![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als een groot bedrijf prikklokken (zijn geïnstalleerd in zogoed als alle middelgrote en grote bedrijven) installeert om zijn personeel tot op de minuut te controleren is het ook niet meer dan logisch dat het personeel hetzelfde verwacht van de baas. Als in zo'n geval een personeelslid een halfuur te laat komt, moet hij/zij dat halfuur inhalen of verliest hij/zij een halfuur loon (hetgeen perfect legaal is ,hoor). Wel, als de baas dan vraagt om een uurtje over te werken, is het niet meer dan logisch dat daar eveneens iets tegenover staat. Ter info : bij Flightcare staan dus zo'n prikklokken.
Laatst gewijzigd door Pietje : 27 juni 2007 om 12:22. |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Banneling
|
Zever; ik zit in een redelijk grote multinational, en ik doe hetzelfde...
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zever, in elke multinational staan prikklokken. Bij mij moet je met zo'n zever niet afkomen.
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
????????????? ... *Breek* ...
|
|
|
#106 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
T'is simpel : als een bedrijf personeelsleden overuren laat kloppen die ze niet binnen een redelijke termijn kan laten recupereren heeft dat bedrijf te weinig personeel voor de te leveren prestaties. En dan moet zo'n bedrijf de nodige maatregelen nemen ipv altijd maar het bestaande personeel er te laten voor opdraaien.
Laatst gewijzigd door Pietje : 27 juni 2007 om 12:35. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Man je kletst uit je nek, en dat weet je best.
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en op plaatsen waar arbeiders werkten stonden inderdaad prikklokken, ook in sommige chemische bedrijven , maar dat was meer om de aanwezigheid te registeren, ... ( bij de bediendes toch... ) Bij een grote multinational in Brussel stonden ze echter niet, bij een groot telecom bedrijf ook al niet bij een ander dan weer wel, ... maar in beide werd wel aanwezigheid geregistreerd (veiligheid) Natuurlijk is er ook nog eens een mentaliteitsverschil, ik heb in Japanse , Amerikaanse bedrijven geweest, overheidsinstellingen en productiebedrijven, ... telecom sector, IT sector etc,... En da kunde allemaal nie met mekaar vergelijken want dat is verschillend alleen al in de mentaliteit van de mensen die daar werken en de manier waarop ze werken. Ik kan u zeggen op een van de bedrijven waar ik gewerkt heb stonden we die onozelaars van delegees gewoon uit te lachen, met hun gezever,... al die die daar gingen zagen en klagen kregen niks. ik moest maar 30 minutekes met mijnen baas klappen en ik had al wat ik moest hebben, training , geen probleem,... grotere auto. , geen probleem ... maar er waren een paar magische woorden, ... alstublieft en dat kan mijn werk helpen , of ik heb met de klant gesproken en die, ... |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
met een beetje inventiviteit moet dat wel lukken. |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
breek me de mond niet open; (informeel) breek me de bek niet open:
-dwing me niet om te spreken, om te vertellen wat ik weet (want dan verberg ik niets) -irriteer me niet, want anders zal ik daar eens een boekje over opendoen Bron: Groot Woordenboek der Nederlandse Taal Zonder dank Laatst gewijzigd door Libro : 27 juni 2007 om 12:43. |
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de VS ben je ahw "getrouwd" met het bedrijf waar je werkt. Daar moet ALLES wijken (zelfs vrouw en kinderen) voor "the job to be done". T'is niet voor niets dat in de VS (en Japan) werknemers (en dan vooral de lagere) speelballen zijn in handen van de bazen. Dat soort mentaliteit is hier in West Europa, wat mij betreft, dus niet welkom.
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Grappig, ik werk voor een bedrijf waar 140 000 man werkt. Ik heb nog nooit een prikklok gezien. Ik werk niet gratis. Ik word elke maand mooi betaald. Dat ik daar de ene maand 300 uur moet voor werk en de andere maand maar 100, wel dat heet flexibiliteit mijn beste.
Laatst gewijzigd door fox : 27 juni 2007 om 13:01. |
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik ken in België geen enkel bedrijf dat 140.000 personeelsleden telt.
|
|
|
|
#119 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Banneling
|
Het wordt hoogtijd dat de 'passagiers' ook vakbonden gaan ioprichten...
Plus eventueel knokploegen... om hun belangen te gaan verdedigen tijdens luchthaven-, trein- en busstakingen... |
|
|
|