Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2004, 10:32   #101
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Als je filosoof zijn berichten leest, dan is alles ok. Er zijn nooit echte rellen geweest met de allochtonen in Borgerhout, de marrokkaanse jongeren hebben nooit echt de sfeer verziekt rond de zwembaden door in groepen(altijd in groep) kinderen lastig te vallen, er is geen verloedering en afvalligheid van de buurten waarin ze wonen, de politie heeft het er niet moeilijker in de wijken waarf de Noord-afrikaanse bendes overvallen plegen en oude (Vlaamse) mensen afranselen voor een sjakosh (aan hun eigen oudjes komen ze niet), we kennen in Belgie geen echt probleem van criminaliteit door allochtonen, de moslim-extremisten die in ons land met nare intenties vertoeven zijn niet echt gevaarlijk en met heel weinig plannen, etc...

Het is hier werkelijk Disneyland, dankzij de Marokkanen en andere moslim allochtonen. Laat er nog maar een miljoen of tien komen. 't Is toch zo leuk voor onze toekomst. Oh, en vergeet ook niet de hoofddoeken toe te laten, de moslim-ayatollah's uit Saoudi Arabië en Iran in de moskeeën van Vlaanderen vrij van controle te laten prediken, nog meer geld te investeren in sociale woningen waar je eerst de marrokkanen laat wonen. Ze hebben het toch zo nodig, die arme rakkers.
Oud 20 januari 2004, 13:17   #102
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Als je filosoof zijn berichten leest, dan is alles ok. Er zijn nooit echte rellen geweest met de allochtonen in Borgerhout, de marrokkaanse jongeren hebben nooit echt de sfeer verziekt rond de zwembaden door in groepen(altijd in groep) kinderen lastig te vallen, er is geen verloedering en afvalligheid van de buurten waarin ze wonen, de politie heeft het er niet moeilijker in de wijken waarf de Noord-afrikaanse bendes overvallen plegen en oude (Vlaamse) mensen afranselen voor een sjakosh (aan hun eigen oudjes komen ze niet), we kennen in Belgie geen echt probleem van criminaliteit door allochtonen, de moslim-extremisten die in ons land met nare intenties vertoeven zijn niet echt gevaarlijk en met heel weinig plannen, etc...

Het is hier werkelijk Disneyland, dankzij de Marokkanen en andere moslim allochtonen. Laat er nog maar een miljoen of tien komen. 't Is toch zo leuk voor onze toekomst. Oh, en vergeet ook niet de hoofddoeken toe te laten, de moslim-ayatollah's uit Saoudi Arabië en Iran in de moskeeën van Vlaanderen vrij van controle te laten prediken, nog meer geld te investeren in sociale woningen waar je eerst de marrokkanen laat wonen. Ze hebben het toch zo nodig, die arme rakkers.

allemaal omwille van de komkommertijd,die 200 Marrokanen in St. Niklaas zal wel opgezet spel van de VRT geweest zijn
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 13:23   #103
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Antoon,
Ik zeg niet dat er nooit problemen zijn, dat er geen diefjes zijn, die zijn er ongetwijfeld, maar elk incident wordt met factor 10 opgeblazen en veralgemeend door het zwartblok en door de sensatiepers...: een jongerenbende met enkele marokkanen pleegt een strafbaar feit? Plots worden ALLE Marokkanen daarvoor verantwoordelijk gesteld en zijn ALLE Marokkanen crimineel...
Er is wat herrie in en rond een aantal zwemdokken in de komkommertijd, genoeg om VTM en HLN wat bladvulling te geven? Nu, 6 maand later circuleren verhalen over een bende van 150 Marokkanen...150 ttz 40 autos: gewoon even narekenen en je ziet dat dat cijfer compleet overtrokken is....
En de mensen die deze opgeblazen verhalen verder vertellen zijn te goeder trouw maar misleid, d�*t is pijnlijk...

De antwerpse politie, (zwaar VB-genoyauteerd) blijft in gebreke bij twee betogingen waarbij enkele ruiten sneuvelen en enkele misdadige elementen misbruik maken om te stelen en het wordt voorgesteld alsof we hier op de rand van een burgeroorlog staan, alsof we door islamietische horden overspoeld worden...en een ruim aantal mensen, bij gebrek aan betere informatie, en omdat er een element van spanning in zit dat hun saaie leven wat kruidt, geloven dat...:cry
Tegen die benadering, die platte veralgemeningen en dat aanzetten tot racisme verzet ik mij absoluut, of jij dat nu aangenaam vindt of niet... (en daar viseer ik geen van jouw teksten, anders zou je het al gelezen hebben onder die tekst!)
Al dat gestook komt maar één partij ten goede...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 13:42   #104
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filosoof,

Ik bedoel zeker geen persoonlijke aanval op jou. Laten we hier duidelijk over zijn.

