Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2004, 20:05   #101
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SP

Let toch eens op je schrijfwijze man.. Dat betekend?????? Nu, naast de vorm even op de inhoud...

Het ledenaantal van pakweg de VLD blijft ook groeien. Bovendien is het ledenaantal zo spectaculair ook niet gestegen hé. Ik herinner mij nog vorig jaar de kaap van tienduizend. En niet vergeten dat Spirit een kartel vormt, wat ook tot een verkeerd beeld vn de ledenaantallen kan leiden.
Nu, wat de resultaten zullen zijn in juni, dat kunnen we niet weten, maar wat we wel weten is dat Geertje daar helemaal alleen zit voor de NVA op federaal niveau.. En dat kun je toch geen vooruitgang noemen met de vorige legislatuur.. En die enkele leden erbij brengen daar heus geen verandering in.
Wel even vermelden dat "dankzij " de kiesdrempel Geert Bourgeois inderdaad helemaal alleen voor de N-VA in het federaal parlement zit.
Bwa, zoek niet naar excuses. Als NV-A een gewone score zou halen, ik bedoel dus zoals normale relevante partijen tussen de 10 en de 25%, dan zou dat allemaal niet meetellen. Maar als je blijft bengelen onder de 5%, tja, dan zit je in de sfeer van Groen! Pvda, Liberaal Appel, LSP, BUB, ...

En da's natuurlijk niet heel erg indrukwekkend.

Probeer gewoon een hogere score te halen. Na zoveel herstructureringen en naamsveranderingen is het nu tijd om een relevante beweging op te bouwen. Lukt dat nog steeds niet, dan betekent het gewoon dat de bevolking er niet op sta te wachten.

Maar hou op met het zeuren over het kiesdrempel. Dat systeem is goed om te vermijden dat er twintig flutpartijtjes onnuttig meezetelen in het parlement en het land helemaal onbestuurbaar maken.
Oud 6 januari 2004, 20:18   #102
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Let toch eens op je schrijfwijze man.. Dat betekend?????? Nu, naast de vorm even op de inhoud...

Het ledenaantal van pakweg de VLD blijft ook groeien. Bovendien is het ledenaantal zo spectaculair ook niet gestegen hé. Ik herinner mij nog vorig jaar de kaap van tienduizend. En niet vergeten dat Spirit een kartel vormt, wat ook tot een verkeerd beeld vn de ledenaantallen kan leiden.
Nu, wat de resultaten zullen zijn in juni, dat kunnen we niet weten, maar wat we wel weten is dat Geertje daar helemaal alleen zit voor de NVA op federaal niveau.. En dat kun je toch geen vooruitgang noemen met de vorige legislatuur.. En die enkele leden erbij brengen daar heus geen verandering in.
Wel even vermelden dat "dankzij " de kiesdrempel Geert Bourgeois inderdaad helemaal alleen voor de N-VA in het federaal parlement zit.
En heel zijn fractie staat als één man achter hem!
SP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2004, 20:23   #103
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Probeer gewoon een hogere score te halen. Na zoveel herstructureringen en naamsveranderingen is het nu tijd om een relevante beweging op te bouwen. Lukt dat nog steeds niet, dan betekent het gewoon dat de bevolking er niet op staat te wachten.

En deze opmerking is wellicht terecht. De bevolking staat niet te wachten op vlaamse onafhankelijkheid... Dit is naast enkele heethoofden op dit forum gewoon geen hot issue. Met de stelling Vlaanderen Onafhankelijk haal je nu gewoon de massa niet binnen hoor.. En neem daarbij nog eens de kiesdrempel, en de NVA wordt nooit een partij van betekenis, laat staan dat de Vlaamse Onafhankelijkheid er ooit zou komen...
Oud 7 januari 2004, 22:12   #104
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er een toekomst voor een nieuwe rechtse partij rond Coveliers?

ja = 35% (1124) nee = 65% (2067)

Totaal aantal stemmen: 3191

Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 07:32   #105
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Probeer gewoon een hogere score te halen. Na zoveel herstructureringen en naamsveranderingen is het nu tijd om een relevante beweging op te bouwen. Lukt dat nog steeds niet, dan betekent het gewoon dat de bevolking er niet op staat te wachten.

