![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Probleem kan zijn/worden dat zeer strikte veganisten ook een gist als dierlijk beschouwen. http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...nemie&where=nl
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
Voor de volledigheid: ik ben (groot)vader van 6 & 6.
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Toch niet. Op dichtbevolkte plaatsen is bv. het aantal zelfmoorden beduidend hoger. Alsof de mens instinctief weet dat de wereld er beter op wordt als hij zich voor een auto smijt. Een gebrekkige kinderwens is daar allicht een minder extreme vorm van.
![]() |
#106 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je hebt de normale mensen, die zijn goedaardig, hetero, hygiënisch als ze seks hebben (voor de kinderen weet je wel), veelal limburger en zomogelijk opa. Daarnaast heb je de abnormale, of ook wel onnatuurlijke mensen. Dezen zijn gemeen, homo, vies, en komen soms uit het buitenland, waar je nog allerlei vreemde culturen hebt en ook voorhistorische dieren.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
zolang de soort zichzelf maar in stand kan houden homo's zijn niet bepaald een subsoort en wil je ze toch überhaupt als subsoort catalogiseren dan kan je niet anders dan tot de vaststelling komen dat ze zich 'voortplanten' .... het mechanisme staat niet in vraag Laatst gewijzigd door praha : 31 mei 2007 om 21:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kan het nog gekker?
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 31 mei 2007 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() eerlijk gezegd ik zat ook in die richting te denken dat hij dat bedoelde maar dan specifieker zich vastpinnende op biseksuelen blijkbaar zijn voor velen biseksuelen nog 100x ergerlijker dan homoseksuelen waarschijnlijk omdat het : 1) grensoverschrijdend over het wij-zij heen gaat... beetje als verraders worden aanzien 2) ze moeilijker te karakturiseren zijn 3) ze blijkbaar gezien worden als de hoofdzaak dat aids, aanvankelijk een zegen, een Goddelijk gecreëerde ziekte met als doel de homo's voorgoed uit te roeien, zich nu ook in het heterowereld heeft gemanifesteerd 4) er nog steeds vanuit gegaan wordt dat bi's zowat simultaan op zowat alles en nog wat kruipen, liefst onbeschermd 5) etc etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Enfin, de verzamelde beerput-homofoben zijn weer van de partij, zie ik...
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
beerput en homofoob in één zin uitspreken. Waar is de logica ![]() beerput en homo, nu dat heeft wel een verband.
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens KAN zoiets waarschijnlijk ook voor "bisexuelen" een/het punt van overweging zijn in de te bepalen "keuze", ongeacht in welke richting die zou uitvallen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 31 mei 2007 om 22:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Ook een Ongelovige kan (vooral) geneigd zijn de (kinder)wens van zijn levenskameraadje als redelijk te beschouwen.
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Nog: ad 4, aangezien af en toe het woord "(on)natuurlijk" viel in deze draad: "beschermde" sex is, scherp gesteld, niet natuurlijk; uiteraard vaak wel nuttig/zinvol.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 31 mei 2007 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Ja, die gedachte of overtuiging heb ik vaker vernomen; wel triest.
![]() |
#118 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1/ toejuichen/neutraal bekijken zonder negatief waardeoordeel 2/ ze oogluikend laten doen met wat ze bezig waren 3/ ze doodslaan/opknopen/opdebrandstapelplaatsen/... Ik denk dat we in West Europa ergens tussen 1 en 2 zitten, in pakweg Vlaanderen zitten we op 1, op sommige meer conservatieve gebieden meer op 2 ... Laten we zeggen in Saoudi Arabië zijn we nog op punt 3 ? Anyways ik ben er niet van overtuigd dat we dat enkel op regime kunnen steken, culturen kunnen ook erg snel veranderen en je voorbeeld van Turkije klopt volgens mij niet maar ik ga een voorbeeldje van dichter bij huis geven : Als je er even goed over nadenkt is het een maf idee , je hakt een boom om, plaatst hem in het midden van je woonkamer en je gaat er rond zitten voor de gezelligheid en dan een paar dagen later zeul je hem weer naar buiten om hem op te branden. Nochtans doen velen onder ons dit met Kerstmis, onze voorouders echter, pakweg vlamingen uit 1900 zouden raar staan kijken moesten ze het weten. De kerstboom , door velen gezien als een voorbeeld