Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2004, 19:43   #101
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Zo men individueel wrokgevoel tegen iemand buiten de "eigen volk"gemeenschap op een ganse gemeenschap
of andere inviduen buiten die "eigen volk"gemeenschap projecteert, op basis vh feit dat ze niet tot de "eigenvolk'gemeenschap behoren, d�*n is het idd. racisme, j�*.
Dat de dader ooit in behandeling was verandert dan niets aan het racisme, of zijn in jouw ogen enkel 100% geestelijk evenwichtige mensen racist? Vreemde opinie! Mij doet dat wat huiveren . Ik hoop eerlijk dat het niet jouw opinie is die ik daar distileer uit de posts hierboven. In elk geval, wie het schoentje past trekke het aan...[/b]
Wrokgevoelens tegen een volksgemeenschap zijn altijd verkeerd maar daarom nog geen racisme.
In Ierland leven Katholieken en protestanten als jaren in onmin met elkaar.
Omdat de geviseerde bevolkingsgroep toevallig wel van een ander ras is maakt het voor mij nog geen racisme.
Zo je schrik hebt vh woord racisme, noem het dan xenofobie...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 19:55   #102
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Waar haalt ge dat vandaan, 'racist na een mislukte relatie'...?
Wat is uw bron om dit te schrijven? Er staat een vraagteken achter, of zag je dat niet? Zie de comment hierboven, waar over die relatie in de verleden tijd wordt gesproken, dus voorbij...
En waarom antwoordt ge ook weer niet op mijn laatste berichten, die een antwoord zijn op eerder geblaas van uwentwege?
Tjonge, tjonge, filo toch, ge staat er niet goed voor, eh. Ge zijt terrein aan 't verliezen, jongen. En een afsplitsing van uzelven in de persoon van een 'moslima'(Ibeke) zal u niet veel helpen, hoor.
Als ik uit alle onbeantwoorde vragen van mij moet afleiden hoe de ander er voor staat Je verdere insinuaties zijn niet meer dan d�*t: insinuaties zonder grond..Enne, gesproken over een recordtijd voor ons gerecht: de snelheid waarmee het Gentse Hof van Beroep ineens het proces tegen het Vlaams Blok opstartte... D�*t was nooit gezien...
Oud 19 april 2004, 20:03   #103
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door attiladehun
Men kan zich bovendien ook de vraag stellen (zoals Filo zo dikwijls doet als het over autochtone slachtoffers gaat...), wat juist voorafgegaan is aan deze misdaad. Werd de man misschien al jarenlang gepest of geïntimideerd door Marokkaanse buren? Is hij daardoor misschien psychotisch geworden?
Op basis waarvan schrijf je dat, of wil je enkel iets insinueren over het slachtoffer? Werd iets in die zin aangehaald? Het slachtoffer was een leraar, niet echt het soort mensen dat buren pest of intimideert. (heb jij slechte ervaringen met leraars, maar was dat wel de schuld van die leraars?)
Oud 20 april 2004, 08:09   #104
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO
Maar zo gaat het wel altijd he!?
Als ik morgen een Marokkaan afvlam dan zullen ze rap aantonen da'k een rascist ben en dat 't een rascistische daad was, waarmee men nog eens aantoont hoe ze gediscrimineerd worden. Daarvoor zal men Bv niet nalaten om mijn posts op dit forum uit te pluizen en te interpreteren.
Als ik morgen dòòr een Marokkaan word afgelegd, dan is dat een marginaal geval. Eéntje die een slechte jeugd heeft gehad en teveel gediscrimineerd werd. Maar denk maar niet dat ze zijn achtergrond gaan nagaan om te zien of hij al dan niet rascist was. Dat doet dan niets terzake.
Hoeveel keer hebben we diezelfde zever al niet gehoord? De marokkanen mogen alles en, ocharme onszelf toch, wij mogen niets racistisch zeggen...

Als een allochtoon iets uitsteekt, wordt hij gestraft net als een autochtoon.
Wat mensen als jij proberen, is een excuus te zoeken voor jullie domme haat.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 10:24   #105
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat ik nog vergat:

1.De rellen, die jij weer zo vol minachting voor de slachtoffers, minimaliseert, waren ronduit traumatisch voor de bewoners van de Turnhoutsebaan en omstreken.
2.De familie van het Marokkaanse slachtoffer had trouwens zeer duidelijk gevraagd, uit respect voor de dode, om geen heibel te schoppen rond deze misdaad. De AEL, niet bepaald bekend voor hun respektvol gedrag, zijn hier natuurlijk niet op ingegaan.

