Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2004, 00:08   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Idiote wetten die dat veroorzaken. Zo snel mogelijk afschaffen!
BB,
Akkoord!
Snel zal het niet gaan en afschaffen al evenmin. De eentaligheid van het Nederlands, Frans en Duits taalgebied zit immers in de grondwet verankerd. Droom maar verder, jongens. De taalwetgeving blijft ondertussen onverkort van kracht. Gelukkig maar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 00:09   #102
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
BB,
Akkoord!
Snel zal het niet gaan en afschaffen al evenmin. De eentaligheid van het Nederlands, Frans en Duits taalgebied zit immers in de grondwet verankerd. Droom maar verder, jongens. De taalwetgeving blijft ondertussen onverkort van kracht. Gelukkig maar.
Bwoah, de grondwet is al zo vaak veranderd, een keertje meer kan er ook nog wel bij
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 00:09   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En die rechter heeft dat zomaar uit eigen beweging gedaan?
Heeft men de rechter dan onder druk gezegd? Heeft hij niet in alle vrijheid kunnen oordelen over de aanklacht en die kunnen toetsen aan de wetgeving? Juist, hij heeft de aanklacht ontvankelijk verklaard en vervolgens vastgesteld dat er inderdaad sprake was van een overtreding. Punt uit, andere lijn. Een gemeentelijke instelling heeft die overtreden en wordt hiervoor gestraft. Punt uit, andere lijn.
Oud 29 januari 2004, 00:10   #104
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

De rechter doet zijn job ok
De rechter wordt ook niet in vraag gesteld, de wet wel.

En over arogantie van de vlaming ... ik neem aan dat er iemand toch een klacht moet hebben ingediend ?? Of kwam die rechtszaak er van zijn eigen? (dees is een vraag geen ironie ...)
Oud 29 januari 2004, 00:10   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwoah, de grondwet is al zo vaak veranderd, een keertje meer kan er ook nog wel bij
Wees maar gerust: dat verandert niet, vooral omdat de Waalse politici nooit aan de eentaligheid van het Frans taalgebied zullen willen tornen.
Oud 29 januari 2004, 00:12   #106
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En die rechter heeft dat zomaar uit eigen beweging gedaan?
Heeft men de rechter dan onder druk gezegd? Heeft hij niet in alle vrijheid kunnen oordelen over de aanklacht en die kunnen toetsen aan de wetgeving? Juist, hij heeft de aanklacht ontvankelijk verklaard en vervolgens vastgesteld dat er inderdaad sprake was van een overtreding. Punt uit, andere lijn. Een gemeentelijke instelling heeft die overtreden en wordt hiervoor gestraft. Punt uit, andere lijn.
Die rechter handelt niet op eigen houtje, Jan, die schiet pas in actie als iemand hem daar aanleiding toe geeft. Nu laat ik je raden WIE hem die aanleiding heeft gegeven... Juist! Noene! Punt uit, andere lijn.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 29 januari 2004, 00:12   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann
En over arogantie van de vlaming ... ik neem aan dat er iemand toch een klacht moet hebben ingediend ?? Of kwam die rechtszaak er van zijn eigen? (dees is een vraag geen ironie ...)
De wetten werden niet alleen door de Vlamingen opgesteld. Het gaat hier om Belgisch wetgeving (want dat zijn de taalwetten in dit land nog altijd). Juist wie meent dat de wetgeving hem of haar kan gestolen worden en die moedwillig overtreedt, maakt zich schuldig aan arrogantie. De straf is dan ook het logisch gevolg van het overtreden van de wet.
Oud 29 januari 2004, 00:12   #108
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
de steeds wederkerende Vlaamstalige arrogantie...
Mis, jongen. De taalwetgeving is Belgische wetgeving, geen Vlaamse. De taalwetten in dit land zijn heel duidelijk.
En de franstalige (met een betje Vloms) verkiezingspamfletten en folders van het Blok in Vilvoorde...?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 00:13   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
En de franstalige (met een betje Vloms) verkiezingspamfletten en folders van het Blok in Vilvoorde...?
In Vilvoorde? Mijnheer Decoorne, werkt de sneeuw op uw denkvermogen? In Brussel ja, maar Brussel is nog steeds officieel tweetalig.
Oud 29 januari 2004, 00:13   #110
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wees maar gerust: dat verandert niet, vooral omdat de Waalse politici nooit aan de eentaligheid van het Frans taalgebied zullen willen tornen.
Tenzij ze de kans zien om heel België ééntalig Frans te maken

Citaat:
Oud 29 januari 2004, 00:14   #111
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daar zitten tenminste niet van die mierenneukers zoals jouw vriendje Noene...
Blijkbaar ontgaat het u dat niet Noens het vonnis heeft uitgesproken, maar wel een bevoegde rechter.
De Vaste Commissie voor Taaltoezicht is geen rechtbank, maar een arbitragecommissie bij mijn weten. (waarin niet enkel juristen zetelen)
Eén van de vele commissies die dit landje "rijk" is... Ik dacht dat ze afhangt vh Min Binn. Zaken, niet Justitie. Als ik me vergis, gerust de publicatie erover...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 00:15   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die rechter handelt niet op eigen houtje, Jan, die schiet pas in actie als iemand hem daar aanleiding toe geeft. Nu laat ik je raden WIE hem die aanleiding heeft gegeven... Juist! Noene! Punt uit, andere lijn.
De rechter oordeelt. Daar gaat het over. Hij toetst of een aanklacht inderdaad ontvankelijk is en/of de in de aanklacht beschreven feiten een overtreding uitmaken. Wie nu de indiener van de klacht is, doet heel weinig ter zake. Het gaat immers niet over de indiener in deze, maar over een overheidsinstelling die de taalwetgeving blijkbaar aan haar laars lapt.
Oud 29 januari 2004, 00:18   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vaste Commissie voor Taaltoezicht is geen rechtbank, maar een arbitragecommissie bij mijn weten. (waarin niet enkel juristen zetelen)
Eén van de vele commissies die dit landje "rijk" is... Ik dacht dat ze afhangt vh Min Binn. Zaken, niet Justitie. Als ik me vergis, gerust de publicatie erover...
U heeft gelijk. Ik was even te snel in mijn conclusies, maar wat de VCT oordeelt kan voor de rechtbank tenslotte definitief gemaakt worden. De VCT oordeelt of een aanklacht ontvankelijk is en vervolgens kan de indiener van de klacht naar de rechtbank stappen om de naleving ervan af te dwingen (zo de overtreder zich er niet naar schikt).
Oud 29 januari 2004, 00:19   #114
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De rechter oordeelt. Daar gaat het over. Hij toetst of een aanklacht inderdaad ontvankelijk is en/of de in de aanklacht beschreven feiten een overtreding uitmaken. Wie nu de indiener van de klacht is, doet heel weinig ter zake. Het gaat immers niet over de indiener in deze, maar over een overheidsinstelling die de taalwetgeving blijkbaar aan haar laars lapt.
Nee, het gaat over een mierenneuker die weinig beters te doen heeft met zijn vrije tijd dan die van het gerecht ook te verprutsen.

Citaat:
Oud 29 januari 2004, 00:19   #115
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
de steeds wederkerende Vlaamstalige arrogantie...
Mis, jongen. De taalwetgeving is Belgische wetgeving, geen Vlaamse. De taalwetten in dit land zijn heel duidelijk.
Ik citeerde maar de vorige , mutatis mutandis
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 00:21   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het gaat over een mierenneuker die weinig beters te doen heeft met zijn vrije tijd dan die van het gerecht ook te verprutsen.
Dat doet niets ter zake. Feit is en blijft - of u dat nu leuk vindt of niet: de taalwetgeving werd door een geleding van de overheid niet gerespecteerd. De wetten zijn duidelijk en moeten nageleefd worden. Punt uit, andere lijn.
Oud 29 januari 2004, 00:23   #117
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat is er zo vreemd aan dat de overheid de officiële taal moet gebruiken? Want het gaat hier dus om de overheid, ondanks dat het weer eens een vzw is - hoeveel vzw's zijn er in godsnaam in Vlaanderen?

In Nederland heb je zulke wetten niet, met als gevolg dat in de politiek-correcte multiculturele tijd alles en iedereen brochures, mededelingen en zelfs opschriften (de wegwijzers in het gemeentehuis van Rotterdam, echt waar) in Turks, Arabisch, Papiaments, Chinees of andere tropische talen ging vertalen. Gemeentes, politie, de spoorwegen tot zelfs ministeries aan toe. En je dan nog durven afvragen waarom mensen niet integreren...
Twee jaar geleden is dat bijna overal afgeschaft, maar het geeft toch aan wat de gevolgen kunnen zijn. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Franstaligen in Vlaanderen. Als die in het Frans geholpen worden, zullen ze zeker geen Nederlands leren.

Het gaat er dus niet om dat particulieren geen buitenlandse talen mogen gebruiken, dat moet iedereen zelf weten. Ik heb er geen moeite mee dat in Limburg overal op borden langs de weg "Asperges - Spargel" te koop worden aangeboden. Maar dat de gemeenten of andere openbare diensten over zouden schakelen op het Duits is wel onaanvaardbaar.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 00:24   #118
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat doet niets ter zake. Feit is en blijft - of u dat nu leuk vindt of niet: de taalwetgeving werd door een geleding van de overheid niet gerespecteerd. De wetten zijn duidelijk en moeten nageleefd worden. Punt uit, andere lijn.
Dat doet niets ter zake. Feit is en blijft - of u dat nu leuk vindt of niet: een vertegenwoordiger van het Vlaams-Blok heeft het maar weer eens nodig gevonden om een hele hoop mensen met futiliteiten aan de waggel te houden. Punt uit, andere lijn.[/quote]

Citaat:
Oud 29 januari 2004, 00:27   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doet niets ter zake. Feit is en blijft - of u dat nu leuk vindt of niet: een vertegenwoordiger van het Vlaams-Blok heeft het maar weer eens nodig gevonden om een hele hoop mensen met futiliteiten aan de waggel te houden. Punt uit, andere lijn.
Blijkbaar houdt het u ook bezig: u kan het niet laten hierover berichten te plaatsen. Maar het mag wat mij betreft evenzeer een N-VA'er zijn die hierover een klacht neerlegt (dat heeft de N-VA trouwens in het verleden al meerdere keren gedaan).

Feit is en blijft: de geledingen van de overheid hebben in de eerste plaats de eigen wetgeving te respecteren, ook de taalwetgeving.
Oud 29 januari 2004, 00:29   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Wat is er zo vreemd aan dat de overheid de officiële taal moet gebruiken? Want het gaat hier dus om de overheid, ondanks dat het weer eens een vzw is - hoeveel vzw's zijn er in godsnaam in Vlaanderen?
Tja, Dimitri, sommigen kijken dan ook neer op hun eigen moedertaal. Blijkbaar beseffen die mensen ook niet waarom de taalwetgeving er is gekomen en hoe onze voorouders nog hebben moeten knokken om het allemaal zover te kunnen krijgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be