Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2007, 15:39   #101
PieterP
Gouverneur

Standaard

'Wij vechten opdat het Westen kan overleven. We vechten voor ons en voor onze kinderen. Wij vechten voor Europa, maar wij vechten ook voor u en voor Amerika. Daarom verdienen we jullie steun. Help ons om te overleven.''

Frank Vanhecke, de voorzitter van Vlaams Belang, zal vrijdag enig gezwollen taalgebruik niet schuwen. Die avond organiseert Vlaams Belang in Washington een receptie voor Amerikaanse rechts-conservatieven.

De receptie wordt het sluitstuk van een driedaags werkbezoek van Vlaams Belang aan Washington. Samen met Filip Dewinter legt Vanhecke er contacten met gelijkgezinde groeperingen en politici.

Ik vrees dat in de neo-conservative kringen in Washington weinig animo zal zijn voor oprichting van een vakbond.

Zou Morel méé mogen op deze trip? Wie weet hier iets over?
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:42   #102
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
'Wij vechten opdat het Westen kan overleven. We vechten voor ons en voor onze kinderen. Wij vechten voor Europa, maar wij vechten ook voor u en voor Amerika. Daarom verdienen we jullie steun. Help ons om te overleven.''

Frank Vanhecke, de voorzitter van Vlaams Belang, zal vrijdag enig gezwollen taalgebruik niet schuwen. Die avond organiseert Vlaams Belang in Washington een receptie voor Amerikaanse rechts-conservatieven.

De receptie wordt het sluitstuk van een driedaags werkbezoek van Vlaams Belang aan Washington. Samen met Filip Dewinter legt Vanhecke er contacten met gelijkgezinde groeperingen en politici.

Ik vrees dat in de neo-conservative kringen in Washington weinig animo zal zijn voor oprichting van een vakbond.

Dat van die vakbonden gaan ze daar totaal ontkennen.
Zoals ze in Brussel de franstalige blokstemmers belogen.
Zoals ze in Antwerpen die van linker- en van rechteroever, die van 't Stad en die van de randgemeenten precies het tegenovergestelde wijsmaakten.

Maar stuur de filmpkes van mij hieronder eens door naar een Joodse organisatie...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 16:32   #103
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Hiermee bevestigt u wat ik al wel wist: de vakbond van het Vlaams Belang heeft als eerste en enige functie de werknemers te muilkorven. Vlaams Behang, de partij voor de kleine man...
Ik zeg toch dat ik juist geen VB-vakbond wil of andere vakbond die een zuil is van een poliitieke partij. En van werknemers muilkorven is toch ook geen sprake? Maar een beetje gezond verstand lijkt me soms ver te vinden zie o.a. de koppige houding van de bonden bij VW in Vorst. Denkt u dat dit internationaal niet in het nieuws komt? Wie in het huidig klimaat wilt investeren in Belgie is gek.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 16:36   #104
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat begrijp ik nu niet. In de VS ben ik een demokraat en met sympathie voor een Ralph Nader en heb een hekel aan de neo-cons maar in Belgie leun ik dan wel richting VB. Jammer genoeg zijn Dewinter en Vanhecke eens niet bij mij langsgesprongen voor een goeie koffieklets over de rechts-conservatieve Amerikanen.
Oud 21 februari 2007, 17:53   #105
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dat begrijp ik nu niet. In de VS ben ik een demokraat en met sympathie voor een Ralph Nader en heb een hekel aan de neo-cons maar in Belgie leun ik dan wel richting VB. Jammer genoeg zijn Dewinter en Vanhecke eens niet bij mij langsgesprongen voor een goeie koffieklets over de rechts-conservatieve Amerikanen.
Ze moeten in de VS het verschil uitleggen tussen hun neonazisme en de ultra conservatieven binnen de GOP
Oud 21 februari 2007, 19:01   #106
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ze moeten in de VS het verschil uitleggen tussen hun neonazisme en de ultra conservatieven binnen de GOP
Via de VB-website heb ik ondertussen gezien dat ze Pat Buchanan zullen ontmoeten. Ik vind dat positief gezien hij toch wel een 'maverick' is. Moesten James Dobson, Pat Robertson of een Jerry Falwell op het programma staan, dan zou ik toch wel zwaar mijn twijfels gehad hebben.
Oud 21 februari 2007, 19:07   #107
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
VB heeft binnen twee jaar eigen vakbond"
Marie-Rose Morel

