![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raven
Citaat:
Groentje-18 Citaat:
Probeer dat maar eens met CO2. Citaat:
Permanente , en realistische oplossing is het uitdunnen van de wereldbevolking tot op een peil dat wel natuurlijk is. En dan alleen met vernieuwbare energie werken. Biobrandstoffen en directe zonne-energie dus. Citaat:
Het feit dat onze politici een wet hebben gemaakt waarbij België uitverkoop houd op nucleair vlak- en zo Frankrijk het monopolie geeft- was omdat de Groenen toch iets wilden verwezelijken. Gelukkig zijn alle anderen hypocriet genoeg om dit stillekes terug te draaien. En over de hele wereld begint men terug met de ontwikkeling en bouw van kerncentrales. Zelfs in Nederland, traditioneel zeer anti kernenergie, is het bijna zeker dat er een centrale gaat komen. Liberalist NL Citaat:
Meer dan 50% van de inlands gemaakte energie is nucleair. 75% van de in-/doorgevoerde electriciteit is nucleair- leverancier Frankrijk. België drijft op kernenergie. Ik vind dus je reactie op forumnar Hans1, die nog niet eens een rol WC papier kan onderscheiden van een zakdoek, die van een potentiele mismeting een Tjernobil wil maken om zijn royalistische en communautaire standpunten kracht bij te zetten eigenlijk wel grappig. Mare, je had even verder moeten lezen, dan had het veel duidelijker geworden.
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal wel vooral de industrie... zijn die het zal moeten doen. Maar kom, besparen (vrijwillig of gedwongen) is natuurlijk een mogelijkheid. Maar dan komt de nieuwe discussie. Gaat men dan, een equivalent aan kerncentrales sluiten, of een equivalent aan gasgestookte centrales. En dat laatste lijkt mij dan logischer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als U geen 'groene' bent, dan zal de factuur ongetwijfeld wél een argument zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.stormsmith.nl/ Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 2 januari 2007 om 12:26. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe sla je dan radium op? Of cadmium? Of dioxines? Of welke van de zovele natuurlijke giffen? Heel de natuur zit vol met giftige stoffen die geen "halfwaardetijd" hebben. Met radioactief afval weet je tenminste wat waar en hoe. En kan je het gemakkelijker meten. Citaat:
Het is dan wel een berg minder dan rechtstreekse verbranding van fossile brandstoffen voor dezelfde hoop energie, anders had de energielobby er nooit in geinvesteerd. Citaat:
Uraniumtekorten, Mens zwans niet. Er zit nog genoeg uranium in de gemakkelijk winbare voorraden om een verhoging van 600% op te vangen voor 100 jaar. En dan kunnen we nog denken aan de kweekreactors, en daarbovenop de enorme thoriumvoorraden van India. Citaat: Wat zou er niet gebeuren als er nog een "Tjernobilletje" breed uitgesmeerd word zo'n paar weken/dagen voor de verziekingen? Door over een "Tsjernobilletje" te spreken, maak je jezelf belachelijk. Denk je? Elk jaar zijn de kolencentrales over de wereld verantwoordelijk voor 5 tot 7 Tjernobils, terwijl 60 jaar kernenergie er net 1 heeft veroorzaakt. Trouwens, steenkoolontginning dood jaarlijks meer chinezen dan uraniumwinning verwerking en verbruik over de hele wereld. Het verbranden van bio brandstoffen afkomstig van zware metaalrijke gronden doet daarboven nog eens een ferme schep. Citaat:
Toch zijn het de groenen als enige die deze wetgeving naar voren duwde. Het feit dat de rest de groenen nodig had om met hun vieze klauwen in de vetpot te graaien maakt het alleen maar hypocriet. Citaat:
En wat gaat dat rapport voorstellen? Terug naar de oertijd, allemaal gezellig in een grot, bij een houtvuurtje, lekker dioxines inademen?
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister-President
|
![]() Ach, jullie Belgen lopen toch weinig risico als er iets fout gaat. Veel kerncentrales zijn bij de Nederlandse grens neergezet. Aangezien de wind meestal een zuidelijke component heeft, zijn wij Nederlanders de lul.
Overigens las ik laatst over een Belgisch windmolenpark dat ook weer precies bij de grens met Nederland wordt neergezet. Wat is dat met jullie Belgen, dat jullie al jullie rotzooi over de schutting van de buren gooien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien ligt Tihange in het centrum van België en is België een klein land zodat je altijd wel ergens dichtbij een grens zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Er was geen enkele reden om Zwartberg te sluiten, en dat weet u best.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Een politicus (SP.a, denk ik, maar schiet me niet neer als ik mis ben) stelde voor het gebruik van aardgas in België te verhogen (om 20% van de stroom te voorzien), terwijl de leveranciers zeiden dat dat niet haalbaar was. Citaat:
Enkel een vervanging van steenkool en olie. Intussen kan langzamerhand overgeschakeld worden op nieuwe alternatieven (waterkracht, windkracht, zonne-energie, kernfusie). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Parlementslid
|
![]() Foutje, gelieve te negeren.
(weet iemand hoe men berichten weer kan verwijderen) Laatst gewijzigd door Frans Oghtendlicht : 2 januari 2007 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar liggen de 2 kerncentrales van Nederland? Dodewaard en Borsele. Ook niet op 200 km van de grens.
Doel is logisch gelegen, aan de grootste stroom van België, de Schelde, om aan genoeg koelwater te komen. En nabij alle grootverbruikers,,om zo de verliezen van transport te beperken.
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Ik weet er nog te weinig over om een genuanceerde mening te hebben vrees ik.
![]() Maar ik wil vooralsnog geen kernreactor in mijn achtertuin, en volgens een ethisch basisprincipe doe je ook beter anderen niet aan wat je zelf niet aangedaan wilt worden en dus ... In ieder geval vind ik dat we ons momenteel blind staren op kernenergie waardoor er te weinig naar andere alternatieven wordt gezocht. Ik geloof erin dat er andere oplossingen moeten zijn, en meerdere vooral. Niet één oplossing voor heel de planeet maar iedere regio/-tuig met zijn eigen beste energiebron.
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|