Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2007, 18:34   #101
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En als ik zijn proza lees, snap ik bij god en al zijn heiligen niet waarom ie niet geband is. De verzameling quotes die je aanhaalt zijn voldoende voor zo'n 40 strafpunten wegens schelden en oproepen tot geweld tot zelfs ronduit racisme. Ik heb Shizie en anderen hier voor VEEL minder geband zien worden.
Ik mis Yann eigenlijk.

Zijn berichten waren nog leuker dan die van hans1. Hij was vroeger echt een vaste waarde op dit forum. En hij bracht nog meer inhoud dan Hans.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wat jij zegt, kan me niets schelen. U bent immers flamingant.
Citaat:
U bent hier de idioot. U bent immers flamingant.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann Bekijk bericht
Alle flaminganten zijn stom.

Laatst gewijzigd door lomeanor : 16 juni 2007 om 18:34.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 18:35   #102
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig zijn er nog mensen die af en toe onze dag kunnen opfleuren:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ik kijk neer op vlaams nationalisten. Die worden niet bij het volk gerekend. Apen worden toch ook niet meegeteld bij de wereldbevolking.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 18:56   #103
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Gelukkig zijn er nog mensen die af en toe onze dag kunnen opfleuren:
Bazilfunk is inderdaad even racistisch als Yann. Grappig figuur ook... omschrijft zichzelf steevast als creatieveling maar wil dat niet verduidelijken. Maar als hij in de forumsessies een rant schrijft over de lage datalimieten van de ISP's (hij kan niet genoeg dagen per maand het leven ontvluchten in Second Life) dan plots braakt hij uit dat hij muzikant is. Ik ruik een humo-geurtje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 20:15   #104
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Mag ik ondertussen van de heren en dames medeforummers eens een creatief ideetje van hoe we Superstaaf terug onder ons kunnen krijgen?

Hoe komt het toch dat het zo eenvoudig is om elkaars schedel in te slaan en zo moeilijk om een parel als Staafje in ons midden te houden?
Oud 16 juni 2007, 20:18   #105
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Mag ik ondertussen van de heren en dames medeforummers eens een creatief ideetje van hoe we Superstaaf terug onder ons kunnen krijgen?

Hoe komt het toch dat het zo eenvoudig is om elkaars schedel in te slaan en zo moeilijk om een parel als Staafje in ons midden te houden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik weet uit goede bron dat Staaf dit forum nog regelmatig leest. Fieseler, hij zal je stroperige lofrede, waar ik het zeker niet oneens mee ben, dus zeker lezen. Ik ben alleen wat terughoudend omdat ik niet zeker weet of zijn ego zoveel lof wel kan verwerken.
bij deze...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 22:10   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Ik mis Superstaaf ook.
Ik heb ergens gehoord dat hij wou kappen met zijn verslaving en dat kan ik heel goed begrijpen.
En ik weet zeker dat het niets met het willen kappen met een verslaving te maken heeft.
Superstaaf is gewoon een speelvogel. Schrijven was voor hem niet meer dan een leuk spel. Een spel waar hij een tijdlang van genoot maar dat hij niet langer als leuk aanvoelt. Tijd om ermee te stoppen dus.
Volgens mij komt hij nooit terug.
Toch niet op dit forum.
Op PI vertrok hij ook met de stille trom.
Om er nooit meer terug te keren.
Oud 16 juni 2007, 22:12   #107
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En ik weet zeker dat het niets met het willen kappen met een verslaving te maken heeft.
Superstaaf is gewoon een speelvogel. Schrijven was voor hem niet meer dan een leuk spel. Een spel waar hij een tijdlang van genoot maar dat hij niet langer als leuk aanvoelt. Tijd om ermee te stoppen dus.
Volgens mij komt hij nooit terug.
Toch niet op dit forum.
Op PI vertrok hij ook met de stille trom.
Om er nooit meer terug te keren.
Nochtans heb ik hetzelfde gehoord als De anarchistische bankier.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 22:13   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Omdat ook deze parel eentje voor de zwijnen was.
Oud 16 juni 2007, 22:20   #109
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Nochtans heb ik hetzelfde gehoord als De anarchistische bankier.
Ik ook.
Oud 16 juni 2007, 22:43   #110
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Yep, zij (de flaminganten) zijn de schuld van alles wat er in dit land verkeerd loopt.