En deze opmerking is wellicht terecht. De bevolking staat niet te wachten op vlaamse onafhankelijkheid... Dit is naast enkele heethoofden op dit forum gewoon geen hot issue. Met de stelling Vlaanderen Onafhankelijk haal je nu gewoon de massa niet binnen hoor.. En neem daarbij nog eens de kiesdrempel, en de NVA wordt nooit een partij van betekenis, laat staan dat de Vlaamse Onafhankelijkheid er ooit zou komen...
NVA heeft geen sterke figuren, misschien wel een programma en goede standpunten, maar dat interesseert de kiezers niet... NVA heeft een stemmenkanon nodig zoals Jean-Marie Pfaff... 1.000.000 kijkers als er daarvan 1/10 op hem zou stemmen heeft NVA direct 3 zetels !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 12:43   #106
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Bwa, zoek niet naar excuses.
Ik zoek niet naar excuses, ik geef wel de verklaring!µ

Citaat:
Als NV-A een gewone score zou halen, ik bedoel dus zoals normale relevante partijen tussen de 10 en de 25%, dan zou dat allemaal niet meetellen.
Dus als een partij maar 5% haalt, dan zijn ze ineens irrelevant, maar anders wel relevant. Relevant gaat voor mij toch ook over de standpunten die een partij inneemt en niet alleen hoeveel % deze halen.

Citaat:
Maar hou op met het zeuren over het kiesdrempel. Dat systeem is goed om te vermijden dat er twintig flutpartijtjes onnuttig meezetelen in het parlement en het land helemaal onbestuurbaar maken.
We hebben het inderdaad al een heel aantal keer over die kiesdrempel gehad die zogezegd de partijversnippering moet tegengaan, terwijl het eigenlijk bedoeld is om de grote partijen nog meer macht te geven.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 12:48   #107
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bwa, zoek niet naar excuses. Als NV-A een gewone score zou halen, ik bedoel dus zoals normale relevante partijen tussen de 10 en de 25%, dan zou dat allemaal niet meetellen. Maar als je blijft bengelen onder de 5%, tja, dan zit je in de sfeer van Groen! Pvda, Liberaal Appel, LSP, BUB, ...

Probeer gewoon een hogere score te halen. Na zoveel herstructureringen en naamsveranderingen is het nu tijd om een relevante beweging op te bouwen. Lukt dat nog steeds niet, dan betekent het gewoon dat de bevolking er niet op sta te wachten.

Ge zegt dat we maar de 5% moeten halen,
Hoe kun je dat halen als je de kans niet krijgt stelselmatig een jonge partij op te bouwen!
Natuurlijk als de grote partijen uit zelfbediening de meest ondemocratische trucjes toepassen kan een nieuwe partij of stroming geen kans krijgen.
Het is nogal gemakkelijk, een vlieg dood meppen met ne grote stok, en dan zeggen ze moet maar rapper vliegen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 13:19   #108
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

