Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2007, 16:59   #101
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

In afwachting daarvan kunt ge natuurlijk ook altijd meedoen aan de prijskamp om in aanmerking te komen voor de hoofdrol in de nieuwste slechte film van den Spielberg. Telefoneert daarvoor als de gesmeerde bliksem naar het welbekende nummer, waar onze vriendelijke hostessen Jeanne, Jeannine en Désirée u te woord zullen staan.
Te laat! Tijdens zijn bezoek aan prins Florent had deze van Spielberg de hoofdrol al toegezegd gekregen van zijn nieuwste kassucces "Indiana Florent and his amazing erotic adventures in the new painted Villa Clementine".

Wie nu nog belt moet tevreden zijn met een trootprijsje, al is het modderworstelen ook niet te versmaden.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2007, 18:23   #102
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Te laat! Tijdens zijn bezoek aan prins Florent had deze van Spielberg de hoofdrol al toegezegd gekregen van zijn nieuwste kassucces "Indiana Florent and his amazing erotic adventures in the new painted Villa Clementine".

Wie nu nog belt moet tevreden zijn met een troostprijsje, al is het modderworstelen ook niet te versmaden.

[OFF TOPIC]

Gij hebt niet goed gelezen, hé, manneke ! Ik had het over den Spielberg zijn nieuwste slechte film, gij begint hier over zijn nieuwste kassucces !! Dat is niet hetzelfde, hé !!! Voor straf schrijft ge nu vier bladzijden, met als thema : ge moogt zelf kiezen, omdat gij 't zijt !!!!

[/OFF TOPIC]

[OFF TOPIC 2]

Tsja, ge zijt schoolmeester, of ge zijt 't niet, hé !

[/OFF TOPIC 2]

Laatst gewijzigd door djimi : 28 maart 2007 om 18:24.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2007, 18:40   #103
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht

Maar prins Flippo en Jack wachtten niet op de reclame. De prins greep naar de rollen, maar Jack gaf hem een hoek waardoor hij achterover op de grond belande. Jack sprong erbovenop, maar de prins kon net op tijd wegrollen.
'GODVERDOEMMENONDEMILJAARDENONDEDJU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HOE IS DA NU IN GODSNAAM MOGELIJK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WEERAL EEN STUK FILM VAN 3 MINUTEN NAAR DE KL.....'

Op dat ogenblik realiseerde Stijn 'Baron' Coninx zich dat er misschien wel minderjarige lezertjes zijn avonturen volgden, en hij kon zich nog net op tijd verbeteren :

'...EINE DOOSJES DAAR IN DE KAST !!!!'

Tsja, filmer zijn is geen lachertje. Door de voortijdige gezamenlijke actie van prins Flippo en Jack was de zorgvuldig geplande en voorbereide reclame (voor 'Camembert Royal') in het water gevallen.

Ook letterlijk, want terwijl prins Flippo wegrolde, stootte hij met z'n dik achterste tegen een onopvallend opgestelde rokende olifant, die van 't verschot zijn sigaret liet vallen op een stuk touw dat daar schijnbaar achteloos over de grond gespannen lag.

In een film zijn touwen natuurlijk nooit zo maar over de grond gespannen, en toen het touw na het intiem contact met de gloeiende punt van de sigaret doorgebrand was, bleek dat het eigenlijk diende om te verhinderen dat een stapel tot de rand gevulde emmers om zouden kieperen.

Hoe ? Dat is het beroepsgeheim van de sectie 'speciale effecten' die nog voor de BRT had gewerkt ten tijde van 'Het Zwaard Van Ardoewaan', dus die gaan dat niet aan uwe of mijne neus gaan hangen, hé !

Toen die stapel emmers dus omviel en zowel De Baron Coninx als de kartonnen plakkaten voor de reclame doornat werden, vergat De Baron uiteindelijk toch nog dat er misschien wel minderjarige lezertjes dit verhaaltje proberen mee te volgen (de dutsen), en dus :

'GODVERDOEMMENONDEMILJAARDENONDEDJUSE BENDE AMATEURS VAN MIJN KLOTEN, UIT MIJN OGEN OF IK STAMP UW KLOTEN ACHTER UW OREN, BENDE ZEIKKEMELS, GODVER DEGODVER DEGODVER DEGODVER DEMILJAAAAA AAAA AAA ..AA ..AA ..EUCHE .. UCHE ..UCHE.. lucht, help, ik krijg gene lucht nie meer ... UCHE .. eueueueueu..'

