Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2007, 14:48   #101
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
tja hij heeft wel degelijk gelijk, voor u is het blijkbaar te moeilijk in te beelden dat mensen om meerdere redenen op een bepaalde partij stemmen...
Helemaal niet. Ik geef hem toch gelijk? Vandaar de 'tuurlijk'.
Maar blijkbaar vinden vallen die mensen niet over het CS of vinden ze het thans geen belangrijk punt.
Als ze het wel een belangrijk punt vonden stemden ze wel op een andere partij.
Oud 27 februari 2007, 20:29   #102
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Leuk, nu heb ik plots geen geweten omdat ik vind dat zelfs het VB zich aan de wet moet houden.

Nee u hebt geen geweten omdat u het oké vindt dat niet alle middelen worden ingezet om gevaarlijk crapuul als waar het hier om gaat in te rekenen. U focust er liever op dat het VB de foto van dat heerschap gelekt heeft. In mijn ogen - en die van mensen met een geweten - zou dat kereltje zijn beschrijving al onmiddelijk door de politie moeten zijn verspreid.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 februari 2007 om 20:32.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 20:51   #103
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Nee u hebt geen geweten omdat u het oké vindt dat niet alle middelen worden ingezet om gevaarlijk crapuul als waar het hier om gaat in te rekenen.
Ik heb er niets op tegen dat alle toegestane,legale middelen gebruikt worden.
Anders kunnen we ook meteen iedere crimineel terug brandmerken, zo kan iedereen hem herkennen hé. Maar ook dat staat de wet niet toe.

De wet is om zich aan te houden, dat geldt zelfs voor het VB.

Citaat:
U focust er liever op dat het VB de foto van dat heerschap gelekt heeft. In mijn ogen - en die van mensen met een geweten - zou dat kereltje zijn beschrijving al onmiddelijk door de politie moeten zijn verspreid
In uw ogen, in de ogen van de wet niet. Net zoals in het geval waar de draad over ging als in dit geval is het duidelijk dat het VB een pak minder streng is voor zichzelf en het zelf nodigt vindt van de wet naast zich te leggen.
Oud 27 februari 2007, 22:49   #104
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In uw ogen, in de ogen van de wet niet. Net zoals in het geval waar de draad over ging als in dit geval is het duidelijk dat het VB een pak minder streng is voor zichzelf en het zelf nodigt vindt van de wet naast zich te leggen.

En daarom dat we altijd naast elkaar zullen blijven praten. Ik ben voor rechtvaardigheid, u bent voor de wet...
Oud 27 februari 2007, 23:15   #105
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarom dat we altijd naast elkaar zullen blijven praten. Ik ben voor rechtvaardigheid, u bent voor de wet...

De nagel op de kop, de wet, de wet, niets dan de wet. Welnu de wet is ook gemaakt door mensen. Mensen kunnen zich vergissen.....
Oud 28 februari 2007, 13:33   #106
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Vindt u het dan rechtvaardig dat een partij de wet naast zich legt, een wet die er gekomen is door partijen die de meerderheid van de bevolking vertegenwoordigen?
Oud 28 februari 2007, 13:34   #107
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De nagel op de kop, de wet, de wet, niets dan de wet. Welnu de wet is ook gemaakt door mensen. Mensen kunnen zich vergissen.....

Als we zo redeneren wordt het hier een cowboy-staat.
Oud 28 februari 2007, 21:00   #108
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vindt u het dan rechtvaardig dat een partij de wet naast zich legt, een wet die er gekomen is door partijen die de meerderheid van de bevolking vertegenwoordigen?
Ik volg u niet omdat ik geen verband zie tussen de verkiezingsuitslag en het gevoerde beleid/de representativiteit van de politieke partijen.

Er zijn zoveel vlakken waarom het absurd is dat politieke partijen claimen een meerderheid van de bevolking te vertegenwoordigen, zeker dan nog eens bij individuele wetten.

Ik noem er een paar:

- geen enkele partij zal ooit in zijn programma hebben gezet dat ze een wet wouden stemmen die minderjarige criminelen zo zwaar beschermt. (Buiten de groenen misschien dan). If anything doen ze allemaal hard hun best om de indruk te wekken dat ze criminaliteit hard willen aanpakken.

- de burger heeft geen zeggenschap over de coalities die er gevormd worden en geen zeggenschap over de koehandel van postjes en wetten.

- het getrapte verkiezingssysteem zorgt ervoor dat men met een minimaal aantal stemmen een meerderheid van de zetels in handen kan krijgen. Vergelijk het maar met de beursholdings van Albert Frère.

- de zogenaamde 'meerderheid' is vaak enkel nog een meerderheid omdat er nog geen nieuwe verkiezingen zijn geweest.

- de PS en MR vormen de helft van onze regering maar we kunnen er niet eens op stemmen.

