![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het separatisme en Vlaamse onafhankelijkheid?
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het debat tussen verzuurde De Gucht (zijn gelaatsuitdrukking spreekt weer eens boekdelen) en Filip De winter staat er nu ook op.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit met een ondersteuning van de Benelux om tegen de grote regio's op te kunnen binnen het bestuursorgaan van de EUdR. De punten die het VB zou moeten laten vallen, is het terugsturen van de allochtone bevolkigen van België. Zij die hier geboren zijn kan men immers niet terugsturen Maar ook hun standpunt over ontwikkelingshulp zouden zij moeten herzien. En het zijnnet deze twee punten die het VB groot hebben gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wij zullen u maar geloven zeker? Al heb ik een nogal sterk ingeworteld wantrouwen tegen debatters die om de haverklap het woord "echt" gebruiken om te benadrukken dat ze (deze keer) niet liegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in een geschreven discussie ligt dit ietsjes anders. Je kan daar moeilijker de zaken duidelijk omschrijven omdat dit teveel plaats en tijd in beslag neemt. En de problemen van Vlaanderen zijn niet de vele culturen en talen die er door elkaar leven, maar het gebrek aan ruimte en omgang met elkaar van de mensen in ontwikkeling en de mensen met ervaringen. Er word in het overbevolkte België gewoon te veel plaats verspild aan gebouwen die slechts voor 1 doeleinde mogen gebruikt worden. Dit terwijl deze gebouwen de mogelijkheden hebben voor de ontplooiing van de jeugd en het doorgeven van kennis en ervaringen van de oudere. En vaker leeg staan dan dat ze gebruikt worden en met gemeenschapsgelden zijn gebouwd en worden onderhouden. En als het je intersseert, met die zelfde groep mensen hebben we ook andere politici tijdens hun voordrachten en opendebatten doen vast lopen in hun eigen programma voorstellen. De mensen van Groen!, toen nog Agalev, zijn zelfs kwaad gaan lopen omdat ze potvast zaten in hun eigen voorstellen en uitspraken over alternatieve energieën en vreemdelingenbeleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Staatssecretaris
|
![]() je moet niet buitenhuis gaan om te dromen
![]()
![]() |
![]() |
#109 |
Schepen
|
![]() wat mij vooral stoort aan het VB is het feit dat ze blijven hameren op hun 3V's maar daar geen realistische uitwerking van hebben. het is ferm gemakkelijk om te schieten van de zijlijn. nu komt mijn kritiek:
1) Veiligheid: gevangenissen bijmaken en meer blauw op straat. dat ze nog niet de moeite hebben gedaan om de kostprijs uit te rekenen... bewijst het volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=t1cbDZT6Ofk Let vooral op de manier waarop Van Hecke "geloofwaardig" uitspreekt. Juist een allochtone Vlaming. 2) Vlaanderen: VB is voor een onafhankelijk Vlaanderen. Allemaal goed en wel, maar ze vergeten dat ze daar de grondwet voor moeten veranderen. En daar heb je nu eenmaal een 2/3de meerderheid voor nodig én de goedkeuring langs waalse zijde. Zo werkt onze democratie... tenzij zij daar ook tegen zijn natuurlijk. 3) Ze hebben nu ook al door dat je niet alle allochtonen kan terugsturen. Mensen die hier geboren zijn... kan je moeilijk het land uitzetten. En al zeker niet naar hun Vaderland terugsturen. want dat zou impliceren dat ze gewoon blijven. Nee, ze veranderen hun geweer van schouder. het pleidooi tegen de "Ji-haat" van FDW begint mij nu al de strot uit te hangen. de mens heeft er niet veel zinnigers over te zeggen. Maar wees nu eens eerlijk: hoeveel procent van de allochtonen is voorstander van de Jihad?? In deze discussie komen ze dan af met assimileren aan de Vlaamse waarden en normen... Wat die zijn, daar heeft nog nooit iemand mij een antwoord op kunnen geven. Want de waarden en normen van FDW en Morelleke staan totaal haaks op die van mij. Nochtans behoor ik toch ook tot het ras der Uber-Vlaamingen.
