Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2007, 05:49   #101
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht

Bla bla bla...

Wel, in tegenstelling tot moslims heb ik een afkeer van doden en geweld, dus opteer ik eigenlijk voor de verbanning.

Bla bla bla...

Het is een niet-gewelddadige manier, de door U zo vereerde criminelen overkomt geen enkel kwaad en wij zijn er met één pennetrek voorgoed van af. Het wordt pas echt plezant wanneer criminelen naar hun eigen land moeten sturen

Bla, bla, bla...

Verder nog iets zinnigs te vertellen of geef je liever de voorkeur om wat debiliteiten te poneren? Laat me je vooral niet tegenhouden...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 11 mei 2007 om 05:59.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 05:58   #102
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Dat is dus een typisch gevalletje zinloos geweld.
Deze topic telt een hoog testosterongehalte, afkomstig van een stelletje primitieve neanderthalers die geen flauw benul hebben wat een rechtsstaat precies inhoudt.

Lang leve openbare lynchpartijen! Houzee!
Oud 11 mei 2007, 07:09   #103
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de duidelijkheid: de verdachte heeft een inbreker, die al op de vlucht was geslagen en op de grond was gevallen, een aantal keer (met een speciaal hiervoor aangeschafte) honkbalknuppel geslagen. Hier is dus overduidelijk geen sprake meer van zelfverdeding of verdediging van eigen goed. De man was gewoon eigen rechter aan het spelen.
Kijk Brandaan, als ge het beroep inbreker/dief wilt uitoefenen, dan zijn daar zekere risico's aan verbonden, ...

Ik zal er geen doekjes om winden, als ik gelijk wie in mijn huis betrap, dan hoop ik voor die kerel dat hij een goei bedrijfsongevallenverzekering heeft en dat de flikken deze keer wel rap zijn. Want tussen de moment dat ik hem betrap en dat de flikken hem komen ophalen, zal ik wel voor het nodige entertainment zorgen. De polies moet hem toch laten gaan, dus kan ik er maar beter voor zorgen dat hij goed en wel beseft, wat er gebeurd als hij het nog een keertje probeerd.

Ge moogt ze natuurlijk niet doodslaan, (spijtig genoeg) maar ze eventjes een lesje leren, in het feit dat er ook risico's verbonden zijn aan het beroep inbreker, kan zeker geen kwaad.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 07:26   #104
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mjah, ik wrslk ook.
Maar ik zou hem niet achtervolgen. Wat er in dit geval wél is gebeurd.

De discussie of je je eigendom mag beschermen met wapens, is er een waar ik nog niet uit ben.
Maar iemand schieten in zijn rug, terwijl hij al duidelijk aan't weglopen was, of iemand neerkloppen die al aan't weglopen was...

Dat is iets waar ik meer problemen mee heb.
Heb je het al eens meegemaakt, dat ze bij u hebben binnengezeten ... ?

Als ik er eentje betrap, maak ik er kipkap van, en zoals Maddox, schreef ,ik zou er nog eens goe over nadenken of ik de flikken of de 100 zou bellen ? Zij zullen het ook nie voor u doen, als ze net dat beetje sneller zijn, dus waarom zou je dat krapuul helpen ?

Maar kom we zijn beschaafd, we zullen den 100 bellen en zeggen dat ze hun niet moeten haasten,

Ik verschiet er verder echt wel van, hoe ver de maatschappij ondertussen al "vermietieseerd" is, ocharme, die inbreker heeft rechten, ... hij heeft te hard geslagen... Wat zouden jullie doen ? hem een klets op zijn wang geven en zeggen dat hij het nie maar mag doen... of als bange wezels in ulle nest blijven liggen terwijl uw kot leeggeroofd wordt ?

erg, echt erg, de flikken gaan u niet komen helpen, ... die wachten in hunne combi tot ze zeker zijn dat iedereen gaan lopen is.
Oud 11 mei 2007, 07:41   #105
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Deze topic telt een hoog testosterongehalte, afkomstig van een stelletje primitieve neanderthalers die geen flauw benul hebben wat een rechtsstaat precies inhoudt.

Esperanza, moet ik u eens schetsen wat er met zo'n inbreker gebeurd als ze hem al pakken, ... na een paar uur staat mijnheer al terug op straat.

Bij ons hebben ze ooit binnengezeten, en na een half uur waren ze daar, op hun gemakske, vingerafdrukken pakken enz... was nie nodig, te moeilijk, terwijl ze zo'n in 't stof van de videorecorder stonden die ze laten staan hadden...

Bij mijn grootvader, die betrapt er twee op zijnen hof terwijl ze bezig zijn in het winkelhuis, belt, de flikken, die mens blijft gelukkig binnen want die zou die niet aangekunnen hebben, (hartpatient, zonder basseball bat) na 15 minuten staan ze daar, terwijl ze daar de vaststellingen doen, zijn ze nog bezig bij zijne gebuur, het huis er vlak naast ! ! ! zegt het u iets ?

En dan hebde telkens nog sjans gehad, want voor het zelfde geld, komen ze u zelf wat aftuigen voor de sleutels van uwen auto,

En dan zou ik , als ik er zo eenen betrap, niet zo een heel klein beetje pijn mogen doen, ... bvb hun knietjes kapot slaan zodat ze nie meer kunnen gaan lopen... Wij zijn eigenlijk allemaal nog veel te braaf, wij bellen de flikken en de ambulance nog...
Oud 11 mei 2007, 07:49   #106
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Lol, als je inbreekt en je wordt gepakt door de eigenaar kan deze met jouw doen wat ie wil, vermits de inbreker (what in the name) in eerste instantie al niet geacht wordt zich op die plaats te bevinden. Maw hij/zij heeft zichzelf in gevaar gebracht.

In het geval van de topic is het enkel de plaats belangrijk waar de eigenaar de inbreker heeft kunnen pakken. Ik hoop voor hem dat dit nog op z'n eigen perceel was en niet op het openbaar domein.

Wat echter aangeraden wordt door de politie:
Wanneer je thuis bent en je verdachte geluiden hoort dan volstaat het meestal het licht aan te steken of lawaai te maken om de inbreker op de vlucht te doen slaan.
Hij heeft er immers geen enkel belang bij om herkend te worden .

Indien een confrontatie toch plaatsvindt :

tracht kalm te blijven
geef of doe wat gevraagd wordt
vermijd een gevecht aan te gaan
tracht de dader zo goed te observeren om de politiediensten een degelijke beschrijving te kunnen geven
tracht het vluchtmiddel en de vluchtrichting na te gaan
verwittig daarna zo vlug mogelijk de politie
maak een lijst op van wat gestolen is (voeg hier foto's van je meest kostbare voorwerpen aan toe)
licht je verzekeraar en je financiële instelling in
Bij het volgen van deze stapjes kan je in principe niet indruisen tegen de wet en je loopt zelf geen gevaar. Doch als de inbrekers met de auto gaan lopen zou ik een steentje in de achterruit proberen keilen, makkelijker voor de politie om die wagen dan terug te vinden en het kan je max. zelf een achterruit kosten
Al het bovenstaande is wat de flikken zeggen, om zelf zo vlug mogelijk van zo veel mogelijk werk vanaf te zijn. ge zult ook een klein uur moeten wachten tot ze goesting hebben om te komen, als ze nie gewoon zeggen dat ge maar zelf naar den bureau moet komen voor uw aangifte wegens te druk.

Als ge gestommel hoord, pakt ge uwen batt vanonder uw bed, klopt dien inbreker bewusteloos, belt de flikken en ge zegt dat ge er eenen doodgeslagen hebt die in uw living rondsloop, binnen de 5 minuten, staat er een team van de CIE, Los Federales, nen 100 de pompiers, de gazet de VTM en VRT en de hondenbrigade en de victim identification unit voor uw deur .
Oud 11 mei 2007, 07:57   #107
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kijk toch maar uit dat een van uw jonge gezinsleden uw 'speelgoed' niet eens hanteert ....
Ik heb geen jongste gezinsleden en aangezien mijn vriendin ook "sportschutter" is moet ik uit die richting ook niet direct iets vrezen...(zolang ik me gedraag ), als ik er niet ben liggen ze trouwens in de kluis.....

