Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2004, 16:30   #101
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Quote:
Door het behouden van zekere constitutionele machten, of door, tenminste hen aan anderen te ontkennen staat de Monarch garant tegen een militair of civiel dictatorschap. Sir Winston Churchill heeft gezegd dat wanneer de Keizer in 1918 niet was afgetreden Hitler niet aan de macht kon komen of ze zeker niet kon behouden.

Vreemd dan dat Mussolini en Franco dan wel aan de macht konden komen en blijven, met een monarchie naast zich. Uw subjectieve waarneming is eens te meer incorrect. Meer nog, dat deze heerschappen zelfs sterke royalisten waren, verzwijgt u gewoon. Franco heeft zelfs de monarchie gered. Mussolini noemde Victor-Emmanuel "Koning-Keizer" en "Stichter van het Rijk".
En de monarchie heeft op haar beurt de Spaanse democratie gered.
Tegen de verwachtingen in, maar ere wie ere toekomt.

Citaat:
Bij Franco was Spanje trouwens een republiek met de "generalissimo" in Madrid aan het hoofd.
Newsflash: Spanje was tevoren al een republiek. Het is Franco die er terug een monarchie van gemaakt heeft.

Citaat:
Victor Emmanuel heeft geen gebruik gemaakt van zijn prerogatieven teneinde Mussolini te blokkeren in diens greep naar de macht.
En daarmee ontkracht u weer uw eigen argument dat de monarchie garant staat tegen civiel of militaire dictatuur.
Oud 18 januari 2004, 16:32   #102
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Is er een reden dat u mijn complete argumentatie links liet liggen Tacitus?

P.S. Willen de moderatoren Tacitus, ondanks zijn gescheld in deze topic, voorlopig nog niet van het forum bannen a.u.b., Tacitus maakt zich op dit ogenblik namelijk zo onnoemelijk belachelijk dat het gewoon hilarisch is.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2004, 16:38   #103
Tantist

Standaard

Citaat:
Citaat:
Quote:
Wij hebben een unieke vrijdom van eeuwen verworven onder de Monarchie die onze Christelijke manier van leven gewaarborgd heeft

Wat bedoel je met dit wollige stukje tekst? Dat het moderne koningsschap een afgeleide is van de middeleeuwse opvattingen dat de koning de vertegenwoordiger en bestuurder van God op aarde is? Jezus, stuk antidemocraat!
Neen, de Monarchie staat garant voor de continuiteit en soevereiniteit van de Staat. In 1914 heeft de vorst België pogen te behouden van de Duitse inval, terwijl hij evenzo doortocht had kunnen verlenen.
Dat zou een president ook gedaan hebben. Wist u trouwens dat de geallieerden Albert I zwaar bespioneerden en verweten dat hij te mak de oorlog voerde? Hij was immers zwaar aan het twijfelen om over te lopen naar de Duitse kant. Hij zat immers in oorlog met de helft van zijn familie. Ja tuurlijk weet u dat als historicus cum magna laude, maar als belgicist verzwijgt u dat. Stabiliteit?

Citaat:
Citaat:
Quote:
Het is onze plicht te verzekeren dat deze aan toekomstige generaties overgeleverd wordt.

Het is onze plicht de staat een res publica te maken, waarin Bloedlijnen futiliteiten zijn, en monarchie vervangen door meritocratie en democratie. Middeleeuwse concepten als monarchie passen niet in dat plaatje, want ze gaan uit van de fundamentele ongelijkheid van de mens.
Als de republikeinse partijen 66% van de stemmen halen, geloof ik u ( 8) )
Aha, het ultieme argument. Dat betekent dat u de discussie heeft verloren. Niets nieuws onder de zon...

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9183
Oud 18 januari 2004, 16:38   #104
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Is er een reden dat u mijn complete argumentatie links liet liggen Tacitus?

P.S. Willen de moderatoren Tacitus, ondanks zijn gescheld in deze topic, voorlopig nog niet van het forum bannen a.u.b., Tacitus maakt zich op dit ogenblik namelijk zo onnoemelijk belachelijk dat het gewoon hilarisch is.
Jij hoer!
Oud 18 januari 2004, 16:41   #105
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Verarmde adel is nog steeds adel. Zog is een uitzondering en de rest hebben allemaal een traditie gestart. Prins Bernard is een Nederlander

Nu gaan we het krijgen! Meneer gelooft blijkbaar nog in de middeleeuwse sprookjes van de Nobelen van de adel! Meneer, uw ideeën zijn gebaseerd op [size=6]BLOED EN BODEM[/size]!
De hele Belgische beweging overigens:

Citaat:
Hun namen doorkruisen elkaar, net als hun bloed. Zij getuigen van hun nauwe banden.
http://www.beterweten.be/
Oud 18 januari 2004, 16:58   #106
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Nu gaan we het krijgen! Meneer gelooft blijkbaar nog in de middeleeuwse sprookjes van de Nobelen van de adel! Meneer, uw ideeën zijn gebaseerd op [size=6]BLOED EN BODEM[/size]!
De hele Belgische beweging overigens:

Citaat:
Hun namen doorkruisen elkaar, net als hun bloed. Zij getuigen van hun nauwe banden.
http://www.beterweten.be/

Wat hebben wij te maken met Beter Weten?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2004, 17:50   #107
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Ik dacht dat er in België een principe was van de scheiding der machten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2004, 17:51   #108
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Ik dacht dat er in België een principe was van de scheiding der machten
Misschien kan u desbetreffend grondwetsartikel citeren?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2004, 19:42   #109
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Quote:
De waardigheid en het prestige van een Monarch verhogen de Status van een Natie

Waardigheid? Prestige? George Bush junior heeft meer prestige dan Albert II, en vind jij dat niet erg? Eens te meer: zeer subjectieve mening die niet strookt met de realiteit.
George Bush junior heeft meer prestige dan Albert II
Nu weet ik het zeker! U bent een nep-belgiscist die als doel heeft alle vijf de andere belgiscisten in dit land zwart te maken. Welke 'belgiscist' zou er anders in godsnaam opkomen dat we in België op iemand als Bush zouden stemmen??? Heeft U dan echt geen vertrouwen in de inwoners van België? Of bent U een belgiscist met een minderwaardigheidscomplex?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2004, 19:47   #110
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:

George Bush junior heeft meer prestige dan Albert II
Nu weet ik het zeker! U bent een nep-belgiscist die als doel heeft alle vijf de andere belgiscisten in dit land zwart te maken. Welke 'belgiscist' zou er anders in godsnaam opkomen dat we in België op iemand als Bush zouden stemmen??? Heeft U dan echt geen vertrouwen in de inwoners van België? Of bent U een belgiscist met een minderwaardigheidscomplex?
In België zou dat Steve Stevaert zijn.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 17:55   #111
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

[quote="Henry"]En omdat mensen op zo'n hoog politiek niveau meestal getuigen van enige intelligentie, wat van Belgiës rijkste OCMW-familie niet gezegd kan worden.
[quote]

Bent u daar zeker van? Als morgen Natalia op de lijst van het Vlaams Blok gaat staan, krijgen zij hopplakee 10% winst bij. Politiek is niet gerelateerd met verstand, maar met belangen van de eigen partij en het eigen kiespubliek. Daarom is een koning een objectiever vertegenwoordiger: hij dient de belangen van zijn volledige land en is politiek neutraal in doen en laten naar de buitenwereld toe.

Waarom een voorzitter ontslaan die zijn werk goed en met zorg doet?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 20:03   #112
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pellie
Tacitus,

Ik kan best begrijpen dat zo'n toestanden voor jouw best achter gesloten deuren blijven. Maar voor mij is dit toch wel heel belangrijk waardoor ik me vragen ga stellen over onze staat. Als deze wantoestanden niet zouden gebeuren zou ik mischien een grootte fan zijn van het koningshuis maar zolang er een dikke mist rond de monarchie blijft hangen blijf ik zeer wantrouwig. Ik denk zelf dat het voor jouw ideen een voordeel kan zijn als deze mist het wantrouwen van sommige mensen weg neemt.
De overbodige staatshervormingen waaronder het overbodige Vlaams Parlement kosten ons jaarlijks 100 keer meer, allemaal op de kap van de Belgische belastingbetaler. De koning en de prins hebben dan nog een nut voor onze economie, de gewesten helemaal niet.

Om nog maar te zwijgen van de massale sponsoring van de politieke partijen door de Belgische staat: de NVA kreeg net nog 700.000 euro. Allemaal in een bodemloze put.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 20:41   #113
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:
Tacitus,

Ik kan best begrijpen dat zo'n toestanden voor jouw best achter gesloten deuren blijven. Maar voor mij is dit toch wel heel belangrijk waardoor ik me vragen ga stellen over onze staat. Als deze wantoestanden niet zouden gebeuren zou ik mischien een grootte fan zijn van het koningshuis maar zolang er een dikke mist rond de monarchie blijft hangen blijf ik zeer wantrouwig. Ik denk zelf dat het voor jouw ideen een voordeel kan zijn als deze mist het wantrouwen van sommige mensen weg neemt.
De overbodige staatshervormingen waaronder het overbodige Vlaams Parlement kosten ons jaarlijks 100 keer meer, allemaal op de kap van de Belgische belastingbetaler. De koning en de prins hebben dan nog een nut voor onze economie, de gewesten helemaal niet.