Bovendien rep je natuurlijk ook met geen woord over de vele misdrijven en misdaden van Marokkanen tegen autochtonen. Of is een autochtone dode minder erg dan een Marokkaanse, in funktie van die schattige 'mulitkul'...
Heb ik waar ook de rol vd AEL goedgepraat? Minachting voor de slachtoffers? Waar schreef ik d�*t? WIE werd er neergeschoten?
Inderdaad, jij hebt een walgelijke minachting voor slachtoffers van het DAGELIJKS MAROKKAANS GEWELD in buurten als de mijne.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 10:26   #106
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Kunt u het dan nog wel racisme noemen ?
Zo men individueel wrokgevoel tegen iemand buiten de "eigen volk"gemeenschap op een ganse gemeenschap
of andere inviduen buiten die "eigen volk"gemeenschap projecteert, op basis vh feit dat ze niet tot de "eigenvolk'gemeenschap behoren, d�*n is het idd. racisme, j�*.
Dat de dader ooit in behandeling was verandert dan niets aan het racisme, of zijn in jouw ogen enkel 100% geestelijk evenwichtige mensen racist? Vreemde opinie! Mij doet dat wat huiveren . Ik hoop eerlijk dat het niet jouw opinie is die ik daar distileer uit de posts hierboven. In elk geval, wie het schoentje past trekke het aan...[/b]
Ge kunt nog veel zagen. Feit is dat de dader niet veroordeeld werd voor racisme, maar geïnterneerd. PUNT AAN DE LIJN. Of respecteert gij de 'Belgische Rechtsstaat' niet?
Oud 21 april 2004, 10:28   #107
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Enne, gesproken over een recordtijd voor ons gerecht: de snelheid waarmee het Gentse Hof van Beroep ineens het proces tegen het Vlaams Blok opstartte... D�*t was nooit gezien...
Ik meen dat we al lang op een uitspraak wachten in die zaak...
µ

Ah ja, natuurlijk. Omdat er geen zaak is. Trouwens vandaag zullen we het weten. In ieder geval wint het Vlaams Blok toch, ook als het veroordeeld zou worden. Denk daar maar eens over na, kerel...
Oud 21 april 2004, 10:32   #108
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Men kan zich bovendien ook de vraag stellen (zoals Filo zo dikwijls doet als het over autochtone slachtoffers gaat...), wat juist voorafgegaan is aan deze misdaad. Werd de man misschien al jarenlang gepest of geïntimideerd door Marokkaanse buren? Is hij daardoor misschien psychotisch geworden?
Op basis waarvan schrijf je dat, of wil je enkel iets insinueren over het slachtoffer? Werd iets in die zin aangehaald? Het slachtoffer was een leraar, niet echt het soort mensen dat buren pest of intimideert. (heb jij slechte ervaringen met leraars, maar was dat wel de schuld van die leraars?)
Ik stel mij gewoon de vraag...
En waarom zou een leraar zijn buren niet pesten of intimideren?
Trouwens geen gewone leraar: een islamleraar. Niet bepaald de meest verdraagzame of vrije geest...
En neen, ik heb eigenlijk nooit slechte ervaringen gehad met leraars, wel integendeel. Ik was een zeer brave en voorbeeldige leerling. Ze waren allemaal gek op mij...
Oud 21 april 2004, 10:35   #109
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO
Maar zo gaat het wel altijd he!?
Als ik morgen een Marokkaan afvlam dan zullen ze rap aantonen da'k een rascist ben en dat 't een rascistische daad was, waarmee men nog eens aantoont hoe ze gediscrimineerd worden. Daarvoor zal men Bv niet nalaten om mijn posts op dit forum uit te pluizen en te interpreteren.
Als ik morgen dòòr een Marokkaan word afgelegd, dan is dat een marginaal geval. Eéntje die een slechte jeugd heeft gehad en teveel gediscrimineerd werd. Maar denk maar niet dat ze zijn achtergrond gaan nagaan om te zien of hij al dan niet rascist was. Dat doet dan niets terzake.
Hoeveel keer hebben we diezelfde zever al niet gehoord? De marokkanen mogen alles en, ocharme onszelf toch, wij mogen niets racistisch zeggen...