Citaat:
We moeten ze kost wat kost van alles de schuld geven, omdat ze ook van alles de schuld zijn.
Dat iemand als Raf het indertijd goed kon vinden met Yann verbaast me feitelijk niets na het topic over de tweetalige affiches van CAP.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 23:06   #111
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet eens buitenkomen. Eens gaan wandelen. Weekje vakantie nemen. Eens van de grond komen misschien.
look who's talking jij zit hier nog altijd langer en meer als ik.
Moeten we uw oude neo nazi slogans eens bovenhalen die je de voorbije jaren hier ooit gepost hebt ?
sorry hoor maar gaan we ons eigen beginnen aanvallen ? beetje stom hé. Het is hier nog altijd K&K dus altijd moet sws met een korrel zout genomen worden.
Links lacht ondertussen in zijn vuist verder.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 23:07   #112
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Open brief aan censuurmeesters en voorstanders van censuur.

Waarde censuurmeesters en accolieten,

Ik stel me serieuze vragen bij censuur in het algemeen, bij uw wijze van censureren in het bijzonder, alsmede bij uw achterliggende beweegredenen om te censureren. Graag had ik hierop eens eenduidig antwoord gekregen.

*Vaak hoor ik beweren: censuur is nodig om 'gevoeligheden van sommige mensen te sparen'.
Ik weet niet of u ergens een ingebouwde meetinstrument bezit waarop 'gevoeligheid' van een volk kan afgemeten worden, maar gezien die gevoeligheid een basis van uw censuur uitmaakt, veronderstel ik dat u een exemplaar ervan in uw bezit hebt.

Mag ik bij deze van u vernemen in welke maateenheid 'gevoeligheid' uitgedrukt wordt?
Hoeveel van deze (meetbare?) 'eenheden-van gevoeligheid' dient een volk te vertonen om onder de hoge bescherming van uw knipschaar te vallen?

*Mag ik ook vragen welke gevoeligheden precies primeren om de schaar te hanteren?
In de praktijk bent u heel omzichtig met de gevoelens van één heel specifiek volk (het Joodse) aangaande één heel specifieke gebeurtenis (de holocaust tijdens WO II)
Me dunkt echter dat er op deze aardkloot heel wat meer volkeren rondlopen die eveneens geconfronteerd werden met niet minder barbaarse genocide.
Is dat niet kwetsend en discriminerend om identieke gevoeligheden voor de ene wél te ontzien en voor de andere niet?
Is het niet pijnlijk selectief om slachtoffers van andere praktijken zoals leugen, bedrog, verkrachting, verminking, foltering, marteling, en bovenal 'dood door andere oorzaken dan vergassing' in de kou te laten?
Ik mag verhopen dat u geen racistische motieven koestert door b.v. het blanke Joodse volk van 60 jaar terug te coveren, maar b.v. de zwarte Rwandezen, genocide-slachtoffers van een tiental jaar terug, over te leveren aan de grillen van hun stoute revisionisten en negationisten?

*Na deze vraag over mogelijke selectiviteit, volgt bij censuurdriftigen vaak het antwoord:"Uw genocides, uw volkeren en hun gevoeligheden bevinden zich te-ver-van-ons-bed!"
Mag ik u dan bij deze verzoeken om de exacte coördinaten van uw slaapstede?
Kan ik gelijktijdig ook kennisnemen van de exacte actieradius waarbinnen volkeren of individuen behoren te resideren om onder uw koesterende hoede te vallen?

*De maatschappelijke relevantie of gevaarlijkheid van al dan niet te censureren opinies, waar u zich op beroept.
Dit lijkt me op 't eerste zicht een hoogst nobele beweegreden.
Graag had ik, in mijn drang om onze samenleving van nut te zijn, uw knipwerk wat verlicht door maatschappelijk irrelevante of gevaarlijke opinies te helpen knippen.
Moet ik daar eerst een diploma voor halen om zin van onzin & schuld van onschuld te leren onderscheiden?
Is uw dienst in het bezit van een afleestoestel om relevantie van een mening te toetsen?
Hoe ziet het klokje eruit waarop de houdbaarheidsdatum wegtikt voor maatschappelijk ontwrichtende studies?
Of volstaat een natte vinger?