Het Vlaams Belang is bezig met een eigen "beweging voor werknemers". Dat zegt Vlaams parlementlid voor het Vlaams Belang Marie-Rose Morel. Morel, die instaat voor de coördinatie van de vakbondscel binnen de partij, zei dat woensdag in het kader van de juridische procedures die door partijleden worden ingespannen tegen de klassieke vakbonden.

Vlaamse reflex
"We zijn nu vooral bezig met de behandeling van die individuele dossiers en dat moet resulteren in een eigen beweging binnen 2 jaar", dixit Morel. Die eigen organisatie mag volgens Morel niet partijpolitiek gebonden zijn. "Het moet gaan om een organisatie die vanuit een Vlaamse reflex zich bezighoudt met de belangen van de werknemers en dit partijongebonden", zegt ze. Het is niet de bedoeling overheidstaken (uitbetaling werkloosheidsvergoedingen) uit te oefenen.

Wetgeving
Volgens Morel wordt nu het "juridisch kluwen" rond vakbondswetgeving door de partij bekeken. Het is overigens niet de eerste keer dat het Vlaams Belang het idee van een eigen vakbond aanhaalt. (belga

bron HLN

wordt geen makkelijke klus. Heeft iemand de exacte voorwaarden( drempel?).
Wat moeten we nu met een nazi-vakbond?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 19:11   #108
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Richt jij maar vlug een Vakvereniging ter bescherming van koninklijke jobs op want die hun toekomst zou wel eens in het gedrang kunnen komen. Ge zoudt waarschijnlijk niet slecht staan in een driekleurige vuilzak.
Oud 21 februari 2007, 23:03   #109
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VB heeft binnen twee jaar eigen vakbond"
Marie-Rose Morel

Het Vlaams Belang is bezig met een eigen "beweging voor werknemers". Dat zegt Vlaams parlementlid voor het Vlaams Belang Marie-Rose Morel. Morel, die instaat voor de coördinatie van de vakbondscel binnen de partij, zei dat woensdag in het kader van de juridische procedures die door partijleden worden ingespannen tegen de klassieke vakbonden.

Vlaamse reflex
"We zijn nu vooral bezig met de behandeling van die individuele dossiers en dat moet resulteren in een eigen beweging binnen 2 jaar", dixit Morel. Die eigen organisatie mag volgens Morel niet partijpolitiek gebonden zijn. "Het moet gaan om een organisatie die vanuit een Vlaamse reflex zich bezighoudt met de belangen van de werknemers en dit partijongebonden", zegt ze. Het is niet de bedoeling overheidstaken (uitbetaling werkloosheidsvergoedingen) uit te oefenen.

Wetgeving
Volgens Morel wordt nu het "juridisch kluwen" rond vakbondswetgeving door de partij bekeken. Het is overigens niet de eerste keer dat het Vlaams Belang het idee van een eigen vakbond aanhaalt. (belga

bron HLN

wordt geen makkelijke klus. Heeft iemand de exacte voorwaarden( drempel?).
Vakbonden..... zijn dat niet die zo gehate dictatoriale sossen ?
U zou beter met vakbonden voor werkgevers beginnen, dat zou tenminste geloofwaardig zijn.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 21 februari 2007 om 23:26.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 23:32   #110
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Wat ze wel vergeten is dat Vlaanderen in Europa ligt en niet in Amerika.
Amerika kan zijn continent afsluiten.
Het Vlaams Belang zoekt zijn belang overzee, ver weg van eigen volk en land.
Liever een goede buur dan een verre vriend..........