van een typisch vlaams gebruik is hier pas geimporteerd geweest in de jaren 1914-1917, meer bepaald in het stuk bezet België door de Duitsers die die traditie al wel vele jaren kenden. En nu, enkele generaties later hebben we die gewoonte overgenomen en zouden we het een deel van onze cultuur noemen. Ik denk - verbeter me als ik me vergis - dat culturen heel sterk en zelfs relatief snel kunnen veranderen. Jij stelde dat de Turkse cultuur echter de laatste eeuwen niet "wezenlijk veranderd" is , wat bedoel je precies met "wezenlijk" in deze context ? Anyways, ik zal me voor de leut bij uw indeling in "regime" neerleggen , kunnen we stellen dat ons westerse regime superieur is aan vele anderen ? ( inclusief maar niet beperkt tot superieur aan dat van Polen en Saudi arabië bedoel ik dan ) ... wacht effe ... regime ... parlementaire democratie ... Polen heeft hetzelfde regime als West Europa denk ik , zou het kunnen dat niet hun regime maar toch hun cultuur ... of misschien hun mentaliteit dan inferieur is aan de onze of is het toch regime denk je ? Citaat:
Een normale mens is een normale mens, het is moeilijk dat beter te definiëren , ik bedoel niet dat mensen die buiten de lijntjes kleuren van tijd tot tijd niet normaal zouden zijn , ik bedoel ook niet dat mensen niet mogen opkomen voor hun rechten ... ik zou willen verduidelijken met een voorbeeldje, misschien maakt dat het wat duidelijker : - een 8jarig kind staat te huilen en vraagt om een koekje aan mama - mama zegt dat het 4uurtje reeds voorbij is en het nog een half uur duurt voor het avondmaal eraan komt - het kind zit dan een half uur te mokken met een zuur gezicht waardoor mama zich ook minder leuk voelt - bij het avondmaal weigert het kind te eten, het heeft geen honger maar wil wel een koekje - na het laten staan van zijn avondmaal, zonder eten naar bed gaan en een pak rammel van vader ligt het kind nog een half uur vrij luid te huilen in bed (lees aandacht vragen) - nog een kwartier later geeft mama maar toe en gaat het koekje aan de kleine geven , waarop die het prompt op de grond smijt onder het motto "ik wilde het koekje krijgen, ik had er eigenlijk geen zin in ... maar ik ben nu WEL blij omdat ik mijn zin kreeg" ( en voor er slimmerikken afkomen : neen , dit voorbeeld is niet auto biografisch ) Het is misschien een stom voorbeeld maar dat is het gevoel dat me soms bekruipt als ik sommige figuren bezig hoor. Wat ik bedoelde met "relnichten" is dat er mensen zever zoeken OM de zever, omdat ze het leuk vinden om "heilige huisjes in te trappen", veeleer om het intrappen dan wel om eigenlijke eisen. En dat vind ik er wat over eigenlijk. Citaat:
Citaat:
En die dan ook nog eens denken elke keer er iemand het met hen niet eens is ? Hen geef ik geen overschot van gelijk. Citaat:
Citaat:
Los van de orgieën : Een probleem heeft altijd een focus en in een conflict krijg je een discussie en ga je er op in. Vaak ligt de focus niet op het al dan niet holebi zijn van iemand, sommige holebi's echter gebruiken naar mijn gevoel hun holebischap als schild tegen kritiek , Zeg je iets dan halen ze er onmiddellijk het argument bij "jij bent een homofoob (want je spreekt me tegen)" en dat is vaak naar mijn aanvoelen onterecht. Dat doet me een beetje denken aan sommige allochtonen die zodra ze kritiek krijgen de gever van kritiek reduceren tot racist om toch maar niet aan introspectie te moeten doen. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
onafgezien de eventuele negatieve connotatie bestaat er per definitie een een 'abnormaal' naast het normaal van zodra je dit wilt hanteren lijkt me logisch maar voor mijn part mag je ook niet-normaal gebruiken ofzo, laten we dat verderop even proberen het is dus in deze louter zuiver quantitieve benadering zoals jij het stelt bedoeld dus van zodra je in die context zegt dat heteroseksualiteit normaal zou zijn en homoseksueel niet dan zeg ik dat gij dus niet-normaal oftwewel abnormaal zijt ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
een vrouw vormt een perfecte drager zoals ge zou moeten weten maar maakt minder kans dat het ook effectief zou uitbreken bij haar maar een vrouw met hiv kan perfect doorgeven via het vaginaal vocht Citaat:
dan heb je weer een zeer vertekend en kleurrijk beeld voor ogen het enige punt, als er voor de rest totale 'vrijheid' zou gelden, is dat je veilig vrijt ... tenzij als hetero tenzij als homo dan monogamie echter kan bv een pluspunt zijn maar of dat een vrouw of een man betreft maakt an sich weinig uit |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |