![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bon, je bent dus tegen mijnoperaties. OK, probeer het maar te redden zonder: geen koperen leidingen in jouw huis, geen electonica in jouw huis, geen bakstenen in jouw huis, geen beton in jouw huis, geen elektriciteit in jouw huis, geen warm water in jouw huis, zelfs geen waterleiding in jouw huis, en geen riolering om op aan te sluiten, geen weg die naar jouw huis leidt, en alles te voet doen hé ! Bonne chance !
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja, het radioactief verval gaat door na de begraving; ja, dat verval produceert warmte; ja, die warmte moet ergens naartoe. Maar: neen, die warmte gaat uw kleilaag niet beginnen te glazuren of uitdrogen of weet ik wat voor andere zever.
![]() |
![]() |
#103 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er werd een commisie aangesteld in opdracht van Verwilghen door 2 leden; - Prof D'haeseleer van de KU Leuven die op een leerstoel zit, gefincancierd door tractebel, en die prof komt ook van tractebel - Cleese, nucleaire lobbyist die de kerncentrales wil openhouden en expanderen. Zeg nu zelf, een commisie door zo'n 2 mensen die een rapport moet maken over de toekomst op vlak van energie, dat is toch helemaal niet geloofwaardig hé. Da's een rapport waarvan je op voorhand weet dat je het in de prullenmand mag gooien. En Verbruggen zat niet in die commissie hé. Dan hadden ze hem d'r ook mogen inzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Vreemdeling
|
![]() Hoe, en dan ? Je vindt het zelf toch niet normaal dat je een grondstof voor verbranding dat permanent gebeurt gaat vergelijken met een grondstof voor een eenmalige installatie ? Dan discussieer ik hier ook niet meer verder op zulle.
Citaat:
Je kiest toch voor een opwekking van energie waar je geen delving en verrijking moet uitvoeren als het anders kan. En die mogelijkheid heb je, met alternatieve energie. En daarmee zijn we weer beland in het begin; waarom delvingen met milieschade, sociale problematiek, veiligheidsrisico's, afvalproblematiek, als je alternatieven hebt die weliswaar kernenergie niet meteen voor 100% kunnen vervangen, maar waar je geen brandstoffen voor nodig hebt, en dus geen delvingen ? Daarom zeg ik, investeer wat in ecologische subsidies, het moet en zal toch niet zoveel zijn als de investeringen geweest in de kernenergie, en we komen al een heel pak verder in tegenstelling tot nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 7 juni 2007 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Schaarste = schaarste. Grondstof = grondstof. Maar u mag altijd de economie en ecologie terug heruitvinden als u wil. Verbaas er u echter niet over als u niet al te serieus wordt genomen.
![]() |
#107 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wedden dat Polb de rapporten van het IPCC wel au sérieux neemt, laat staan die van Greenpeace en WWF... !?
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je begint jezelf tegen te spreken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() nee, ik denk eerder dat u een paar posts van mij en iemand anders door elkaar haalt.
![]()
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zeg dat uranium opruimen in de natuur, eventjes gebruiken in kerncentrale, en danopslaan in bunkers dan een goeie opruiming is van de natuur zeg jij dan maakt geen verschil ? ik vond het logisch hoor uw antwoord je ziet uw passie erafdruipen, maar nog oefenen op de inhoud |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als je een grondstof dat als brandstof gebruikt worden gaat vergelijken met een grondstof voor ontwikkeling, dan ben je niet meer serieus bezig hé. Dan moeten we eens gaan tellen hoeveel grondstof je nodig hebt voor de inplanting en de brandstof van kerncentrales op de levensduur van die centrale op tegenover de grondstof die je nodig hebt voor de inplanting en brandstof voor milieuvriendelijke opwekking... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, het zit nu ook in de grond...
Heb jij je ooit afgevraagd hoe de aarbol dat doet om te blijven gloeien en vloeibaar magma te blijven ? Weet er iemand een antwoord op die vraag ? Hoe komt het dat de aarde als plasmabol blijft gloeien, hoe noemt dat proces die zichdaar afspeelt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me zo een uitstap naar zo een 'bunker' waar ze al die afval in smijten. Was best interessant eigenlijk... Ik herinner me wel dat ze in die tonnen niet enkel het uranium zelf staken maar alles dat werd gebruikt in het nucleaire proces (tot de plastieken handschoenen van het personeel)... Ik weet niet waarom maar uw analyse klinkt een beetje kortzichtig voor mij... Maar let op voor mij moet die nucleaire energie niet weg hoor maar gewoon dit klonk wat raar... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() largo
het licht daar echt prachtig. Je sleept het gewoon duizend jaar mee dat is een feit. Nu gezien het romeinse rijk het ook maar 500jaar gebloeid heeft, zie ik het onze nog 80jaar petroleum pompen, dan koken we nog een 150jaar verder en finaal binnen 300jaar zal de wereld weer ontvolken en de planten en dieren weer meer ruimte krijgen om te leven. Je zou je afvragen of je als ouder nog een kind op de wereld moet zetten. Zelfs naar de spermabank doneren kan uw footprint vergroten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Ja misschien heeft onze planeet nog wel toekomst ![]() Ik vind ook wel dat het daar goed ligt for now. Voor mij kunnen ze dat best allemaal naar de zon schieten... ps: après nous le déluge... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Goed om weten voor een quizje te platten lande...
![]() |
![]() |
#118 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Gij vindt dat dus een andere zaak als er petrol wordt opgepompt om te dienen als fuel, of als er petrol wordt opgepompt om plastieken zakskes van te maken. Bon, dan moogt ge mij eens klaar en duidelijk uitleggen waar het verschil ligt. Citaat:
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Burgemeester
|