![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Wel je kan een erfenis niet verdelen in 1/8 voor de vrouw 2*1/6 voor elke ouder en 2/3 voor de dochters want er is maar 1 erfenis, en je hebt 9/8ste erfenis nodig om dat te doen.
Toch zeggen de verzen 4:11 en 4:12 dat God gebiedt van het op die manier te doen. Laatst gewijzigd door tomcpp : 30 januari 2007 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
staat in de koran het vers 4:11 en 4:12 bestaat in de koran en wat is de vraag of wat is de fout?
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 30 januari 2007 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Wel het is wiskundig onmogellijk om een erfenis op die manier te verdelen. Ik daag je uit om het toch te doen.
Laatst gewijzigd door tomcpp : 30 januari 2007 om 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is de zaak van de moslims en afhankelijk van situatie om dat te doen .. jou taak is fouten zoeken en hier posten.. wat is er fout en wat is de vraag ?
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent wel vreselijk angstig vind ik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
waarom staat daar 1/6 1/6 1/8 en 2/3 waar blijft de rest 1/2, double, 1/5, 1/10 .. ? wil je zelf kiezen wat jij wilt of wat ?? Dus, wees duidelijk geef een duidelijke vraag om een antwoord te horen want spelletjes speel ik ook graag ....
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Geen zorgen. allah helpt je wel bij die berekening.
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door tomcpp : 30 januari 2007 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie de voorgeschreven verdeling staan in 4:11 en 4:12 en die is onmogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja, ik gat het doen ... maar aan wie moet dat verdeeld worden? daarom stel ik deze vraag: Welke mensen? en wat is de situatie waaruit jij vertrekt? en wat is het bedrag en waar vind je het in de koran, welks soera en welk vers ?? ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee he : het is onmogellijk, omdat allah niet kan tellen ![]() Daarom natuurlijk dat je zo aan het broekschijten bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yahya ![]()
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 30 januari 2007 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
4:11 God gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door God. Voorzeker, God is Alwetend, Alwijs. 4:12 En gij zult de helft hebben van hetgeen uw vrouwen nalaten, indien zij geen kind hebben, maar indien zij een kind hebben, is er voor u een vierde van hetgeen zij nalaten na de betaling van enig legaat, dat zij hebben nagelaten of van schuld. En zij zullen een vierde hebben van hetgeen gij nalaat, als gij geen kind hebt, maar als gij een kind hebt, zo is er voor hen een achtste deel van hetgeen gij nalaat, na de betaling van enig legaat of van onverrekende schuld. En indien er een man of een vrouw is, van wie wordt geërfd en deze is ouderloos en kinderloos en heeft een broeder of een zuster, dan is er voor elk hunner een zesde deel. Maar als er meer dan dezen zijn, dan zijn zij deelgenoten in een derde na de betaling van enig legaat, dat is nagelaten of van schuld, zonder benadeling. Dit is gebod van God en God is Alwetend, Verdraagzaam. Waar staat een vrouw, 3 dochters en 2 ouders ??
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 30 januari 2007 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Logisch!! da bestaat niet een vrouw, 3 dochters en 2 ouders bestaat niet in de koran, hoe ga ik iets uitleggen dat eigenlijk niet bestaat??
![]()
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Parlementslid
|
![]() Circe,
Als je een vraag hebt dan ga ik die met een glimlach beantwoorden maar zo beginnen: Citaat: Yahyah: kon Allah wel rekenen? of kon Mohammed niet rekenen? Gaat niet lukken hoor. stel een vraag. daarvoor dient deze topic .. vraag en antwoord en geen hoogmoedigheid en belediging. Groetjes Yahya ![]() Maja da past tuurlijk niet in uw kraam. Als uwe allah werkelijk de ware God is dat hij dan zelf opkomt als hij zo op zijn teentjes getrapt is door die vraag. Of is hij zo slap dat hij u nodig heeft hem te verdedigen? Kan hij da zelf niet? Hij is toch almachtig, of nie soms.? ![]() En die hele topic trekt meer op een rekenles dan wat anders ![]() ![]() Dus mijn vraag is: wanneer dondert ge op met uw hele islam santekraam? |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Beste Stropkeuh,
Probeer jou leven een betekenis te geven, door uw ogen open te doen en op zoek gaan naar een manier waarmee u goed van slecht kunt onderscheiden en antwoorden vinden op de vragen die zeer belangrijk zijn. Dit is leven is te kort, trust me.! Ik kan u altijd helpen. begin met een antwoord te vinden op deze vraag: wie ben ik? en daarvoor geef ik u een boek die aangeraden is en die geschreven door : Alexis Carrel . Het boek is: Man, the Unknown Dat heb ik 5 keer gelezen.. het is echt mashe'Allah. Met vriendelijke groeten Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 31 januari 2007 om 01:19. |
![]() |
![]() |