Bestaat er kans dat we Geert Hostes nieuwjaarsconferentie geknipt krijgen binnen de week die ons nog rest voor het réveillon?
Ik vind ze maatschappelijk totaal irrelevant én bovendien uiterst gevaarlijk.
U kan wel menen dat humor onschuldig is, maar ooit las ik in een Fransch boek:"Il n'y a que le ridicule qui tue"
We kunnen dus niet voorzichtig genoeg zijn...........

*Absoluut géén vraag durf ik stellen aangaande uw pure belangeloze objectiviteit bij het knippen van laakbare meningen, opinies en theorieën.
Ik mag verhopen dat u géén grunges koestert aangaande perikelen met een maandagauto uit de Beierse Motor-Werke-fabrieken?
Zoja, dan spelen die uiteraard toch geen enkele rol in het negatief bejegenen van opinies uit dezelfde regio?
Ik veronderstel evenmin dat het welwillend beschermen van één bepaalde bevolkingroep, hoe miniem ook in ons land vertegenwoordigd, niks te maken heeft met een eventuele brandkastvullende collectie gouden sierraden uit de winkel van .................. ene bevriende Silbermann?

*Alvorens ik een ambt als censor zou overwegen, toch vooraf een paar vraagjes over de werkstress:
Hoe gaat u om met het besef te behoren tot een uitverkoren elite van wetenden?
U krijgt tenslotte, in tegenstelling tot uw onoordeelkundige, 'niet-discretioniare' medemens, wél al die gevaarlijke literatuur onder ogen.
Heeft u bij het surfen naar revisionistische sites nog nooit getwijfeld aan uw eigen onfeilbaarheid bij het uitdelen van imprimaturs?
Is het voor uzelf niet al te belastend en kwetsend om al die vieze boeken door te nemen, dewelke u nadien in al uw goedheid uit de handen van het plebs weert?
Heeft u nog nooit bij het knippen van hate-speech neiging gevoeld om met een bidonnetje camping-gaz uw Joodse vriend te lijf te gaan?

*En zo kom ik tot mijn laatste vraag aangaande uw positie en job van censuurmeester:
Wie verleende aan u, censurerende, wetende Übermenschen het mandaat om uw jobke te vervullen?
Wie verleende u de objectiviteit, wetenschap en beslissingsmacht om voor uw medemens te bepalen wat hij al dan niet onder ogen dient te krijgen?
Ik hoorde al fluist'ren dat dit puur op democratische basis geschiedde.
Daar heb ik toch wel enige twijfels bij, niettegenstaande een preventief "Shhhhhhht!" vanwege een uwer collegae.
Een andere elite (die van 'volksvertegenwoordigers'), voerde in 1995 unaniem de wetten op revisionisme en negationisme in.
Bizar want zelfs flut-polls op internet vertonen nooit een unanieme roep om censuur........
Gebeurde dit wetgevende werk waarlijk op vraag van een meerderheid der bevolking zoals dat b.v. in een democratische staat mogelijks geschiedt?
Of kan u me eventjes een pamfletje tonen (van om het eender welke partij) waarin censuur als te verwezenlijken programmapunt en stemmentrekker wordt afgekondigd?
Mijn dankbaarheid zal u eeuwig achtervolgen.

Ik besef best dat deze futiele, specifieke beperking inzake revisionisme en negationisme enkel een paar 'zonderlingen' beroert.
Maar 'niet protesteren tegen ongevraagde wetten', betekent nog geen blanco cheque om ongevraagd zowat alles op ons dak te kwakken.
Ook de ongevraagde 'realisatie' van onze staatsschuld beroert te weinigen om op straat te komen, maar of ze daarom een onverdacht goede zaak voor de bevolking betekent, durf ik in vraag stellen.........

