Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 12:37   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het 70-punten plan vaak in de media? Kom nu, even serieus blijven.

'mensen zoals jij'.
Wil je mijn eerste berichten in dit topic eens lezen?

En de enige reden waarom ik het 70-punten plan aanhaalde, was om uit te leggen waarom velen nogal afkerig staan tov een mogelijk beleid van het vb. Dat plan was in vele hun ogen zo radicaal dat ze daardoor enorm wantrouwig staan. Meer leg ik niet uit.

En ik vind dat niet onbegrijpelijk. Net zoals de burgermanifesten ook nog tegen Verhofstadt worden gebruikt. Door links en rechts, maar wel op een andere manier.
Ik heb van de media niet gesproken, maar blijkbaar dacht jij daar niet toevallig aan.
Je kan echter niet ontkennen dat het VB, net zoals jij dat deed, afgeschilderd wordt in de voltallige media als een partij die NIET veranderde, ook al veranderde ze, net zoals alle andere partijen, van programma én van naam.
D�*t bedoelde ik met 'mensen met alle middelen ergens aan blijven herinneren'.
Oud 24 mei 2007, 12:37   #102
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar heb ik een ander Terzake gezien, met de afgang van het loensend scheef bakhuis...
Vooral toen ze eventjes in beeld kwam zonder woorden. Wat een koude vis, harteloos... doet me denken aan Ilse, wolvin van de SS !
Mag toch mijn indruk geven hé ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 12:39   #103
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb van de media niet gesproken, maar blijkbaar dacht jij daar niet toevallig aan.
Je kan echter niet ontkennen dat het VB, net zoals jij dat deed, afgeschilderd wordt in de voltallige media als een partij die NIET veranderde, ook al veranderde ze, net zoals alle andere partijen, van programma én van naam.
D�*t bedoelde ik met 'mensen met alle middelen ergens aan blijven herinneren'.
Dat lijkt mij de enige plaats waar het 70-punten plan nog regelmatig aan bod zou komen?

Ahja, ik doe dat? Ik zeg dat het vb niet veranderd? Cool. ^^ (Waar dan precies?)

Maar dat klopt wel. De vrije media doet dat. En de staatsmedia probeert het niet te doen, maar hervalt er ook in. En dat verwijt ik die 2de, niet die eerste. Die mogen doen wat ze willen.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 12:40   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In die discussie is het wel relevant.
In de discussie van gisterenavond niet.
De discussie ging ook hier over:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wie bedoel je met 'die andere kerel'? Mohamed El Omari?

Die heeft idd of fraaie wijze de puntjes op de Marrokaanse 'I' van (non) integratie gezet. Hij veegde, zowel de cijfers als de bittere realiteit over importbruiden en kinderen die al ernstige taalachterstand hebben als ze naar het eerste studiejaar vertrekken, op een zodanige wijze van tafel dat niemand hem nog ernstig nam.

Waar is de tijd dat ik op dit eigenste forum werd afgekat omdat ik precies hetzelfde verhaal vertelde als Morel vandaag?
Kinderen van Mohamedanen en hun al dan niet ingevoerde importbruiden, ook een hoop Turkse kinderen die hier geboren worden, kennen nauwelijks een woordje Nederlands als ze schoolplichtig worden. Ze hebben nooit iets anders gezien dan de programma's die via schotel-tv uit het moederland van hun ouders binnenstroomden. Ze hebben nooit iets anders dan de taal van hun, eveneens Nederlandsonkundige, moeder (en vaak ook vader) gehoord. Na de taalachterstand volgt dan de schoolachterstand. Daarna de ontmoediging en de straatloperij, waar niets fatsoenlijks wordt geleerd. Wat resulteert in het niet behalen van een diploma. Met alle gevolgen vandien.
Maar er is meer. Het peil in klassen met veel kinderen die niet kunnen volgen wegens het gebrek aan taalkennis zakt aanzienlijk. Ook andere kinderen die de taal wél kennen delen daardoor in de klappen. Ook zij hebben problemen om aan te pikken eens ze naar het middelbaar onderwijs moeten.

