Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 11 juni 2007, 09:02   #101
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Wat ik zeer verhelderend vond , was de reactie van de verliezers: VDL gaf toe dat ze verloren hadden, VLD integendeel, sprak bij monde van Somers eerst iets over De decker en nadien waren ze toch niet afgestraft omdat MR won!!!

Ik ben geen Vandelanotte bewonderaar, maar hier moest ik hem toch een goed punt geven.
omaplop is offline  
Oud 11 juni 2007, 09:12   #102
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Goed zo, hopelijk schaft rechts heel dat homo-huwelijk en homo-adoptie af, dan is die uitslag toch nog voor iets goed.
Terug naar de traditionele familiewaarden, daar kan ik mij wel in vinden, alleen vrees ik dat rechts op sociaal-economisch vlak een slechte zaak is.
Het stokpaardje van link. Op een heel klein groepje na kan het niemand schelen of homo's nu huwen of niet. Maar ja, als paars hiermee moet pronken weet je al snel dat de rest niet veel soeps was.

Sociaal-economisch zal het nu een stuk beter worden, behalve voor beroepsprofiteurs natuurlijk.
Geertje is offline  
Oud 11 juni 2007, 09:12   #103
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Wat ik zeer verhelderend vond , was de reactie van de verliezers: VDL gaf toe dat ze verloren hadden, VLD integendeel, sprak bij monde van Somers eerst iets over De decker en nadien waren ze toch niet afgestraft omdat MR won!!!

Ik ben geen Vandelanotte bewonderaar, maar hier moest ik hem toch een goed punt geven.
IK vond het juist het tegenovergestelde , SPa was urenlang niet te zien, dan komen ze af met "de kiezer begreep ons niet" , "de kiezer wil anders dan wat wij willen" (duh) en " de schandalen van de PS hebben op ons afgestraald"

Allemaal onzin natuurlijk ze hebben een slecht programma, de loze beloften en slogans ten tijde van steveart zijn uitgewerkt en de kiezer laat zich geen 2e keer daarin vangen, ze zijn naar groen opgeschoven om geen stemmen daar te verliezen en hebben hun rechtse kant verwaarloost die dan maar naar VLD en LDD gingen EN ze hebben meegedaan aan die belachelijke presidentrace tussen de 3

Verhofstadt was ten minste nog zo eerlijk om te zeggen "het was mijn fout", somers echter zei dat niet en daar zit de VLD nog met een probleem, die is ook in de fout gedaan en doet dat nog steeds, ik denk dat de VLD dus nog zal zakken.

De enige kans die ik hen geef is in een regering stappen en hun programma uitvoeren, enkel zo kunnen ze zichzelf herstellen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 11 juni 2007, 09:55   #104
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

u hebt duidelijk niet geluisterd, of misinterpreteerd bewust, de verklaringen door sp kopstukken gegeven.