cogito ergo sum Laatst gewijzigd door franke fritz : 1 juni 2007 om 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar fdw trouwens de gucht met de grond heeft gelijk gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
ik heb alleen tot vervelens toe hetzelfde bandje gehoord: -wij zijn ook tegen haat, maar zeker ook tegen jihad. beuh dat hebben we al gehoord -Vlaams geld in Vlaamse handen. weer een slogan, zonder uitleg hoe ze dat dan concreet willen realiseren Ik vraag mij af of jij daar wel fatsoenlijke argumenten op tafel kan leggen. Of moet ook jij toegeven dat je daar nog niet hebt over nagedacht?
cogito ergo sum Laatst gewijzigd door franke fritz : 1 juni 2007 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kijk VB
er bestaat iets zoals SCHAAL ECONOMIE In politiek bestaat dit blijkbaar niet. Maar als je een SCHAAL in een ECONOMIE maximum exploiteert heb je ook maximum schaal effect. Er bestaat iets als de EUROPESE schaal bvb, de reden van bestaan van europa toevallig. En als alles die europese schaal is overgezet wordt naar europa, blijf je over met de lokale futiliteiten. Maar als de gezondheidszorg klaar is om naar een europese schaal te springen, zou je wel triestig bezig zijn als je dat ding gaat splitsen voor het weer op te nemen in het groter geheel... Om maar één voorbeeldje te geven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Schepen
|
![]() ik weet dat het VB voorstander is van een splitsing in de sociale zekerheid. En ik weet ook waarom zij dat willen. Maar mijn vraag blijft: hoe gaan zij dat op een democratische wijze aanpakken?? gezien de noodzaak van een 2/3de meerderheid. nog nooit heb ik daarvoor een afdoende antwoord gekregen. en zo heb ik nog een pak grote vraagtekens bij het VB.
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mss ben jij degene die beter eens 2 keer zou moeten nadenken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
ik heb duidelijke vragen gesteld in de hoop daar een duidelijk antwoord op te krijgen. Ik heb al gezocht naar de antwoorden in het partij-programma. niets gevonden. Ten einde raad richt ik mij tot het forum, maar hier sturen ze mij blijkbaar terug naar af. Ik heb geen stelling ingenomen, niemand beledigd. ik heb gewoon wat vragen gesteld...
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor elke grondwetswijziging is er idd een 2/3 meerderheid van biede landsdelen nodig. Hoe gaat het VB die 2/3de meerderheid bekomen langs Waalse kant, zonder er voor te betalen. Dus blijven er slechts een paar mogelijkheden over. Of het land in een burgeroorlog brengen, of een enorme prijs betalen. In beide gevallen is het Vlaamse volk de grote verliezer. België opdelen in twee landen is een nog moeilijkere oplossing, want daarvoor moet er een referendum gehouden worden onder alle inwoners van Vlaanderen en Wallonie en moet er meer dan de helft van de bewoners van één van beide landsdelen zich uitspreken voor splitsing van het land. Wat bij het grootste deel van de bevolking helemaal niet leeft en wat hen eigenlijk ook weinig kan schelen. De meerderheid zal voor het behoud van België stemmen, dit enkel al omdat ze dit kennen en gewend zijn. Veranderingen en vernieuwingen schikken de mensen af. Maar tegelijk moet er een nieuwe grondwet door het volk gekozen worden. Dus de vraag hoe het VB deze zaken wil verwezelijken en concreet wil uitwerken is helemaal niet door een rode bril kijken, maar nuchter over de zaken nadenken en zien wat wel en wat niet mogelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga mij niet blijven herhalen,steekt tegen en word voor mensen hier die hier al ruime tijd zitten omdenduur afgezaagd en das langs beide kanten zo. ![]() Ik zeg alleen dus;wie zoekt die vind en doe je orens en ogen eens goed open en kijk mss ook eens naar de andere partijen want het zijn net deze die steeds liegen en bedriegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Schepen
|
![]() Een afdoend antwoord had je nochtans de tijd van drie vage quotes kunnen besparen. een eenvoudige link of een copy-paste was voldoende geweest.
wil je dit forum behoeden van herhaling?? mij goed, stuur maar op via een persoonlijk bericht. ik ben in blijde verwachting.
cogito ergo sum Laatst gewijzigd door franke fritz : 1 juni 2007 om 15:24. |
![]() |
![]() |