Dat veegde Mohamed echter gewoon weg. Volgens hem wordt die kinderen niet genoeg kansen geboden. Met andere woorden : het is onze schuld en niet de hunne. Volgens Mohamed willen ook de volwassenen wel Nederlands leren maar krijgen ze daarvoor niet voldoende de mogelijkheid. Wij zijn dus zélf de oorzaak van hún achterstand. NIET de importbruiden die hun huis nauwelijks uitkomen, of dit enkel doen om de eigen soortgenoten te ontmoeten. Als hun kinderen dan compleet taalonkundig en onaangepast naar school vertrekken is dat niet hun schuld maar de onze.

Nochtans worden hun kinderen evengoed hier geboren als de meeste andere kinderen. Ze groeien op in hetzelfde land. Dezelfde gemeente. Kopen in dezelfde grootwarenhuizen. Laten hun pasfoto's maken bij dezelfde fotograaf. Moeten voor alles naar hetzelfde gemeentehuis. dezelfde politie. Dezelfde sociale woonmaatschappij. Aan wie ligt het dan dat uitgerekend zij en hun kinderen er niet in slagen de taal optijd te leren? Zelfs niet na een kwart eeuw? Ze hebben daar toch identiek dezelfde kansen voor gehad als iedereen?
Waarom lukte dit, op één generatie, wél met Polen, Spanjaarden, Italianen, Tsjechen, Grieken en noem maar op?

Waarom kwam hier niet de minste reactie op van jou?
Oud 24 mei 2007, 12:42   #105
kukel
Vreemdeling

Standaard

Mijn thesis ging over de integratie van de Italianen in Limburg en ik kan u verzekeren, ze hebben het ook niet op één generatie geklaard.
kukel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 12:43   #106
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom kwam hier niet de minste reactie op van jou?
Omdat het hier gaat over gisterenavond en hoe het Morel daar vele andere belachelijk heeft gemaakt. En dan heb ik nog ergens proberen uit te leggen dat in de perceptie van velen het vb nog altijd de partij van vroeger is.

Dié discussie is hier al vaak genoeg gevoerd, niet?
In een notendop mijn antwoord. Al die landen hebben een Christelijke achtergrond. (Ja, ik zie dus een causaal verband tussen de islam en het feit dat die mensen zo moeilijk integreren.) Maar daarover ga ik hier niet uitwijden. Wel in een ander topic als je dat wilt starten.
Oud 24 mei 2007, 12:43   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt mij de enige plaats waar het 70-punten plan nog regelmatig aan bod zou komen?

Ahja, ik doe dat? Ik zeg dat het vb niet veranderd? Cool. ^^ (Waar dan precies?)

Maar dat klopt wel. De vrije media doet dat. En de staatsmedia probeert het niet te doen, maar hervalt er ook in. En dat verwijt ik die 2de, niet die eerste. Die mogen doen wat ze willen.
JIJ was het die er in deze draad het 70-puntenplan bijsleurde.

Met welk doel deed JIJ dat?
Oud 24 mei 2007, 12:46   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat het hier gaat over gisterenavond en hoe het Morel daar vele andere belachelijk heeft gemaakt.
Nochtans heet deze draad:

Morel in Terzake 07

Van wanneer dateert die uitzending?
Oud 24 mei 2007, 12:47   #109
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vermoed dat verkondigers van de multiculturele verrijkingstheorie hiermee plat op hun gelijkhebberige bek gaan.
Het omgekeerde is echter ook niet waar natuurlijk. Er zijn zeker talrijke voorbeelden te geven waarbij twee culturen elkaar daadwerkelijk hebben verrijkt.

Alles hangt dan ook in grote mate af van de omstandigheden onder dewelke die twee culturen met elkaar in contact komen, en van de bereidheid tot uitwisseling.
Oud 24 mei 2007, 12:47   #110
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
JIJ was het die er in deze draad het 70-puntenplan bijsleurde.

Met welk doel deed JIJ dat?
Ik legde iets uit...