Laatst gewijzigd door lantjes : 11 mei 2007 om 08:05.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 08:32   #108
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Heb je het al eens meegemaakt, dat ze bij u hebben binnengezeten ... ?

Als ik er eentje betrap, maak ik er kipkap van, en zoals Maddox, schreef ,ik zou er nog eens goe over nadenken of ik de flikken of de 100 zou bellen ? Zij zullen het ook nie voor u doen, als ze net dat beetje sneller zijn, dus waarom zou je dat krapuul helpen ?

Maar kom we zijn beschaafd, we zullen den 100 bellen en zeggen dat ze hun niet moeten haasten,

Ik verschiet er verder echt wel van, hoe ver de maatschappij ondertussen al "vermietieseerd" is, ocharme, die inbreker heeft rechten, ... hij heeft te hard geslagen... Wat zouden jullie doen ? hem een klets op zijn wang geven en zeggen dat hij het nie maar mag doen... of als bange wezels in ulle nest blijven liggen terwijl uw kot leeggeroofd wordt ?

erg, echt erg, de flikken gaan u niet komen helpen, ... die wachten in hunne combi tot ze zeker zijn dat iedereen gaan lopen is.
Alé dan. Want jij kent alle flikken?
Mijn voornaamste zorg is om die kerel uit mijn huis te krijgen. Niet om daar kipkap van te maken. -_- Ergens vind ik een mensenleven nog steeds belangrijker dan mijn persoonlijk bezit onafhankelijk van het feit of die kerel dat wou pikken of niet.

Als ik kan - maar ik betwijfel het - zou ik hem overmeesteren. Maar kat in nauw rare sprongen. Dus liever blijf ik daar weg van.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 09:02   #109
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn voornaamste zorg is om die kerel uit mijn huis te krijgen. Niet om daar kipkap van te maken. -_- Ergens vind ik een mensenleven nog steeds belangrijker dan mijn persoonlijk bezit onafhankelijk van het feit of die kerel dat wou pikken of niet.

Als ik kan - maar ik betwijfel het - zou ik hem overmeesteren. Maar kat in nauw rare sprongen. Dus liever blijf ik daar weg van.
Wsl bezit U niets/weinig?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 09:09   #110
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Wsl bezit U niets/weinig?
Is arm wezen iets om u over te schamen?

Wij bezitten niet zo veel, nee. Wel genoeg om niet kwijt te willen geraken;

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 11 mei 2007 om 09:09.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 11:37   #111
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mijn bezit, is belangrijker dan het leven van zo'n stuk tuig, vanuit mijn standpunt dan toch, ik zal hem niet dooddoen, anders greep ik naar een van mijn geweren, maar een goei rammeling kan m in elk geval wel verwachten.

En ik ken niet alle flikken maar van hetgeen ik er al van gezien heb, weet ik genoeg, (en ik heb nog beroepshalve in een commisariaat rondgelopen van tijd tot tijd... ) Trouwens als er al eens een serieuse tussenzit, kan me zijn werk niet doen omdat hij gesaboteerd wordt door het geknoei van het gerecht.
Oud 11 mei 2007, 12:50   #112
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Kalm aan, he; lynchen is in onze beschaafde streken hoofdzakelijk no0g bekend als import uit "thuislanden".