Mijn sarcastisch bericht geeft anders wel serieus over hoe ik (en anderen) jouw berichten percipiëren.

Er zijn steeds grotere wijken (en ze blijven groeien) in onze steden waar je gewoon een en al hoofddoeken en jellaba's ziet rondwandelen, dat is niet overdreven of vergroot, dat is gewoon zo.
In diezelfde wijken kun je 's avonds beter op je hoede zijn, want er zijn jongerebendes (niet een paar jongeren samen, maar echte bendes) die er rondhangen, de jonge vrouwen lastig vallen, de oudjes overvallen om hun sjakos (geen uniek feitje, eerder dagelijkse kost!) etc....

De rellen in Brussel en Antwerpen waren wel meer dan gewoon een paar vandalen die ruiten ingooiden, eerder gerangeerde gevechten tussen politie en relschoppers (allemaal moslim-allochtonen). Het waren meer dan een paar ramen die sneuvelden, maar ook auto's die vernield werden, bushokken en lichtpalen met de grond gelijk gemaakt, stenen van de trottoir uitgerukt en op alles wat er stond gegooid. En niet te vergeten, mensen die er rondliepen kregen mot, gehandicapt of niet, je werd gewoon neergemept.

Kom het dan niet verkleinen tot wat probleempjes en hier en daar een relletje. Het is veel ergder dan dat. En het blijft hier niet bij, geloof me.

You ain't seen nothing yet.
Oud 20 januari 2004, 13:58   #105
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Antoon,
Ik zeg niet dat er nooit problemen zijn, dat er geen rellen en diefjes zijn, die zijn er ongetwijfeld, maar elk incident wordt met factor 10 opgeblazen en veralgemeend door het zwartblok en door de sensatiepers...: een jongerenbende met enkele marokkanen pleegt een strafbaar feit? Plots worden in een zekere pers ALLE Marokkanen daarvoor verantwoordelijk gesteld en zijn ALLE Marokkanen crimineel...
Er is herrie in en rond een aantal zwemdokken in de komkommertijd, genoeg om VTM en HLN wat bladvulling te geven? Nu, 6 maand later, circuleren indianenverhalen over een bende van 150 Marokkanen...150 (ttz 40 autos!): gewoon even narekenen en je ziet dat dat cijfer compleet overtrokken is....
En de mensen die deze opgeblazen verhalen verder vertellen zijn echt te goeder trouw maar misleid, d�*t is pijnlijk...
Verloedering in de buurten waar ze wonen? Ja, die is er, maar waarom? Omdat ze in de goedkoopste, meest verloederde wijken gaan wonen, om de eenvoudige reden dat ze onderaan de maatschappellijke ladder staan.
Ook omdat ze dikwijls geen stemrecht hebben en dat de gemeentebesturen het renderender vinden "blanke" stemgerechtigde wijken éérst te bedienen en te herwaarderen, met het oog op de volgende verkiezingen...

De antwerpse politie, (zwaar VB-genoyauteerd) blijft in gebreke bij twee betogingen waarbij een aantal ruiten sneuvelen en enkele misdadige elementen misbruik maken om te stelen en het wordt voorgesteld alsof we hier op de rand van een burgeroorlog staan, alsof we door islamietische horden overspoeld worden...en een ruim aantal mensen, bij gebrek aan betere informatie, en omdat er een element van spanning in zit dat hun saaie leven wat kruidt, geloven dat...
Indien de extremisten onder de islamieten gevaarlijk zijn, dan zijn ze wel hoogst inefficiënt, als je hun palmares bekijkt... Wij getwee zouden samen, met gebruik van huis-, tuin-, en keukenproducten meer schade kunnen aan richten op 3 maand dan wat islamextremisten in dit land deden in 10 jaar...geef toe .
Hoofddoeken? Die storen enkel als jij daar ook een symbool in ziet, ipv je schouders er voor op te halen...

Als er objectieve criteria gehanteerd worden voor sociale woningen is er geen enkel probleem. Of ze worden voorgetrokken? Ik ken ook Vlamingen die worden "voorgetrokken", en sommigen daarvan weten zélf niet eens waarom zij die villa in Wilrijk toegewezen krijgen...(persoonlijk meegemaakt geval... een weduwe zonder kinderen ten laste in een ruime villa met 3 of 4 slaapkamers en tuin, en ze heeft er écht geen idee van waarom d�*t in haar schoot is gevallen) Ik gun het haar wel...

Tegen die benadering, die platte veralgemeningen en dat aanzetten tot racisme verzet ik mij absoluut, of jij dat nu aangenaam vindt of niet... (en daar viseer ik geen van jouw teksten, anders zou je het al gelezen hebben onder die tekst!)
Al dat gestook komt maar één partij ten goede...

Oud 20 januari 2004, 14:09   #106
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filosoof,

Ik bedoel zeker geen persoonlijke aanval op jou. Laten we hier duidelijk over zijn.