- de stem van burgers is niet evenveel waard. Afhankelijk van op welke partij je stemt en in welk stukje van België je woont zal jouw stem voor meer / minder of zelfs helemaal niks meetellen bij het verdelen van de zetels.

- Burgers kunnen enkel kiezen voor combinatiepaketten. In het bedrijfsleven is koppelverkoop (terecht) bij wet verboden. In de politiek is het de normale gang van zaken.

en ga zo maar door...

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 28 februari 2007 om 21:04.
Oud 28 februari 2007, 22:10   #109
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik volg u niet omdat ik geen verband zie tussen de verkiezingsuitslag en het gevoerde beleid/de representativiteit van de politieke partijen.
Ik wel, u zegt het zelf als u zegt dat het VB één miljoen mensen vertegewoordigt(de).

Citaat:
Er zijn zoveel vlakken waarom het absurd is dat politieke partijen claimen een meerderheid van de bevolking te vertegenwoordigen, zeker dan nog eens bij individuele wetten.
Zulke conclusies kan je enkel trekken via referenda, maar als je voor elke wet een referendum moet houden ben je natuurlijk gekkenwerk bezig.

Citaat:
Ik noem er een paar:

- geen enkele partij zal ooit in zijn programma hebben gezet dat ze een wet wouden stemmen die minderjarige criminelen zo zwaar beschermt. (Buiten de groenen misschien dan). If anything doen ze allemaal hard hun best om de indruk te wekken dat ze criminaliteit hard willen aanpakken.

- de burger heeft geen zeggenschap over de coalities die er gevormd worden en geen zeggenschap over de koehandel van postjes en wetten.

- het getrapte verkiezingssysteem zorgt ervoor dat men met een minimaal aantal stemmen een meerderheid van de zetels in handen kan krijgen. Vergelijk het maar met de beursholdings van Albert Frère.

- de zogenaamde 'meerderheid' is vaak enkel nog een meerderheid omdat er nog geen nieuwe verkiezingen zijn geweest.

- de PS en MR vormen de helft van onze regering maar we kunnen er niet eens op stemmen.

- de stem van burgers is niet evenveel waard. Afhankelijk van op welke partij je stemt en in welk stukje van België je woont zal jouw stem voor meer / minder of zelfs helemaal niks meetellen bij het verdelen van de zetels.

- Burgers kunnen enkel kiezen voor combinatiepaketten. In het bedrijfsleven is koppelverkoop (terecht) bij wet verboden. In de politiek is het de normale gang van zaken.

en ga zo maar door
Tuurlijk heeft een partij dat niet allemaal in haar programma staan. Maar mensen geven hun stem opdat die partij hen zo goed mogelijk zou vertegenwoordigen.
Tuurlijk kan je niet met elke beslissing akkoord zijn,maar dat is ook onmogelijk. Voor jou zal dat ook allicht gelden, niet? (ik dacht bijvoorbeeld dat je tegen het houden van Verstrepen was als ik het me goed herinner).
Maar als je het echter ontzettend oneens bent staat je vrij om een andere partij te kiezen.
Directe democratie met referenda biedt hier misschien een oplossing voor, maar de meerderheid van de bevolking stemt nog altijd voor partijen die dat systeem niet op hun programma hebben staan. Waaruit je dus kan afleiden dat ze ofwel niet voor dat systeem zijn ofwel dat het hun weinig interesseert.
Oud 1 maart 2007, 21:08   #110
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik wel, u zegt het zelf als u zegt dat het VB één miljoen mensen vertegewoordigt(de).

Zulke conclusies kan je enkel trekken via referenda, maar als je voor elke wet een referendum moet houden ben je natuurlijk gekkenwerk bezig.

Tuurlijk heeft een partij dat niet allemaal in haar programma staan. Maar mensen geven hun stem opdat die partij hen zo goed mogelijk zou vertegenwoordigen.
Tuurlijk kan je niet met elke beslissing akkoord zijn,maar dat is ook onmogelijk. Voor jou zal dat ook allicht gelden, niet? (ik dacht bijvoorbeeld dat je tegen het houden van Verstrepen was als ik het me goed herinner).
Maar als je het echter ontzettend oneens bent staat je vrij om een andere partij te kiezen.
Directe democratie met referenda biedt hier misschien een oplossing voor, maar de meerderheid van de bevolking stemt nog altijd voor partijen die dat systeem niet op hun programma hebben staan. Waaruit je dus kan afleiden dat ze ofwel niet voor dat systeem zijn ofwel dat het hun weinig interesseert.

Bon.

1. Als ik uw post lees dan geeft u mij eigenlijk gelijk dat het onzin is om te beweren dat een democratische meerderheid (as in 50%+ van de burgers) achter zo'n onzinwet staat.