Laatst gewijzigd door labyrinth : 21 februari 2007 om 23:34.
Oud 22 februari 2007, 01:52   #111
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Het Vlaams Belang dient geenszins het Vlaams belang, zoveel is de afgelopen dagen wel duidelijk geworden. Tegenstrijdigheden tot en met. Eerst in het lang en het breed aankondigen een eigen vakbond op te richten om vervolgens op koffietafel te gaan bij de ideologische strekking bij uitstek die antisyndicaal is...
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 07:50   #112
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Richt jij maar vlug een Vakvereniging ter bescherming van koninklijke jobs op want die hun toekomst zou wel eens in het gedrang kunnen komen. Ge zoudt waarschijnlijk niet slecht staan in een driekleurige vuilzak.
Oud 22 februari 2007, 13:03   #113
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Het Vlaams Belang dient geenszins het Vlaams belang, zoveel is de afgelopen dagen wel duidelijk geworden. Tegenstrijdigheden tot en met. Eerst in het lang en het breed aankondigen een eigen vakbond op te richten om vervolgens op koffietafel te gaan bij de ideologische strekking bij uitstek die antisyndicaal is...
Eindelijk gaat er wat licht branden bij het eigen volk. Het Vlaams Belang dient hoofdzakelijk het oerconservatieve blanke kapitalistische anti-islamitische en militaristische Westen..... maar verloochent zijn eigen land en Europese hoofdstad Brussel.
Persoonlijk vind ik dat niet in het belang van Vlaanderen en Europa.
Vlaanderen ligt niet in Amerika. Vlaanderen verdient meer dan het schoothondje te worden van de VS en Europa, eigen land en volk, verdient beter dan te verzwakken door permanente verdeeldheid.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 22 februari 2007 om 13:14.
Oud 22 februari 2007, 13:19   #114
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zet het volk aan 't werk, liefst zoveel mogelijk werk, dat ze zo weinig mogelijk tijd hebben om na te denken. Zoiets?

Al haalt het natuurlijk niks uit om er de nazi's bij te halen. Dat levert je alleen de - terechte - kritiek op dat je steeds weer uit hetzelfde vaatje tapt.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 13:28   #115
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zet het volk aan 't werk, liefst zoveel mogelijk werk, dat ze zo weinig mogelijk tijd hebben om na te denken. Zoiets?

Al haalt het natuurlijk niks uit om er de nazi's bij te halen. Dat levert je alleen de - terechte - kritiek op dat je steeds weer uit hetzelfde vaatje tapt.

Gaan ze dan ook ijveren voor werk voor allochtonen ?
Oud 22 februari 2007, 13:33   #116
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Gaan ze dan ook ijveren voor werk voor allochtonen ?
Alleen als ze gratis werken, voor de partij, als verklikker.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 14:35   #117
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
de messen zijn geslepen bij de "politiek correcte vakbonden" ze slachten de mensen gewoon af, zelf mensen die op een onbeduidende zesentwintigste plaats stonden op een lijst !

sommige politieke vakbonden gaan op de "rooster" gelegd worden en zullen de privacywet kunnen gaan uitleggen
Wet op de privacy? Terwijl alle lijsten openbaar zijn? Ken jij geheime kieslijsten?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 15:01   #118
Ambiorix

Standaard

Citaat:
@ dogbert= dedecker is een fantasme van de persgroep en de linkse media. Hij heeft 10 jaar lang de meest anti- vlaamse criminele wetten liggen goedkeuren en zou nu nog bij die pest voor vlaanderen zitten mocht hij er niet zijn uitgesjot.

Dedecker is voorstander van toetreding turkije en ongebreidelde arbeidsmigratie en is ethisch paarser dan paars.

Een alternatief voor paars... Neen paarser dan paars.
kortom, een model-liberaal
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 17:17   #119
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
kortom, een model-liberaal
Ik begin ook het opmerkelijke verschil te zien tussen hem en een Vlaams-Belanger.
Ben je rechts maar gun je je medemens dezelfde rechten stem Dedecker.....

Laatst gewijzigd door labyrinth : 22 februari 2007 om 17:21.
Oud 23 februari 2007, 15:40   #120
Mac Don
Banneling

Standaard

Citaat:
Die eigen Vlaams Belang vakbond mag volgens Morel niet partijpolitiek gebonden zijn.

Het blijft een lachertje, een ideale dommeblondjesmop voor op café!
Mac Don is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be