![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verander het woord "regio" door "natie", en ik ben het ermee eens. Volgens mij is Vlaanderen meer dan een regio, het is een natie.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een staat dat wordt geboren uit separatisme zal dat erkend geraken? Kijk maar hoe moeilijk het is met Kosova! (dat eigenlijk nog geen natuurlijk separatisme is..). Als we al zo kijken naar ons Vlaanderen, het is maar een "regiootje" binnen Europa. Hoe zullen we Vlaanderen ooit als staat bekijken...nooit groot genoeg? Terwijl we bij de vijf rijkste regio's behoren van Europa, we sluiten in China handelsverdragen af...en nog is het niet goed genoeg.... De één wil Vlaanderen opsluiten in een volksrepubliek (dat doet me inderdaad denken aan taiwan? wordt ook niet gans volledig erkend, door aartsvijand numero uno, wat zal Wallonië dan met Vlaanderen doen? terwijl het handelspartner numero uno is als buurland!) En dan nog iets, de grendelgrondwet die bepaald dat een staats(her)vorming een tweederde meerderheid moet vinden in het parlement en ook nog eens de helft in elke taalgroep, leg mij is uit waar je die meerderheid gaat vinden? Voor de moment is die er niet! Ook niet in de publieke opinie, daar is vijftig procent voorstander van verregaande autonomie, maar niet van separatisme...altijd interessant om al te kritiekloze punten aan te halen......want de zenuwen beginnen de vlaamse beweging en partijen boven hun tactisch verstand te geraken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, ik ben tegen de EU. Net zoals tegen alle andere kapitalistische en anti-democratische supra-nationale instellingen. Citaat:
![]() Hadden de Ieren 100 jaar geleden dezelfde houding aangenomen, dan was er vandaag nog steeds geen Ierse republiek. Als de Basken, Palestijnen, Koerden,... verder blijven strijden voor hun recht op zelfbeschikking, waarom zouden wij dan bij de pakken moeten blijven zitten? Citaat:
Citaat:
Voor mij is de Belgische staat en haar establishment vijand numero uno, omdat zij de lokale uitvoerders van het mondiaal kapitalisme zijn.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 18 juli 2007 om 13:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En, ok, je kan stellen dat we ons "afzetten" tegen de "walen", maar eigenlijk zetten we ons af tegen de draak "Belgie". Wij hebben niks tegen de walen. Alleen past het samenleven niet goed . Het is een slecht huwelijk, dus kan je maar beter scheiden. Het fenomeen Belgie geeft alleen maar wantoestanden, die in het leven worden gehouden door de belgicistische partijen. Omdat ze nu eenmaal zoveel postjes hebben he. Die willen ze niet kwijt... Wij willen al die postjes wég. Op naar een eerlijk land. Op naar een Vrij Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#106 |
Minister
|
![]() Tuurlijk kan dat, maar ze moeten niet op mijn stem rekenen
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als er in je handtekening democratie staat, welke partij denk jij dat er democratie dan beter en meer vertegenwoordigt?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 18 juli 2007 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als er in mijn handtekening staat dat het Filip Dewinter ne waal is dan is dat toch ne waal zeker?! Of hoe moet je op zo'n uitspraak reageren? Eerlijk ik mis iets denk ik of anders ben je dronken ![]()
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Jou avatar laat vermoeden dat je democratisch ingesteld staat, nu vraag ik aan jou welke belgische partij is er volgens jou echt democratisch?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 19 juli 2007 om 01:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister
|
![]() Avatar heet dat, dat is geen handtekening. De handtekening staat onderaan.
Wat een domme vraag! Open VLD natuurlijk! Wie anders?!
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ze een meerderheid kunnen vormen is dat een meerderheid. Zo kan ne waal ook zeggen dat telkens een vlaamse eerste minister niet democratisch is. Vlaanderen kan mij gestolen worden dus wat kan het mij schelen waar ze hun meerderheid halen. Als ze een meerderheid halen is dat democratish
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat jou ook dat kan gestolen worden is duidelijk genoeg.
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen, serieus even. Welke belgische partij is er volgens jou echt democratisch?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke partij die het referendum in zijn programma heeft staan, is in theorie democratisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Croo heeft dat geopperd. Sebiet ga je nog doen dat het een realistisch iets was. En op zich heeft hij 'gelijk'. Het kan. Maar dat het een zuivere lapsus van de wet is, is duidelijk. Echter. Laten we aannemen dat we 10 miljoen Belgen hebben in een 6-4 verhouding. Een regering met 4 miljoen Walen en 2 miljoen Vlamingen is op zich ook genoeg gelegitimeerd. Maar dat zal nooit gebeuren.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 20 juli 2007 om 11:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben bij de Europese Grondwet gezien hoeveel ze meenden van hun referendum-standpunt. We kregen te horen dat 7 op 10 Belgen vóór de Grondwet was. Nog voor er iemand wist wat erin stond. Verhofstadt had een foldertje waarin stond dat 70% zogezegd vóór de EU-Grondwet zou zijn, en dat was voor hem al democratische legitimatie genoeg om de grondwet door te drukken.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 20 juli 2007 om 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is maar dat je het weet. En de VLD kan die niet zomaar even de grondwet aanpassen.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het trouwens straf dat een demissionair kabinet NIET de wet mag aanpasssen wanneer het door Europa verplicht wordt, maar WEL zijn poot mag zetten op de vervanger van die weggestemde grondwet... Hopelijk mogen ze in NL en Fr nog eens hun zegje doen ![]()
![]() |