(Citaat van iemand.)
Citaat:
Je kan het ook anders stellen, wat ze het Vlaams Belang verwijten in verband met haat, raxisme en discriminatien verkondigde ze dezelfde boodschap 8 jaar geleden.
Citaat van mij.
Citaat:
Het VB heeft in vele mensen hun ogen hun geloofwaardigheid verloren door ooit met het 70puntenplan af te komen.
En af en toe uitschuivers te doen 'om het politieke debat op te smukken' dragen natuurlijk daar ook niet aan bij.
Zie. Als het VB nu beweert 'wij zeggen niets anders dan de vld' dan kan dat goed zijn. Maar vele mensen (linksen/links-liberalen, natuurlijk) geloven dat niet. Waarom niet? Omdat het vb ooit is afgekomen met zaken die in de perceptie van mensen vrij extreem zijn. Als zij dan nu zeggen 'jamaar, das verleden tijd', dan kan dat goed zijn. Maar als die mensen dat niet geloven en blijven denken 'ze zeggen dit maar stiekem bedoelen ze iets anders', dan kan je nog zeggen wat je wilt, men zal het niet geloven.

Snap je?
Oud 24 mei 2007, 12:49   #111
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans heet deze draad:

Morel in Terzake 07

Van wanneer dateert die uitzending?
'Gisterenavond', toch?
Of vergis ik me nu?

Wat probeer je eigenlijk te doen? Ik ben niet meer dan wat maatschappelijke fenomenen aan het uitleggen die mijn inziens correct zijn. (Dat het Vb niet veel geloofwaardigheid heeft als 'gewone' rechtse partij, omdat ze vroeger standpunten had die voor velen een paar bruggen te ver gingen, maar die ze nu geminder hebben.) Dat is toch niet zo ongelooflijk?

In Nederland heb je hetzelfde met de SP.
Oud 24 mei 2007, 12:49   #112
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

By the way, als het waar is dat 'Morel daar vele andere belachelijk heeft gemaakt', dan zal daar wel een hele goede reden voor zijn.

Maar zelfs als het niet waar is, dan nog had jij geen reden om er hier het 70-plan bij te sleuren.
Oud 24 mei 2007, 12:51   #113
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
By the way, als het waar is dat 'Morel daar vele andere belachelijk heeft gemaakt', dan zal daar wel een hele goede reden voor zijn.

Maar zelfs als het niet waar is, dan nog had jij geen reden om er hier het 70-plan bij te sleuren.
Net zoveel reden als jij had om de burgermanifesten erbij te halen. :/
Snap je nu nog niet dat ik gewoon probeerde uit te leggen dat - hoewel het vb inhoudelijk mss niet veel anders zegt dan de andere partijen - ze in de perceptie van vele gewoon niet geloofd worden? (Omdat ze vroeger veel extremere zaken zeiden.)

Is dat zo onlogisch?
Zie naar het SP-effect. Die zijn ook lichtjes gematigd, maar worden nog steeds als quasi maoïsten bekeken.
Oud 24 mei 2007, 12:56   #114
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En ze heeft haar tegenstanders mooi in hun hemd gezet.

Vond ze prachtig en een waardig politica.
Ik verwacht van politici dat ze meer doen dan hun tegenstanders in hun hemd zetten. Ik verwacht vooral dat ze met concrete oplossingen naar voor komen en daar ontbreekt het Morel (en het VB) natuurlijk aan. Want hoe denken ze bij het VB bijvoorbeeld concreet het kiezen van een partner uit hun land van afkomst tegen te gaan? Het enige zinnige dat daarover werd gezegd, kwam van Meyrem Almaci. Misbruiken tegengaan en een dialoog opzetten binnen de gemeenschappen om hen ervan te overtuigen dat er bij zo'n huwelijken vaak een onoverbrugbare kloof is. Andere aanvaardbare mogelijkheden zie ik eerlijk gezegd niet.

En wat dat hand geven betreft: ik zie niet in waarom je iemand die je constant beledigt een hand zou moeten geven. En ik zie al helemaal niet in hoe dit relevant is voor een debat.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:00   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Gisterenavond', toch?
Of vergis ik me nu?