2. U ziet over het hoofd dat er een complete desinformatie richting burger aan de gang is. Op zowat alle vlakken. Kritische media bestaan nog amper, betrouwbare statistieken over de toestand van het land en de gevolgen van beleidskeuzes zijn onbestaande en partijen doen niet eens hun best om hun zogenaamd verkiezingsprogramma te realiseren.

Once again: in het bedrijfsleven zouden bedrijven die dergerlijke bedrieglijke campagnes voeren veroordeeld worden... in de politiek kan het allemaal.

Dit heeft twee nefaste gevolgen die een normale 'marktwerking' compleet verstoren. Ten eerste: mensen die de politiek niet aandachtig volgen krijgen een beeld dat vaak helemaal niet met de realiteit strookt. Ten tweede leidt het ertoe dat veel mensen zich gewoonweg niet meer in politiek willen interesseren (en ergens heben ze gelijk...)

3. Ik ben inderdaad groot voorstander van een Zwitsers systeem en u hebt een punt dat blijkbaar (nog) niet genoeg burgers het huidige systeem kotsbeu zijn, of misschien wel kotsbeu zijn maar dit niet voldoende concretiseren in hun stemgedrag. Dat is echter iets helemaal anders dan claimen dat een meerderheid het huidige beleid of individuele wetten gestemd door de huidige zetelmeerderheid steunt.
Oud 1 maart 2007, 21:35   #111
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bon.

1. Als ik uw post lees dan geeft u mij eigenlijk gelijk dat het onzin is om te beweren dat een democratische meerderheid (as in 50%+ van de burgers) achter zo'n onzinwet staat.
Nee, dat kan je onmogelijk weten zonder een onderzoek

Citaat:
2. U ziet over het hoofd dat er een complete desinformatie richting burger aan de gang is. Op zowat alle vlakken. Kritische media bestaan nog amper, betrouwbare statistieken over de toestand van het land en de gevolgen van beleidskeuzes zijn onbestaande en partijen doen niet eens hun best om hun zogenaamd verkiezingsprogramma te realiseren.
Ik zie anders kritische media genoeg, denk maar aan de stookolie factuur.

Citaat:

Once again: in het bedrijfsleven zouden bedrijven die dergerlijke bedrieglijke campagnes voeren veroordeeld worden... in de politiek kan het allemaal.
Geef mij dan eens voorbeelden van die bedriegelijke reclame ten aanzien van de wet die het verbiedt om minderjarigen met naam en toenaam te laten verschijnen op een website.

Citaat:
Dit heeft twee nefaste gevolgen die een normale 'marktwerking' compleet verstoren. Ten eerste: mensen die de politiek niet aandachtig volgen krijgen een beeld dat vaak helemaal niet met de realiteit strookt.
Laat dat nu net zijn waar het vb op in pikt
Citaat:

Ten tweede leidt het ertoe dat veel mensen zich gewoonweg niet meer in politiek willen interesseren (en ergens heben ze gelijk...)
ook hier pikt het vb daar op

Citaat:
3. Ik ben inderdaad groot voorstander van een Zwitsers systeem en u hebt een punt dat blijkbaar (nog) niet genoeg burgers het huidige systeem kotsbeu zijn, of misschien wel kotsbeu zijn maar dit niet voldoende concretiseren in hun stemgedrag. Dat is echter iets helemaal anders dan claimen dat een meerderheid het huidige beleid of individuele wetten gestemd door de huidige zetelmeerderheid steunt
Als de mensen dat echt beu waren dan zouden ze ook niet meer op de partijen stemmen die dat systeem in stand houden.De meerderheid doet dat dus nog wel.
Oud 2 maart 2007, 00:19   #112
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we zo redeneren wordt het hier een cowboy-staat.

Als je het onderstaande leest is dat toch niet echt goed om je geloof in het gerecht te herstellen hoor.
En of dat nu over een allochtoon gaat of niet doet er niet toe, maar dat je zelfs voor een gewapende overval nog niet eens de binnenkant van een celdeur ziet gaat mijn petje te boven.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=83191QJH

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 maart 2007 om 00:21.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 00:21   #113
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als je het onderstaande leest is dat toch niet echt goed om je geloof in het gerecht te herstellen hoor.

Ik begin dit ondertussen al als humor te aanzien zulke voorvallen.
Typisch belgique.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 2 maart 2007 om 00:21.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 08:13   #114
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En of dat nu over een allochtoon gaat of niet doet er niet toe, maar dat je zelfs voor een gewapende overval nog niet eens de binnenkant van een celdeur ziet gaat mijn petje te boven.

En dat geeft mensen het recht om wetten die zij als fout aanzien te gaan overtreden? Ik denk het niet.
Het artikel dat jij aanhaalt heeft ook betrekking tot de strafmaat en niet tot de wet an sich.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 maart 2007 om 08:14.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be