Als een allochtoon iets uitsteekt, wordt hij gestraft net als een autochtoon.
Wat mensen als jij proberen, is een excuus te zoeken voor jullie domme haat.
Neen, hoor. Niks haat, niks dom...
Gewoon realisme.
JOIN THE MAROKKIBUSTERS!
Oud 21 april 2004, 11:48   #110
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Heb ik waar ook de rol vd AEL goedgepraat? Minachting voor de slachtoffers? Waar schreef ik d�*t? WIE werd er neergeschoten?
Inderdaad, jij hebt een walgelijke minachting voor slachtoffers van het DAGELIJKS MAROKKAANS GEWELD in buurten als de mijne.
niets van aan!
Oud 21 april 2004, 12:58   #111
Attiladehun
Banneling

Standaard

Toch wel!
Jij beweert toch altijd dat jezelf in een migrantenrijke buurt woont, dat je vrouw op een concentratieschool werkt, en je zoon naar zo'n school gaat. Allemaal zeer toevallig wel in deze context, maar goed, het kan natuurlijk.
Daar heb ik twee opmerkingen bij.
Het is niet omdat jullie nog geen problemen hebben gehad, dat er geen grote problemen zijn met bepaalde allochtonen. Dat wil nog niet zeggen dat jullie er beter mee om kunnen gaan, je kunt ook gewoon stom geluk hebben.
En het wil zeker niet zeggen dat mensen die al wel problemen hebben gehad(soms zelfs meerdere keren) dat aan zichzelf te danken zouden hebben.
Tenslotte, eigenlijk maak je een racistische opmerking door te stellen 'ik woon ook in een migrantenrijke buurt enz...', want niet iedere migrantenrijke buurt is problematisch. Er zijn namelijk heel wat migranten die wegtrekken uit de probleembuurten, allochtonen dus die het asociaal en crimineel gedrag van hun 'volksgenoten' grondig beu zijn...
Oud 21 april 2004, 13:45   #112
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attilahethunnetje
Toch wel!
Jij beweert toch altijd dat jezelf in een migrantenrijke buurt woont, dat je vrouw op een concentratieschool werkt, en je zoon naar zo'n school gaat. Allemaal zeer toevallig wel in deze context, maar goed, het kan natuurlijk.
Het is niet omdat jullie nog geen problemen hebben gehad, dat er geen grote problemen zijn met bepaalde allochtonen. Dat wil nog niet zeggen dat jullie er beter mee om kunnen gaan, je kunt ook gewoon stom geluk hebben.
En het wil zeker niet zeggen dat mensen die al wel problemen hebben gehad(soms zelfs meerdere keren) dat aan zichzelf te danken zouden hebben.
Tenslotte, eigenlijk maak je een racistische opmerking door te stellen 'ik woon ook in een migrantenrijke buurt enz...', want niet iedere migrantenrijke buurt is problematisch. Er zijn namelijk heel wat migranten die wegtrekken uit de probleembuurten, allochtonen dus die het asociaal en crimineel gedrag van hun 'volksgenoten' grondig beu zijn...
Je haalt vanalles door elkaar. (opzettellijk?)
Er is niets racististisch aan mijn term "migrantrijke buurt", ik probeer je enkel aan het verstand te brengen dat migranten NIET=problemen. Er zijn altijd buurten geweest met problemen, ook zonder migranten...
Ik woon nog altijd in een een (andere) migrantrijke buurt, Mijn zoon is inmiddels afgestudeerd, mijn vrouw geeft geen les meer.
Als het leven in 't algemeen zo erg was in migrantrijke buurten zou ik niet opnieuw in een migrantrijke buurt zijn gaan wonen, zou mijn zoon niet vanuit een concentratieschool met groot succes aan d'univ zijn afgestudeerd. stom geluk? twee keer na elkaar dan, met twee buurten? en dan spreek ik niet van de migrantenbuurt in centrum Marseille, aan de rue d' Aix, waar ik toch al 3 keer op vacantie ging.. (stom geluk met drie buurten?
Als migranten verhuizen, moet je daar niet steeds jouw bovenstaande conclusie uit trekken. Ik ken een migrant die vanuit een trendy buurt naar een migrantrijke buurt is verhuisd: ik trek daar ook geen algemene conclusies uit. Vorige maand kwam ik de dochter van vrienden tegen die plant een huis te kopen aan de Dageraadplein: ik trek daar ook geen algemene conclusies uit.

Als je problemen hebt met de snotapen van je buren, babbel dan eens gemoedelijk met hun pa en ma!
Oud 21 april 2004, 14:15   #113
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Amaai,

Ik dacht dat ik alle clichés al bovengehaald had in het begin van deze topic.

Jullie overtreffen kan ik niet meer.

Dus heb ik bereikt wat ik wou!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 14:19   #114
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

VUILE OVERTREFFERS !!!

Ze helpen de hele topic naar de klote.

Ze moeten ook overal op ingaan.

Ze hebben net zoveel humor als een eikenblad in de herfst.