Hoe kun je dat halen als je de kans niet krijgt stelselmatig een jonge partij op te bouwen!
Natuurlijk als de grote partijen uit zelfbediening de meest ondemocratische trucjes toepassen kan een nieuwe partij of stroming geen kans krijgen.
Het is nogal gemakkelijk, een vlieg dood meppen met ne grote stok, en dan zeggen ze moet maar rapper vliegen.
Ik begrijp niet goed wat er nu zo ondemocratisch is aan de kiesdrempel... Ze is toch door de meerderheid aanvaardt... Of ze nu gericht is tegen de kleine partijen of ze nu net moet helpen om het wat overzichtelijk te houden, daar kun je over discussiëren.. Maar volgens mij ligt de waarheid zoals vaak, in het midden... Maar je kunt moeilijk zeggen dat het kiesdrempel geen goede zaak is om het allemaal een beetje overzichtelijk te houden.. En als de NVA dan een boodschap heeft die aanslaat dan zal ze de kiesdrempel wel halen.. Maar helaas, de NVA heeft geen boodschap die bij meer dan 5 procent van de bevolking aanslaat.. En die kleine vijf procent zit hier op dit forum te schreeuwen voor Vlaamse Onafhankelijkheid... tevergeefs echter..
Oud 8 januari 2004, 13:23   #109
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik begrijp niet goed wat er nu zo ondemocratisch is aan de kiesdrempel... Ze is toch door de meerderheid aanvaardt... Of ze nu gericht is tegen de kleine partijen of ze nu net moet helpen om het wat overzichtelijk te houden, daar kun je over discussiëren.. Maar volgens mij ligt de waarheid zoals vaak, in het midden... Maar je kunt moeilijk zeggen dat het kiesdrempel geen goede zaak is om het allemaal een beetje overzichtelijk te houden.. En als de NVA dan een boodschap heeft die aanslaat dan zal ze de kiesdrempel wel halen.. Maar helaas, de NVA heeft geen boodschap die bij meer dan 5 procent van de bevolking aanslaat.. En die kleine vijf procent zit hier op dit forum te schreeuwen voor Vlaamse Onafhankelijkheid... tevergeefs echter..
Dat is inderdaad de mening van de meerderheidspartijen. De oppositie zo klein mogelijk houden!
Man nu heb ik u door wie ge zijt!
Oud 8 januari 2004, 13:27   #110
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat is inderdaad de mening van de meerderheidspartijen. De oppositie zo klein mogelijk houden!
Wie ben ik dan wel...

Euh.. is dat niet de bedoeling van iedere meerderheidspartij al geweest als sinds mensheugenis.. de oppositie zo klein mogelijk houden... Toch niets nieuws onder de zon?? Of ben je daar nu nog maar achter gekomen..

Verder had ik eens graag gepolst naar je leeftijd en geslacht.. Kwestie van mij beter op te stellen in mijn antwoord, en dat we elkaar beter begrijpen..
Oud 8 januari 2004, 13:31   #111
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wie ben ik dan wel...

Euh.. is dat niet de bedoeling van iedere meerderheidspartij al geweest als sinds mensheugenis.. de oppositie zo klein mogelijk houden... Toch niets nieuws onder de zon?? Of ben je daar nu nog maar achter gekomen..

Verder had ik eens graag gepolst naar je leeftijd en geslacht.. Kwestie van mij beter op te stellen in mijn antwoord, en dat we elkaar beter begrijpen..
Neen dat is niet nieuws, maar de onscrupuleuze manier waarop het gebeurt is in geen 50 jaar terug te vinden!
Oud 8 januari 2004, 13:38   #112
SP
Burger

Standaard

[quote="giserke"]
Citaat:

Wie ben ik dan wel...

Verder had ik eens graag gepolst naar je leeftijd en geslacht.. Kwestie van mij beter op te stellen in mijn antwoord, en dat we elkaar beter begrijpen..[/quote]
Neen dat is niet nieuws, maar de onscrupuleuze manier waarop het gebeurt is in geen 50 jaar terug te vinden!
Antwoord es op mijn vraag
Oud 8 januari 2004, 13:50   #113
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als een partij maar 5% haalt, dan zijn ze ineens irrelevant, maar anders wel relevant. Relevant gaat voor mij toch ook over de standpunten die een partij inneemt en niet alleen hoeveel % deze halen.
Dat is niet wat ik bedoel. Partijtjes met minder dan 5 % alla NVA, Groen, pvda, BUB, LSP, etc... zijn wel relevant om (nieuwe) ideeën en programma's voor te stellen, en voor de diversiteit van het politieke landschap. Maar ze zijn niet relevant in het Parlement.

Citaat:
We hebben het inderdaad al een heel aantal keer over die kiesdrempel gehad die zogezegd de partijversnippering moet tegengaan, terwijl het eigenlijk bedoeld is om de grote partijen nog meer macht te geven.
Om de grotere partijen op een degelijke manier het Parlement te laten functioneren. Want het zou niet even efficiënt zijn met nog eens twintig partijtjes die elk 1 of twee zetels hebben.

Er zijn meerderheidpartijen die een coalitie hebben gevormd, en er zijn oppositiepartijen die precies dat doen : oppositie voeren. Af en toe komt er een zetelvrij voor eennieuwe partij die genoeg stemmen heeft om boven de drempel te zitten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be