![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo te zien zijn LED/lampen voor 230 V met E27/fitting al leverbaar; ik wacht nog even af tot ze voor een redelijke prijs in de supermarkt liggen, want zo'n noviteit start gewoonlijk te duur.
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...+lamp&where=nl Edit: hier vraagt er één 34.- euri voor het equivalent van een 25W-gloeilamp; verbruik 4,4 Watt. http://www.ledlampwinkel.nl/nl/dept_109.html
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 maart 2007 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Wat ik me nu wel afvraag eigenlijk, dien je overal zowel een spaarlamp als een gloeilamp te hebben ? Hoelang dient een spaarlamp te branden voor ze profijt opleverd want als je slechts een minuutje ofzo in een kamer nodig hebt ben je beter af met een gloeilamp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
Wordt gewoon in modellen geleverd zoals andere verwisselbare lampen; ik gaf al links in een eerder bericht, er staan ook plaatjes bij.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 maart 2007 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zijn er zeer recent nieuwe ontwikkelingen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dit ogenblik zijn LED's mijn inziens alleen nuttig op plaatsen waar een spaarlamp niet rendeert, d.i. plaatsen waar er maar sporadisch licht is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Dit lijkt me technisch dus duidelijk beter, alleen zijn ze nog veel te duur maar zo begonnen indertijd de spaarlampen ook.
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 |
Gouverneur
|
![]() Bestaan er al LED-equivalenten voor de kleine halogeenlampjes. Ik bedoel dan de kleine 12V systemen met een plat lampje en twee pinnetjes. Ik heb er zo ééntje van 20 W bij mijn computer staan. Een LED-equivalent van om en bij de 5 W zou hier voldoende zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.niikuled.com/Spotlamps.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb deze zomer geinvesteerd in spaarlampen.
Voor indirecte verlichting heb ik LED- lampjes in verschillende kleuren gekozen (verbruik 2 Watt per stuk). Voor de directe verlichting (spotjes) heb ik gekozen de klasieke spaarlamp in spotvorm. Daar deze niet dimbaar zijn, heb ik gekozen voor spotjes van 7 en spotjes van 11 Watt. Ik moet zeggen, een verbluffend resultaat, mooi warm licht (kan je kiezen in verschillende schakeringen). Nadeel vind ik wel dat de modules van de afstandsbediening de spaarlampen niet aankunnen en ik deze met een hulprelais moet schakelen. Al bij al toch een hele investering als je het mij vraagt. Ik hoop dan ook dat deze lampjes werkelijk zoveel uren meegaan als dat ze beloven.
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Fere wie heeft je van die dwangbuis verlost ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Prachtig! ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Vreemdeling
|
![]() Het is grappig dat onze politici zoveel moeite spenderen voor de promotie van spaarlampen en zuinig omspringen met energie terwijl vlaanderen het meest verlichte land is ter wereld op gebied van openbare verlichting (straten, pleinen)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Spaarlampen kan je niet dimmen, dat is juist, maar je weet toch een gedimde gloeilamp volgens de meter niet minder verbruikt (raar, maar waar)? Al mijn lampen zijn spaarlampen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Neem nu de CO2 hype. De toyota prius is een auto die bijzonder weinig uitstoot maar de productie en recyclage zijn veel zwaarder voor het milieu en ik denk niet dat er mensen zijn die 40-50 jaar met dezelfde prius zullen rijden. Kris Peeters wil wel oudere autos uit roulatie nemen om de CO2 naar beneden te krijgen. Voor elke auto die vervangen wordt moet echter een nieuwe auto geproduceerd worden. Op panorama vorige zondag zag ik dat Ford 22 ton grondstof verbruikt om een auto van 1.3 ton te bouwen. |
|
![]() |
![]() |