En dan : ijzige stilte.

Iedereen die zich binnen een straal van een kilometer had bevonden was doodstil blijven staan, of zitten, of liggen, om 't even, na deze toch wel bewonderenswaardige en memorabele woede-uitbarsting van een groot vaderlands filmtalent, en vroeg zich af : wat nu ? komt er nog iets ? een vervolg ? een sequel misschien ? peut-être ? vielleicht ? maybe ?
Oud 28 maart 2007, 18:42   #104
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

[offtopic] Een slechte film kan best een kassucces worden. [/offtopic]

Stief den Spielberg had ondertussen dus al iemand voor de rol, en kwam met zijn camera-crew naar het grottenstelsel bij het paleis om een aantal scenes van een paar secondes op te nemen. In deze scenes racen twee sexy dames in futuristische lingerie over een parcours door de bergen en komen daarbij ook door een grot. En voor die scene zijn deze grotten uitgekozen, deze zijn namelijk niet beschermd. Dat dat zo was omdat de baseball bats iedereen buitenhouden wist den Spielberg niet.

[edit][offtopic] Ik zie dat ik te laat ben, we zitten nu al in de film...[/offtopic][/edit]

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 28 maart 2007 om 18:44.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2007, 18:46   #105
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

In een sequel zal alvast iemand ervoor moeten zorgen dat de fameuze geheime rollen waar heel dat gedoe hier rond draait, opnieuw geschreven worden, want al dat vuur & dat water van de afgelopen scène heeft er voor gezorgd dat er niks leesbaars meer van overblijft, vette pech.
Oud 28 maart 2007, 18:49   #106
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[edit][offtopic] Ik zie dat ik te laat ben, we zitten nu al in de film...

[/offtopic][/edit]
't is nooit te laat voor een slechte film. We maken er zo'n experimenteel geval van, waarbij de linkerhelft van 't scherm één slechte film toont, en de rechterhelft een andere. Dat wordt pas echt lachen.

Sorry voor dit off-topic intermezzo.

Het wordt dus ook nog een experimentele internet-roman op de koop toe.

Zo'n beetje zoals die russische poppetjes, jochei en jodelaïtie !!
Oud 28 maart 2007, 19:08   #107
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Gij hebt niet goed gelezen, hé, manneke ! Ik had het over den Spielberg zijn nieuwste slechte film, gij begint hier over zijn nieuwste kassucces !! Dat is niet hetzelfde, hé !!! Voor straf schrijft ge nu vier bladzijden, met als thema : ge moogt zelf kiezen, omdat gij 't zijt !!!!
Mijnheer de schoolmeester, luister eens goed. Alle Vlaamse films bewijzen dat slechte films eveneens kassuccessen kunnen zijn. Verheyen zal het je bevestigen. Spielberg mag dan wel de regie voeren, de locatie, cast (buiten Florent),technisch personeel en niet te vergeten de cathering zullen in Vlaamse handen zijn. We spreken hier dus over een Vlaamse film en één gastarbeider. Als ik het heb over kassucces moet je dit naar Vlaamse normen interpreteren. De opbrengst zal nauwelijks volstaan om Spielberg's inhalige pree te betalen én het ziekenvervoer te bekostigen van alle mensen die ten prooi zullen vallen aan ondervoeding, uitdroging en meer van dat fraais. Je mag je vier bladzijden op je buik schrijven!

robert t, lid van de Keuringcommissie ter Voorkoming van Zedelijk Verval en Normenvervaging van onze schone Vlaamse Jeugd.
Oud 28 maart 2007, 19:11   #108
Bovenbuur

Standaard

note: tattoo op buik laten zetten met tekst 'je vier bladzijden'.
Oud 28 maart 2007, 19:22   #109
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
note: tattoo op buik laten zetten met tekst 'je vier bladzijden'.
Goed idee !