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 11 mei 2007 om 13:09.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 12:56   #113
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Verder nog iets zinnigs te vertellen of geef je liever de voorkeur om wat debiliteiten te poneren? Laat me je vooral niet tegenhouden...
Nou, ik vind dat Preusse de meeste keren best onderhoudend vertelt.
Oud 11 mei 2007, 13:00   #114
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Foutje van de importeurs, toch.
Oud 11 mei 2007, 13:03   #115
willem1940NLD

Standaard

[quote=metten;2653998]
Citaat:
Zeer juist! Een inbreker weet waar hij mee bezig is! Het slachoffer van de inbraak ( en zeker 's nachts) verkeert in een extreme psychische toestand en vergaat van de stress, de inbreker niet, want die weet wat hij doet en waar hij mee bezig is. Als het slachtoffer van de inbreker in die exterme situatie de inbreker een ongeluk slaat, omdat hij door de angst en de stress zijn daden niet meer kan beheersen hoeft het slachtoffer van de inbraak volgens mij niet vervolgd of gestraft te worden. Of zou een rechter geen rekening mee houden? Art. 70 strafwetboek, onweerstaanbare drang?
Die "voordeelregels" gelden hoofdzakelijk voor criminelen die reeds een psychiatrisch rapport op zak hebben; niet voor belastingbetalende burgers in een eenmalig incident.
Oud 11 mei 2007, 13:37   #116
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

[quote=metten;2653998]
Citaat:
Zeer juist! Een inbreker weet waar hij mee bezig is! Het slachoffer van de inbraak ( en zeker 's nachts) verkeert in een extreme psychische toestand en vergaat van de stress, de inbreker niet, want die weet wat hij doet en waar hij mee bezig is. Als het slachtoffer van de inbreker in die exterme situatie de inbreker een ongeluk slaat, omdat hij door de angst en de stress zijn daden niet meer kan beheersen hoeft het slachtoffer van de inbraak volgens mij niet vervolgd of gestraft te worden. Of zou een rechter geen rekening mee houden? Art. 70 strafwetboek, onweerstaanbare drang?
Dat is zeer juist.Gewone mensen wie zulks overkomt, zijn allesbehalve voorbereid op zo een situatie.Als deze dan uit de hand loopt, als ze die inbreker een ongeluk, of dood, slagen, zou ik zelfs zeggen dat ze in die periode ontoerekeningsvatbaar zijn. Niet gek, maar tijdelijk, door het teveel aan stress, gestoord.En niet door hun eigen schuld dus, want die hebben achter niks gevraagd.
Als bandiet moet je nu éénmaal maar aanvaarden dat je een gevaarlijk beroep uitoefent...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 18:18   #117
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Jij bent al vaak overvallen?
Neen, maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met mijn 110 kg, mijn baardige smoel en een uitstraling waarvan je verwacht dat ik mijn Harley mee naar binnen breng als rugzak.

Ik heb wel al eens bezoek gehad van inbrekers, en alles wat ze kunnen stelen hebben was een ouwe motohelm. Maar ze konden sneller lopen dan ik, gelukkig voor hen, en mij. (en ik had nog geen kruisboog toen)
Oud 11 mei 2007, 22:44   #118
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is arm wezen iets om u over te schamen?

Wij bezitten niet zo veel, nee. Wel genoeg om niet kwijt te willen geraken;
mischien toch niet de moeite niet waard om binnen te breken?Geen nieuwe high-tech? juwelen? Baar geld?Splinternieuwe auto om te home-jacken?Dan kan je in princiep rustig zijn, ze zullen niet komen...
Alhoewel, Adrian...er zijn wrekken die in een krot wonen, maar daar een klein fortuin verstoppen .Die folteren je dan een tijdje om je te doen opbiechten waar de poen ligt...Pas maar op dat je niet op zo éne valt...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 23:06   #119
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Als ik het goed begrijp uit de openingspost en links, is de man in hechtenis al 3 keer het slachtoffer geworden van inbraak en werd hij door de inbreker aangevallen en bedreigd voordat deze op de vlucht sloeg. Ik kan die man perfect begrijpen dat de stoppen dan doorslaan en de inbreker een serieus pak rammel krijgt. Zolang die inbreker niet gelyncht of kreupel gemept wordt, is een afrossing wat die crimineel verdient.
Oud 12 mei 2007, 00:00   #120
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik weet niet precies hoe het in Belgie zit, maar in Nederland mag het gewoon.

In België is er geen recht om je bezittingen te verdedigen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be