Ze zijn zo serieus als parketvloer.

In deze topic duld ik geen anderen. Allemaal BUITEN !!!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 14:36   #115
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
VUILE OVERTREFFERS !!!

Oud 21 april 2004, 14:45   #116
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attilahethunnetje
Toch wel!
Je haalt vanalles door elkaar. (opzettellijk?)
Er is niets racististisch aan mijn term "migrantrijke buurt", ik probeer je enkel aan het verstand te brengen dat migranten NIET=problemen. Er zijn altijd buurten geweest met problemen, ook zonder migranten...
Ik woon nog altijd in een een (andere) migrantrijke buurt, Mijn zoon is inmiddels afgestudeerd, mijn vrouw geeft geen les meer.
Als het leven in 't algemeen zo erg was in migrantrijke buurten zou ik niet opnieuw in een migrantrijke buurt zijn gaan wonen, zou mijn zoon niet vanuit een concentratieschool met groot succes aan d'univ zijn afgestudeerd. stom geluk? twee keer na elkaar dan, met twee buurten? en dan spreek ik niet van de migrantenbuurt in centrum Marseille, aan de rue d' Aix, waar ik toch al 3 keer op vacantie ging.. (stom geluk met drie buurten?
Als migranten verhuizen, moet je daar niet steeds jouw bovenstaande conclusie uit trekken. Ik ken een migrant die vanuit een trendy buurt naar een migrantrijke buurt is verhuisd: ik trek daar ook geen algemene conclusies uit. Vorige maand kwam ik de dochter van vrienden tegen die plant een huis te kopen aan de Dageraadplein: ik trek daar ook geen algemene conclusies uit.

Als je problemen hebt met de snotapen van je buren, babbel dan eens gemoedelijk met hun pa en ma!
Waar heb ik geschreven dat 'migranten=problemen'? Duidt dat eens even aan? Je legt mij immers woorden in de mond, dus daar hoef ik niet op in te gaan.
Ik ben notabene getrouwd met een allochtone; en neen, ik ben thuis nog nooit 'lastiggevallen' of overvallen...
Maar ik vind het zeer hautain om te beweren dat jullie 'beter kunnen omgaan' met allochtonen en daarom nog nooit last hebben gehad. Dat is gewoon lulkoek, en dat weet je. Ik heb het hier niet over kleine geschillen en voorkruipen in den Aldi, eh. Het gaat dus wel degelijk om straatagressie en criminaliteit.
Ik zou wel eens willen zien wat jij gaat doen als je plots een kopstoot krijgt van een lief allochtoontje omdat je niet snel genoeg je geld afgeeft...

En het Dageraadplein is een 'chique' buurt, vergeleken bij waar ik woon.

Tenslotte: ik heb geen problemen met mijn buren of hun kinderen.
Jullie doen precies of het gaat altijd over 'snotapen', over kwajongensstreken dus... Net zoals Patje 'potje gedekt' Janssens, waar jij waarschijnlijk een fan van bent.
Wat zijn kwajongensstreken volgens onze verlichte burgervader: auto's en tramhokjes vernielen, voorbijgangers aanranden, ... Fraai hoor.
Snotapen, zei u? Waar houdt de 'snotaperij' op volgens u? Benieuwd naar uwen uitleg...
Oud 21 april 2004, 14:48   #117
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
VUILE OVERTREFFERS !!!

Kalm, kalm maar, beste vriend, de dokter komt zo dadelijk.
(dat heb je nu met steeds maar je hoofd op je bureel te bonken...)
Oud 21 april 2004, 15:32   #118
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VUILE OVERTREFFERS !!!

Dat van dat eikenblad heb je van Cyriel Verschaeve: Judas, act.1: ...ja net een eikenblad in herstgetij, één stond maar voor het vallen...(Judas over zijn vrouw.) Toepasselijk?

Die parketvloer, Oké, als het Thaise eik is.

Dat ingaan... Kom nou, alleen de meisjes, tenzij je Rafke..... Of verwijs je naar de mis: Introibo ad altara dei

En dan is het naar de klote natuurlijk!

Of hoe een onzinnige posting toch positieve elementen kan bevatten. Het vereist natuurlijk enige analyse....

dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 13:50   #119
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon realisme.
JOIN THE MAROKKIBUSTERS!
Realisme is echt wel het laatste dat er zich in jouw hoofd afspeelt...
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 13:57   #120
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Gewoon realisme.
JOIN THE MAROKKIBUSTERS!
Realisme is echt wel het laatste dat er zich in jouw hoofd afspeelt...
Bizar, dat is nu net wat ik denk als ik uw posts lees.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be