Ik zal dat dan wel in Egyptische hiërogliefen laten doen, dat ziet er direct veel mysterieuzer uit !
Oud 28 maart 2007, 19:27   #110
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijnheer de schoolmeester, luister eens goed. Alle Vlaamse films bewijzen dat slechte films eveneens kassuccessen kunnen zijn. Verheyen zal het je bevestigen. Spielberg mag dan wel de regie voeren, de locatie, cast (buiten Florent),technisch personeel en niet te vergeten de cathering zullen in Vlaamse handen zijn. We spreken hier dus over een Vlaamse film en één gastarbeider. Als ik het heb over kassucces moet je dit naar Vlaamse normen interpreteren. De opbrengst zal nauwelijks volstaan om Spielberg's inhalige pree te betalen én het ziekenvervoer te bekostigen van alle mensen die ten prooi zullen vallen aan ondervoeding, uitdroging en meer van dat fraais. Je mag je vier bladzijden op je buik schrijven!

robert t, lid van de Keuringcommissie ter Voorkoming van Zedelijk Verval en Normenvervaging van onze schone Vlaamse Jeugd.

't Is proper, dat !

Geachte Heer t,

van �*lle personen die op deze aardkloot rondhossen, zou u toch wel de laatste moeten zijn die weigert een door een leerkracht opgelegde straf uit te voeren !

Denkt u dat uw rebelse houding een stichtend voorbeeld voor onze Schone Vlaamse Jeugd kan worden genoemd ?

Verwacht u dus maar aan een telefoontje vanwege mevrouw de onderdirectrice, u wordt hierbij namelijk officieel OP HET MATJE geroepen !

( 't is ten andere ook een handgeknoopt Perzisch tapijt, u boft dus wel)

En catering wordt zonder h geschreven, zelfs als het om Vlaamse catering gaat.

Waar is uw Normenbesef gebleven, mijnheer de voorzitter ?

Oud 28 maart 2007, 19:54   #111
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
't is nooit te laat voor een slechte film. We maken er zo'n experimenteel geval van, waarbij de linkerhelft van 't scherm één slechte film toont, en de rechterhelft een andere. Dat wordt pas echt lachen.
Linkerhelft : 8 jaar Verafstoot, een ijzingwekkende thriller waarin V. het land aan de rand van de afgrond brengt, maar op het eind gestopt wordt door het komisch duo "geitenboer"en "den Baard".

Rechterhelft : Kapitein Iglo en het 5 % mysterie. Zal Kapitein Iglo erin slagen 5 % van zijn vis aan de man te brengen? Wie heeft er met zijn diepvriezers geknoeid? Vervolg op het scherm.

P.S. Belangrijk bericht. Tijdens de onderbreking zijn er friscos te bekomen aan de democratische prijs van 5 euro. Prijsvraag : raad wie ze verkoopt. Prachtige prijzen te winnen, waaronder gratis ticket voor het duel modderworstelen tussen "big tits" queen Sien en "shaking ass
duchess Desirée. Antwoord af te geven aan strengkijkende man met schoolmeesterallures aan de uitgang.

P.S. 2. Bijkomende tip : let op de hond.
Oud 28 maart 2007, 20:04   #112
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Beste medewerkers,

gaat de film die op de linkerhelft van 't scherm terecht komt, naar de rechterhersenhelft, en de film die op de rechterhelft van 't scherm verschijnt naar de linkerhersenhelft, of niet ?

Volgens mij, en volgens Dhr. Spielberg, is deze vraag niet zonder belang voor het succes dat we met dat concept gaan hebben. We zouden er kunnen aan werken om de inhoud van de filmhelften af te stemmen op de verwerkingsmodus van de respectievelijke hersenhelften.

Wat ik bedoel is dit : voor de emotionele hersenhelft maken we een emotionele film, voor de rationele hersenhelft een rationele film, ...

You see the picture.

Ik verwacht een doordacht antwoord van uwentwege op de eerstvolgende productievergadering.

Hoogachtend,

Stijn Coninx, baron.
Oud 28 maart 2007, 20:16   #113
Bovenbuur

Standaard

Geachte heer Coninx, gezien ik alleen voor de linkerfilm betaald heb en ik in de gaten wordt gehouden door zogenaamde kijk-officials zijn beide hersenhelften bezig met dezelfde film. Dan vraag je je toch af wie deze brief schrijft...