Mijn sarcastisch bericht geeft anders wel serieus over hoe ik (en anderen) jouw berichten percipiëren.

Er zijn steeds grotere wijken (en ze blijven groeien) in onze steden waar je gewoon een en al hoofddoeken en jellaba's ziet rondwandelen, dat is niet overdreven of vergroot, dat is gewoon zo.
In diezelfde wijken kun je 's avonds beter op je hoede zijn, want er zijn jongerebendes (niet een paar jongeren samen, maar echte bendes) die er rondhangen, de jonge vrouwen lastig vallen, de oudjes overvallen om hun sjakos (geen uniek feitje, eerder dagelijkse kost!) etc....

De rellen in Brussel en Antwerpen waren wel meer dan gewoon een paar vandalen die ruiten ingooiden, eerder gerangeerde gevechten tussen politie en relschoppers (allemaal moslim-allochtonen). Het waren meer dan een paar ramen die sneuvelden, maar ook auto's die vernield werden, bushokken en lichtpalen met de grond gelijk gemaakt, stenen van de trottoir uitgerukt en op alles wat er stond gegooid. En niet te vergeten, mensen die er rondliepen kregen mot, gehandicapt of niet, je werd gewoon neergemept.

Kom het dan niet verkleinen tot wat probleempjes en hier en daar een relletje. Het is veel ergder dan dat. En het blijft hier niet bij, geloof me.

Oud 20 januari 2004, 14:45   #107
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosoof,

Antoon,
Ik nam het niet persoonlijk op
Ik ben al door héél wat allochtonenwijken gewandeld (understatement: mijn living ziet uit op een aantal sociale huisvestingsblokken met hoog allochtoongehalte) en noch ik, noch mijn familie hebben ooit problemen gehad in die zin met allochtonen, niet in Brussel, en niet in Antwerpen, waar mijn vrouw 10 jaar les gaf in een concentratieschool en mijn zoon vanaf de kleutertuin schoolliep in scholen met hoog allochtoongehalte. Als we problemen gekend hadden daarmee, denk je dan écht dat we wéér aan de rand van een wijk met een hoog allochtoongehalte zouden zijn gaan wonen? Dat we regelmatig eens een weekje Marseille zouden meepikken, aan de rand van de algerijnse wijk?

Wat die rellen betreft: ik maakte de staking van '61 in Antwerpen en de rellen van mei '68 in Brussel mee, ik heb zelfs een vage herinnering aan Grace Berleur...Ik werd in de kazerne geconsigneerd om eventueel op te treden tegen de grote dokwerkerstaking in 1970 of 71. Ik was in Palestina en Israel (een nacht onder artillerievuur) Ik heb ooit zelfs eens na een betoging een koers gehouden met een viertal politieagenten die absoluut de (blauwe) vlag die ik droeg wilden buitmaken, tevergeefs voor hen
Ik maakte ooit een gewapende overval mee van véél te dicht bij (3meter, mitraillette en pistoolgemaskerde daders), werd zélf overvallen in Barcelona(origine dader onbekend, hij ontsnapte me), twee keer in elkaar getimmerd bij "gewone" verkeersagressie (Vlamingen!), mijn vrouw gebagjacked in Palermo (maar de daders ingehaald )
Misschien heb ik genoeg in die zin meegemaakt om niet meer zo vlug schrik te pakken.. (de lijst is onvolledig)
I've seen a lot, YOU ain't seen nothing yet wait until you've got my age!
dat hoort erbij... it's life.(en liever wat allochtonen dan SS-ers, zoals mijn ouders het meemaakten!) Met die allochtonen kan je tenminste al eens een gemoedelijke babbel slaan. (écht waar, probeer maar! )
Oud 20 januari 2004, 15:31   #108
Strop
Lokaal Raadslid

Strop's schermafbeelding

Standaard

@Filosoof

150 man da's idd +/- 40 auto's

of

een 3-tal lijnbussen (5 als je andere passagiers meerekend) die zowat om de 20 min De Ster in St-Niklaas aandoen. Met het gewone openbaar vervoer kan je heel snel een redelijke troepenmacht op de been brengen.
150 is echt niet veel en moeilijk bijeen te brengen.

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Geen Vlaams geld meer voor Wallonië
Strop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2004, 19:33   #109
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strop
@Filosoof

150 man da's idd +/- 40 auto's

of

een 3-tal lijnbussen (5 als je andere passagiers meerekend) die zowat om de 20 min De Ster in St-Niklaas aandoen. Met het gewone openbaar vervoer kan je heel snel een redelijke troepenmacht op de been brengen.
150 is echt niet veel en moeilijk bijeen te brengen.
Zei iemand die duidelijk ervaring heeft met troepenbewegingen...NSV of VB, Strop??
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be