Anyway het is duidelijk dat België (en zeker het politieke gedrocht dat ze vlaanderen noemen) ook mee gevangen zit in het opbod wie kan zijn inwoners de meeste angst aanjagen zonder naar de daadwerkelijke problemen te kijken, en de kiezer die kijkt rustig mee het zand in.
the_dude is offline  
Oud 11 juni 2007, 10:05   #105
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de verwende, luxedronken, schijterige vlaming heeft vandaag op 10 juni zijn democratisch recht weer eens goed verkracht.
hun helden zijn: bart -veel pintjes- dewever, yves -frisse pint- leterme, vlaams belang en lijst dedecker.
de ernstige politiek, die zich de afgelopen vier jaar zijn kas heeft afgedraaid om de verwende vlaming nog wat meer te verwennen is afgestraft, want de vlaming is nu eenmaal malcontent van aard.
hieruit volgt vanzelfsprekend de vraag:
moeten we meer taksen gaan heffen op pintjes?
Ik denk dat ik gisteren één verstandige verliezer gehoord heb. Toen alle verliezers stelden dat de kiezers hen niet of verkeerd begrepen had, zei Van de Lanote: "ik denk dat wij de kiezers niet goed begrepen hebben".
Oud 11 juni 2007, 13:16   #106
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
de verwende, luxedronken, schijterige vlaming heeft vandaag op 10 juni zijn democratisch recht weer eens goed verkracht.
hun helden zijn: bart -veel pintjes- dewever, yves -frisse pint- leterme, vlaams belang en lijst dedecker.
de ernstige politiek, die zich de afgelopen vier jaar zijn kas heeft afgedraaid om de verwende vlaming nog wat meer te verwennen is afgestraft, want de vlaming is nu eenmaal malcontent van aard.
Ik zou eens wat verlof nemen, als ik u was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 11 juni 2007, 15:39   #107
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De Vlaams Belang aanhangers op deze site hebben de CDV'ers altijd als linkies-winkies beschouwd, op een paar uur tijd zijn ze nu blijkbaar rechts geworden. Hoe geloofwaardig kan je zijn ...
Heu, CD&Vers zijn geen linkie-winkies. Nooit geweest. Ze zijn eerder een centrumpartij.
Oud 11 juni 2007, 15:54   #108
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat gaat er nu in de praktijk veranderen?
Wat er in de praktijk zal veranderen zal volledig afhangen van Dhr. Leterme. Ofwel gedraagt deze zich als een echte democraat en luistert hij naar de kiezer, ofwel is hij een 'nar' van dictator gysels en houd hij mee deze zijn on-democratisch CS in stand.

In dit laatste geval, heeft die groene worm meer gewonnen dan die 4 zetels en beslissen zij wie hier bestuurd zoals dit de afgelopen jaren al het geval is geweest.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline  
Oud 11 juni 2007, 16:01   #109
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthiasderaedt Bekijk bericht
Misschien zou als eerste de stemplicht moeten worden afgeschaft. Dan vallen alle oude en seniele stemmers van het vb weg
Oude en seniele stemmers van het VB. Gisteren zeker de reportage niet gezien van het rusthuis in Lommel. Was de enige plaats waar het geval van velthoven kon rekenen op een overwinning.

Daarentegen, dit werd wel gezegd maar was het waar. Sossen en waarheid zijn nu eenmaal twee zaken die moeilijk te verenigen zijn. En wat hebben ze die oudjes misschien beloofd? want sossen en loze beloftes zijn dan weer zaken die makkelijk te verenigen zijn.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline  
Oud 11 juni 2007, 17:13   #110
F16_Pilot_B
Partijlid

F16_Pilot_B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CdD&V zou moete splitse van nva, spijtig voor sp.a. De VLD verdient het om in de opositie te gaan en ten slotte is het spijtig dat LDD niet meer stemme van het VB kon pikken
De VLD waarom de kiezers hebben beslist!
F16_Pilot_B is offline  
Oud 11 juni 2007, 20:45   #111
fabianen
Gouverneur

Standaard

En in zo'n land regeren,binnen acht jaar weer blauw,binnen 16 jaar weer orangje.Als je brood maar verdiend op de kap van het nog steeds domme volk.
fabianen is offline  
Oud 11 juni 2007, 20:48   #112
F16_Pilot_B
Partijlid

F16_Pilot_B's schermafbeelding

Standaard

Tja we hebben niets te zeggen he dus zul je er mee moeten leren leven
F16_Pilot_B is offline  
Oud 11 juni 2007, 20:55   #113
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ontex, de grootste pamperfabrikant, staan zware tijden te wachten...

Er zullen wsl spoedig beurscorrecties volgen...
Chipie is offline  
Oud 11 juni 2007, 21:22   #114
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ik wel weet is dat de snel Belgwet nu snel zal veranderd worden en mss wel helemaal terug zal afgevoerd worden, wat dit gedrocht was zelfs in de ogen van Leterme een doorn.

En veel zaken inverband met het vreemdelingenbeleid zullen nu wel veranderen. Waaronder de gezinshereniging, want ook dit was voor de CD&V een brug te ver.