Groeten,

de man die Jack nog wel kent als 'David'
Oud 28 maart 2007, 20:24   #114
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
't Is proper, dat !
Zeker en vast. Alle dagen gewassen en ontluisd.
Citaat:
Geachte Heer t,

van �*lle personen die op deze aardkloot rondhossen, zou u toch wel de laatste moeten zijn die weigert een door een leerkracht opgelegde straf uit te voeren !
Geachte heer d, wat is de reden denk je dat ik maar tot het 5e studiejaar school gelopen heb? Mijn rebelse houding natuurlijk, en mijn aangeboren afkeer voor schoolmeesterbetutteling. Gelukkig heeft de dagelijkse lektuur van "De Morgen" er voor gezorgd dat ik, weliswaar nipt op tijd, het licht gezien heb.
Citaat:
Denkt u dat uw rebelse houding een stichtend voorbeeld voor onze Schone Vlaamse Jeugd kan worden genoemd ?
Zwijgt beschaamd.
Citaat:
Verwacht u dus maar aan een telefoontje vanwege mevrouw de onderdirectrice, u wordt hierbij namelijk officieel OP HET MATJE geroepen !

( 't is ten andere ook een handgeknoopt Perzisch tapijt, u boft dus wel)
Ik kan je verzekeren dat mevrouw de onderdirectrice zich deze ontmoeting lang zal herinneren. Een handgeknoopt Perzisch tapijt is mijn favoriet. Moet ik meer zeggen?
Citaat:
En catering wordt zonder h geschreven, zelfs als het om Vlaamse catering gaat.
Ik heb maar tot mijn 5de studiejaar school gelopen, mijnheer de onderwijzer.
Citaat:
Waar is uw Normenbesef gebleven, mijnheer de voorzitter ?
Het is "lid", mijnheer de schoolmeester. Wie staat er nu voor paal?

[/quote]
Oud 28 maart 2007, 20:36   #115
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is "lid", mijnheer de schoolmeester. Wie staat er nu voor paal?

Bon, allez, we klappen d'r nie meer over, ge moet da van die vier bladzijden ook niet zo ernstig nemen, hé. Is 't goed zo ?

En 'k ga dat wel regelen met mevrouw de onderdirectrice, da kom wel in orde.

Maarre, psst, tegen niemand zeggen, hé, wilt ge.
Denkt ook een beetje aan mijn reputatie,

ik wil mijn pensioen halen, OK ?

'k ben ekik ook maar de zoon van ne gewone werkmens, zulle.
Oud 29 maart 2007, 07:59   #116
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Bon, allez, we klappen d'r nie meer over, ge moet da van die vier bladzijden ook niet zo ernstig nemen, hé. Is 't goed zo ?
Vanzelfsprekend.
Citaat:
En 'k ga dat wel regelen met mevrouw de onderdirectrice, da kom wel in orde.

Maarre, psst, tegen niemand zeggen, hé, wilt ge.
Denkt ook een beetje aan mijn reputatie,

ik wil mijn pensioen halen, OK ?
Fijn. Mijn tweede voornaam is discretie.
[quote]
Citaat:
'k ben ekik ook maar de zoon van ne gewone werkmens, zulle.
Dat begrijp ik. Rotschild is ook niet bepaald mijn nonkel, zulle.
Oud 29 maart 2007, 08:20   #117
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beste medewerkers,

gaat de film die op de linkerhelft van 't scherm terecht komt, naar de rechterhersenhelft, en de film die op de rechterhelft van 't scherm verschijnt naar de linkerhersenhelft, of niet ?

Volgens mij, en volgens Dhr. Spielberg, is deze vraag niet zonder belang voor het succes dat we met dat concept gaan hebben. We zouden er kunnen aan werken om de inhoud van de filmhelften af te stemmen op de verwerkingsmodus van de respectievelijke hersenhelften.

Wat ik bedoel is dit : voor de emotionele hersenhelft maken we een emotionele film, voor de rationele hersenhelft een rationele film, ...

You see the picture.

Ik verwacht een doordacht antwoord van uwentwege op de eerstvolgende productievergadering.

Hoogachtend,

Stijn Coninx, baron.
Geachte Medewerkers,

Wij van de Keuringscommissie hebben het voorstel van de heer Spielberg aan onze minister de heer B. Ansjovis voorgelegd.