Om nog maar te zwijgen van de massale sponsoring van de politieke partijen door de Belgische staat: de NVA kreeg net nog 700.000 euro. Allemaal in een bodemloze put.
Uw discours verschilt nauwelijks van dat van het Vlaams Blok. Simplistisch, veralgemenend tot soms zelfs leugenachtig.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 24 januari 2004, 20:53   #114
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Bent u daar zeker van? Als morgen Natalia op de lijst van het Vlaams Blok gaat staan, krijgen zij hopplakee 10% winst bij. Politiek is niet gerelateerd met verstand, maar met belangen van de eigen partij en het eigen kiespubliek. Daarom is een koning een objectiever vertegenwoordiger: hij dient de belangen van zijn volledige land en is politiek neutraal in doen en laten naar de buitenwereld toe.

da's nog eens een gedacht zeg , bedankt hé

GEEN STEMRECHT VOOR GASTARBEIDERS
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2004, 22:52   #115
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Wat zou er ondemocratisch zijn aan een koning?
Oud 24 januari 2004, 23:52   #116
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Wat zou er ondemocratisch zijn aan een koning?
Kan iedereen koning worden, kan 'het volk' kiezen wie er koning wordt, kan 'het volk' kiezen of zij wel een koning wensen,....?

P.S. Foundation, uw plaat blijft een beetje hangen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 00:42   #117
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tacitus,

dat je geen separatist ben kan ik begrijpen, maar ik vrees dat u de bal duchtig mis slaat door te zeggen dat de staatshervormingen geen nut hebben,ze zijn er juist gekomen omdat Vlaanderen en Wallonië overduidelijk andere noden hebben op vele gebieden en hebben zo een reusachtige inefficiëntie weggewerkt. UIteraard blijven zaken zoals justitie beter op federaal niveau, maar als hier gaat beweren dat bv. één federaal onderwijs-of mobiliteit efficiênter zou zijn, dan leef je tochwel ine en andere wereld vrees ik
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 14:03   #118
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

dat je geen separatist ben kan ik begrijpen, maar ik vrees dat u de bal duchtig mis slaat door te zeggen dat de staatshervormingen geen nut hebben,ze zijn er juist gekomen omdat Vlaanderen en Wallonië overduidelijk andere noden hebben op vele gebieden en hebben zo een reusachtige inefficiëntie weggewerkt. UIteraard blijven zaken zoals justitie beter op federaal niveau, maar als hier gaat beweren dat bv. één federaal onderwijs-of mobiliteit efficiênter zou zijn, dan leef je tochwel ine en andere wereld vrees ik
De efficientie is er anders toch niet op verbeterd.
En dan nog maar te zwijgen van de idiotie, dewelke ons land typeert:
Een zakdoek groot, maar wel 6! regeringen.
Dat kost zoveel dat er geen geld meer is voor echte dingen die belangrijk zijn voor de burger: lastenverlaging, stimulering van de economie, gelijke statuten werknemer zelfstandigen, en anderen...

Ik steun Hans in de visie dat één nationale regering en parlement VEEL efficienter en kostenbesparend is dan 6!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 14:10   #119
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

De efficientie is er anders toch niet op verbeterd.
En dan nog maar te zwijgen van de idiotie, dewelke ons land typeert:
Een zakdoek groot, maar wel 6! regeringen.
Dat kost zoveel dat er geen geld meer is voor echte dingen die belangrijk zijn voor de burger: lastenverlaging, stimulering van de economie, gelijke statuten werknemer zelfstandigen, en anderen...
De cijfers van de begroting zijn openbaar. Waar wacht U op om die bewering te staven?

U vergeet trouwens dat decentralisatie een internationale trend is. En -verrassing verrassing- daar is een reden voor. Ergens is er een goede mix nodig tussen een bestuur dat dicht bij de mensen staat en een bestuur dat voor eenheid zorgt. Er zijn in de wereld zo'n 200 nationale regeringen. In Uw absurde logica is het beter dat allemaal te vervangen door 1 wereldregering. De waarheid is uiteraard dat er een goede mix moet gevonden worden. Daarvoor is een genuanceerd antwoord nodig, en geen plat populistisch zoals dat van U en Hans De Grote.
Oud 25 januari 2004, 14:18   #120
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
De cijfers van de begroting zijn openbaar. Waar wacht U op om die bewering te staven?

U vergeet trouwens dat decentralisatie een internationale trend is. En -verrassing verrassing- daar is een reden voor. Ergens is er een goede mix nodig tussen een bestuur dat dicht bij de mensen staat en een bestuur dat voor eenheid zorgt. Er zijn in de wereld zo'n 200 nationale regeringen. In Uw absurde logica is het beter dat allemaal te vervangen door 1 wereldregering. De waarheid is uiteraard dat er een goede mix moet gevonden worden. Daarvoor is een genuanceerd antwoord nodig, en geen plat populistisch zoals dat van U en Hans De Grote.
De goede mix was er totdat een aantal politici vonden dat er niet genoeg te verdienen was in de politiek. Zij zorgden er dus voor dat er meer plaatsen vrij kwamen in allerlei regerinkjes in Belgie (en hun bijbehorende parlementjes). Daardoor konden meer politici aan dezelfde verloning als de nationale verkozenen 'zetelen'.
D�*t, beste vriend, is de reden van onze 6 regeringen. Al de rest van redenen zijn niet meer dan schaamlapjes voor de hoofdreden.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be