Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Het doen terugbetalen van de studietoelage is een goede maatregel tegen spijbelgedrag
Ja. 20 71,43%
Neen. 4 14,29%
Ja, maar ... 3 10,71%
Neen, maar ... 0 0%
Geen mening, ik weet het niet ... 1 3,57%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2007, 17:51   #101
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het gaat om het principe dat er achter stond: "En dan nog gebeurt zoiets niet "in het midden van het jaar" vermits er een contract bestaat voor één schooljaar, of het moet gecompenseerd worden (waarbij de kosten meestal hoger zijn dan het gewoon uitzitten van het jaar)."
Contract ? Welk contract ? Wie leerplichtig is moet onderwijs volgen, daar heb je geen contract voor nodig. Het enige wat ouders ondertekenen is het schoolreglement.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 10:25   #102
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Contract ? Welk contract ? Wie leerplichtig is moet onderwijs volgen, daar heb je geen contract voor nodig. Het enige wat ouders ondertekenen is het schoolreglement.
Ik had het over het ontstaatsen van het onderwijs. Ik neem aan dat je als ouder, net als electriciteitsklant of wat dan ook, dan een contract met de school tekent.
Oud 22 juni 2007, 10:27   #103
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Ik dacht dat men in de VSA net alleen private scholen had? Of hoe zit dat? Kan je geen link posten ofzo?

Alvast bedankt, en vergeef me mijn onwetendheid .
De VSA is wat onderwijs betreft veel staatser dan hier. Een leuke video (John Stossel documentaire - 40 min.) die je wat introduceert.
Oud 22 juni 2007, 17:38   #104
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over het ontstaatsen van het onderwijs. Ik neem aan dat je als ouder, net als electriciteitsklant of wat dan ook, dan een contract met de school tekent.
Ah zo. Je wilt dus het ondertekenen van een schoolreglement vergelijken met het ondertekenen van een contract met een maatschappij waar het enkel om klantenbinding gaat.

Sorry Lombas. Ik onderschat je intelligentie niet, maar ik vrees dat je enkel wat moeilijk wilt doen.

Ondertussen ben ik nog steeds niet overtuigd dat het intrekken van studietoelagen een impact heeft op het spijbelgedrag.

Mijn inziens, is het een middel om ouders onder druk te zetten. Spijtig genoeg niet de ouders alles behalve wakker liggen van de toelage. Feitelijk worden minderbedeelden dubbel gestraft. De rest vindt het " après moi les mouches ".
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 18:52   #105
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VSA is wat onderwijs betreft veel staatser dan hier. Een leuke video (John Stossel documentaire - 40 min.) die je wat introduceert.

Bedankt, later eens bekijken.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 20:33   #106
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ah zo. Je wilt dus het ondertekenen van een schoolreglement vergelijken met het ondertekenen van een contract met een maatschappij waar het enkel om klantenbinding gaat.

Sorry Lombas. Ik onderschat je intelligentie niet, maar ik vrees dat je enkel wat moeilijk wilt doen.

Ondertussen ben ik nog steeds niet overtuigd dat het intrekken van studietoelagen een impact heeft op het spijbelgedrag.

Mijn inziens, is het een middel om ouders onder druk te zetten. Spijtig genoeg niet de ouders alles behalve wakker liggen van de toelage. Feitelijk worden minderbedeelden dubbel gestraft. De rest vindt het " après moi les mouches ".
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik zal het even schematisch schetsen:
  1. Het onderwijs wordt ontstaatst (eventueel mits een vouchersysteem �* la Friedman)
  2. Leerplicht blijft al dan niet van kracht - doet er niet toe.
  3. Ouders gaan op zoek naar een school voor hun kind.
  4. Ouders vinden school of vice versa.
  5. Ouders willen kind inschrijven.
  6. Net zoals wanneer je je inschrijft in de universiteit, zullen beide partijen gedwongen zijn een contract te tekenen om rechtszekerheid te bieden aan voorzegde partijen.
  7. In een contract staat de loopduur van de geldigheid voor het contract en de voorwaarden voor de opzegging van het contract voor beide partijen.
Het is een natuurlijk groeiproces.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be