Het kabinet van de heer minister heeft onmiddellijk gereageerd. Na het voorstel van de heer Spielberg vijfmaal doorgenomen te hebben is de heer minister ten prooi gevallen aan een tijdelijke aanval van zinsverbijstering, die zijn gelijke niet kent op het kabinet.

Het kabinet wijst het voorstel van de heer Spielberg met klem af. Wij van onze kant hebben het ingekaderd en het hangt nu in onze burelen als het gekste voorstel ooit dat we mochten ontvangen.

Hoogachtend,

robert t, lid.
Oud 29 maart 2007, 08:36   #118
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Toevoeging : alhoewel de brief ondertekend was door baron Stijn, wordt de brief toch door het kabinet van minister A. beschouwd als afkomstig van Spielberg, kwestie van indruk te maken op Freya. De minister bevindt zich op dit eigenste ogenblik op haar kabinet.
Oud 29 maart 2007, 10:08   #119
Bovenbuur

Standaard

Riiiiiiing Riiiiiiing
De telefoon gaat.

"Met de secretaresse van prins Flippo, goedendag, zegt u het maar*"

"Ja hallo, met de heer Wilhelm Alex Anders, ik wilde mijn collega graag even spreken over het waterbeheer in zijn land."

"Wat zegt u? Ik begrijp het niet?*"

"U spreekt met de heer Wilhelm Alex Anders, ik wens uw baas te spreken om wat advies in te winnen over het onderhoud van grensoverschreidende zomerdijken."

"Ik versta er geen hout van, ga iemand anders voor de gek houden. Tot ziens.*"

Klik

"Merde**"

*=maar dan in het Frans hè?
**=maar dan in het Engels hè?
Oud 29 maart 2007, 14:15   #120
robert t
Europees Commissaris

Standaard

In het hoofdkwartier van V-Plus drukte de voorzitter de voorgeprogrammeerde nr van Open VLD in. Aan de andere kant van de lijn weerklonk een bandje, de laatste uitvinding van Noël De Slang :

- indien u suggesties heeft om ons stemmenpercentage boven de 20 % te hijsen, druk dan op 1

- indien u ons eens goed wil uitmaken, druk op 2

- indien u zeer belangrijk nieuws hebt over de rollen, druk op 3.

Hij koos voor het laatste. Een eerder nasale stem meldde hem dat al de operatoren in gesprek waren. Even geduld. Ondertussen werd hij vergast op een song waarin het al "hemelsblauw" was wat de klok sloeg. Toen dat lolletje maar bleef duren haakte de voorzitter terug in.

Hij drukte zijn intercom in en zei "K.K.K., kan je even komen? Even later kwam zijn secretaresse Kim Kwong Kwang binnen. Ze had iets uitheems maar iedereen wist dat ze een geboren Antwerpse was, maar voor haar spionnenwerk had ze een Chinese naam gekozen.

Wat kan ik voor je doen, Ludo? vroeg ze vriendelijk. Als ze alleen waren noemde ze hem bij de voornaam. Hij antwoordde dat hij dringend naar het Open-VLD hoofdkwartier moest en vroeg haar de chauffeur op te snorren. Ok, antwoordde ze, maar de albino is spijtig genoeg gisteren door een rondvliegende baseballknuppel getroffen en heeft er het bijltje bij neergelegd. Maar ik heb voor vervanging gezorgd. Een klein ogenblikje.

Even later betrad een uiterst merkwaardig koppel het bureel. Hij was een eerder klein mannetje van gezegende leeftijd, gekleed in een blauwe boerenkiel met een rits gedroogde worsten om de nek. Zij was een jongere dame met een streng uiterlijk en een grijze regenjas, hoog toegeknoopt. De voorzitter viel bijna van zijn stoel en stamelde : wie van jullie is de nieuwe chauffeur? Het oud ventje reageerde eerst, hij schoof zijn brilletje een beetje naar boven en sprak op samenzwerende toon "Psst, it is I, Leclerc". De voorzitter werd niet veel wijzer. Toen nam de dame het woord. Haar stem klonk helder en vastberaden. "I am Michelle from the resistance. Listen carefully, I will say this only once. De voorzitter hapte naar adem en vloekte binnensmonds "miljaar, miljaar, doeme toch, wie hebben ze the fuck hier nu weer binnengesmeten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be