![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Denkt u dat de war on terror fake is? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
45 | 50,56% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
44 | 49,44% |
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Smelten van staal zou niet eens nodig zijn voor een "controlled demolition" bij 540°C zit men al aan het kritische punt. (constructief gesproken dan)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Die site komt meestal op 1 ding neer, "wij" konden het niet verfiëren dus klopt het niet. Ofwel doen ze alsof ze de context niet begrijpen en verdraaien ze de feiten, goeikope tactieken waar de meesten mee lachen. De verklaring van Loizeaux "verklaren" ze op deze manier: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nodig niet nee, maar wel omogelijk bij een normale brand waar het staal nauwelijks 250°C haalde. Laatst gewijzigd door Akufen : 23 juni 2007 om 14:46. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij gaat dus stof halen van een apartement en daarin vind hij alu, dat is voor hem dan bewijs voor het gebruik van thermiet dat via een eutectische reactie Fe zou hebben vervangen. ![]() Als hij een constructief element zou hebben waarop hij dat kan aantreffen dan heeft hij een punt, nu kan dat alu van overal komen. Als een brand lang genoeg duurt om voorbij de vooropgestelde Rf waarde te geraken warmt het staal genoeg op om te bezwijken. En dan hou je nog niet eens rekening met wat de impact heeft aangericht met de materialen die voor de Rf zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De 911myths website wijst er inderdaad stelselmatig op hoe zwak de "bewijzen" van de conspirationisten zijn. Een samenraapsel van roddels, uit hun context gerukte citaten, soms verzinsels. Het is niet aan de "debunkers" om de "feiten" die de conspirationisten aanbrengen te bewijzen. Het is aan de conspirationisten hun beweringen hard te maken. Bijna zes jaar (!) n�* de feiten blijkt dat de 9/11-inside job theorie nog steeds niet op minimaal gefundeerde feiten rust. Met de 911myths wordt inderdaad gelachen. Maar groen-gelachen, door de conspirationisten die er niet tegen kunnen dat deze website keer op keer bewijst dat hun "bewijzen" nergens op slaan. Citaat:
Voor elke kritische denker is het evident dat men bijna zes jaar n�* de feiten het niveau van anecdotes, contexloze citaten, verzinsels, valse fysica, verdachtmakingen, smerige insinuaties ... moet overstijgen. Dat het de conspirationisten nog steeds niet lukt is een prima indicatie dat de 9/11-inside job theorie niet deugt. Citaat:
Misschien hoogtijd dat je de NIST-studie eens leest (en niet de selectieve en manipulatieve weergaven van Ryan & co).
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 23 juni 2007 om 16:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik dacht toch dat het staal van de WTC torens aan hogere waarden voldeed? 2u bij 650°C dacht ik? Deze mag je eens toelichten.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Oh de ironie.
Citaat:
Nog geen jaar terug zei de FBI geen harde bewijzen te hebben die Bin Laden met 9/11 linken. Wat zijn uw gefundeerde feiten juist? Het paspoort? Of de bandana's? Citaat:
Wij (ik toch) hebben helemaal geen problemen met het rechtzetten van fouten, jammer genoeg is dat niet wat 911myhts doet. Ze proberen kost wat kost het officiële verhaal te verdedigen, en dat gebeurt meestal niet met gegronde reden. Citaat:
Citaat:
Ondertussen zal ik er een tekeningetje bij maken. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Akufen : 23 juni 2007 om 17:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er een vliegtuig door een wolkenkrabber vliegt dan zal al een deel van die omkisting gesneuveld zijn door de impact. Daarbij komt dan nog is het falen van het sprinkler systeem. Al die dingen bij elkaar zullen een groot deel van de Rf teniet doen. Maar je moet het ook wat breder beginnen zien dan alleen temperatuur. Om een realistisch model te schetsen moet je rekening houden met de beschadigingen, excentriciteit en overbelasting van de structurele elementen. btw: U plaatje is een opname bij tijdstip 100s, als je is wat in het raport van NIST leest zul je plaatjes vinden bij tijdstip 3600s waar al een heel aantal kolommen boven de 540°C staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dit is precies het soort argument waar ik het eerder over had. Het hele 9/11-inside job verhaal zit vol dergelijke "argumenten". Dat is dan ook wat de website 911myths pagina na pagina toont. @Akufen: misschien tijd de NIST-studie eens echt grondig te bestuderen.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 23 juni 2007 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mja, als bouwkundige kick ik hier eigenlijk wel op.
![]() Ik herinner mij nog dat we op 11 september met een halve klas naar een kleine live stream zaten te kijken. Iedereen er rotsvast van overtuigd dat ie zou instorten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hier staat het trouwens nog eens vermeld: ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Akufen : 24 juni 2007 om 11:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
Het WTC was er immers op voorzien de impact van meerdere Boeings te weerstaan (enige nuance vereist, I know).