Wat probeer je eigenlijk te doen? Ik ben niet meer dan wat maatschappelijke fenomenen aan het uitleggen die mijn inziens correct zijn. (Dat het Vb niet veel geloofwaardigheid heeft als 'gewone' rechtse partij, omdat ze vroeger standpunten had die voor velen een paar bruggen te ver gingen, maar die ze nu geminder hebben.) Dat is toch niet zo ongelooflijk?

In Nederland heb je hetzelfde met de SP.
Het gaat hier echter niet alleen om maatschappelijk fenomenen, uitgelegd vanuit jouw oogpunt bovendien. Zelfs niet alleen om Morel die, ook vanuit jouw oogpunt gezien uiteraard, 'veel mensen belachelijk zou hebben gemaakt'.
Er zat namelijk ook een zekere Mohamed El Omari die zijn duit in het zakje deed.
Ikzelf focusde dus niet op Morel maar kwam wél met argumenten op datgene waarmee Mohamed Morel probeerde in de welbekende, bruine hoek te duwen.
Maar op die argumenten, beste Adrian, wenste jij NIET in te gaan.
Oud 24 mei 2007, 13:01   #116
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kukel Bekijk bericht
Mijn thesis ging over de integratie van de Italianen in Limburg en ik kan u verzekeren, ze hebben het ook niet op één generatie geklaard.
Eigen ervaring spreekt dit tegen
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:01   #117
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoveel reden als jij had om de burgermanifesten erbij te halen. :/
Toch wel.
Daar had jij namelijk de aanzet toe gegeven door over 70-plan te beginnen.
Oud 24 mei 2007, 13:04   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik verwacht van politici dat ze meer doen dan hun tegenstanders in hun hemd zetten.
Ik ook.
En dat doe je niet door parlementairen het zwijgen op te leggen door hen hun lichaamstaal te verwijten of hen voor mestkevers en mentaal gehandicapten uit te schelden.
Oud 24 mei 2007, 13:06   #119
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat hier echter niet alleen om maatschappelijk fenomenen, uitgelegd vanuit jouw oogpunt bovendien. Zelfs niet alleen om Morel die, ook vanuit jouw oogpunt gezien uiteraard, 'veel mensen belachelijk zou hebben gemaakt'.
Er zat namelijk ook een zekere Mohamed El Omari die zijn duit in het zakje deed.
Ikzelf focusde dus niet op Morel maar kwam wél met argumenten op datgene waarmee Mohamed Morel probeerde in de welbekende, bruine hoek te duwen.
Maar op die argumenten, beste Adrian, wenste jij NIET in te gaan.
Oké. Geef nog eens de post(s), en ik zal er op ingaan. (Vanavond na de les.)

(Jezus man, ik ben nog met andere zaken bezig, als ik zaken mis, moete niet direct denken dat je in mijn hoofd kan kijken. :/)

Edit: En als het dan toch zo (on)belangrijk is, waarom blijf je er dan op ingaan? Niet iedereen is altijd tegen het vb, als ze er niet radicaal voor zijn. Hou dat eens in je gedachten aub. -_-

Edit2: Lol.
Je bedoelt die vrij grote post die _niet_ op mij was gericht? Daar moét ik van jou op ingaan? Ik vind dat een discussie op zich waard (buiten het feit dat ze al 30 keer is gevoerd, maar goed.)

Jij vond die kerel belangrijk, leuk voor jou. Jij hebt 15 posts op mij zitten ingaan. Al die posts heb ik beantwoord En dan ineens ga je mij verwijten dat ik op die ene post niet inging die niet op mij gericht was en wat voor mij een post was van 'jezus, alweer die discusssie'? Ja, sorry dat ik daar niet op in ging.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 mei 2007 om 13:13.
Oud 24 mei 2007, 13:07   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Eigen ervaring spreekt dit tegen
De mijne ook.
Ik woonde een halve eeuw in de Limburgse mijnstreek en zelfs jarenlang tussen de allochtonen van Italiaanse, Poolse, Tsjechische en Spaanse afkomst in. Al deze mensen zijn voorbeelden van integratie zonder dat ze daar hun eigenheid voor hebben dienen op te geven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be