Braaf wachtend onderaan de kansel vanwaarop het imprimaturs regent, tekent hoogachtend:

Supe®staaf
dit is zo'n heerlijk Superstaviaans postje.
Alhoewel ik vond dat hij soms maar met magere argumenten kwam aandraven (zoals deze in de post hierboven bv) kon hij ze zo fantastisch inkleden dat je overdonderd door het bloemrijke taalgebruik op het eerste zicht hem gelijk zou geven
Gelijk heeft ie dat ie niet meer langskomt, buiten schijnt de zon soms.

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 23:09   #113
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

hij heeft mij trouwens verrechtst

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 23:11   #114
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
dit is zo'n heerlijk Superstaviaans postje.
Alhoewel ik vond dat hij soms maar met magere argumenten kwam aandraven (zoals deze in de post hierboven bv) kon hij ze zo fantastisch inkleden dat je overdonderd door het bloemrijke taalgebruik op het eerste zicht hem gelijk zou geven
Heh. Dat was ook wel zo. Als een oververhitte belgicist begon te roepen dat Vlaams een stom boerentaaltje was dan kon Staaf plots uithalen naar die belgicist. Een vat vol tegenstrijdigheden.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 16 juni 2007, 23:11   #115
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
hij heeft mij trouwens verrechtst

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 16 juni 2007, 23:37   #116
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
look who's talking jij zit hier nog altijd langer en meer als ik.
Moeten we uw oude neo nazi slogans eens bovenhalen die je de voorbije jaren hier ooit gepost hebt ?
Zeker doen! De meesten hier hadden door dat dat een reaktie was tegen het eeuwige "ooooooooooh raaaaaaacisme" credo dat op elke misdaad wordt gekleeft. Trouwens... drie maand terug heb ik nog eens een neo-nazi liedje in mijn handtekening geplaatst nadat weer een triest figuur me voor nazi uitmaakte omdat ik Vlaams-nationalist ben. Ik bedien die mensen gewoon op hun wenken. En ik zal het opnieuw doen indien nodig. Dan worden ze zo woest dat ze konijnekeutels schijten om het minder smakelijk uit te drukken.

Kom eens buiten, geniet van het zonnetje als het er is en leer wat relativeren. Ik blijf intussen wel trouw aan wat ik wil: onafhankelijk vlaanderen.

Groetjes

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 16 juni 2007 om 23:38.
Oud 17 juni 2007, 00:03   #117
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Knuppel laat zich niet makkelijk vangen door een gedeelde mening hoor.

Ze heeft steeds haar eigen idee, en die toetst ze niet eerst aan haar gelijkgezinden of aan het VB.
Daarom beschouw ik Knuppel ook als een zeer waardevolle poster. (Dat mag ook weleens worden gezegd.)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 00:12   #118
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heh. Dat was ook wel zo. Als een oververhitte belgicist begon te roepen dat Vlaams een stom boerentaaltje was dan kon Staaf plots uithalen naar die belgicist. Een vat vol tegenstrijdigheden.
Ach ja, Staaf. Ik deelde Staafs afkeer voor censuur, censors en Joris Claessens. Wat voor mij, als partijloze niet-belg, zeer vermakelijk was, was de manier waarop hij in een draad op subtiele wijze een bericht plaatste waarop tot zo'n tien bladzijden erna VB-ers en NVA-ers elkaar in de haren vlogen, met Staaf aan de kant als lachende derde, hier en daar nog wat olie op het vuur gooiend als de discussie dreigde te verzanden.
Daar kon hij echt van genieten.

Het bestaan van een gentleman als Staaf bewijst maar weer eens dat je soms meer respect kunt hebben voor je tegenstanders dan voor sommige medestanders.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2007, 01:40   #119
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ach ja, Staaf. Ik deelde Staafs afkeer voor censuur, censors en Joris Claessens.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 17 juni 2007, 01:41   #120
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het bestaan van een gentleman als Staaf bewijst maar weer eens dat je soms meer respect kunt hebben voor je tegenstanders dan voor sommige medestanders.
En sommige "medestanders" zitten mij ook dwars en ik ga tegen hen in zonder probleem. Ik wou dat de tegenzijde dat eens deed.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be