![]() |
![]() |
#115 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Probeer is wat duidelijker uit te leggen, nu houd deze zin niet echt steek. Citaat:
1-5G (25 Mb) Al de plaatjes die je laat zien zijn stukjes van een NIST presentatie die je totaal uit hun context rukt. Ik heb even de vrijheid genomen om op te zoeken van waar ze komen. Ze komen van een onderzoek op gerecupereerd staal van de 98ste verdieping, wat op de rand van de "crash line" ligt. De resultaten van dat onderzoek bevestigen de temperatuurtabellen die je eveneens in het raport 1-5G zal terugvinden. @ Lex Blanca: Dat was toen een logische beredenering. Een beschadigde staalconstructie kan zo'n brand gewoon niet aan. Volgens berekeningen was de toren sterk genoeg om de impact van een 707 te weerstaan. Ik weet wel niet of dat een berekening is die men tijdens de ontwerpfase heeft gemaakt of achteraf als een soort controle, het is nergens verplicht om je wolkenkrabbers tegen zo'n voorvallen te berekenen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Uit het onderzoek naar de brandwerende laag bleek dat er helemaal geen sprake kon zijn van "wide dislodging". Het enige waar je een punt hebt is het sprinklersysteem dat die dag niet zou gewerkt hebben, maar zelfs zonder dit systeem ging het vuur uit. Citaat:
En ik ben zo vrij geweest 1-5G nog eens door te nemen, maaar ik zie daar niet echt iets opmerkelijk anders dan hetgeen ik zeg. Er zijn inderdaad binnenste kolommen die boven de 250°C uitkwamen, maar de meerderheid niet. En daar gaat het om. Ik stel me trouwens serieus vragen bij outer columns van om en bij de 2-300 graden waar mensen stonden? Laatst gewijzigd door Akufen : 24 juni 2007 om 15:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
Sommige van die gasten die het ontworpen hebben en aan het ontwerp geholpen hebben dachten er anders over...Aaron Swirsky, (architect-geholpen aan WTC), reageert verbouwereerd op de instorting op 9/11 op de radio in Jeruzalem net na de aanslagen, dan die andere, ik kan niet op zijn naam komen, maar het is hier al wel gepost in de tijd, de zoekfunctie lijkt niet te werken...ik kan het niet meteen weervinden. Citaat:
Robertson zegt dat de gebouwen door een combinatie van de impact van het vliegtuig en de hitte van de kerosinegevoerde vuurhaard zijn ingestort. Dat bewijst wat mij betreft niks. Hij heeft een bedrijf dat nog volop actief is en kan het wel schudden als hij over een inside job zou spreken... De oorspronkelijke berekeningen heeft hij overigens niet meer. Zijn reactie is niet meer dan normaal. Dit is denk ik al eens netjes met links naar het radio-intervieuw van Swirski en beelden van die andere wiens naam ik kwijt ben gepost, evenals de quotes van Robertson in een ingenieurstijdschrift. De zoekfunctie doet het niet en ik heb geen zin om te gaan zoeken naar de links, maar ik denk dat tegen wat ik hier schrijf niemand wat zal inbrengen, dat dat wel feiten zijn.
![]() |
![]() |
#118 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De schademodellen tonen aan dat er minstens 3 kolommen bezweken waren en 4 zwaar beschadigd. (Zie 1-2 p.113) Beschadigingen aan de gipspanelen en SFRM zijn eveneens berekend binnen dit schademodel waarbij men met bescheiden beschadigingsfactoren te werk is gegaan. (Zie 1-6 p.211-214) Alle 3. ( http://wtc.nist.gov/media/P3Mechanic...sisofSteel.pdf ) Citaat:
Als je nog is 1-5F doorneemt zie je dat er in de temperatuurmodellen ook nog koudere zone's zijn. Het lijkt me niet zo gek dat er daar nog mensen vast zaten. Laatst gewijzigd door Voodoo Child : 24 juni 2007 om 20:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
We hadden tijdens het voorgaand jaar al wel wolkenkrabbers behandeld en daar hadden we ook de WTC torens in gezien aangezien die een nogal bijzondere structuur hadden. Met het zien van de beelden waarbij de toren aan beide kanten beschadigd was gingen we er toen vanuit dat de centrale structuur zwaar beschadigd was. Dat samen met de buitenste structuur waar een gigantisch gat in zat en de brand in het gebouw was genoeg om mij ervan te overtuigen dat hij ging instorten. Ik denk dat die architect teveel vertrouwen legde in het intact blijven van de centrale structuur. Indien die intact bleef was er een heel goede kans dat de toren bleef staan. btw: De eigenlijke architect was een japanner. Citaat:
Laatst gewijzigd door Voodoo Child : 24 juni 2007 om 20:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst heette het:
Citaat:
Daarna kregen we de inmiddels bekende citaten, die weer niets bewezen, maar waarin wel het woord "steel" en het getal "250" voorkwamen. Nu zitten we al aan: Citaat:
Voor wie geen zin heeft NISTNCSTAR1-5G door te nemen misschien eens enkele tabellen tonen (pagina 301 ev uit het PDF-bestand). Het betreft één van de scenarios voor WTC 1. De andere scenarios geven gelijkaardige resultaten (wat de "niet boven 250°C" bewering betreft). In blauw heb ik de waarden omcirkeld die boven de 400°C komen, in rood de waarden boven 500°C. Misschien ook opmerken dat ik niet zomaar ook de tabel voor de vloeren geef. Deze speelden in het NIST-scenario bij de instorting een cruciale rol. ![]() ![]() ![]() Inderdaad, een prachtig voorbeeld van "bewijsvoering" �* la believer heb je ons gebracht, beste Akufen! Weer een straffe bewering die ongefundeerd blijkt te zijn. Next ...
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 24 juni 2007 om 21:42. |
||
![]() |
![]() |