.

Nee, ik denk niet dat Vlaanderen echt onbekend is. dat verdient het ook niet.
Oud 13 februari 2011, 01:29   #108
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Het grote voordeel aan Vlaanderen is dat het een sterk historisch merk is. Je kunt geen boek over de Middeleeuwen of de Renaissance openslaan zonder vermeldingen over bijvoorbeeld de Vlaamse schilderkunst of de Vlaamse textielindustrie. Daarenboven zou je er verbaasd van staan hoeveel mensen, van Latijns-Amerika tot Rusland, enigszins bekend zijn met de situatie en geschiedenis van België. Dat een dertienjarige Amerikaan die je tegenkomt op het internet waarschijnlijk noch van 'Belgium', noch van 'Flanders' (tenzij dan als referentie naar de Simpsons) gehoord heeft is waar, maar het kan me eigenlijk geen hol schelen. We moeten echt af van die verschrikkelijke gewoonte om de Verenigde Staten als ultieme maatstaf voor dergelijke dingen te gebruiken.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 13 februari 2011 om 01:33.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 01:35   #109
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Vlaanderen Boven

Daar heb je zonder meer gelijk in, maar als ik in Brugge ben en zie de toeristen fotograferen dan ben ik er van overtuigd dat Vlaanderen bepaald niet onbekend is. Ik heb de Vlaamse kuststreek 10 x liever dan die van Nederland.
Oud 13 februari 2011, 13:41   #110
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Het grote voordeel aan Vlaanderen is dat het een sterk historisch merk is. Je kunt geen boek over de Middeleeuwen of de Renaissance openslaan zonder vermeldingen over bijvoorbeeld de Vlaamse schilderkunst of de Vlaamse textielindustrie. Daarenboven zou je er verbaasd van staan hoeveel mensen, van Latijns-Amerika tot Rusland, enigszins bekend zijn met de situatie en geschiedenis van België. Dat een dertienjarige Amerikaan die je tegenkomt op het internet waarschijnlijk noch van 'Belgium', noch van 'Flanders' (tenzij dan als referentie naar de Simpsons) gehoord heeft is waar, maar het kan me eigenlijk geen hol schelen. We moeten echt af van die verschrikkelijke gewoonte om de Verenigde Staten als ultieme maatstaf voor dergelijke dingen te gebruiken.
Het is jammer dat een bepaald segment van Vlamingen de naam 'Flanders' beschamend lijken te vinden. Het betreft gewoonlijk de VT4-generatie die net iets te vaak naar the Simpsons gekeken heeft en denkt een reserve-Amerikaan te zijn (zijn kennis van de Amerikaanse cultuur overschattend). Neem nu Gust Van den Berghes 'Little Baby Jesus of Flandr', een verfilming van Felix Timmmermans' 'En waar de ster bleef stille staan'. In een interview met Humo (geloof ik) meende de man te zeggen dat de reden voor de naam 'Flandr' was 'omdat Flanders te veel aan Ned Flanders deed denken'. Belachelijke en kinderlijke reden, naar mijn mening.

Nee, eerlijk gezegd: ik lust de 'neo-Vlaming' niet.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 13 februari 2011 om 13:42.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 14:04   #111
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Het is jammer dat een bepaald segment van Vlamingen de naam 'Flanders' beschamend lijken te vinden. Het betreft gewoonlijk de VT4-generatie die net iets te vaak naar the Simpsons gekeken heeft en denkt een reserve-Amerikaan te zijn (zijn kennis van de Amerikaanse cultuur overschattend). Neem nu Gust Van den Berghes 'Little Baby Jesus of Flandr', een verfilming van Felix Timmmermans' 'En waar de ster bleef stille staan'. In een interview met Humo (geloof ik) meende de man te zeggen dat de reden voor de naam 'Flandr' was 'omdat Flanders te veel aan Ned Flanders deed denken'. Belachelijke en kinderlijke reden, naar mijn mening.

Nee, eerlijk gezegd: ik lust de 'neo-Vlaming' niet.
Absoluut. Maar het is wel zo dat het als Vlaamse jongere heel moeilijk is uit dat keurslijf van de Amerikaanse populaire cultuur te geraken. En dat is niet hun schuld, men wordt er gewoon dag en nacht mee geconfronteerd. Het is pas op latere leeftijd dat hun horizon uitbreidt en ze de Verenigde Staten leren relativeren. Voor mijzelf was dat trouwens ook het geval.
Ik raad iedereen dan ook aan buiten Engels ook een andere buitenlandse taal grondig (!) te leren, zoals Spaans, Duits of Frans. Het is een hele verademing om echt in contact te treden met culturen die minder eng navelstaarderig zijn dan de Angelsaksische wereld. Zoals ik al eerder zei, je zou er van verbaasd staan hoe bekend zowel België als Vlaanderen zijn in bepaalde landen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be