Vergeet niet dat ook De Crem zijn woorden nu moet gaan waar maken en dus zijn rekening zal geven aan de VLD, als deze in de regering willen blijven.

ik zou echt niet in de schoenen van de formateur willen staan, want hij zal het zeker niet makkelijk hebben, aan de ene kant de harde woorden uit het verleden van de CD&V/NV.a en aan de andere kant de MR die word opgejaagd door het FDF.
Jantje is offline  
Oud 11 juni 2007, 21:29   #115
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Het stokpaardje van link. Op een heel klein groepje na kan het niemand schelen of homo's nu huwen of niet. Maar ja, als paars hiermee moet pronken weet je al snel dat de rest niet veel soeps was.

Sociaal-economisch zal het nu een stuk beter worden, behalve voor beroepsprofiteurs natuurlijk.
Heeft paars het dan slecht gedaan op sociaal-economisch vlak? België heeft een van de sterkst groeiende economieën van onze regio. De werkloosheid is lager dan ooit, alleszins veel lager dan onder CVP-bestuur. Nu goed ik heb wel kritiek op paars natuurlijk, maar ik weet zeker dat de katholieken het niet beter zullen doen.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 juni 2007 om 21:31.
tomm is offline  
Oud 11 juni 2007, 21:45   #116
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Heeft paars het dan slecht gedaan op sociaal-economisch vlak? België heeft een van de sterkst groeiende economieën van onze regio. De werkloosheid is lager dan ooit, alleszins veel lager dan onder CVP-bestuur. Nu goed ik heb wel kritiek op paars natuurlijk, maar ik weet zeker dat de katholieken het niet beter zullen doen.
De werkloosheid is helemaal niet gedaald, er zijn alleen een hoop werklozen die niet meer in de statistieken staan. Dit omdat zij onder andere statuten zijn gebracht en dus niet meer als werkzoekenden zijn ingeschreven.

Maar deze mensen zijn in werkelijkheid nog steeds werkloos en kosten de staat nu zelfs meer geld dan ooit daarvoor.

Het is zelfs zo erg nu, dat ik als alleenstaande vader, moet mee betalen voor de kinderopvang en kuisvrouw en tuinman van de tweeverdieners.
Drie werklozen die met door de staat betaalde dienstenchequejobs uit de statistieken zijn gehaald, maar ons nu het dubbel kosten dan toen ze gewoon dopten.

Echte jobs die de staat opbrengen en niets kosten zijn deze in de privé en door de privé betaald en die zijn er minder dan ooit daarvoor.
Jantje is offline  
Oud 11 juni 2007, 21:54   #117
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ontex, de grootste pamperfabrikant, staan zware tijden te wachten...

Er zullen wsl spoedig beurscorrecties volgen...
overdrijft ge nu niet wat?
het zijn de tsjeven die gewonnen hebben hé. niet margareth thatcher.
Mitgard is offline  
Oud 11 juni 2007, 22:02   #118
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Thatcher ging nochtans altijd graag naar de Methodistische kerk. Zo zei ze ooit: " Indeed we are a nation whose ideals are founded on the Bible. Also, it is quite impossible to understand our history or literature without grasping this fact."

Dat zie ik "christendemocraten" hier nog niet zo gauw zeggen.

Laatst gewijzigd door lombas : 11 juni 2007 om 22:04.
lombas is offline  
Oud 11 juni 2007, 22:46   #119
Vlaanderen-Mijn-Land
Vreemdeling

Vlaanderen-Mijn-Land's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien zou als eerste de stemplicht moeten worden afgeschaft. Dan vallen alle oude en seniele stemmers van het vb weg
Respect voor die grijze haren! Die "oude en seniele" stemmers hebben al meer meegemaakt dan wij ooit nog zullen meemaken, remember the war? Two wars? En toch nog op Vlaams Belang stemmen!

Ja, je hebt gelijk, ze begaan een grove fout!

Meer gerechtigheid, vrijheid van meningsuiting zonder afstraffing, echte democratie, betaald huismoeder of huisvader zijn, opkomen voor rechten van de bevolking...

Inderdaad, helemaal verkeerd, zoveel goede standpunten, hoe kan dat nu toch?

Vlaamse groet!

Laatst gewijzigd door Vlaanderen-Mijn-Land : 11 juni 2007 om 22:50.
Vlaanderen-Mijn-Land is offline  
Oud 11 juni 2007, 23:10   #120
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Maggie !!!

Desiderius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be